بازدید 10150
۳
حاشیه

واکنش خانم رییس فدراسیون متخلف به سفرخانوادگی به اتریش

اصلا چه کلاسی در اتریش برگزار شده که خواهرم بخواهد در آن شرکت کند؟ اصلا JFA کلاسی در اتریش برگزار نکرده است. او از کجا به این نتیجه رسیده خواهر من برای شرکت در کلاس به اتریش رفته. عکس‌های کودکی خواهرم که در ژیمناستیک بوده موجود است. او سال‌ها پیش کارت مربیگری‌اش را خیلی زودتر از من گرفته
کد خبر: ۹۳۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 10 November 2019

رییس پرحاشیه فدراسیون ژیمناستیک درباره صورت حساب‌های مالی فدراسیون و استقرار ماموران سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون، بجای پاسخگویی موضع هجومی گرفته است و سازمان بازرسی را متهم کرده : « زمانی که سازمان بازرسی مرتکب تخلف شود برای من جای سوال است و به موقع درباره تخلف سازمان بازرسی صحبت خواهم کرد!»

به گزارش تابناک ورزشی، زهرا اینچه درگاهی رییس پر حرف و حدیث فدراسیون ژیمناستیک که در ماجرای ثبت یک شرکت خصوصی برای انجام کارهای فدراسیون با حضور خودش در هیات مدیره، جنجال ساز شده بود، در یک نشست خبری درباره مباحث پیش آمده درخصوص صورتحساب‌های مالی فدراسیون و استقرار ماموران سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون گفت: این که سازمان بازرسی از نهاد‌های بازخواست کننده است، بدیهی است و بازرسان آن در تمام ارگان‌ها وجود دارند. ماموران سازمان بازرسی آخر مهر ۱۳۹۷ به دفتر ما آمدند و کتبا سه نفر را معرفی کردند تا به مدت دو ماه در فدراسیون جهت بررسی صورت‌های مالی در سال‌های ۹۵، ۹۶ و شش ماه اول سال ۹۷ مستقر شوند. در ابتدای ورود آن‌ها گفتند خیلی خوب است که اینجا آمدید، اما کاش خیلی قبل‌تر از این‌ها می‌آمدند تا در سال‌هایی که اصلا صورت‌های مالی در گزارش‌ها منعکس نمی‌شد این مسائل را بررسی می‌کردیم. چندین سال اظهارات مالی در حسابرسی فدراسیون گنجانده نمی‌شد و هیچ بررسی صورت نمی‌گرفت. اگر ماموران سازمان بازرسی آن موقع هم می‌آمدند و صورت های مالی را بررسی می‌کردند الان حجمی از بدهی‌ها بر گردن فدراسیون نبود که آن‌ها هم در جواب گفتند این بازرسی‌ها ادواری است و اتفاقا، چون خیلی سال است که نیامدیم، الان آمدیم!

واکنش خانم رییس فدراسیون متخلف به سفرخانوادگی به اتریش

وی با بیان این که در بحث بازرسی از سند‌های فدراسیون حرف‌ زیادی برای گفتن داریم، خاطرنشان کرد: درست است سازمان بازرسی این موارد را رصد می‌کند، اما زمانی که در حکم ماموران سازمان بازرسی نوشته شده بود سند‌های مربوط به ابتدای سال ۹۵ تا شش ماه سال ۹۷ بررسی شود ولی خیلی جالب است که آن‌ها سند‌های مربوط به سال ۹۵ و چهار ماه ابتدای سال ۹۶ که من رییس فدراسیون نبودم را بررسی نکردند و خیلی راحت از آن گذشتند و فقط نسبت به بررسی دوره‌ای که من رییس فدراسیون بودم، اقدام کردند.

اینچه خاطرنشان کرد: هر انسانی ممکن است خطایی مرتکب شود و هیچ کدام از ما عاری از اشتباه نیستیم اما خطا نباید عامدانه و در راه منفعت طلبی باشد. مثلا ماموران سازمان بازرسی به مواردی اشاره می‌کردند که جای تعجب داشت. مثلا گفتند که چرا در سالن پایین چاله ابر کنده‌اید. اما مطمئن هستم اگر خود رییس سازمان بازرسی رییس فدراسیون ژیمناستیک شود حتما این کار را می‌کند تا از ضایعه نخاعی ورزشکاران جلوگیری شود.

وی افزود: سوالات سازمان بازرسی از ما بخشی فنی و بخش دیگر هم مالی بود. من در طول دوران ریاستم در فدراسیون فقط به یک سفر مسابقه‌ای به همراه تیم رفتم و سایر سفرهایم برای شرکت در اجلاس و گردهمایی‌ها بوده است. من میان سفر‌های همراه تیم ارزان‌ترین را که سفر به باکوی آذربایجان بود انتخاب کردم و به همراه تیم اعزام شدم. جالب است ماموران سازمان بازرسی یکی از مواردی که به قوه قضاییه فرستاده بودند این بود که گفتند سفر من به باکو بدون مجوز شورای برون مرزی بوده است. در حالی که شورای برون مرزی به ۱۰ نفر برای این سفر مجوز داد که نام من نیز در ردیف ششم لیست قرار داشت. شاید دقت نکرده بودند و نام من را ندیدند، اما فکر می‌کردند من به صورت جداگانه و نه با سایر اعضای تیم سفر کردم آیا این که با تیم به مسابقات رفتم تخلف است؟

رییس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: مورد دیگر این بود که ما در سفر تیم به آذربایجان در مجموع هزار و سیصد سی منات که حدود سه میلیون تومان می‌شود برای خورد و خوراک تیم در نظر گرفتیم. در باکو به جای گرفتن هتل و کم کردن هزینه‌ها در یک آپارتمان مستقر شدیم، یک سوپر مارکت نزدیک آپارتمان بود که از آن برای خرید صبحانه شامل کره، پنیر و... خرید می‌کردیم. روز آخر که به صاحب سوپرمارکت گفتیم که برای خرید‌های انجام شده فاکتور بدهد او هم انگلیسی بلد نبود و به هر سختی ممکن به او فهماندیم در نهایت یک فاکتور دستی داد ما آن را در سند‌های مالی فدراسیون آوردیم. حال ماموران سازمان بازرسی می‌پرسیدند چرا این فاکتوردستی است در حالی که فاکتور رقم‌های کم به صورت دستی مشکل خاصی به لحاظ قانونی و ثبت در اسناد ندارد، چرا که در این سفر همه شاهد این موضوع بودند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: ماموران سازمان بازرسی حتی نسبت به اینگونه موارد کوچک که سند آن نیز موجود بود حساس بودند، اما نمی‌دانم چرا بررسی سند‌های مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ که من در آن موقع رئیس فدراسیون نبودم مورد علاقه آن‌ها نبود. مثلا آن موقع در سفری به خارج از کشور برای ۹ نفر مجوز شورای برون مرزی گرفتند، اما ۱۷ نفر اعزام شدند. چرا هیچ کس روی این موضوع حساس نشد؟ یا اینکه مبلغ ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای ساخت انیمیشن چک کشیده‌اند، اما هرگز آن انیمیشن ساخته نشد.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا با این اوصاف پرونده فدراسیون نزد سازمان بازرسی و نهاد‌های نظارتی مختومه شده است، گفت: در صحبتی که با رئیس بخش ورزش سازمان بازرسی داشتم اعلام کرد از نظر ما پرونده مختومه است. طبیعتا آن‌ها گزارش خود را به وزارت ورزش نیز داده‌اند. سازمان بازرسی من را برای بازپرسی به قوه قضائیه معرفی کرد که من هم رفتم و در جلسه دادگاه توضیحاتمان را ارائه دادیم. به هر حال این موارد زمان بر است، اما متاسفانه در حالیکه هیچ چیز به اثبات نرسیده برخی قصاص قبل از جنایت کرده‌اند. در نهایت مشخص می‌شود که آیا قصوری صورت گرفته یا خیر؟ فدراسیون ژیمناستیک در آرامش کامل در حال انجام فعالیت است و برنامه‌هایمان را دنبال می‌کنیم. سازمان بازرسی هم کار خود را می‌کند، اما متاسفم حضور بازرسان در فدراسیون و یا موارد مربوط به اسناد در رسانه‌ها درج پیدا کرد. حتی یکی از ماموران سازمان بازرسی که به اطلاعات ما دسترسی داشته آن‌ها را در فضای مجازی پخش کرده است. (رئیس فدراسیون ژیمناستیک سند این موضوع را نیز به خبرنگاران نشان داد.)

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف آیا شکایتی از مامور سازمان بازرسی داشته‌اند یا خیر؟ گفت: بله در حال پیگیری این موارد هستیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به سوال دیگر درباره سفر وی به اتریش به همراه خواهرش و شرکت خواهر او در دوره آموزشی اتریش و همچنین سفر رئیس دفترش به یکی از کشور‌های خارجی برای حضور در دوره مربیگری گفت: درباره سفر خواهرم باید بگویم نمی‌دانم این‌ها ساخته چه ذهن خلاقی است؟ خانواده من طبیعتا افراد آزادی هستند که می‌توانند به هر کجای دنیا سفر کنند و این موضوع نیز به هیچکس ارتباط ندارد. اگر رئیس شاخه در گفت‌وگوی خود مدعی شده که بدون اطلاع او این سفر صورت گرفته است باید بگویم اصلا چه کلاسی در اتریش برگزار شده که خواهرم بخواهد در آن شرکت کند؟ اصلا JFA کلاسی در اتریش برگزار نکرده است. او از کجا به این نتیجه رسیده خواهر من برای شرکت در کلاس به اتریش رفته است. ادعا‌های او را به موقع پیگیری قضایی می‌کنم چرا که او تهمت زده و باید پاسخگوی اتهاماتش باشد. عکس‌های کودکی خواهرم که در ژیمناستیک بوده موجود است. او سال‌ها پیش کارت مربیگری‌اش را خیلی زودتر از من گرفته است. تهمت زدن راحت است و این افراد باید مستند آن را ثابت کنند.

اینچه درگاهی با نشان دادن اسناد مربوط به سفرش به اتریش و همچنین چکی که خواهرش به صورت شخصی برای هزینه این سفر داده، گفت: این سند نشان می‌دهد مقدار تعیین شده برای هزینه سفر من به اتریش ۱۹۰۰ یورو بوده که با هزینه‌ای بسیار کمتر از آن این سفر را انجام داده‌ام و باقی آن را نیز به حساب فدراسیون باز گرداندم. خواهرم نیز مقیم خارج از کشور است و اصلا برای گرفتن ویزا نیز از طریق فدراسیون اقدام نکرد چرا که نیازی به این کار ندارد. او با هزینه شخصی به همراه من آمد و فکر نمی‌کنم این هیچ تخلفی باشد. من دوست داشتم خواهرم در پرواز کنار من بنشیند تا شاید یک مرد کنارم ننشیند. سفر خواهرم هیچ ارتباطی به فدراسیون نداشت، خواهر دیگر من نیز در خارج از کشور زندگی می‌کند و اصلا نیازی به این موارد نداریم. حتی وقتی خواهرم به فدراسیون می‌آید ۴۵ دقیقه در ماشین منتظر مانده و گفته داخل فدراسیون نمی‌آیم، چون می‌ترسم برایت حاشیه درست شود. سازمان بازرسی هم تمامی این سند‌ها را چک کرده است.

وی افزود: درباره سفر رئیس دفترم نیز باید بگویم او سابقه ۲۰ سال مربیگری درجه ۱ دارد و از دهه ۷۰ در ژیمناستیک حضور داشته است. اینگونه نیست که من کارمندم را به سفر تفریحی فرستاده باشم. در کلاس‌هایی که شهریور ماه با حضور مدرس ژاپنی در ایران برگزار شد او به دلیل مشغله کاری نتوانست در آن شرکت کند به همین خاطر از فدراسیون تقاضا کرد با هزینه شخصی به این کلاس‌ها که مهر ماه برگزار شد برود که مورد موافقت قرار گرفت. کما اینکه ده‌ها نفر در سال با هزینه خودشان برای حضور در کلاس‌های مربیگری اعزام می‌شوند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه درباره این ادعا که در سند‌های مالی فدراسیون ۱۶۵میلیون تومان مربوط به آزمون سطح بندی آورده نشده است، گفت: هر درآمدی که توسط هیات‌ها از برگزاری کلاس‌ها ایجاد شود به حساب فدراسیون واریز می‌شود. اصلا فرد مدعی از کجا می‌داند که این مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان بوده است.

سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک با ورود به بحث در این باره گفت: در گزارش ۱۷ فروردین به هیات رئیسه از آنجا که برآوردی از میزان درآمد کلاس‌های سطح بندی نداشتیم رقم آن را صفر آوردیم، اما در گزارش شهریور ماه به هیات رئیسه ۳۹۰ میلیون تومان درآمد حاصل از دوره سطح بندی را در گزارش مالی منعکس کردیم و به اعضای هیات رئیسه ارائه شد.

اینچه درگاهی در ادامه صحبت‌های خود گفت: متاسفانه می‌گویند فدراسیون ژیمناستیک چهار میلیارد تومان بدهی یا کسر بودجه دارد که اصلا اینطور نیست. از یک مرجع خواهش می‌کنم بیاید و سند‌های مالی را بررسی کند و ببیند ما کجا چهار میلیارد تومان کسری آورده‌ایم. ما در جلسه هیات رئیسه در ابتدای سال اعلام کردیم اگر بخواهیم بر طبق بودجه پیش بینی شده برنامه‌هایمان را بطور کامل تا پایان سال ۹۸ اجرایی کنیم چهار میلیارد تومان کسری می‌آوریم و به آن‌ها گفتیم با توجه به جایگاهی که دارند برای کمک به ژیمناستیک و فدراسیون و اینکه برنامه‌ها ناقص اجرا نشود به دنبال جذب منابع مالی باشند. کما اینکه یکی از اعضای هیات رئیسه نیز در ابتدای سال با جذب یک اسپانسر باعث کمک ۲۰۰ میلیونی به فدراسیون شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اینجا که حاشیه ای نداشت حالا چطور تیتر پرحاشیه داره ما نفهمیدیم
ژن خوب و دیگر هیچ
سرکارخانم رییس ، سازمان بازرسی هر سندی رو که بخواد می تونه بررسی کنه نمی تونی بگی جرا این سال روبررسی می کنی اون سال رو نه ! شما دوران تصدی خودت رو جواب بده اگه واقعا حساب باکه از محاسبه جه باکه ؟!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر