بازدید 17872
پیمانه اقتصادی؛

رئیس کل بانک مرکزی: دلار ۳۰۵۰ تومان ارزان شد/ بیژن زنگنه: قیمت نفت از ۶۰ دلار بالاتر نمی‌رود/ معاون وزیر اقتصاد: آماده تشکیل بورس ارز هستیم/ دلیل کاهش آمار تجارت خارجی در هفت ماه اول امسال

این پیمانه تیتر‌هایی همچون غلبه هیجان بر منطق با چاشنی ریزش شاخص کل بورس، سهام آسیایی به بالاترین سطح چهارده هفته‌ای خود رسید، آرامکوی سعودی در ۹ماهه سال جاری میلادی ۶۸ میلیارد دلار سود کرد، خوش‌بینی بازار به داد نفت نرسید، قیمت دلار، یورو و سکه در بازار تهران و تجدید قوای طلا برای رکوردشکنی دوباره را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 05 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون غلبه هیجان بر منطق با چاشنی ریزش شاخص کل بورس، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۱۴ هفته‌ای خود رسید، آرامکوی سعودی در ۹ماهه سال جاری میلادی ۶۸ میلیارد دلار سود کرد، خوش‌بینی بازار به داد نفت نرسید، قیمت دلار، یورو و سکه در بازار تهران و تجدید قوای طلا برای رکوردشکنی دوباره را در بر دارد.

رئیس کل بانک مرکزی: دلار ۳۰۵۰ تومان ارزان شد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در یادداشتی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، از سوی آمریکا می‌گذرد؛ در حالی که آن روز پیش بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران‌کننده بود. آمریکا با تداوم یک سال فشار حداکثری به هدف  اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو درآوردن ایران بود، نرسید؛ ضمن اینکه نرخ ارز که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در سیزده آبان ۹۸ رسیده که ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی را نشان می‌دهد. تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد. در نهایت ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت."

غلبه هیجان بر منطق با چاشنی ریزش شاخص کل بورس

روز گذشته شاخص کل بورس تهران متاثر از یک شایعه در خصوص نحوه موافقت بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک ها از محل تجدید ارزیابی مواجه شد، شایعه ای که باعث بوجود آمدن فضای هیجانی منفی در تالار حافظ شد ولی نکته مثبت در خصوص وضعیت بازار کاهش کمتر شاخص کل هم وزن نسبت به دماسنج اصلی بازار سرمایه بود.

شاخص کل بورس

به نقل از نبض بورس ، شاخص كل در حالی در ارتفاع 304 هزار و 676 واحدی قرار گرفت که ریزش 4284 واحدی معادل 1.39 درصد را تجربه کرد. شاخص قيمت(وزني-ارزشي) نیز در کانال 81 هزار و 625 واحدی قرار گرفت و کاهش 1147 واحدی معادل 1.39 درصد مواجه شد. شاخص كل (هم وزن) رقم 85 هزار و 316 واحدی را با عقب نشینی 788 واحدی معادل 0.92 درصد به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با کاهش 527 واحدی معادل 0.92 درصد ره سطح 57 هزار و 47 واحدی رسید.شاخص آزاد شناور با کاهش 4958 واحدی برابر با 1.40 درصد رقم 348 هزار و 618 واحدی را نمایش داد و شاخص بازار اول با کاهش 3380 واحدی  معادل 1.51 درصد به کانال 221 هزار و 123 واحدی برگشت و شاخص بازار دوم با کاهش 7511 واحدی معادل 1.20 درصد رقم 621 هزار و 10 واحدیرا به نمایش گذاشت. ارزش معاملات بورس تهران بیش از 1320.6 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از داد و ستد بیش از 3 میلیاردو 54 میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 363,243 نوبت معاملاتی بود.

سهام آسیایی به بالاترین سطح چهارده هفته‌ای خود رسید

روز دوشنبه، با امید به این که آمریکا و چین به توافق تجاری نزدیک شده‌اند، سهام آسیایی به بالاترین سطح چهارده هفته‌ای خود رسیدند. این در حالی بود که انتشار گزارش اشتغال فراتر از انتظار آمریکا، ریسک‌پذیری در بازارها را تقویت کرده بود. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با جهشی ۱.۰۸ درصدی به بالاترین سطح خود از ۲۴ جولای تا کنون رسید و بیشترین رشد یک روزه خود از یازدهم اکتبر تا کنون را به ثبت رساند. بازارهای سهام اروپا هم رشد بازارهای آسیایی را دنبال کردند. با آغاز معاملات اروپایی امروز، شاخص یورواستاکس۵۰ با رشد ۰.۵۳ درصدی روبه رو شد. داکس آلمان ۰.۴۹ درصد و فوتسی انگلیس ۰.۴۱ درصد، بالا آمدند. بازار ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته بود.

شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، با رشد ۰.۷۲ درصدی روبه رو شد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۳۶ درصد جهش کرد. کوسپی کره‌جنوبی ۱.۴۳ درصد جهش کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۷ درصد بالا آمد. مقامات چین و آمریکا هر دو در روز جمعه از پیشرفت و سازنده بودن مذاکرات برای حل‌وفصل اختلافات تجاری خود خبر دادند و واشنگتن اعلام کرد که این توافق می‌تواند در ماه جاری امضا شود. اما تحلیلگر بانک ملی استرالیا در یادداشتی به مشتریان این بانک هشدار داد: هر چقدر هم که اظهارات مقامات آمریکایی و چینی نشان از قطعی بودن فاز اول توافق تجاری داشته باشد، هنوز این که آیا آمریکا با درخواست چین برای لغو تعرفه‌های جدید برنامه‌ریزی شده برای ماه دسامبر و لغو برخی تعرفه‌های قبلی، موافقت خواهد کرد یا خیر، مشخص نیست و اگر این مسأله به زودی حل نشود، می‌تواند باعث فروپاشی این توافق شود. در بازار ارز، نرخ برابری دلار در مقابل ین ژاپن ۰.۰۶ درصد تقویت شد و به ۱۰۸.۲۳ واحد رسید. شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان ۰.۰۲ درصد تضعیف شد و به ۹۷.۲۲۲ واحد رسید.

آرامکوی سعودی در ۹ماهه سال جاری میلادی ۶۸ میلیارد دلار سود کرد

رویترز: آرامکوی سعودی، غول دولتی صنعت نفت عربستان اعلام کرد که سود خالص این شرکت در ۹ ماه ابتدایی امسال به ۶۸ میلیارد دلار رسیده است. آرامکو همچنین اعلام کرد که کل درآمد این شرکت در این دوره به ۲۴۴ میلیارد دلار رسیده است. آرامکو در اطلاعیه مربوط به عرضه اولیه سهام خود در بورس عربستان هم اعلام کرد عربستانی‌هایی که در این عرضه اولیه، سهام آرامکو را خریداری کنند، واجد شرایط دریافت سهامی که به عنوان سود شرکت اعطا خواهد شد، می‌باشند.

بیژن زنگنه: قیمت نفت از ۶۰ دلار بالاتر نمی‌رود

وزیر نفت درباره عرضه پنج درصد سهام آرامکو و تاثیر آن بر بازارهای جهانی نفت خام، گفت: بازار همان روال را دارد و قیمت نفت اکنون در محدوده ۶۰ دلار برای هر بشکه در نوسان است و هرچه تلاش می‌شود قیمت نفت بالا برود از رقم ۶۰ دلار به ازای هر بشکه بالاتر نمی‌رود و در همین سطوح می‌ماند.

خوش‌بینی بازار به داد نفت نرسید

قیمت نفت در معالات روز دوشنبه بازار جهانی که معامله‌گران در آستانه انتشار آمار اقتصادی جدید اروپا و آمریکا به سودگیری پرداختند، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۱ سنت کاهش یافت و به ۶۱ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۲۹ سنت کاهش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. قیمت‌های نفت روز جمعه پس از این که آمریکا و چین از پیشرفت مذاکرات تجاری دو طرفه خبر دادند و مقامات آمریکایی اعلام کردند ماه جاری ممکن است توافقی امضا شود، حدود دو دلار افزایش پیدا کرده بودند.

قیمت دلار و یورو دوشنبه ۱۳ آبان ماه

در معاملات روز دوشنبه هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۲۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۳۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، به متقاضی دریافت ارز فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

قیمت سکه در بازار تهران

در جریان معاملات روز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ در بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۴۰ هزار تومان رسید.

تجدید قوای طلا برای رکوردشکنی دوباره

قیمت طلا تحت تأثیر پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اشتغال مطلوب آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۱۱ دلار و ۴۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۵۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

معاون وزیر اقتصاد: آماده تشکیل بورس ارز هستیم

شاپور محمدی، معاون وزیر اقتصاد در شست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، از مصوبه شورای عالی بورس در مورد ایجاد بورس ارز سخن گفت که در راستای اجرای همین بند قانونی انجام شد اما اجرای آن منوط به هماهنگی با بانک مرکزی بود. چون بانک مرکزی باید وجود تعادل در بازار ارز را تأیید کند و از طرفی بداند که نرخ مرجع ارز قابل کشف در بازار باشد. در واقع این موضوع منجر به مسکوت ماندن مصوبه شورای عالی بورس شد؛ هرچند همچنان آمادگی برای ایجاد بورس ارز وجود دارد.

دلیل کاهش آمار تجارت خارجی در هفت ماه اول امسال

فرهاد دژپسند، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: از چهار ماه اخر سال گذشته اصلاح نرخ پایه های صادراتی انجام شد و بطور متوسط حدود ۳۰ درصد کاهش قیمت پایه صادراتی داشتیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگرچه آمار تجارت خارجی در هفت ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است، اما این کاهش ناشی از اصلاح قیمت پایه صادراتی است و اصلاح و کاهش قیمت پایه‌های صادراتی بر اساس تقاضای فعالان اقتصادی انجام شده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور روبه بهبود است؛ اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم؛ این در حالی است که آمار تجارت خارجی در نیمه اول امسال، اگرچه به ظاهر نگران کننده بود، اما با وجود شرایط تحریمی در واقعیت مطلوب است. به گفته دژپسند، شش ماهه اول امسال نشان داد اقتصاد ایران ظرفیت جهش و سرکوب تلاطمات را دارد. /مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
شما از اینکه دلار از 3500 بشه 11000تومن بیشتر خوشحال میشید یا از 19000 تومن بشه 11000؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خداروووو شکررررر
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
پس بازار درست رفته بوده در شهریور پارسال و نرخ واقعی دلار همان بوده که الان ذوق ارزانی دلار را می کنید!!!!!!
بنابراین دلار ۴۲۰۰ ببینید چه قدر ارزان فروشی است و عده ای دارند چگونه دلار ۴۲۰۰ از بانک مرکزی می گیرند در حالی که به ان نرخ اصلا تورم هم نمی خورد.
دلار ۴۲۰۰ عجب دلاری است درکلاسهای اقتصاد جهان باید بگویند در ایران ریال تضعیف شده ولی یک سطح دلار دارند که نقض ان اتفاق در اقتصاد ایران است و ان دلار ۴۲۰۰ تومانی!!!!!
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دلار که با نرخ 76 ریال دست بوسی میکرد رسید به 190000 ریال. حالا باید جشن بگیریم که با نرخ 120000 ریال میشه سالی دوهزار تا تهیه کنیم و به زخمی بزنیم. علی برکت الله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دلار را خود بانک مرکزی گران کرد حالاهم ارزان کرده. فقط بیچاره مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
درموردسقوط ۳۰ هزارواحدی هفته های اخیر بورس ورشکسته نورچشمی هم بگید
دلار ۳۰۵۰ تومان ارزان شد .واقعا شما مردم را چی حساب میکنید دلار را تابیست هزارتومان بالا بردید حالا که همه اجناس را گران کردید ودیگه هیچ کاسب وتولیدکننده حاضرنیست ارزان بفروشد میگید دلار ارزان شد؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
این بنده خدا هم می خواد بگه آمار قابل قبولی در بانک مرکزی داشته وگرنه مردم به همه چیز واقف هستند
موفق باشین برای ارزان کردن دلار
سپاس اززحمتهایی که میکشین
واقعا دلار ۱۳-۱۴ دومان کرون شد خالا پر سه ازار تومان ارزون شدنش را می دن واقعا خجالت اوره
Hآقاي رييس بانك مركزي دلار از 3500 كرديد 18500 بعد كرديد14500 بعد شده 11000 بايد تشكر كنيم؟ ما مردم ساده نيستيم متوجه صحبت هايتان باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
کاش ۱۱ باشه ۱۱۳۰۰ هستش
طي 3 ماه دلار به 19000 تومان رسيد يعني 4 برابر بعد مي گويند ارزان شد نعل وارونه به واقعيات.
دلار از 3 تومان شده 12 تومان 9000 تومن گرون شده اینو نمیبینی اما رفته رو 18 اومده رو 12 میگی 3050 ارزون شده !!!!!!!!!!!!!!!!
يادش بخير
دلار ۳۰۵۰ تومان ارزان شد
خوب رفیق زمانی که دلار 19 هزار تومان بود پراید 30 میلیون نشده بود الان که دلار ۳۰۵۰ تومان ارزان شده چرا قیمت همه چیز بخصوص خودرو روند صعودی داره
من کارگر دلار نیاز دارم که ارزون می شه یا لوازم مایحتاج زندگی که روز به روز گرون می شه؟
آقای رئیس بانک مرکزی این عدد و ارقام برای مردم نان و آب نمی شود و فقط برای داخل کابینه مصرف دارد مردم از شماها اقتصاد را بهتر تحلیل میکنند هر زمان اجناسی که بیش از چهار برابر گران شده اند به قیمت واقعی برگشت میتوانید این ادعا ها را مطرح کنید فکر کنم شماها از بازار اصلا خبر ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا آقای رئیس بانک مرکزی مردم رو اینقدر ساده و خوش باور فرض کردید؟ البته اینکه بخشی از همین مردم فرصت طلب برای سود چند میلیونی در صف دلار ایستادند کمک بزرگی به شما کردند تا دلار به قیمت دلخواهتان برسد لذا خلایق هر چه لایق بگو تا دلت می خواد از این حرفها
خدا به داد ما معلولها برسه با این مستمری ناچیز بهزیستی (ماه ۶۳ هزار تومن)یعنی کمتر از ۶ دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
نگران نباش ! ژنهای خوب هم کمتر از 63000 درآمدشونه درماه. البته به واحد دلار یا یورو.
اخر نرخ بازار ازاد درست است یا نه؟؟
اقای رییس جمهور پارسال میفرمودند بازار ارز ازاد فقط و فقط یک درصد اقتصاد ما را تشکیل میدهد؟؟؟؟؟؟؟
الان رییس بانکشان که ان ادعا را نقض کرده .

دلار ۴۲۰۰ را مجلس چرا حذف نمی کند؟
اقتصاد مگر محل خوشامد یک دورهمی دوستانه دولتی بوده که برای خوشایند رییس خودشان بگویند نرخ ارز ۴۲۰۰ و در واقعیت چنین نرخی اصلا وجود نداشته باشد .
همان زمان التهاب ارزی دلار ۵۰۰۰ تومان بوده منتهی اقایون گفتند خیر ۴۲۰۰ و این ما به تفاوتهای نرخ اصلی با نرخ فِیک است که باعث رانتها می گردد و بعد تا کجاها بالا بردند و الان رییس بانکشان بگوید نرخ فلان و بهمان
چرا نمی فرمایید چقدر گران شد؟
دوشنبه ۱۳ ابان
شاخص کل بورس بیش از ۴۰۰۰ واحدسقوط کرد و باوجودهمه تلاشها برای ممانعت از بازگشت شاخص به کانال ۲۰۰ هزار واحد بزودی این اتفاق خواهدافتاد . شاخص کل تاچندهفته پیش تامرز ۳۳۰ هزارواحدهم رشدکرد ( رشدش دادند!) ولی دوران رشد بی دلیل و رکورد زنی های روزانه ۹-۱۰ هزارواحدی دیگربسررسید وازحالابه بعدبایدمنتظر سقوط های چندهزارواحدی بود
صبح ساعت ۹ اخبار شبکه یک از تالار بورس گزارش زنده داشت!!!!!!
چه اقتصادی گل و بلبلی داریم که با دوپینگ صدا و سیما ارزش سهام بالا میرود!!!!!!

در سال ۹۲ تا ۹۶ در انجماد و رکود مسکن یکبار صدا و سیما در اخبار صبح گاهی اش یک گزارش از مسکن و تشویق مردم به خرید مسکن انجام داد که تمام ذکر و فکر مردم در ان زمان سپرده گذاری در بانکها بود و بعد اینگونه مسکن ۳ برابر شد؟؟؟؟؟
مردم رو چه شکلی میبینن
در هیچ جای دنیا نمیتونن در عرض یه سال ارزش پول ملی را 21 درصد افزایش بدن!!!!! باید قدر دونست. چقدر تلاش می کنن که مردم در رفاه باشن!!!! ممنون از تلاشتون
از هفت تومان تا یازده هزار تومانش را باید از کی تشکر کنیم
واقعاٌ که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا اين ارزاني چه تاثيري برزندگي مردم گذاشته هرروز گراني بيشتر ميشود
خوب دیگه چی ارزون شده؟
قیمت دلار 3.800 بود و حداکثر باید اکنون 7 تومان باشد. ارابه مرگ (پراید)22 تومان بود می گویند تمام قطعاتش داخلی است ولی بیش از 70 درصد قطعات داخلی است و ربطی به دلار ندارد پراید باید حداکثر 27 باشد . تا کی مردم ما نجابت به خرج دهند و جلوی این قیمت های افسار گسیخته شانه ستبر کنند.
سلام فقط همین میدونم من دبیربازنشسته پس اندازی که ازبخورنمیر۲۸سال رادرمدت یک ونیم سال خرج گرانی کردم خداشاهدکه دیگه اززندگی وزنده بودنم نزد خانواده بجای مدیران کشورم خجالت وشرمنده حالا مدیربانک پوزمیده دلارارزان شده باچه تفکری نسبت به سواد مردم تاراج شده سخن میگن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
سال 90 اشتباه بزرگی کردم و بعد یکعمر جون کندن پس اندازمو از خارج آوردم داخل. امروز از اون پول کمتر لز ده درصد برام مونده. ...
آقای همتی روزی نیست که راجع به ارزان شدن دلار صحبت نکنه بهتره یک بار هم در باره نان که قوت غالب مردم و....... است بفرمایید با ارزان شدن دلار قیمت نان هم ارزان شده یا نه 90 در صد مردم نیاز به دلار ندارند یا آقای صالحی هر روز میگویند این قدر سو زیاد کردیم یا چنان و چنین خوب یک مرتبه بگو 50 برابر کردیم این مردم از سو هیچ گونه شناختی تدارند
هر چی میکشیم از خودمون هست.... هر چیزی گرون بشه بیشتر می‌خرن.. واقعا از ماست که بر ماست.. نمیتونیم کسی رو مقصر بدونیم.. یا علی
فعلا همین بورس و جمع و جورش کنید هر روز یک مسئله هر روز یک بحران
رئیس کل بانک مرکزی: دلار ۳۰۵۰ تومان ارزان شد
آقای رییس به اندازه یه ریال هم ارزانی ندیدیم........... برای ملت بدبخت توفیری نداشت............
دلار 3050 تومن بود!!
پس مدیریت اینطوریه
به مرگ میگیرن که به طب راضی بشه
هرچی که داره گرون میشه، کمک میکنن، 30% بیشتر از حد نهاییی گرون بشه، بعد که به تعادل رسید و 30% ارزون شد، این 30% رو حاصل تلاش خودشون جلوه میدن
...
سلام . شاهد بودیم مسئولین نگران بالا رفتن از 4200 تا مرز 200000 تومان بودند واین اتفاق را به احانب نسبت میدادند یغنی 16000 تومان اختلاف توانایی اجنبیان بود اان هم در طی سه ماه . حالا خجالت ندارد 3500 پایین امدن هم که به نسیمی بنداست را بعد از یکسال مطرح میکنید .
آقای همتی چرا مردم ایران را نادان فرض می کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
برای اینکه واقع بین است
اقای همتی اگر تا دو برابرش یعنی ۷ هزار تومان رساندیش. دلار را بعد بیا بگو شاید مردم قبول کنند نه این قیمتها
این مردم هرچه بسرشون بیاد حقشونه
آخه دلار به چه در بدبختی میخوره تخم مرغ بربری چنده
سلام آره دلار ارزان شد این که بقالی سرکوچه هم گفته بود چه تاثیری رو بازار داشت پراید تازه گرون تر شد در حالی باید بیست درصد ارزون تر می شد یا اجناس دیگه.
اگر ذخیره کشورها کم بشه و عربستان نتونه جایگزین کنه مطمئن باشید تا صد دلار بالا میره
همین مردم عامل اصلی گرانی همه چیز هستند ، وقتی یه ذره کالا یا طلا یا سکه یا ماشین گرون میشه همه هجوم میبرن که ای داد گرون میشه امروز بخریم از فردا جلوتریم ، همین هجوم عطش وار مردم دم به دم به قیمت ها قدرت صعود داد و بازار رو متشنج کرد ، حالا همین مردم دست پیش گرفته اند که گران کردید ، دولت کاری نکرد شما ملت کردید ...
پس چراقیمتهاهرهفته گرانترمیشود.این چه ارزانی است?ان موقع ازدلارسودمیکردندوالان هم ازریال خداراشکرهنوزچهارصفررابرنداشتن
جناب همتی زحمت کشیدید خسته نباشید. اما به ما بگید در این نزدیک به دوسالی که به این سمت منصوب شدید حجم اسکناس در گردش را چقدر افزایش دادید. مملکتی که در تحریم است چه ثروت یا درآمدی را تولید میکند که بابتش اسکناس چاپ میکنید....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان