بازدید 33820
هزار و هشتصد و بیست و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

درگیری #عدالت_خوار و #نان_به_ریش_خور در توییتر/«ژنِ خوب» استعفا داد/«استخر فرح» دوباره خبرساز شد/روایت شهاب مرادی از نظر رهبر انقلاب درباره «چند همسری»

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند اصغرزاده: پشت در سفارت ماندم، چون بلد نبودم از دیوار بالا بروم/سامانه رأی سنجی اصلاح طلبان به تصویب رسید/توضیح ائتلاف سائرون درباره سفر مقتدا صدر به ایران و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 04 November 2019

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

برای مردم اهمیتی ندارد که چگونه نامزد شده‌ایم

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات درباره واگذاری انتخاب لیست اصلاح‌طلبان به بدنه اجتماعی این جناح انتقاد کرد. وی در رشته توییتی نوشت: بدنه اجتماعی اصلاحات از پایین به بالا شکل می‌گیرد، نه از بالا به پایین! چه کسی حق دارد بدنه اجتماعی اصلاحات را انتخاب کند؟ آنان باید ما را انتخاب کنند یا ما آنان را؟! آن چه انتخابات را معنادار می‌کند و به مردم رغبت رأی دادن می‌بخشد، نتیجه رأی دادن است و نه مناسک آن. شکل‌گرایی و مناسک‌گرایی سیاسی چه برای حکومت چه برای اصلاحات بیراهه است. به فکر کارآمدی اصلاحات باشیم... بگویید در مجلس یازدهم چه می‌کنید تا مردم درباره رأی دادن و ندادن به شما تصمیم بگیرند. برای مردم اهمیتی ندارد که چگونه نامزد شده‌اید، مهم این است که چه می‌کنید. /ایرنا

پشت صحنه تبلیغات چندهمسری؛ مباح، اما ناروا!

جلودار زاده، نماینده تهران در مجلس گفت: گویا مسئولان صدا و سیما به تمامی وظایف شرعی و قانونی خود عمل کرده‌اند که حالا به فکر تبلیغ چند همسری افتاده‌اند. بر اساس برنامه ششم توسعه، رسانه‌ها مکلف به آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت بنیان خانواده هستند؛ نه این که در جهت عکس آن عمل کنند. حجت‌الاسلام صادق‌نیا، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب:عملی ممکن است از نظر شرعی و قانونی روا و مباح باشد، اما این باعث نمی‌شود طرح آن در جامعه لزوما امر درستی باشد. به نظر می‌آید، جار زدن هر امر مباحی در جامعه خیلی درست نباشد. طرح مسأله تعدد زوجات و چندهمسری باعث ایجاد یک هراس اخلاقی بین خانواده‌ها می‌شود. / ایرناپلاس

اعلام وصول طرحی برای ممنوعیت پخش اعترافات از صداوسیما

علی‌اصغر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرحی در خصوص ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما خبر داد. محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در توضیح این طرح گفت: این طرح مربوط به مرحله قبل از محاکمه یعنی مرحله بازجویی، بازداشت و تحقیقات مقدماتی است. ما از پخش اعترافات، تجربه‌های بدی از جمله مربوط به پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای داشتیم که طبق این طرح ضبط و پخش اعترافات متهمان، در مرحله تحقیقات مقدماتی ممنوع می‌شود. در صورت تصویب این طرح، اگر اعترافات متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی ضبط و پخش شود، جرایمی و مجازاتی مشمول افراد خواهد شد. ما در این طرح با تعیین جرم نگاری مجازاتی در نظر گرفته‌ایم تا شاهد تکرار مسائلی از قبیل: پخش اعترافات دانشمندان هسته‌ای نباشیم. /ایسنا

دستگیری فیلترشکن فروش میلیونر در تهران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که در پوشش فروش فیلترشکن اقدام به کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی از کاربران فضای مجازی کرده بود، خبر داد. /ایسنا

روایت شهاب مرادی از نظر رهبر انقلاب درباره «چند همسری»

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، روایت خود از دیدار جمعی از فعالان حوزه خانواده با رهبر انقلاب در مردادماه امسال را بازگو کرد و گفت: در آن دیدار، یکی از حضار در خصوص بحث جمعیت به موضوع تعدد زوجات اشاره کرد که حضرت آقا فرمودند، «من روی این موضوع ملاحظاتی دارم و با توصیه به آن موافق نیستم».

وی افزود: امروز چنین راه‌کار‌هایی به نظرم اصلا ضرورت و اولویت ندارند و نباید فعالان حوزه خانواده و ازدواج دچار چنین اشتباه راهبردی شوند، بلکه باید همگی ازدواج و تشکیل خانواده را برای همه مجرد‌ها ترویج کنیم. حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در ادامه گفت: فعالان حوزه خانواده در مردادماه خدمت ایشان رسیدند و بحث‌های خوبی مطرح شد. چون ایشان فرمودند: «ملاحظاتی دارم»، بعد از جلسه و بعد از نماز جماعت در خصوص ملاحظاتشان در باب نکاح از جمله تعدد زوجات از ایشان درخواست کردم تا در فرصتی این ملاحظات را بیان کنند؛ مثلا در جلساتی محدود در قالب درس خارج فقه خصوصی. ایشان با اصل درخواست و تبیین مباحث مخالفت نکردند، اما خب خیلی زمانبر است و مشغله‌های ایشان هم انصافا کم نیست. اما ایشان در همان مسیر و درخواست‌های متنوع افراد با اشاره به آیه سوم سوره نساء (فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً) به من فرمودند، «إِنْ خِفْتُمْ در آیه خیلی مهم است و باید تأمل کرد» و اشاراتی فقهی به اهمیت موضوع عدالت در خانواده کردند که برخی از دیدگاه‌ها چندهمسری را مستحب می‌دانند، اما ایشان مستحب نمی‌دانند.

«استخر فرح» دوباره خبرساز شد

در حاشیه راه پیمایی ۱۳ آبان در شهر مقدس قم، تعداد اندکی از حاضران با بلند کردن پلاکارد‌هایی مجددا شعار «استخر فرح» را یادآوری کردند. در یکی از این پلاکارد‌ها نوشته شده: ‌ای مدعی بهشت برجام / استخر فرح تو را سرانجام.

«ژنِ خوب» استعفا داد

حمیدرضا عارف که مدتی بود در کمیته ملی المپیک فعالیت می‌کرد، از سمت خود کنار رفت. یکی از انتصاب‌های پرسروصدای سیدرضا صالحی امیری در دوران حضورش در کمیته ملی المپیک حضور حمیدرضا عارف به عنوان رئیس کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک بود. عارف که پسر نماینده مجلس شورای اسلامی به حساب می‌آید و به خاطر مصاحبه‌ای که قبلا انجام داده، به ژن خوب مشهور است، بعد از مدتی از سمت خود استعفا داده و حالا رئیس کمیته ملی المپیک نیز با آن موافقت کرده است. صالحی امیری در نشست امروز درباره کنار رفتن حمیدرضا عارف گفت: هیچ کدام از افراد سیاسی انتخاب نشدند. در مورد عارف هیچ کسی به من توصیه نکرد و حتی پدرش یک بار هم توصیه‌ای نکرد. کسی به من زنگ نزد و من هم زنگ نزدم. او با جمعی از اصحاب سینما و هنر به من مراجعه داشت که پروژه‌ای را از دو سال قبل شروع کردند که موضوع آن صلح و زنان بود. حتی در وزارت ارشاد هم به من مراجعه کرد و آن فیلم در حال تولید است. عارف به من گفت: می‌توانیم این کار‌ها را با برند کمیته ملی المپیک انجام دهیم و این فیلم‌ها را به ioc ببریم و جهانی شود. به نظرم ایده خوبی بود و با اعضا مشورت کردم. هرچند من به هجمه‌ها توجه نکردم، اما دید فشار هست تقاضای استعفا کرد، ما هم ابتدا استعفای او را نپذیرفتیم، اما کمیسیون هم تعطیل شد. در نهایت با استعفا او موافقت شد. اگر همان قبل این کار را می‌کردیم تفسیر دیگری می‌شد. تصمیم گرفتیم رضوانی رئیس کمیسیون شود. اگر به مهر سال گذشته برنمی‌گشتیم برای او حکم نمی‌زدم.

توضیح ائتلاف سائرون درباره سفر مقتدا صدر به ایران

ائتلاف سائرون روز دوشنبه اعلام کرد، سفر رهبرش مقتدا صدر به ایران یک موضوع شخصی است. این ائتلاف تأکید کرد، صدر رهبر تظاهرات نیست که سفرش به این موضوع ارتباطی داشته باشد. «رعد حسین» نماینده ائتلاف سائرون در این باره به خبرگزاری المعلومه گفت: ما هیچ اطلاعاتی درباره سفر مقتدی صدر به ایران در اختیار نداریم. این سفر یک موضوع شخصی است علی الخصوص اینکه او هنوز دروس حوزوی را به پایان نرسانده است. رعد افزود: مقتدا صدر بار‌ها اعلام کرده است که رهبر تظاهرات نیست تا اینکه درباره سفرش از او سؤال شود، اما از تظاهرات و خواسته‌های معترضان در بغداد و دیگر استان‌ها حمایت می‌کند.

ادعایی درباره رئیس جمعیت هلال احمر

یک منبع آگاه از تشکیل پرونده برای علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در دادسرای جرایم اقتصادی خبر داد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در دادسرای جرائم اقتصادی دارای پرونده باز است و یک بار هم برای ارائه توضیحات به دادسرا احضار شده، اما تاکنون در این رابطه بازداشت نشده است. گفتنی است، روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها خبر بازداشت چندساعته به اتهام اختلاس ۱.۵ و آزادی با وثیقه ۳ میلیاردی را منتشر کرد. این خبرگزاری بعد از دقایقی خبر خود را از روی خروجی برداشت و مجدد آن را منتشر کرد. در این خبر آمده بود که پرونده پیوندی مربوط به زمان ریاست او بر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌شود. با انتشار خبر بازداشت چندساعته پیوندی، روابط عمومی هلال احمر این خبر را تکذیب کرد.

دعوای مجید حسینی و محمود رضوی بر سر «رانت» و «ریش»

سید محمود رضوی و مجید حسینی در فضای مجازی با هم به تندی درگیر شده‌اند و یکدیگر را به نفاق و نان به نرخ روز خوری متهم کردند. سید محمود رضوی در توییتر با هشتگ #نفاق نوشت: «یکی از این آفتاب پرست‌های سیاسی که این روز‌ها عدالت‌خوار شده و در مورد مدارس غیرانتفاعی هم افاضات میکنه را کامل میشناسم، حتی بهتر از خودش، نمیخوام همه چیزشو بگم، اما فقط اینو بگم که این عدالتخوار عزیز که به مدارس غیرانتفاعی فحش میده، پسر خودش در مدرسه غیرانتفاعی درس میخونه! نفاق» مجید حسینی هم در استوری اینستاگرام خود با هشتگ #لیبرال_ریش_دار و #نان_به_ریش_خور نوشت: «یکی از زالو صفت‌های سیاسی که بدون سواد و هنر و ذره‌ای استعداد سال‌هاست تبدیل به تهیه کننده‌ی پروژه‌های عظیم سینمایی شده، و من از خودش هم بهتر می‌شناسمش؛ این روز‌ها با ریش نیم متری، مواضع حسام الدین آشنا و عارف و حجاریان را در مورد مدارس غیرانتفاعی و خصوصی سازی می‌گیرد؛ متعجبم روزی بود که دو شاد را از سه شاد تشخیص نمی‌داد، ملت را در شهرستان کتک می‌زد. جل الخالق. #لیبرال_ریش_دار #نان_به_ریش_خور»

سامانه رأی سنجی اصلاح طلبان به تصویب رسید

کانال «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان» گزارش داده است که در جلسه امشب این شورا کلیات طرح «سرا» (سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان) به تصویب رسیده است. بر اساس این گزارش، لیست اصلاح طلبان در انتخابات در سازوکاری شفاف و دموکراتیک با رأی و مشارکت همه اصلاح‌طلبان کشور بسته می‌شود. این نخستین بار است که در ایران نامزد‌های یک جریان سیاسی در یک رأی سنجی (پرایمریِ) کاملا شفاف و دموکراتیک از همه‌ی اعضای احزاب و چهره‌ها و فعالان آن جریان انتخاب می‌شوند. تصویب این طرح که سازوکار انتخاب نامزد‌ها در همه کشور‌های دموکراتیک است و مشارکت معنادار بدنه این جریان را جلب می‌کند، نشانه‌ای نویدبخش است از این که جریان اصلی اصلاح طلبان به ضرورت بازسازی این جریان و اصلاحِ اصلاح‌طلبان توجه کرده است. شایان ذکر است، پیشتر وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال ۹۸ برگزار می‌شود. مطابق ضوابط و مقررات وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان ضمن بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی و تایید نهایی صحت برگزاری انتخابات، باید با تاریخ برگزاری آن هم موافقت کند. دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال آینده به پایان می‌رسد و مطابق قوانین و مقررات، انتخابات آن باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، برگزار شود.

اصغرزاده: پشت در سفارت ماندم، چون بلد نبودم از دیوار بالا بروم

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اشغال سفارت آمریکا، گفت: در پیام دانشجویان خط امام در اشغال سفارت اصلاً قطع رابطه طولانی‌مدت با آمریکا و گروگانگیری به مدت طولانی نبود. فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین به بازخوانی اشغال سفارت آمریکا پرداخت.

برخی از مهم‌ترین بخش‌های این گفتگو را در ادامه بخوانید:
اشغال یک سفارت به نشانه اعتراض یک ایده مرسوم در دنیا بود.
تصمیم اشغال سفارت را نتوانستیم با آیت‌الله خامنه‌ای در میان بگذاریم، چون ایشان حج بودند.
آقای موسوی‌خویینی‌ها گفت: به دانشجویان اعلام کنید امام در جریان اشغال سفارت است.
بخش قابل توجهی از اینکه اسلام رادیکالیزه شد، تحت تاثیر جریان چپ بین‌المللی بود.
جمع‌آوری اطلاعات درباره سفارت از طریق ساختمان‌های مجاور و روبه‌روی سفارت آمریکا و کشیک‌های مختلف بود.
پشت در سفارت ماندم، چون بلد نبودم از دیوار بالا بروم.
امام به ما گفت: «انقلاب دوم»، انقلابی بزرگ‌تر از «انقلاب اول».
در پیام دانشجویان خط امام در اشغال سفارت اصلاً قطع رابطه طولانی‌مدت با آمریکا و گروگان‌گیری به مدت طولانی نبود.
آنقدر در افشاگری‌ها افراط کردیم که حتی نهضت آزادی را هم متهم کردیم.
این را که اشغال سفارت آمریکا تیر خلاص به دولت مهندس بازرگان بود قبول ندارم.
یکی از نزدیکان شهید رجایی پیشنهاد وزارت خارجه به من داد.
پس از اشغال سفارت، کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شدم رأی می‌آوردم.

واکنش معاون فرهنگی دانشگاه تهران به تحصن دو هفته‌ای یک دانشجو در محوطه دانشگاه

مجید سرسنگی ضمن بیان این مطلب در خصوص علت تحصن دو هفته‌ای یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به نتیجه مصاحبه آزمون دکتری اظهار کرد: مسأله این دانشجو به هیچ عنوان سیاسی نیست. در واقع او ادعا می‌کند علی رغم کسب نمره قبولی در دوره دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران نام او را به عنوان پذیرفته نهایی اعلام نشده است که البته این ادعا دروغی بیش نیست. وی در ادامه با تأکید بر اینکه رتبه دانشجویان در آزمون کتبی دوره دکتری تنها معیار پذیرش محسوب نمی‌شود، گفت: دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها علاوه بر آزمون کتبی در دوره دکتری باید در مصاحبه عملی نیز شرکت کنند. دانشجویی که نتوانند رتبه قابل قبولی در دوره مصاحبه کسب کند. اگرچه رتبه کتبی آن‌ها خوب باشد، اما نمی‌توانند به دانشگاه ورود کنند. همچنانکه امسال رتبه یک کنکور به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم در مصاحبه در رشته تئاتر نیز پذیرفته نشده است. معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه نمره و کارنامه مصاحبه دانشجوی معترض به وی ارائه شده، خاطرنشان کرد: این دانشجو مدعی بود که اساتید نمره و حد نصاب لازم را برای پذیرش او در دانشگاه اعلام کرده‌اند، اما دانشگاه به دلیل فعالیت‌های سیاسی او مانع پذیرش شده است. در صورتیکه این ادعا واقعیت ندارد. من حتی کارنامه مصاحبه او با اساتید و نمره‌ای که اساتید اعلام کرده‌اند را به خود دانشجو ارائه دادم.

سرلشکر صفوی: باور نکنید البغدادی کشته شده؛ این، دروغ بزرگ ترامپ بود


سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، خاطرنشان کرد: دومین رویداد راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری توسط آمریکا، صهیونیست و انگلیس بود که چند هزار تروریست را به عنوان مسلمان به مدت ۷ سال به سوریه و عراق ریختند، دست به کشتار زدند و با پول‌های برخی کشور‌های عربی مثل عربستان ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه و عراق را کشتند، حدود ۹ میلیون نفر را آواره کردند و خسارتی که این گروه‌های داعشی به عراق و سوریه وارد کردند بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار خسارت به زیرساخت‌های آنهاست که بازسازی این کشور‌ها چندین سال طول می‌کشد، با این وجود آمریکایی‌ها نتوانستند بشاراسد و دولت عراق را سرنگون کنند. ائتلاف ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان، روسیه و ترکیه، داعش را شکست داد. باور نکنید البغدادی کشته شده، نه سازمان ملل و نه روس‌ها، هیچ کس باور نکرده، این را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند، زیرا آثار و شواهدی نشان نمی‌دهند.

امیرآبادی: پیشنهاد «قائم‌مقام اجرایی رهبری» را پزشکیان مطرح کرده بود


احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی، در توضیح صحبت‌های امیرحسین قاضی‌زاده در خصوص انتخاب قائم‌مقام رهبری، اظهار داشت: این موضوع به صورت رسمی در دستور جلسات هیأت‌رئیسه مجلس نبود. وی افزود: معمولا در ابتدای جلسات هیأت‌رئیسه، تبادل اخبار انجام می‌شود و اعضا اخبار روز کشور را مطرح می‌کنند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس ادامه داد: موضوع قائم‌مقام اجرایی برای رهبری هم توسط آقای مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در همین جلسه هیأت‌رئیسه مطرح شد. امیرآبادی در تشریح جزئیات نشست هیأت‌رئیسه مجلس و طرح موضوع قائم مقام اجرایی از سوی پزشکیان در این جلسه، گفت: در یکی از جلسات هیأت‌رئیسه، پزشکیان عنوان کرد که همانطور که در دوران جنگ دفاع مقدس امام راحل (ره) جانشین فرمانده کل قوا داشت و همه امور کشور را به وی سپرده بود، اکنون نیز در جنگ اقتصادی کنونی، رهبر معظم انقلاب باید یک قائم‌مقام اجرایی انتخاب کنند و بسیاری از اختیارات را به وی بسپارند تا ایشان بتواند کشور را از این جنگ اقتصادی عبور دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۰۴
ما می خواهیم چند همسری را اختیار کنیم
شما چی کاره هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تو اول خودت را به روانپرشک نشان بده برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اختیار کنید وتبعات این دنیایی و آن دنیائیش را هم بپذیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
به شرط اینکه با الاغ رفت و آمد کنی باهات مشکلی نداریم
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اما اول فکر اینم باش که ممکن یک نفر با 3 زن به خواستگاری خواهرت بیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تابناک سانسور چی چرا بند اولش را حذف کردی؟
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
به نظر من هیچ اشکالی ندارد و واقعا باید این خرافات که یه مرد یه همسر داشته باشد گذر کرد من به همه مادران و همسران با گذشت و فداکار این سرزمین که این وضع را قبول دارند افتخار میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تبعات دنیایی و خصوصا اخرت!!!!!
ای خدا خندم گرفت از دست این افراد که تو کار تو هم دخالت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
باز هم سانسور کردی
نکند از خدا هم خدا تری؟
اینقدر می نویسم تا منتشر کنی
خان خوله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
زن هشتم من میشی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ما کاره ای نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
کارتخوان پزشکان چه شد؟ اداره مالیات فقط برای کارمندان زرنگه؟ وکلا و پزشکان و سردفترداران و کشاورزان و باغداران و ملاکین بزرگ و تاجران چه ؟ نباید مالیات بدهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
21:24
پروفسور
اول قران بخوان ببین همان خدا که صدایش میزنی چه فرموده بعد اگر فهم کردی بجای خنده بحال خودت خواهی گریست..همان خدا فرموده هرگز نمی توانید بین دو زن عدالت برقرار کنید پس تقوی خدا در پیش گیرید
حال اگر فکر می کنی خدا بابت بی عدالتیت آن دنیا بهشت تعارفت می کند؛بخند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
جناب پروفسور!!!!
شما فکر کن می توان عدالت ایجاد کرد تو چه کار اید برای دخالت در کار خدا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
21:24
یکی از تبعات این دنیائیش هم این است که آن چند زن که اختیار می کنی؛خنده را از یادت خواهند برد
حالا برو اختیار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
21:44
مغز که فندق باشد فهم هم فندقی می شود وفرق بین دخالت در کار خدا و دخالت در کار بنده خدا را نمی فهمد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
سیزده آبان به خانم ابتکار و اقای اصغرزاده و همه اصلاح‌طلبان و اقازاده هایشان تبریک و مبارک بادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
21:44
کاملا می توان تشخیص داد همانی هستی که چند شب قبل کامنت گذاشتی " مگه برجام ارث پدرته که نشه سوال پرسید
یعنی آنقدر در درک موضوعات پرتی و خارج می زنی که براحتی می توان تشخیص داد
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
قرایتی در کلیپی از زنان جمع میپرسد که ایا حاضر هستید شوهران شما چند تا همسر اختیار کنند زنان جواب دادند نخیر . اما قرایتی طی تفسیری به انها گفت مهم‌نطر شما نیست مهم عقل و فهم شما نیست مهم این هست که چقدر احکام شرع اجرا میشود . چون شرع خواسته پس عقل تایید میکند . .. مردم در این گیرودار و چالش گیر افتادند نه راه پس دارند نه پیش . دلیلم این هست که از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کافی هست ۲۰ میلیون نفر به گفته همین قرایتی از فردا صبح ازدواج مجدد کنند چه اتفاقی میفتد ؟ یعنی هرج و مرج در لوای قانون . کشمکش و دعوای خانوادگی . انتقال بیماری از یک همسر به همسر دیگر که کلا بهداشتی نیست مشمیز کننده هست . روح و روان زنان جامعه هر روز پریشان کردن از اینکه ِلدات برای مردان فراهم کردن . انوقت میگویند ما میخواهیم اسلام‌مترقی را اجرا کنیم . کسی شرحی بر سخن من ندارد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اخر الزمانی ها حمله کردن و نگران انسان شدن!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
قرآن در سوره نسا گفته ؟ انهای که پشت این ایات و روایات پنهان شدند چگونه میخواهند در پشت این روایات زندگی مردم را خراب کنند . حتی بشرط عدالت اخلاقی و مادی درست نیست . ایا این روحانیون دو اتیشه حاصر هستند اول خودشان اجرا کنند یا نه همه این نسخه ها برای مردم جامعه هست . این آقایان هر کدام اگر دو دختر داشته باشند با توجه به وسعت خانواده چه خودشان چه دخترانشان و چه دامادشان و چه پسرانشان انها هر کدام سه نفر حساب کنید میتوانند ۹ میلیون نفر ازدواج مجدد داشته باشند . دولت در سایه هم‌پول زیادی بالع بر ۴۰۰ میلیارد دارد . دیگه ه غصه ای دارند ازدواج کنند اول خودشان عمل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
درود بر مجید حسینی. باید کاندید انتخابات بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
با لابی قدرتمند پزشکان طرح رفع انحصار از پزشکی به طرح مسخره رفع انحصار از زبان انگلیسی تغییر پیدا کرد. پزشکان پول دارند لذا لابیشان قدرتمند است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
این خانم هست که در سه پیام متن را فرستاده ؟و با مضمون یکی
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
نه دادش من مرد هستم . وصع مالی من هم خیلی خوب هست . ماهی ده میلیون در امد دارم . در سه شهر هم منزل و زمین دارم . اما دلیل ندارد که بر عقل خودم و بر احساس پاک فرزندان و همسرم بنام ازدواج مجدد خیانت بنام قانون انجام دهم . اگر تعدد زوجات قانونی کردند را خیانت به زنان میدانم . دلیلم این هست باید به جوانان جامعه وام ازدواج و وام مسکن پرداخت کنند تا همه بتوانند زندگی ابرومندانه داشته باسند اما متاسفانه چون انجام نمیدهند و این‌پول صرف هزینه شعارها و موارد زبادی در دیگر کشورها میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
فکر کن بالای۲۰۰۰ هزار هزار میلیارد تومان پول در کشور خوابیده ان اکثرش در بانک بدون استفاده ان وقت از نظر ایشان رفته به کشورهای دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
شما خیلی بی جا میکنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
با مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد تومان در سال که به بخش های که هر جمعه به دولت و مجلس حمله میکنند فقطع شود و به اموز زندگی جوانان و ازدواج انها داده شوددرصد بیکاری و ازدواج درست میشود . به اصافه سالی ۳۵ میلیارد دلار مخارج خارجی و منطقه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اگر از این کسانی که می گویند چند همسری نباشد سوال کنی که ازدواج سفید خوب است یا با اینکه همسر داری رابطه ازاد هم با عده ای داشته باشی خیلی از این ها می گویند در قرن ۲۱ هستیم و جوابشان بله است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
این 35 میلیارد دلار رو از چه طریقی به دست اوردی ؟ ولی اگر خط قرمزمون رو کیلومترها دورتر از مرز جغرافیایی ترسیم نمی کردن الان راحت کامنتتو نمی ذاشتی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
بماچه اختیار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اقا چی کارش دارین همه قوانین اسلام داره پیاده میشه اینم جزو حلال های اسلام دیگه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
مهم نیست با 60 تا دختر رابطه داشته باشی بیچاره شان کنی ولی خیلی وحشتناک و خیلی بدی بجای یک زن دوزن شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
کی جلوتو گرفته؟ اگر اینقدر احمقی دنبال هوس های احمقانه ات برو
اگر سفارت نمی گرفتین کودتا می کردن و نمونه های ان در دنیا در مورد سفارت امریکا زیاد است که از طریق سفارت برنامه می ریختند برای کودتا و شورش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
الله اکبر. امروز ما به آنچنان اقتداری دست یافته ایم که توانستیم مدیر یک کانال تلگرامی را به بند بکشیم و طناب بر حلقوم او بیندازیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۲۱:۱۹
با تحقیر و تمسخر بزرگ نمیشوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
یک سوال. چرا در ایران دندانپزشکی هیچ نرخی ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خدا از گناه کسانیکه با زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی تحریم و سختی به ملت تحمیل کردند و حالا فرزندانشان در همان کشور با پول همین ملت در رفاه کامل خوش هستند و به احتمال زیاد خودشان هم پاسپورت امریکایشان حاضر و اماده
کسانی که تبلیغ چند همسری میکنند همان گروهی هستند که نگران میل جنسی دختران ۱۲ ساله هستند و مایلند انها را بعنوان همسر چندم برگزینند.بهیچ عنوان هم نگران دختران در خانه پیر شده نیستند و همه اینحرفها بازی و سو استفاده بنام دین است !! کاری که هر کجای دنیا باشند جرم محسوب میشود را میخواهند در این کشور رواج دهند و خدا را شکر که نظر صریح رهبر انقلاب در اینباره منتشر شد هر چند گمان نمیکنم این گروه دست از ادامه تلاشها در جهت تمایلاتشان بردارند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تبلیغ ازدواج دختر ۱۲ ساله با مرد ۵۰ ساله واقعا مشمیز کننده نیست . بعد چند سال مرد . ۵ ساله گور به گور شد سرنوشت ان دختر چی میشود . فرهنگ بیخودی هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
هم امام راحل و هم رهبر تک همسر میباشند و حتی بسیاری از مراجع عالیقدر تک همسر مباشند پس نتیجه میگیریم که چند همسری کار شایسته و مورد تاییدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اون دختره با اموالی که از اون پنجاه ساله گور به گور شده گیرش اومده میره با یک جوون 25 ساله خوش تیپ و لی بی پول که وسعش نمیرسه ازدواج کنه ازدواج میکنه. ببین شوخی نمیکنم و چرند نمیگم چون این روش در میان اقوام ایرانی هستش
توصیه جناب شریعتمداری به عراقیها جواب داد و آنها به کنسولگری ایران در کربلا حمله کردند بجای حمله به سفارت آمریکا / بهر حال عراق در نهایت دوستی با ابران هم باشد یک کشور مستقل است و ملت عراق باید خود برای کشورشان تصمیم بگیرند یادمان باشد عراق سوریه نیست وبه صرف عرب بودن نبایست آن دو کشور را یکی دانست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مستقل زمانی است که تظاهراتشان به وسیله پول هایی که داده می شود رنگ عوض نکند از معیشت به یک کشور خاص
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دوست عزیز اگر به یکباره و بعد از تحریم ایران ، مردم ایران و عراق مشکل معیشت دارند برای اینست که مسئولین ما پولی ندارند به آنها بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
عراقیها حرف جناب شریعتمداری را اشتباه فهمیده اند.
لازم است که برای شیر فهم کردن عراقیها شخص ایشان سریعا به آنجا اعزام شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اتفاقا نظر و خواست اصلی شریعتمداری همین بود
که عراقی ها را تحریک کند تا به سفارت ایران در کربلا حمله کنند و نشان داد
که چقدر حرفش در عراقی که اینقدر هزینه کردیم
طرفدار دارد !!!؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
هیچ کشوری راه ما رو نمیره
اگر اشغال سفارت امری مرسوم در دنیا باشد تعرض به کنسولگری ما در کربلا قابل توجیه و مقبول است؟؟روایت از ائمه داریم انچه برای خود نمیپسندی برای دیگران مپسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تعرض به سفارت به خاطر دشمنی ان کشور با کشور میزبان است ولی ایا ایران دشمن انها است؟ یا اینکه عده ای لیدر که معلوم است وابسته به کجا هستند و به سفارت ما تعرض می کنند؟
ادرس را اشتباهی اومدی و مقایسه اشتباه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ظاهرا این حدیث شامل گرفتن سفارت خانه ها نمیشود زیرا بچه های عراقی نقره داغ شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
نه داداش مردم عراق ایران را دشمن شماره یک میدانن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
روز نامه کیهان در این شرایطی که ۲۰۰ نفر جوان عراقی کشته شده بود نباید نباید در یک روزنامه رسمی چنین میگفت . چون جوانان عراقی میگویند این روزنامه ادرس اشتباه به انها میدهد . فعلا که این جوانان با گلوله مستقیم امریکا کشته نشده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۲۲:۰۷
نماینده مردم عراقی؟ خواسته های قلبیت رو برا خودت نگهدار
شعار ای انکه اف ای تی اف شعارت
نیرنگ ترامپ در انتظارت هم همان شعار ای انکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت را به ذهنها متبادر میکند.!!! گروهی انگار مسئولیت دارند تا هر انچه دشمن به دروغ شایعه پراکنی میکند(فوت غیر طبیعی ایت الله هاشمی در استخر) را برای مردم قابل باور سازند!!! اگر اینگروه به سرویسهای خارجی وصل باشند شناختن انها اسان نخواهد بود!!! روزنامه ای مثل کیهان هم مدام در حال سند جور کردن برای حرفهای دروغ ترامپ و نتانیاهو است!!! اقای شریعتمداری گفته بودند سفارت عربستان و امریکا در عراق را بگیرید ولی حاصل ان حرفهای آمرانه دخالتگر این بود که به کنسولگری ما حمله شد.
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اگر مرحوم هاشمی به هر شکل دیگری هم که میمزد بازهم از نظر شما مشکوک و غیر طبیعی بود. اصلا قرار نبوده و نیست که هاشمی رفسنجانی بمیرد
نمی دانم درست است یا نه ولی گفته میشود تقریبا همه مدیران صدا و سیما از اهالی محله ای در تهران به نام .... هستند اگر اینطور باشد بچه های یک محله از یک شهر چقدر بار فرهنگی دارند که بتوانند یک رسانه عظیم را بگردانند شاید به همین دلیل صدا و سیما تبدیل به یک غول با مغز فندقی شده
در حالی که در صدا وسیما یک کارگر شهرداری دعوت شده بود و کارگر مشغول بیان ظلم هایی بود که به کارگران می رود استاندار گیلان با صدا و سیما تماس می گیرد و یک سهمیه مشهد برای آن در نظر می گیرد و او را دعوت به جلسه در استانداری می کند سئوال این است که آیا این رفتار استاندار گیلان نشانه چیست؟ جالب توجه این است که کارگر شهرداری هم متوجه موضوع شده و هیچ تشکری نکرده و همچنان به بیان مشکلات خود ادامه می دهد تا بعنوان نماینده تمام کارگران تظلم خواهی کند. دوم اینکه باید به استانداری و مشابه آنها در دستگاه دولتی گوشزد کرد که وظیفه اصلی دولت و ... برقراری و استقرار عدالت و هزینه کرد صحیح بیت المال است و اسلام مجوز این را نداده است که به بهانه زیارت امام رضا(ع) و ... از هزینه بیت المال برداشته شود و بطور اختصاصی برای سفر مشهد یک فرد در نظر گرفته شود و اگر قرار است سفر زیارتی وجود داشته باشد باید برای همه کارکران با شرایط یکسان باشد تا مبنایی برای رانت خواری ها نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اسلام واقعی اجازه نداده تا رشوه بدهیم
ولی اسلام این حضرات از مدل جدید ۲۰۱۹ جدید و به روز شده است !!؟
و فقط خودشان را حمایت میکند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
احسنت به شما به خاطر کامنت خوبت
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چرا استاندار به جای حل مشکل کارگران ،با هزینه کرد از بیت المال سعی در ساکت کردن نامبرده داشته است
بحمدالله با اینکه هر روز تعداد زیادی مفسد بازداشت میشوند و بقیه هم یکدیگر را به فساد و رانتخواری متهم می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
همینکه اسمم را سانسور نکردی ازت ممنونم بقیه نظر را قیچی کردی ولی همه منظور را میفهمند
کاسبان تحریم خوب امروز خودشان را خوب نشان دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
کاسبان تحریم یه گرانم مالیات نمیدن از خداشون هر روز ایران تحریم بشه اموال و در آمدشون چندین برابر بشه
روحانی خیلی سعی می کند از استخر بگریزد دو ماه دو ماه هم مهلت می گیرد ولی احتمالا بی فایده است در ایران هر که از قدرت کنار رفت باید قید عزت و احترام و همه چیزش را بزند روحانی که دیگر وای وای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ملت ایران بی عرضه شدن
بانوان شجاع مجلس مثل خانم سلحشوری یا جلودار زاده پیگیر طرحی باشند که اگر فردی خواست همسر دوم به بعد اختیار کند؛ سن ان دختر باید بیشتر از ۴۰ سال باشد که در خانه مانده محسوب شود . در اینصورت ان فرد قطعا ثواب بیشتری هم خواهد برد!!!.خواهیم دید مدعیان چند همسری دم خود را روی کول خود خواهند گذاشت و به سوراخهای خود خواهند خزید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
بهتره قانون من درآوردی نداشته باشیم
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ببین دوست عزیز . نمیدانم چه جوری اینقدر کلمات را جابجا کنم که تابی بتواند نطرم را سلنسور نکند قابل پخش باشد . وقتی میگویید نمایندگان چنین قانونی را بنویسند یعنی یک مسلیه ای را میخواهید علمی حل کنید یا شرعی یا قانونی . اگر هر مسله ای یا راه حل و مشکلی را خواستند قانونی کنند باید پشتوانه عقلی و علمی هم داشته باشد مگر اینکه منطورت این باشد که بخواهیم فرهنگ دوران قاجار را با اب و تاب قانون به خورد مردم بدهیم . کادم زن جامعه اجازه میدهد برای همسرش شریک جنسی در لوای و پشتوانه قانونی در کنارش بپدیرد . ؟ اگر حرف از قانون میزنید از فردا میشود گفت قانونی را نمایندگان وضع کنند که ریش و سبیل کمتر نیم‌متر بیرون نیایند شما و عقلت و احساس و شعور قبول میکند ؟چرا از راه علمی مشکلات را حل نمیکنید چرا علم و اخلاق شماها بروز نیست ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۲۲.۴۵
شما مطالب خوبی مطرح میکنید اما متاسفانه این بار چندم است که مطلب بنده را بدون انکه دقیق بفهمید نقد میکنید! راهکار علمی تدوین قانون است و ان بمعنی رسمیت دادن به این قضیه نیست چون همین الان چند همسری در نقاط کم برخوردار رواج دارد و منع قانونی هم ندارد.حرف بنده اینست که گروهی که پشت نقاب دین مخفی میشوند و پای ثواب را پیش میکشند و به دروغ میگویند نگران دختران در خانه مانده هستند با تصویب چنین قانونی اتش هوسشان خاموش خواهد شد و از تصمیم خود به تجدید فراش منصرف!!!این راهی است که میتوان انها را از پشت نقاب دین بیرون اورد و اصل قضیه برای جامعه روشن کرد.در چنین شرایطی هیچ فرد با خانواده و دختر محترمی حاضر به بازیچه هوس شدن این گونه مردان نخواهد شد.انشالله برای شما روشن بیان کردم
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
من فکر نمیکنم طراحان و طرفدران تععدد زوجات با ارایه چنین برنامه های خواسته باشند که کشور بیشتر پیشرفت کند بلکه از شواهد که معلوم هست کشور بسمت پسرفت فرهنگی میرود . اشاعه این فرهنگ عربی در ایران در رسانه رسمی دال بر این هست که فرهنگ عربی قرون های گذشته را میخواهند در جامعه ترویج کنند در صورتی وقتی به تاریخ نگاه میکنی یکی از دلایل این همه جنگ و درگیری و دعوای بین همین فرزندان زوجات بوده . برادر به برادر و پس عمو با پسر دایی رحم نمیکرده . الان در شهر ما افرادی که در دهه ۲۰ و ۳۰ تعدد زوجات داشتند اکثرا با هم حرف نمیزنند چون بحث نامادری نا خواهری هم در میان هست . دوم اینکه با اریاه این طرح منسوخ نمیشود جلوی اشاعه فحشار را گرفت چون خیانت ها هم بالا میرود و دوباره باید طرفی که خیانت کرده حکم قصای وحشتناکی ارایه میشود . سنگسار یا اعدام . خیانت ها شدت میابد . اصولگرایان طرح به گل مانده یارانه را سرو سلمان بدهند . قرار بود با این فقرا جمع شوند چی شد
روحانی با برجام کشور را با بحرانی عظیم مواجه کرد بحران سال 97 می توانست به بهای سنگینی تمام بشود البته روحانی و دوستانش بار را به دوش مردم انداختند ولی رقیبانش این بی احتیاطی خطرناک او را فراموش نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
داداش اگه خدای ناکرده جناح رقیب رئیس جمهور میشد الان کشور مثل سوریه شده بود ما باید شاکر خدا باشیم افتاد افتاد یا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
نه کشور با برجام دچار بحران عظیم شد و نه اگر برجام نبود کشور سوریه میشد هردو مورد توهمی بیش نیست
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
حالا دیگر برجامی وجود ندارد . غنی سازی از چندین هزار سو فراتر هم رفته . ایران‌مثل امریکا اگر دید که دیگر ماندن در این قرار داد سودی ندارد باید هر چه زودتر خارج شود . ماندن در برجام و سپس خروج اهسته طرفهای اروپایی را نلزم به خروج خواهد کرد . این یعنی توافق صلح امیز اتمی هم مشکل دار میشود . اما راه دیگری هم هست که سیاسیون و عاقلان ایران به این جمع بندی برسند که اگر حق عنی سازی را بدست اوردیم و مشروعیت این حق از طریق سازمان ملل برسمیت شناخته شده است بشدت و با قوت حفظ کنند چون خسارت و هزینه مالی زیادی برای ان صرف شده است . بنابراین اگر در شکل چهارم این قصیه این هست که باید با اختلافات امربکا بسازیم چون دقیقا بعد از انقلاب این چالش و دعوا وجود داشت فقط باید مدیریت کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
برجام شد مایه شکست ایران زمین که انشاءالله بکل ازش خارج شیم
نه پدر خوبی داشتیم و نه مادر خوب به گمانم ،،،ونه شانس مادر خوب نداشتیم که نگران تجصیل مان در فلان مدرسه باشد و اصلان نمیدانست به کدام مدرسه و کلاس میرویم چه برسد بخواهد برامان مدرسه بسازد پدر خوبی هم نداشتیم که زیر چتر اون اقا زاده باشیم زن خوب باشیم برایمان شرکت بسازد ویا توکار واردات کار چاق کن شویم و بدور از همه این هیا هو اختلاس گر شویم اما هر چه بود انسانیت و نون حلال سر سفرها بود کم شانس بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
از سبک مغزیت همان بس که طالب چندهمسری هستی بعد بجای اسمت نام خدا را هزینه می کنب
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
شما سنگین مغزی حتم یه سر به کله پزی بزن تا مشکل یک همسریت حل بشه من دارم تو این جامعه زندگی میکنم و میدانم خیلی از مردها در خفا برا خود یه بساطی دارن و دارن با دروغ و کلک زندگی میکنن گوشی های جدا در داخل خودرو قایم کرده دارن که فقط مخصوص ان طرف دوم هست تا بی کی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مغز فندقی فهم فندقی ببار می آورد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
کاربر خدای هست
اونجور اقایون احتمالا خانمهاشون هم گوشی جدا دارن چون خانمها با حس زنانه خیانت رو زودتر از اقایون تشخیص میدند.بنابراین با استدلال شما چند همسری رو برای خانمها هم مجاز میدونید؟؟؟؟
ببینید هر رییس جمهوری بعد از پایان کار به چه سرنوشتی دچار شد مرحوم هاشمی آماج توهین ها و تهمت ها قرار گرفت خاتمی به شدت محدود شد احمدی نژاد از همه سو مورد حمله قرار گرفت البته بنی صدر که حتی به خط پایان نرسید حالا دیگر روحانی خودش باید بداند دو سال دیگر به چه روزی خواهد افتاد
همه روسای جمهور می توانند این شعر را بخوانند
ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما
بر بارگه بیداد تا خود چه رسد خذلان
"تبلیغ چند همسری"!!!
خجالت نمی کشند جوانان مردم که نه مردان 40 ساله ی مجرد به دلیل نداشتند مسکن و شغل نمی توانند ازدواج کنند آقایان زیر سرشان بلند شده!!!
پاسخ ها
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
فقط زنها که باید همسر شون دوتا زن بگیره باید متواضع باشن و گیر بخود ندن چرا دارید شلوغ بازی در میارید
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تو افتابه انها باید اسید ریخت خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
فکر کنم بعضی ها با پول های یا مفت الله واعلم به جای دوتا شدن شلوار توانستن چندین شلوار خریداری بفرمایند!!!!!!
بی تا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اگر زنها هم بگویند ما می خواهیم چند شوهری باشیم جواب آقایان چیست؟؟؟؟؟؟؟
من آقای رضوی را نمیشناسم،ولی هر که هست بهترین توصیفی که در مورد مجید حسینی میشود گفت را در یک کلمه گفته.
#عدالت #خور
این قبیل گفتارها و رفتارها خودشان زاینده مشکلات بوده اند ولی میخواهند باز همان مشکلات را با زبان دیگری به مردم قالب کنند.امیدوارم مردم صدای نابهنجار این #طبل#توخالی بشناسند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
فردی که خود در این سن عضو هیئت علمی بهترین دانشگاه ایران شده مدعی عدالت شده
مرگ بر امریکا که اب ونان را گران کرد
مرگ بر امریکا که اختلاس گراها و چپاول گران را به بار اورد
مرگ بر امریکا چون مدرسه ای برای کودکان ما نساخت
مرگ بر امریکا که پراید و ساخت برا مردم ما تا به فنا برن
مرگ بر امریکا که به ما بدبخت بیچارها تابیعت نداد
مرگ بر امریکا که با جهل و نادانی ما اقتصاد ما را نابود کرد
مرگ بر امریکا که مدیران نالایق و بی کفایت را بر ما تحمیل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
چند روز دیگر منتظر زمین لرزه و سیل باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
افرین مرگ بر امریکا به جا بود
دعوای مجید حسینی و سید محمود رضوی بسیار زیبا، جالب و آموزنده بود. از هر دو نفر ادامه‌اش را خواستاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
بعد از ماجرای یزدی و آملی لاریحانی این هم خوب بود
خاک بر سر ما که وزیرمان امثال صالحی امیری هستند
تابی درمورد حواشی بازی تبریز و ورود بنر تهدید آمیز به ورزشگاه آیا این بنر واقعا واقعیت دارد؟اگر واقعیت دارد چطور به همین راحتی اجازه داده اند این بنر وارد ورزشگاه شود؟مگه زمین بحرین است که کشوری مستقل هستند که نتوان در مقابل توهین کنندگان ایستاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
وقتی فرهنگ و هویت ملی یک کشور مثل ایران مانند نوروز و سیزده . روز کوروش . بهای کافی داده نمیشود . وقتی در کشوری وفاق ملی حول محور احترام زبان و سنت و مدهب نباشد . جای این خلا را چنین‌مواردی میگیرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
واقعا اتفاقات تبریز به نوروز و بزرگداشت کوروش مربوطه؟ این بیشتر بخاطر عدم بلوغ فکری این افراده
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
چرا مربوط نیست ؟ شما وقتی یک موصوع تاریخی برای یک ملت را کم اهمیت جلوه میدهند و کلا تحریف میکنند چطور انتطار نداری که دیگر هویت ها و ورود خرده فرهنگ های دیگر جوامع در کشور نفوذ نکند . مثلا وقتی کنسرت شهری برای اسایش و لحاظر دور از تنش های اجتماعی و روزمره و خسته کننده دورت میکند تعطیل میکنند . وقتی چیزی که قبلا بوده بی اهمیت میشود جاش چه داری که عرضه کنی
اصغر زاده در مقاطع مختلف تاریخی ضربات جبران ناپذیری به جريان اصلاحات وارد کرد، بخصوص در جریان انتخاب شهردار در شورای شهر تهران، که با چند دسته کردن شورا تیر خلاص را به این جریان شلیک کرده و موجب شکست اصلاحات در جریان انتخابات بعدی شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اقای اصغرزاده واقعآ متخصص دسته گل به اب دادن هستند ان از طرح و برنامه اشغال سفارت و بعد دعوا و جنجال های شورای اول که تهرانیها را از رای دادن پشیمان کرد ۰ میشود خواهش کنیم ایشان کلآ خود را بازنشسته بفرمایند و در سیاست دخالت نکنند همچنین اقای عبدی و خانم ابتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
به امید روزی که در دادگاه مردمی ببینیم
مخصوصا خانم ابتکار را
فرزندان خود را به رشته مافیایی و تضمین شده و پولساز و انحصاری و معاف از مالیات پزشکی بفرستید زیرا پس از پزشک شدن علاوه بر درآمد بسیار زیاد میتوانند دست شما را هم بگیرند. یک پزشک عمومی ماهی 30 میلیون و یک متخصص ماهی 300 میلیون درآمد دارند. یک دندانپزشک ماهی 80 میلیون و یک پرستار ماهی 8 میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
یک شرکت نفتی میگفت حتی در دسشویی های آنجا هم کولر گازی نصب کرده اند و فقط یک نگهبان معمولی بالای۱۰ملیون حقوق می گیرد.یک کارمند بانک وام ۵۰۰میلیونی برمی دارد و ماهی ۱۰۰هزار از حقوق او کم می شود ولی شما فقط گیر داده اید به پزشکان پزشک عمومی فقط۹ملیون در ماه درامد دارد تازه بعد از سربازی
ناشناس
| Austria |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
میدونی چرا توی توالت کولر نصب هست؟ چون دمای هوا بالای ۵۰ درجه است! هر کسی جنوب کار میکنه هرچی میگیره خوش ملالش چون پول تحمل شرایط نامناسبی رو میگیره که عده اصلا تصور زندگی در اون شرایط رو برای ۱ هفته نمیتونن بکنن!
جناب دکتر! هر وقت در وجودت دیدی بتونی ۸ ساعتزیر برق آفتاب توی دمای ۵۰ درجه وسط بیابون کار کنی بیا از خودت دفاع کن!
متاسفانه امروز ویدئویی از توهین زشت علی مطهری به یک دانشجوی دختر دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مطهری چون نزدیک انتخابات است حرف های چند سال پیش خود را دوباره تکرار می کند ولی بعید است مردم اینبار به او رای بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
علی مطهری ادعای آزادگی می کنه ولی چندین مورد رفتار زشت ازش سرزده نباید مثل زنبور بی عسل بود
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
تو باید خیلی افتخار کنی که مطهری نماینده مجلس هست معدود نمایندگانی هستند که سخنی بر حساب قانون از جانب مردم سخن‌میگوید . در مشهد برای اینکه مطهری را به چالش بکشید فرد امنیتی را جلویش سبز کردید که تو بگو چرا پراید گران شد . در صورتی طرف مقابل میدانست چرا پراید گران شد . سخنرانی را لغو کردید . در شیراز افراد خود سر بهش حمله کردند .بعد از شکایت مطهری هم رضایت داد و طرف مقابل گفت مرا تحریک کردند که به خودرو شما حمله کنم .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
توضیح اقای مطهری را ندیدی؟ان دانشجو یک پسر بوده که به مطهری متلکی پرانده و گفته قرصهای فراموشیتو گویا نخوردی و ایشون هم متلک او را با متلک پاسخ داده و جریان الکی مدعی که این فیلم را اینطور منتشر کرده باید بهش گفت اگر دین ندارید لا اقل ازاده باشید!!!
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
خوب ميخواستي به رفيقات بگي طعمه نفرستند جلوش و بهش متلك بگند و بعد اون يكي رفيقت فيلم بگيره كه بعدتو ببينيش احساساتت جريحه دار بشه ! افتااددددد!!!!!؟؟؟؟؟
مطهري تنها کارامد اصولگراي مجلس است!
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
علی مطهری خوب داره واقعیت خودش رو نشان میده ،خاک بر سر من که روزی بخاطر برخی حرفاش تحسینش میکردم
در شهر مقدس قم و در حوزه های علمیه کسی نیست که به اینا درس اخلاق بده ؟ و یا براشون توضیح بده این ادعای کشتن مرحوم هاشمی رفسنجانی در استخری که مال فرح هم نبوده، جرمه .
جالبه که تندروهای هر دو جناح راجع به علت مرگ مرحوم هاشمی رفسنجانی یک نظر را دارند
اینایی که با این صراحت مدعی قتل آقای هاشمی هستن رو به عنوان مطلع ببرن یه چن تا سوال ازشون بپرسن؟
خیلی برام جالبه که یک عده به صراحت و با پلاکارد دیگران را متهم به قتل مرحوم هاشمی می کنند و رئیس جمهور را نیز تهدید به قتل میکنن و تکرار میکنن و همینها از دیوار سفارتها بالا میرن و ...... و کسی کاریشون نداره درحالیکه کوچکترین اعتراضی از جناح مخالف به دادگاه احضار میشه یا با اخلال مواجه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دیگه کشور ما درست نخواهد شد . چون هر روز و هر هفته و ماه چه تنش افرینی داخلی میکنند چه تنش های سیاسی خارجی باز تولید میکنند . کی میشود این چند میلیون نفر را در قم‌و مشهد بفرستند و مردم از دست انها راحت شوند . هم دنیا و هم اخرت ما را خراب کردند . از روزی که بدنیا امدم همیشه و هر روز حرس میخورم که چرا در این کشور بدنیا امدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
پرچم هلند بهتر نیست محترمانه صحبت کنی تعجب میکنم شماها خودتون رو پرچمدار ادب و نزاکت و احترام میدونید ولی نحوه عملتون خیلی متفاوته
ببینیم آقای رییسی و قوه قضاییه متحول شده با این استخرفرح گویان چه می کنند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
تشویق و سکوت
کرباسچی . برای مردم مهم نیست که الان نمایندگان در مجلس هستند چگونه تایید میشوند بلکه مهم‌این هست که الان چکاری بلد هستید و چکاره هستید ؟ ........منطورش این هست که اصلاح طلبان انتخاب مردم هست . اصلاحات از دل مردم برامده و رشد کرده . اما جناح‌مقابل چنین نیست. هم‌پول دارد و هم زور . یعنی اصلاحات مطالبه مدنی و مردم سالاری اکثریت برخوردار هست اما جناح مقابل در اقلیت هست . منطورش این هست وقتی پشتوانه ملت را دهرید و در کرسی مجلس اکثریت هستید چرا در مقابل اقلیت جامعه رد صلاحیت سکوت میکنید . ؟
بابا اصلاح طلبها چه رویی دارید که اینو میگید سامانه مردم دیگه به شما رای نمیدن تموم
اين استخر فرحي ها ريزه خواران كاسبان تحريم هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اولین گروه از زنانی در۱۳۳۶ که برای رشته مهندسی معماری به اروپا رفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
ناراحت نباش .متاسفانه بعضی آقایان نمی توانند اینهمه برکات برجام را ببینند.
خیلی ازافکار در زمان قدیم درست بوده ولی الان به دلیل تغییر شرایط مهر باطل شد خورده اند از جمله چند همسری مال دوره فئودالیسم و زندگی قبیله ای و مردسالاری و این حرف ها بوده الان بین زن و مرد تفاوتی نیست هر زنی می تواند خانواده ای را به تنهایی بگرداند یا حتی خودش به تنهایی بار زندگی را به دوش بکشد چه نیازی دارد آویزان مردی (یا نامردی) باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اصولگرایان خصوصا اقشار تندور انها از باب چند همسری دلایل خودشان را دارند . اول اینکه شما هر جور تفسیر از علم و تجربه پزشکی و قومی و طایفه ای برای انها تفسیر میکنید انها میگویند دستور شرع هست . دوم اینکه انها فکر میکنند اگر این تعدد زوجات پشتوانه سنتی و شرعی و قانونی داشته باشد شدنی هست . مردم‌گاهی مسایل اینچنبنی را با اکرا و ابرام و فشار قبول میکنند اما وقتی شرع بهش بدهند زنان زبانشان بسته میشود . تندروها از طرح این‌موارد نفع میبرند چون پای خودشان هم در میان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۲۱:۴۲
چیزایی رو با هم قاطی کردی یه چیزی رو میخوای رد کنی لزومی نداره انقدر هیجانی بشی این خودش نشون دهنده تعصب بیجاست
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۲۱ ،۴۲ اگر دیگران مثل نمایندگان چنین‌مواردی که من گفتم به همین راحتی نمیتوانند مخالفت کنند . چون براحتی رد صلاحیت میکنند تازه برای مخالفت چنین‌مسایلی با اما و کنایه حرف میزنند . اما من در سایت حرف احر را اول و خیلی ساده بیان کردم . تو که طرفدار تعدد زوجات هستی دلیلت برای جامعه قرون وسطایی هست . تو باید در ان دوران زندگی میکردی نه جامعه امروز و مدرن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۲۲:۳۳
تو از کجا میدونی من چه نظری دارم ؟ باز هم همون رویه قبلی رو دنبال میکنی و منم نه دنبال توهینم و نه هیجان زده حرف زدن
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
اما احکام تا ابدیت معتبر است
این گروهی که راجع به چند همسری همایش برگزارمیکنند. خداوند بهشون عقل بدهد و بتوانند انسانیت خود را رشد دهند. الان هم این قوانین حاکم برجامعه ظلم به زنان است.
متاسفم اززنانی که درمجلس بودند و به زنان کشور باقانون ازدواج موقت توهین کردند.
واقعا برای تصمیم گیرندگان ماباید بخواند
ترقی میکند هرکس به بالا من از بالا به پایین وا می ترقم.
کشور ما بیشتر از عربستان به زنان ظلم میکند
خداوند سلامتی به رهبری بدهدو مهدی رابرساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
ازدواج موقت خیلی بهتر از پارتنریه
ناشناس
| Brazil |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
خیانت به مردان اگر در دادگاه اثبات شودمی توانند تا سنگسار حکم دهند اما خیانت به زنان تا ۴ تا رسمی و بی نهایت صیغه پذیرفته شده است و این موضوع خیلی ناعادلانه است.
خوشبختانه چند همسری از لحاظ عرفی هم جایگاهی ندارد و امر مرسومی نیست اما قانونی بودن آن توهین به زنان است.
آیا اصلاح طلبان می توانند قول بدهند از آقای روحانی بعد از 1400 حمایت کنند من که شک دارم زیرا از خاتمی و دیگران هم نتوانستند پس به فکر انتخابات مجلس و نمایندگی مردم نباشند به فکر دفاع از خودشان باشند کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
جلو دار زاده ..تفسیر .‌پشت صحنه سناریو چند همسری توسط جناح اصولگرا که بنام احکام شرع و جهاد نکاح و رشد جمعیت وووو . انسان حیوان نیست . رواج امر مباح انهم در غالب و پشتوانه قانون و شرع . این توجیه مثل دیگر توجیهات اول انقلاب هست که تحقق یافتنی نیست . جامعه بسمت پشرفت و دور کردن و دور زدن تحجر زنان قبول نخکاهند کرد . علت اینکه اصولگرایان چنین پیشنهادی میکنند چون برنامه علمی در مقابل ازدواج جوانان و بیکاری ندارند دلبگیل دوم این هست که با ترویج و همه گیر کردن مردان در ازدواج مجدد به جامعه و قشر زنان و دختران جامعه چنبن القا کنند که چون چند هزار و سپس چند میلیون نفر ازدواج مجدد داشتند پس همه به همدیگر نگاه میکنند که وقتی فلانی سه تا زن گرفت چرا من چنین‌نکنم و به این ترتیب مثل بیماری که همه گیر میشود . اما باید دادگاه جداگانه برای حل اختلاف خانوادگی باید دایر شود همانطور که روزی کسی فکر نمیکرد دادگاهی برای جراین اینترنتی اتفاق میفتد . امروز فیلتر شکن را میفروختند را دستگیر کردند
امروز هم که شورای نگهبان مقررات مالی اموزش و پرورش رو رد کرد و فاتحه نظام اموزشی رو خواند ؟؟ جالبه نیروهای نظامی میتونند فعالیت اقتصادی داشته باشند ولی اموزش و پرورش که ماشین متحرک انسان سازی کشور هست نه ؟؟ به کجا چنین شتابان ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دو تا دانش اموز دارم برای هر کدام دو نامه جداگانه ارسال شد که برای کمک به مدرسه دو مبلغ جداگانه ۶۰۰هزار تومان انهم‌برای مدرسه دولتی پرداخت کنید . تحصیل هم رایگان شد . اب و برق و گاز که قبلا مجانی بود .
میگن عراقیها در استانه ۱۳ ابان به ندای حاج حسین لبیک گفتند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
چقدر زیبا گفتی. احسنت.
ما فکر میکردیم فقط دولت با اموزش و پرورش مشکل داره نگو شورای نگهبان که میخاد حوزه علمیه جایگزین مدارس بشه و اصلا چشم دیدن ان را نداره و کلیه مقررات مالی ان را رد کرد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
یعنی مثل دوره قاجار
تابناک راستش را بگو ناقلا چرا تظاهرات در عراق و لبنان را پوشش نمی‌دهی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
انها از دید ما فتنه گر هستند فقط تو فرانسه دنبال عدالت هستن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
امروز اگر یک سیاهپوست مثلا در امریکا دزدی کرده باشه پلیس امریکا با ان دسبند پلاستیکی کف بسته سوار ماشین پلیس کنند تلویزیون صد بار نشان‌میده تا مجبور میشی تلویزیون را خاموش کنی . اما اما اگر امروز در روسیه یا چنین مواردی اتفاق بیفتد باز تاب خبری ندارد . بنابراین دنیای سیاست خیلی پیچیده و مشوق و گاهی هم بی رحم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چون این نا فرمانی ها بر پایه شعار علیه ایران است.
بورس بازان اماتور با ورود احساسی خود فاتحه بورس را خواندند ۵۸۹ هزار نفر طی دو ماه بد جوری بورس را حبابی کردند لطفا اماتورها صید نشوند ؟؟
متاسفانه کسانیکه به کربلا رفتند میگفتند عراقیها نگاه تنفر امیزی نسبت به ایرانیان داشتند ؟؟ حیف سرمایه ملی که داره تو عراق نالود میشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
باید باور کنم که صدر برای ادامه تحصیل با پرواز اختصاصی به قم تشریف بردند . انهم در چنین ایامی . چه لزومی داره تابی جان شعور سیاسیم چنین‌مطلبی را قبول کند . برای قبول کردن چنین موردی واقعا نیاز هست عقل را تعطیل کرد ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
خیر دوست عزیز کشور عراق چند میلیون جمعیت دارد و بین اینهمه انسان هم نفرت هست و هم حب.اما حقیر که میزبانی عراقی از همین جوانانی که اعتراض میکنند داشتم چنین چیزی ندیدم.او با افتخار فیلمهای اعتراضاتش و لاستیک اتش زدنهایش را برایم در موبایلش نشان داد و همزمان به گرمترین وجه ممکن از من و همراهان ایرانیم پذیرایی کرد.این سرمایه ملی که بشما میگویند انجا میرود اولا انقدرها نیست و ثانیا خرج بین ۳ تا ۵ میلیون زائر ایرانی هموطن خودمان میشود و تو بهتر از من میدانی که عشق حسین(ع) را از این ملت نمیشود گرفت!همانطور که دولت ما برای تحصیل و درمان مردم هزینه میکند ایرادی ندارد که برای عاشقان امامت نیز خرج کند و اگر شما هم یکبار تشریف ببرید و انهمه عشق و شور هموطنانمان را ببینید به این هزینه ها ایراد نخواهید گرفت.شاید هم مثل من به این نتیجه برسید که ایران باید بیشتر هزینه کند و جاده های مرزی تا عتبات را بسازد(بسیاریش خاکی یا اسفالت مستعمل است)تا امنیت زوار ایرانی بهتر حفظ بشود
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
آقاي ناشناس 23:17 اگر به بيتالمال و حق الناس اعقتاد داري بنده و خيلي از مردم ايران رضايت نداريم ريالي جهت رفتن تو و امثال تو براي زيارت به كربلا خرج شود! دوست داري بري زيارت بفرما با جيب خودت برو !
مردم زیر تک همسری موندن .اینهم امتیاز پولدار ونوکیسه ها ست اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید واقعا احمقانه ترین پیسنهاد تو این اوضاع همینه
. نزدیک انتخابات است و تقلای تشنگان قدرت برای جمع کردن رای شروع شد.
عده ای فریب خورده دنبال برکناری نخست وزیر عراق هستند آنها باید اول به ونزوئلا نگاه کنند که مادرو پرقدرت روی کار است و هیچ کاری از پیش نمیبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مادوره سر قدرت هست . انگاری شما دمکراسی را برعکس مثل اصولگرابان خودمان برداشت میکنی . دمکراسی یعنی مردم بهت رای دادند سپس پشیمان شدند راه برگشتی هم وجود داشته باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
23:15
این به شرطیه که قدرت های خارجی مردمو تجریک نکنن در ونزوئلا امریکا آشکارا با مخالفان رابطه داره وحتی کمک مالی و تسلیحاتی هم داره یه سوال دارم چرا استقلال کاتالونیا از اسپانیا سرکوب میشه و غربیها با اون مخالفت میکنن ولی مثلا در کردستان عراق با استقبال اونا مواجه میشه ؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
استقلال کردستان عراق که کلا از عراق جدا نشد بلکه بصورت یک اقلیم منتها با سیاست و قانون داخلی امریکا هست .اما کردها از سالیان دور در عراق مبارزه کردند و جز قانون سازمان ملل هست که میشود مردم کشورهای دنیا اگر اعلام استقلال انها بهدحد نصاب برسد به کمک سازمان ملل وجود دارد . دوم اینکه کردهای عراق اگر یادت باشد در تدوین قانون اساسی بعد از دو سال کشمکش به استقلال نسبی رسیدند . یعنی از اول بعد از سقوط صدام‌حاضر به ایتلاف دولت و مجلس نبودند . تا حدودی که یادم هست با اصرار و فشار غربیها و و رایزنی های داخلی خود اصرار و فشار امریکاییها تن به مصالحه دادند .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
عراقی ها چیزی برای از دست دادن ندارند .بنابر این جنگیدن برای استقلال و دموکراسی ارزشش را دارد.
برخی آقایان چنین با آب و تاب و زیبا از تعدد زوجات دفاع میکنند و به مردی زنی که خرجی درمان و دندانپزشکی و بیماری و تحصیل و پوشاک فرزندانش را ندارد با اشاعه چنین سخنرانی میگوید بشرط عدالت ؟ کدام عدالت .؟ یعنی اگر یک نان ببری خریدی بین دو خانواده تقسیم کن . تعطیل کردن عقل یعنی زیر پا گداشتن احساسات عاطفی زنان جامعه برای رسیدن به مقاصد سیاسی .
با مطرح کردن بحث چند همسری آرامش را از خانواده‌ها گرفتید. در همین چند ساعته که این موضوع در کشور داغ شده فقط در آشنایانمان چند خانوده که مردشان مصمم شده که همسر دیگری هم اختیار کند در حال از هم پاشیدن است. چرا به دنبال فروپاشی کانون مقدس خانواده هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
عده‌ای که هدف پلیدشان فروپاشی خانواده‌هاست به شدت در حال تبلیغ چند همسری هستند.
هر اتفاقی در ایران می افتد تقصیر آمریکاست هر اتفاقی هم در عراق می افتد با پول عربستان است ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
یعنی اگر این جمله آخری را حذف نمیکردی کائنات به هم می ریخت؟ فقط نوشته بودم ما هم کلا خوبیم
ازدواج موقت و تعدد زوجات حق مرد است و خداوند در قرآن این حق را به مرد داده است. ایجاد عدالت هم فقط در ازدواج دائم شرط است آنهم توصیه اخلاقی به مردان است و به دیگران دخلی ندارد. از امام صادق ع پرسیدند چند همسر غیر دائم می توانیم داشته باشیم؟ پاسخش را در اینترنت جستجو کنید تا اصل قضیه مشخص شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دستور شرع را از فردا صبح اول برای خودت . بعد دامادت و بعد اقاجون سپس بستگان و همسایگان تبلیغ کن . مثل اینکه ماهی تابه با روعن داغ هنوز به فرق سر نخورده تا ملاجت سر جا بیاد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
حالم بهم خورد.
به هیچ عنوان به عراق و لبنان سفر نکنید که خیلی ناامن شده و برای ایرانی‌ها بدتر هم است. در ضمن گویا مردم عراق و لبنان می‌خواهند کمپین تحریم کالاهای ایرانی راه بیندازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
انشاءالله. امیدواریم.
در ایران میگن فلانی به هر قیمت باید در قدرت بماند مثلا عبدالنهدی نخست وزیر باید بماند ولی در لبنان حریری به راحتی اسنعفا داد خوب طرف بماند ولی باید عملکرد هم داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
دقیقا درست گفتی . یادت هست چند سال پیش نخست وزیر وقت وقتی نتوانست در عراق با دیگر گروها ایتلاف کند اینقدر روند کار مجلس و دولت طولانی شد و اینقدر در قدرت با چراغ سبز نشان دادن صبر کرد تا دوباره گروهی بنام داعش سر اورد که حق مردم عراق را از دولت وقت بگیرد . همان سناریو دوباره تکرار شده . یعنی اینقدر این روند را ادامه میدهند تا مردم دوباره دست به اسلحه ببرند و دوباره نه این بار کرد و سنی بلکه شیعیان سرکوب شوند . بخوان حدیث این مجمل
میلیاردها دلار نتیجه بالا رفتن از سفارت و سپس دشمنی بیهوده با آمریکارا جناب اصغرزاذه مردم میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
از اول که این افراد سیاستمدار نبودند بلکه چند تا کتاب شریعتی و ... را خوانده بودند فکر میکردند خیلی میدونن
اون کسانی که به اسم دین تبلیغ چند همسری می کنند منتظر روزی باشند که به اسم آزادی تبلیغ زنان چند شوهره بشه اونوقت ببینیم چه جوری می خوان تبعات گندی رو که به خاطر هوای نفسشون زدن رو جمع کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
اون روزی که یه بنده خدایی به قتل رسید هم انقدر ناراحت شدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
یعنی زندگی گوسفندی
چه طنز تلخی که کسی بخواهد از آه دل مظلومان و محرومان کلاهی برای خود بدوزد.امثال مجید حسینی که کاسبان عدالتند،باعث شدند که مردم دیگر به هیچکس اعتماد نکنند.منافع ملی قربانی منفعت طلبان عدالت خوار شده.
جوانان عراقی به پیشنهتد شریعتمداری لبیک گفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
:)))))))
قدم اول : تبلیغ چند همسری
قدم دوم : ایجاد حرمسرا
قدم سوم : تولید خواجه حرم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دمت گرم . حرامسرای قانونی . انوقت وقتی چه رادیو و چه تلویزیون را گوش میکنی . در ایران از خانه و خانواده و گل و بلبل و چمن حرف میزنه از انطرف به یکباره در وسط سخنرانی میگوید غرب لجنزار شده است چون کنترل نشده است . آیا در ایران با خراب کردن خانه ها .....به خانه های مسکونی راه نیافته است ؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چیه ؟ مگه خلاف شرعه ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
حرف مفت نزن از احکام اسلام است
میگن فیلترهایی که تصفیه کننده خروجی های صنایع فولاد و نیشکر و ... اهواز بوده بعلت تحریم نیست به این خاطر نفس ما خوزستانی های بدبخت تنگه
راه كربلا بسته شد و از خروج ميليونها دلار ارز جلوگيري ميشودالبته فعلا
تابناک خیلی جالبی!!!
آگهی راهنمای سفر به ترکیه و فستیوال رقص سنتی در صفحه خبری که مربوط به مقام اجرایی هست نمایش داده می شود. اگر این آگهی در یک روزنامه کثیرالانتشار منتشر می شد بر طبل وااسفا می زدید.یادمه چند سال قبل روزنامه همشهری، آگهی یک مکان توریستی یک کشور خارجی رو درج کرده بود که مجبور شد دیگه اون آگهی رو در روزنامه مورد نظر چاپ نکنه! و چقدر کیهان جان هم ناراحت بود از این آگهی و کلی به روزنامه همشهری توپیده بود.
چه باید گفت؟ برای کسب درآمد هر کاری را قبول می کنید. درسته که بودجه دولتی ندارید اما تو همین کشور زندگی می کنید و لطفا ادعا نداشته باشید. خدا قوت برادران ارزشی! خدا قوت مدیران ارجمند رسانه وزین تابناک
مراجعت به دوران قاجار و چند همسري را به عموم ملت ايران تبريك عرض مي كنم !!!
اگر ميخواهى بسوزی جند همسرى را اختيار كن همانند اون آقايى كه همه ميشناسند
کارگاه چند شوهری هم بذارید لااقل یکم احساس زن ها درک بشه،خشونت بر علیه زنان در ایران کی تموم میشه؟
چند همسری بهترین قانونی در تاریخ ایران است که می‌تواند تصویب شود.
دار و دسته خودش گفتند کشته شده اینا میگن نه.عجبا
واقعا برای کشورم .مردم نجیب از خود گذشته ام .برای خودم .فرزندانم .نوه هایم .............متاسفم ......من متاسفم
در تمام دنیا سیاستمداران دارای فرزند هستند و این قدر نفرت عمومی از آنها وجود ندآرد احتمالا مشکل در خود آقایان است که دامن‌گیر فرزندان‌شان خواهد شد ،
ژن خوبتان مستدام و متعالی باد انشاالله
خدا رو شکر عارف رییس جمهور نشد
نمایندگان محترم ملت، اندکی تامل خوبه. وقتی تصمیمات شما در مجلس موجب می شود که سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای ماده (28) قانون برنامه ششم توسعه، واژه قائم مقام از همه دستگاه ها حذف بشه و اگر وزیری نسبت به انتخاب قائم مقام مرتکب تخلف می شود، چگونه این موازنه را به مقامات منتسب می کنید اگر فکر این موضوع را کرده اید، لطفا عناوین دیگری را به دنبال آن باشید، چون شما قانون گذار هستید نه یک شهروند عادی!!! مسایل فقهی و حقوقی را درست بررسی کنید و سپس به بیان نقطه نظرات شخصی خود بپردازید.
صدا و سیما که به هیچیک از وظایف "ملی" خود عمل نمی کند لااقل فتنه در بنیاد خانواده ها راه نیندازند. چقدر بی تدبیری؟!!!!!!!!
صالحی امیری؛ گفتی در مورد پسرِ عارف هیچ کسی به من توصیه نکرد بله درست میگی اما اینگونه انتصاب پدرش را و طیف سیاسی اش را نمک‌خورده ات میکنی. همانطور که داماد احمد خاتمی را معاون سازمان برنامه ی کشور کردند و همین طور پسرِ حدادعادل را و همینطور اینگونه انتصابات ارثِ پدریتان شده است
پلیس انهایی که میلیارد میلیاردها می چاپند را بچسب نه 70 میلیون تومانی
شاید کسی در مورد استخدام ژن خوب بهت توصیه ای نکرده باشه ولی این توصیه شاید از جانب خودت بوده باشه
براى من جاى سؤال بوده وهست چراازدل دانشجويان اشغال كننده سفارت امريكا امريكايى طلب از اب درامدند
دوست بنده روزه خان است و 5 دانه همسر دارد و همگی را چنان گول زده که نگو...
کسانی که مخالفت با این قضیه هستند به این سوال جواب بدن آیا همه حق دارند ازدواج کنند؟ اگر جواب بله هست پس تکلیف زنان بیوه و شوهر مرده و مجردهای سن بالا و خانمهایی که تعدادشون از آقایون بیشتر هست کی میده؟ و اونا با کی ازدواج کنند؟ یعنی خودخواهی بعضی زنان ومردان پایانی ندارد؟ آیا زن اول گمان نمی کند اگر شوهرش مرد تکلیفش با خودش وفرزندانش چه میشود؟ چند همسری حق زنان وتکلیفی برای مردان عادل هست تا هیچ کس درجامعه بدون همسر باقی نماند
بحث اجتهادی وقرآنی موضوع بماند که خیلی ها حتی برخی مفسرین هم درست درک نکردند داستان تعدد زوجات را وحکم شرعی اش را مثل بسیاری از مسایل درست تفقه نکردند وحکم دادند .یکی دو تا هم نیست . اما در این زمانه اصل مارجا را رها کردیم واصل ماجرا این ست میلیون ها دختر وپسر جوان مسلمان وایرانی قدرت مالی ازدواج ندارند سن شرعی اش بالا رفته دارد به گناه می افتد وسختی که همه اش گردن مسولان ست وان دنیا برایشان یحتما عف ست وبخشش طرح این مساله تعدد زوجات یعنی چه؟!!! سر کاری ستپ نه ؟ یا ...
حرفای قشنگ می زنی به دلم داری چنگ میزنی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر