بازدید 2484

بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی برای سال آینده

کد خبر: ۹۳۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 04 November 2019

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی برای سال آینده، رقمی معادل یک میلیون و ۴۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محمدباقر نوبخت اظهار داشت: بنا بر تبصره ۴ ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، گزارشی از بودجه شرکت‌ها باید تا ۱۵ آبان تقدیم مجلس می‌شد که به همین دلیل امروز(دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸) در پانزدهمین جلسه ستاد بودجه کشور، آخرین اصلاحات و بررسی‌های لازم برای ارائه این گزارش در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این جلسه برای بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی رقمی معادل یک میلیون و ۴۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده، این ارقام بر مبنای بودجه ریزی عملکرد شرکت‌ها و قیمت تمام شده فعالیت‌های شرکت‌های دولتی، تهیه شده است.

سرمایه گذار ی ۲۰۰ هزار میلیاردی شرکت های دولتی در طرح های عمرانی

نوبخت افزود: بر این اساس مقرر شده تا شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری کنند که این رقم، با ۶۰ هزار میلیارد تومانی که در بودجه عمومی برای طرح‌های عمرانی دیده شده است حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در تبصره ۱۸ برای اشتغال، بودجه ریزی شده تا در سال ۱۳۹۹ به این بخش اختصاص دهیم بنابراین می‌توان گفت که برای سال آینده بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی و اشتغال زا سرمایه گذاری خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در شرایطی که کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه محاصره شده بهترین راه استفاده از ظرفیت‌های درونی است که شرکت‌های دولتی در این زمینه باید نقش تاریخی و اقتصادی خود را به خوبی ایفا کنند.

نوبخت افزود: با جمع بندی امروز، این گزارش به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد و بودجه کل کشور نیز در ۱۵ آذر به مجلس ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: لایحه کل کشور که شامل بودجه عمومی و بودجه شرکت‌ها می‌شود به طور رسمی و قانونی ۱۵ آذر تقدیم مجلس خواهد شد و امروز فقط گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی و پیش بینی بودجه آن‌ها در سال ۹۹ به مجلس می‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر