بازدید 1891

تصویب کلیات لایحه اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴

کد خبر: ۹۳۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 03 November 2019

نمایندگان مجلس کلیات لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را به تصویب رساندند.

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جهت تسهیل فضای کسب و کار با ۱۶۴ رأا موافق کلیات لایحه‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن و در صورت تصویب جزییات، شورای داوری خصوصی‌سازی اختیارات بیشتری پیدا کرده و شورای مقررات زدایی فضای کسب و کار نیز تقویت می‌شود.

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص این لایحه گفت: با توجه به اینکه مواد مذکور در این لایحه به کمیسیون ویژه مرتبط است و به قانون رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تفویض شده، با هماهنگی کمیسیون قضایی از سوی هیات رییسه به ما ارجاع شد.

وی افزود: مواد اضافه شده به لایحه دولت با موافقت معاونت حقوقی و وزارت اقتصاد بوده است و بر همین اساس کمیسیون هیات مقررات‌زدایی را نیز به آن اضافه کرد. همچنین لازم به ذکر است هم شورای داوری و هم هیات مقررات‌زدایی در حال حاضر فعال است، اما با توجه به تجربیات به دست آمده دولت تشخیص داد که باید توان اجرایی، اختیارات و ترکیب آنها تقویت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای داوری در موضوع واگذاری‌ها تاکنون در موارد اختلافی در حین واگذاری و قبل از آن ورود می‌کرد اما بر اساس این قانون امکان تشکیل آن برای پس از واگذاری نیز ایجاد شده است. همچنین هیأت مقررات زدایی نیز مانند شورای داوری در حال حاضر تشکیل می‌شود اما اختیارات لازم و ضمانت اجرایی ندارد و از آنجایی که اصلی‌ترین مشکل تولید مقررات دست و پاگیر و تعدد مراکز تصمیم‌گیر است، با هماهنگی دولت تصمیم گرفته شد این هیات چالاک‌تر و اختیارات بیشتر تشکیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر