بازدید 4245
۴

آمادگی سد‌های کشور برای مقابله با سیل

کد خبر: ۹۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 03 November 2019

وزیر نیرو از وجود آمادگی و ظرفیت ۲۴ میلیارد مترمکعبی سد‌های کشور برای دریافت روان‌آب‌ها و سیلاب خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رضا اردکانیان امروز در حاشیه امضای یادداشت تفاهم بین وزارت نیرو و بانک توسعه تعاون برای اجرای شش طرح آب و فاضلاب برای کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشگیری از میزان بارندگی‌های در سال آبی جاری گفت: پیش‌بینی‌ها توسط سازمان هواشناسی انجام می‌شود، اما پاییز امسال تا کنون نسبت به میانگین ۳۵ سال گذشته، نرمال بوده و در ماه اول پاییز میزان بارندگی‌ها ۵۰ درصد بیشتر از بارندگی‌های نرمال در کشور است، البته ممکن است در ماه‌های بعدی میزان بارندگی‌ها تغییر کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: آمادگی وجود دارد و از مجموع ۵۰ میلیارد مترمکعب حجم سد‌های کشور ۲۶ میلیارد مترمکعب تاکنون پر شده و حجم کافی برای دریافت روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها در کشور وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه انجام شش طرح زیربنایی و اشتغال در حوزه آب و فاضلاب در کشور، گفت: با اجرای این طرح‌ها ۲۳ هزار و ۵۸۷ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

اردکانیان تأکید کرد: تاکنون بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها بر روی ایجاد منابع آب در کشور بوده است و باید از این پس به بخش مدیریت مصرف آب و کاهش مصرف منابع آب سرمایه‌گذاری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بهتره زودتر دریچه سدها باز کنید و کم کم آنها تخلیه کنید
نهایت20 درصد ظرفیت بذارید
بارانهای سیل آسای بعدی در راه هستند و فرصت محدود
باید فکری به حال انتقال اب از حوزه کارون به زاینده رود کرد با جلوگیری از ریختن شدن آب شیرین و ارزشمند باران به خلیج فارس در سال گذشته می توانسیم اب مصرفی چند سال اصفهان و یزد و ... را تامین کنیم حتی می توان ایستگاه های پمپاژ ایجاد کرد بطوریکه در زمانهای بحرانی سیل آب اضافه را به جای دریا به مناطق مرکزی انتقال دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
دقیقا
آقای وزیر به جای این حرف های غیر تخصصی برین دنبال لایروبی سدها که بتونیم آب بیشتری ذخیره کنیم ، چهار روز دیگه برای مردم پیام نفرستین الگوی مصرف و ... !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار