بازدید 3165

ایرانی‌ها زیاد نمک می‌خورند

کد خبر: ۹۳۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 02 November 2019
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در همایش روز جهانی غذا، به تشریح وضعیت تغذیه ایرانی‌ها پرداخت.

حسین عزیزی، بعد از ظهر شنبه در همایش روز جهانی غذا، در سالن اجتماعات انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، با اشاره به وضعیت مصرف نمک در کشور، گفت: سرانه مصرف نمک ایرانی‌ها روزانه به ۸ تا ۱۰ گرم است که هنوز با میانگین جهانی که حداکثر ۵ گرم است، فاصله دارد.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر مردم ۲ برابر میزان توصیه شده نمک مصرف می‌کنند، افزود: باید به مصرف غذا‌های کم نمک عادت کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه بیشترین نمک مصرفی ایرانی‌ها سر سفره غذا است، ادامه داد: باید برای حذف نمکدان از سفره فرهنگ سازی شود.

وی به نمک مصرفی در نان‌ها و لبنیات اشاره کرد و گفت: در برخی از صنایع مانند نان‌های صنعتی میزان نمک بیش از ۵۰ درصد، در پنیر ۲۵ درصد و دوغ ۲۰ درصد کاهش یافته است.

عزیزی در ادامه به موضوع سلامت غذا اشاره کرد و افزود: بیماری‌های ناشی از آب و غذای آلوده هزینه زیادی بر مردم و دولت تحمیل می‌کند که معمولا گزارش نمی‌شود و مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: بهبود ایمنی غذا باید در کل زنجیره غذا، از تولید اولیه تا انبارداری، نقل و انتقال و فرآوری و مصرف در نظر گرفته شود. همچنین سیستم‌های پایش و اطلاع رسانی به جامعه در خصوص نحوه صحیح خرید و مصرف غذای سالم و ایمن باید تقویت شوند.

عزیزی افزود: با توجه به شعار «رفتار ما آینده ما را می‌سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» برنامه‌های ما با عنوان ملی «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت»، از طریق استانداردسازی و بهینه سازی فرمولاسیون طرح ریزی گردیده است.

وی گفت: توصیه ما به مردم، کاهش مصرف چربی ها، نمک و قند‌ها و توجه به نشانگر‌های تغذیه‌ای است که بر روی محصولات غذایی حک و درج شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار