بازدید 4710

اجرای گام‌ به گام کاهش تعهدات هسته‌ای بیانگر بی‌اعتمادی به اروپا است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها مانند مقامات کاخ سفید قابل اعتماد نیستند از این رو برای احقاق حقوق برجامی، باید گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای اجرایی شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 02 November 2019

احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با انفعال کشورهای اروپایی در مواجهه با برجام و نزدیک شدن زمان اجرای گام چهارم گفت: متاسفانه برخی افراد و سران کشورهای خارجی به دروغ تاکید دارند که ایران اهل مذاکره و گفتگوی بین المللی نیست.

ایران با مذاکرات منطقی و حفظ منافع ملی مخالفتی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: ایران اسلامی با مذاکرات منطقی و حفظ منافع ملی مخالفتی ندارد از این رو مشاهده می شود که رهبر انقلاب خطوط قرمزی را برای مذاکره مطرح کردند و در عین حال نیز مذاکرات برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه باید مشخص شود توافقنامه برجام برای کشورمان چه دستاوردهایی به همراه داشته است، ادامه داد: طبق توافق با کشورهای طرف برجام، قرار بود تحریم های ظالمانه علیه ایران برچیده شود اما اکنون مشاهده می شود که تحریم های شدیدتری اعمال شده است.

کشورمان طبق مواد 26 و 36 برجام حق دارد نسبت به احقاق حقوق هسته ای خود اقدام کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ایران طبق مواد 26 و 36 برجام حق دارد نسبت به احقاق حقوق خودش اقدام کند که کاهش تعهدات هسته ای در این رابطه انجام شده و خواهد شد، تصریح کرد: در این بین مسئولان باید توجه داشته باشند همانطور که نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد، اروپایی ها نیز اهل منطق نیستند و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در گام چهارم باید سانتریفیوژها راه اندازی شود، اظهار کرد: در واقع ایران درصدد دستیابی به سلاح اتمی نیست بلکه می توان از انرژی هسته ای صدها استفاده منطقی و صحیح مانند مصارف پزشکی انجام داد.

اروپا باید پاسخگوی اشتباه خروج ترامپ از برجام باشد، نه ایران

سالک خاطرنشان کرد: اروپایی ها همواره در اظهاراتشان عنوان می کنند که ترامپ با خروج از برجام اشتباه کرده لذا ایران نیز نباید گام های کاهش تعهدات هسته ای را اجرایی کند که در پاسخ باید گفت مگر ایران اسلامی باید پاسخگوی اشتباهات آمریکا باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر