بازدید 5905

کتاب خاطرات یک فرشته به زبان اردو رونمایی شد

کد خبر: ۹۳۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 02 November 2019

آیین مراسم رونمایی از کتاب خاطرات یک فرشته به زبان اردو همزمان با ایام شهادت امام رضا ع در مصلی نماز جمعه قم برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، این کتاب که سبک زندگی امام رضا علیه السلام را از زبان یک فرشته و در قالب رمان روایت کرده، در تابستان جاری توسط نشر معارف به قلم حمزه شریفی دوست روانه بازار شد و هم اکنون به چاپ پنجم رسیده است.

کتاب مذکور از معدود کتابهایی است که در فاصله کمی به زبان دوم ترجمه و چاپ شد..

کتاب خاطرات یک فرشته به قلم توانای احمد شهریار شاعر مشهور پاکستانی به زبان اردو ترجمه شد. احمد شهریار شاعری است که اشعار فارسی وی بین ایرانیان نیز مشهور است. مترجم در انتقال محتوی و همچنین معادل سازی نکات ادبی کتاب موفق بوده است. شهریار پیش از این نیز کتاب «من او» رضا امیرخانی را به زبان اردو ترجمه کرده بود.

در این مراسم که با مشارکت انجمن علمی فرهنگی عفاف بانوان پاکستان و نشر معارف و با حضور تعدادی از اردوزبانهای پاکستان و هند برگزار شد، اقای سید یاسر همدانی مسئول تیم آماده سازی ترجمه گفت: ما قبلا کتاب خون دلی که لعل شد و تعدادی از کتب مربوط به دفاع مقدس را به زبان اردو ترجمه کرده‌ایم و این بار نیز کتاب خاطرات یک فرشته را بخاطر محتوای غنی کتاب و ادبیات جذابش به اردو ترجمه کردیم.

در ادامه مراسم آقای فاضل علی فاضلی از خطیب های پاکستانی درباره محتوای کتاب و نوآوری‌های آن و جایگاه فرشتگان در زندگی آدمیان نکاتی را بیان کرد.

در این مراسم نویسنده کتاب با تشکر از مترجم توانای کتاب آقای شهریار گفت:

انجمن علمی فرهنگی بانوان پاکستان در این مدت کوتاه کار مردانه‌ای کردند؛ چرا که هنوز سه ماه از چاپ اول کتاب به زبان فارسی نگدشته که این انجمن موفق شد کتاب را به خوبی ترجمه و آماده سازی و چاپ کند و حتی به مراسم اربعین برساند. و این نشان از روحیه جهادی و اهتمام جدی این دسته از بانوان فرهیخته پاکستانی دارد.

در انتهای مراسم امضای کتاب برگزار شد و حاضران کتاب را با امضای نویسنده تهیه کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان