بازدید 2201
۲

بازداشت ۲۰۰ نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی

کد خبر: ۹۳۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 01 November 2019
بیش از ۲۰۰ نفر در ترکیه به دلیل اتهامات امنیتی و تروریستی شامل همکاری با داعش و ارتباط با کودتای نافرجام سه سال پیش بازداشت شدند.

به گزارش فارس در ادامه اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به «فتح‌الله گولن» واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، ۱۹ نفر طی بیست‌وچهار ساعت گذشته بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» پلیس ترکیه روز پنجشنبه برای ۲۷ نفر از مشتریان بانک «آسیا» که به همکاری با سازمان گولن و کمک کردن به کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ متهم است، حکم بازداشت صادر کرد که نیرو‌های امنیتی تا کنون نوزده نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.

این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آن‌ها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

خبرگزاری «آناتولی» همچنین در گزارش دیگری نوشت ۱۰۰ تروریست داعشی روز سه‌شنبه درپی عملیات هماهنگ پلیس و نیرو‌های امنیتی در ۲۱ استان ترکیه بازداشت شدند.

به گفته رئیس پلیس ترکیه، مظنونان داعشی بازداشت‌شده قصد داشتند در جشن‌های روز نود و سومین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه (هفتم آبان) با مقادیر زیادی مواد منفجره و سلاح عملیات‌های تروریستی انجام دهند.

از زمان آغاز عملیات‌های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تا کنون بیش از ۳۰۰ ترکیه‌ای در حملات تروریستی داعش کشته شده‌اند.

رئیس پلیس ترکیه همچنین از بازداشت موقت ۴۵۲ نفر به اتهام تبلیغات منفی آنلاین علیه عملیات نظامی «چشمه صلح» ترکیه در شمال سوریه خبر داد که سپس ۷۸ نفر از آن‌ها با حکم دادستانی دستگیر شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
عجب جانوربه این اردوغان!!! مگه چقدر زندان ساخته؟! اینهمه زندانی نویسنده، سیاسی، عقیدتی، امنیتی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
این عادت عثمانی هاست. بدر و حکومت کن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر