بازدید 4874
۹

کرد‌های سوریه دعوت دمشق را رد کردند

کد خبر: ۹۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 31 October 2019
نیرو‌های دموکراتیک سوریه دعوت دمشق برای پیوستن به صفوف ارتش این کشور در برابر "تجاوز ترکیه" را رد و در درجه نخست بر لزوم دست‌یابی به راه حل سیاسی با حفظ جایگاه و ساختار نیرو‌های کرد تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، دولت مرکزی سوریه روز چهارشنبه ۳۰ اکتبر از نیرو‌های کرد خواست تا به ارتش این کشور بپیوندند؛ این پیشنهاد توسط نیرو‌های کرد رد شد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که دولت مرکزی سوریه توانست برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۲ میلادی در مناطق شمال و شمال‌شرق کشور مستقر شود.

بسط قدرت نظامی بشار اسد به مناطق شمالی پس از آن ممکن شد که در ماه اکتبر در پی حمله ترکیه به شمال سوریه کرد‌ها از دمشق خواستند برای مقابله با تهاجمات ترکیه در این منطقه وارد عمل شود.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه که توسط سانا، خبرگزاری رسمی سوریه منتشر شد، آمده است: «فرماندهی کل نیرو‌های مسلح آماده استقبال از آن دسته از اعضای نیرو‌های دموکراتیک است که مایل به پیوستن به صفوف ارتش هستند.» بیانیه با اشاره به حملۀ ترکیه اینگونه ادامه می‌دهد که «اکنون تمام سوری‌ها از جمله اقلیت کرد آن "با یک دشمن" روبرو هستند.»

وزارت کشور سوریه نیز در بیانیه جداگانه‌ای از پلیس کُرد موسوم به «آسایش» دعوت کرده بود که به پلیس سوریه بپیوندند.

اما در واکنش به این درخواست‌ها، نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کردند که «پیش از رسیدن به یک توافق سیاسی که جایگاه و ساختار ویژۀ این نیرو‌ها را به رسمیت می‌شناسد و آن را حفظ می‌کند» نمی‌توانند به ارتش سوریه بپیوندند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که برای عملی شدن چنین اقدامی نیاز به «سازوکاری برای بازسازی ارتش سوریه» هست.

مظلوم عبدی، فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه نیز در بیانیۀ جداگانه‌ای اعلام کرد که نیروهایش تدابیری را پیشنهاد داده‌اند تا بر اساس آن «جایگاه ویژه نیرو‌های دموکراتیک سوریه در مناطقی که حضور دارند، حفظ شود». او در پیامی توییتری افزود که با اجرای این تدابیر، نیرو‌های دموکراتیک سوریه «بخشی از ارتش سوریه خواهند شد.»

حملات ۹ روزۀ ترکیه به شمال سوریه پس از آن پایان یافت که اردوغان و پوتین، رؤسای جمهوری دو کشور ترکیه و سوریه بر سر برقراری آتش‌بس در ازای خروج شبه‌نظامیان کرد از مناطق مرزی تا ۳۰ کیلومتری عمق خاک سوریه توافق کردند.

بخش گسترده‌ای از شمال سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون در کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه بود و کرد‌ها توانسته بودند به نوعی خودمختاری دست یابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
پرزیدنت اردوغان و کل ترکها علیرغم فشار تروریستهای کرد و داعش و اصرار و حمایت های پنهان و آشکار استعمارغرب و شرق اجازه نخواهند داد نطفه اسراییل دیگری در منطقه خاورمیانه بسته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
ترکیه با مشکلات اقتصادی مواجه است و جایگاه مردمی حزب اردوغان نیز به شدت متزلزل شده و به همین دلیل توان ادامه جنگ را در بلند مدت ندارد و کردها هم این را می دانند و دارن جنگ را فرسایشی می کنند و ارتش ترکیه هم به تنهایی نمی تواند بدون پشتوانه هوایی و اعراب جنگ را ادامه دهد. در کل وضعیت به نفع کردها داره تمام می شود و اردوغان به شدت ترسیده و نقشه او مبنی بر دستیابی به منابع نفت سوریه برای کاهش وابستگی به انرژی ایران و سوریه شکست خورده است و اگر نتواند جنگ را ادامه دهد استارت تجزیه ترکیه هم زده می شود.
شما که قبلش گفتید کردها با حکومت مرکزی توافق کردند و الان چیزه دیگه ای میگید
این نشون میده که دروغگو کم حافظه ست
این واکنش کردها غیر منطقی نیست. کردها برای رهایی سوریه از داعش خون‌ داده‌اند.
باید اصلاحات صورت گیرد. ابتدا نام رسمی کشور سوریه باید اصلاح شود. "جمهوری عربی سوریه" عبارتی نژادگرایانه است و بهتر است این نام به "جمهوری سوریه" تغییر یابد. "ارتش عربی سوریه" هم نام متحد کننده‌ای نیست. کردها چرا باید بپذیرند که به "ارتش عربی سوریه" بپیوندند؟!
باید به اقوام احترام گذاشت. نباید به زبان و لباس و مذهب مردم بی حرمتی نمود. تنها راه اتحاد، مهربانی و برادری است.
بهتر بود بیانیه نیروهای سوریه دموکراتیک را قید می کردید که چرا درخواست نیروهای سوری را رد کرده است:

فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک SDF:

1- ما به عنوان فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک از هر تلاشی که برای دفاع از سوریه و پایان دادن به حملات ترکیه علیه میهن و خلقمان باشد حمایت می‌کنیم. موضع ما از آغاز آشکار بوده است. باید اتحادی مبنی بر راه‌حل سیاسی که خود ویژگیهای ق.س.د و سازمانی آنرا به رسمیت بشناسد آغاز شود. لازم است مکانیزم صحیحی برای نوسازی سازمانی نهاد ارتش سوریه در چهارچوب تلاش وحدت‌بخش در پیش گرفته شود.

2- نیروهای سوریه دمکراتیک سالهاست در مقابل چشمان جهانیان برای دفاع از سوریه و جهان با داعش جنگیده و به خلافت آن در سوریه و جهان پایان داده‌اند. قهرمانانی که شایسته قدردانی و تقدیر هستند نیازی به
حل و فصل وضعیت عفو و احکام صادر شده علیه جنایتکاران و تروریست‌ها ندارند.

3- نیروهای سوریه دمکراتیک نظامیانی هستند که بر مبنای سازمانی شکل گرفته‌اند. ما لحن وزارت دفاع سوریه نسبت به اعضایمان را کاملا رد می‌کنیم.

4- وزارت به جای مخاطب قرار دادن اعضا لازم بود، فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک را خطاب قرار داده و از در دیالوگ وارد می‌شد."

اگر کردها از همان اول با ترکیه همدست می شدند الان وضعیت سوریه جور دیگری بود در حال حاضر هم تحت فشار شدید امریکا برای همکاری با ترکیه هستند که آنرا رد کرده اند و قضیه پرت خودکار و ... به همین قضیه بر می گردد.

آنها فاتحان جنگ سوریه هستند و بایستی مثل فاتح با آنان رفتار شود نه اینکه از آنها خواسته شود که تسلیم شوند.

هیچ ظلمی تا ابد برقرار نمی ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
جریان‌های میدانی نشون میده که ماه‌عسل و نتیجه کار داعش ایجاد گروه تروریستی ی پ گ بود تا با عقب رفتن داعش ، تصرفاتشون به گروه تروریستی ی پ گ واگذار بسه تا نطعه تشکیل اسراییل دوم در منطقه محکمتر بشه. تو عراق آمریکا این نطفه کاشه و تو سوریه هم این‌کار کرد.
اکراد در خیال خام تشکیل کشور مجعول کردستان، از قلب خراسان تا سواحل مدیترانه‌اند!!!
این توهمات باطن، آسایش را از تمام ساکنان منطقه سلب کرده است.
اونا بی که تا حالا این کرد های آلت دست آمریکا را نمی شناختن و برایشان مظلوم نمایی می کردن در مجلس ایران حالا خجالت بکشن که اینا دنبال یکپارچگی سوریه نیستن بلکه هدف بلندمدتشان تجزیه خاک سوریه و خودمختاری مثل کردهای عراق و سپس اتصال کرد های ایران و ترکیه برای کشور کردستان هستن در واقع هدف آمریکا و غرب و صهیونیزم تجزیه مناطق کردی در ایران و عراق و سوریه و ترکیه هست و اشک تمساح ریختن برخی از هم وطنانمان هنگام حمله ترکیه همراهی با تجزیه منطقه بودترکیه خوب اهداف پلید تروریست های کردی و غرب و آمریکا و صهیونیزم را می شناسد
در تمام ادوار كردها با حكومت هاي مركزي درگير بودند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار