بازدید 2327

آمادگی سعودی‌ها برای کاهش بیشتر تولید نفت

کد خبر: ۹۳۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 31 October 2019

وزیر منابع نفتی نیجریه اعلام کرد عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفته کشورش آماده است کاهش تولید نفت به میزان بیشتر از سطحی که با سایر تولیدکنندگان توافق کرده است، انجام دهد.

به گزارش ایسنا، تیمیپره سیلوا، وزیر منابع نفتی نیجریه به تلویزیون بلومبرگ گفت: عبدالعزیز بن سلمان به من اطمینان داد که سعودی‌ها آماده هستند کاهش بیشتری در تولید نفت صورت دهند. با این حال وی درباره سطح جدید تولید در دیدار با وزیر نیجریه‌ای در ریاض گفت و گویی نداشت.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی سعودی SPA، دو طرف درباره بازارهای نفت، نقش اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت خارج از این گروه در هماهنگی تولید، دستیابی به ثبات بازارهای نفت و تهدیدها علیه تاسیسات نفتی به گفت و گو پرداختند.

سیلوا گفت: نیجریه به سهیمه تولید جدید خود پایبند است و در حال حاضر ۱.۷۷۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. وی گفت درباره پایبندی به محدودیت عرضه با کشورهای گابن، سودان جنوبی و آنگولا نیز صحبت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیجریه با عربستان سعودی درباره تامین محصولات نفتی برای این کشور آفریقای جنوبی که در حال حاضر همه پالایشگاه‌هایش تولید ندارند، صحبت کرده است اما هنوز توافقی درباره حجم خرید وجود ندارد.

عربستان سعودی، سایر اعضای اوپک و تولیدکنندگانی مانند روسیه را برای تمدید مدت اجرای توافق محدودیت عرضه نفت تا پایان مارس سال ۲۰۲۰ ترغیب کرد. اوپک و متحدانش قرار است برای بازنگری سیاست تولید خود در دسامبر دیدار کنند و با نزدیک شدن به زمان این دیدار، گمانه‌زنی‌ها درباره این که ممکن است در این دیدار تمدید پیمان فعلی محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز یا کاهش بیشتر تولید نفت برای تقویت قیمت‌ها و با توجه به دورنمای تقاضای ضعیف‌تر مورد بررسی قرار گیرد، افزایش پیدا کرده است.

با این حال روسیه همچون دیدارهای قبلی اوپک پلاس، در آستانه دیدار دسامبر تمایلی به این موضوع نشان نمی‌دهد. پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت هنوز زود است درباره کاهش بیشتر تولید نفت صحبت شود زیرا مکانیزم کاهش تولید بدون محدودیت نیست.

طبق گزارش بانک ING، اوپک و متحدانش باید در دسامبر اقدامات بیشتری برای تقویت قیمتها و پایین بردن سطح ذخایر انجام دهند اما مجاب کردن همه تولیدکنندگان، کار دشواری خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان