بازدید 26812
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تحریم مشترک آمریکا و شش کشور عربی علیه ایران/درگیری سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در حومه رأس العین/استقبال آمریکا از اقدام FATF علیه ایران/ درخواست برجامی اتحادیه‌ اروپا از مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی

درگیری سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در حومه رأس العین، درخواست برجامی اتحادیه اروپا از مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی، مخالفت جریان حکمت ملی عراق با استیضاح نخست‌وزیر و استقبال آمریکا از اقدام FATF علیه ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم مشترک آمریکا و شش کشور عربی علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۳۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 31 October 2019

درگیری سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در حومه رأس العین، درخواست برجامی اتحادیه اروپا از مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی، مخالفت جریان حکمت ملی عراق با استیضاح نخست‌وزیر و استقبال آمریکا از اقدام FATF علیه ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم مشترک آمریکا و شش کشور عربی علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه ای از تحریم مشترک واشنگتن و شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس علیه گروه‌های مرتبط با ایران خبر داد.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، «مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم» که واشنگتن، بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی عضو آن هستند، ۲۵ شرکت، بانک و شخص حقیقی مرتبط با ایران و گروه‌های وابسته به آن در منطقه را تحریم کرد.

طبق گزارش رویترز، همه این ۲۵ هدف تحریم شده، پیشتر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

پیش از این «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر روز دوشنبه به فلسطین اشغالی و پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از قریب‌الوقوع بودن «تحریم‌های تازه علیه ایران» خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است که ۲۱ هدف تحریم شده در اقدام اخیر واشنگتن و شش کشور عربی، به نیروی مقاومت بسیج وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمایت مالی می‌کردند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم شبکه ادعایی وابسته به ایران، از قرار گرفتن افراد وابسته به حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های مشترک واشنگتن و شش کشور عربی خبر داده است.

درگیری سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در حومه رأس العین

خبرنگار سانا، از درگیری های شدید میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه در حومه رأس العین در شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، نبرد سنگینی در تل الورد در حومه رأس العین میان ارتش سوریه و نظامیان اشغالگر ترکیه در جریان است.

خبرنگار سانا گزارش داد: ساکنان منطقه در حال فرار به شکل گسترده از منطقه درگیرند.

تحریم مشترک آمریکا و شش کشور عربی علیه ایران/درگیری سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در حومه راس العین/استقبال آمریکا از اقدام FATF علیه ایران/ درخواست برجامی اتحادیه‌ اروپا از مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی

سانا همچنین اعلام کرد: نیروهای متجاوز ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن روستاهای المحمودیه و الدریو در حومه رأس العین را به اشغال خود درآورده اند و ساکنان حومه تل تمر در حال فرار از منطقه هستند.

خبرنگار سانا گزارش داد: تروریست های اردوغان منازل ساکنان را در روستای تل الورد در حومه رأس العین با توپ زیر آتش گرفته اند. همچنین نیروهای قسد در حومه تل تمر مقادیر زیادی نفت را در چاله بزرگی خالی کرده و آن را به آتش کشیده اند تا مانع دید جنگنده های ترکیه ای شوند.

درخواست برجامی اتحادیه‌ اروپا از مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از انتخاب «رافائل گروسی» به عنوان مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

در بیانیه صادره از سوی بروکسل در این خصوص آمده است: اتحادیه اروپا به عنوان حامی قدرتمند برجام چشم انتظار حمایت از همکاری مدیرکل جدید و تقویت همکاری‌های مثبت با آژانس در جهت حفظ برجام و اجرای کامل آن است.

این در حالی است که نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیروز دوشنبه از انتخاب رافائل گروسی به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد. 

رافائل گروسی، دیپلمات اهل آرژانتین، یکی از اعضای ارشد هیأت مذاکره کننده هسته ای آژانس با ایران بوده و در زمان مدیر کلی یوکیو آمانو، از معاونان وی محسوب می شد؛ اما در سال ۱۳۹۲ از این سمت استعفا کرده بود. گروسی سابقه سفر به تهران را نیز دارد.

مخالفت جریان حکمت ملی عراق با استیضاح نخست‌وزیر

در پی انتشار برخی خبرها در خصوص تحولات عراق در رسانه‌های ایرانی در قالب نقل قول از رسانه‌های عراقی و همچنین نگارش یادداشت و گزارش‌هایی بر مبنای اطلاعات غلط در برخی رسانه‌ها، یکی از مسئولان جریان حکمت ملی عراق، توضیحات زیر را برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است:

جریان حکمت ملی عراق، هیچ‌گونه توافقی با جریان صدر و نصر برای استیضاح نخست‌وزیر نداشته و درخواستی مبنی بر استیضاح عادل عبدالمهدی در پارلمان ارائه نکرده است. جریان حکمت ملی نه‌ تنها خواستار استعفای عادل عبدالمهدی نیست بلکه با وجود اینکه سهمی در دولت فعلی نداشته و ندارد، همواره حفظ نظام و حاکمیت عراق، اولویتش بوده است.

تحریم مشترک آمریکا و شش کشور عربی علیه ایران/درگیری سنگین ارتش سوریه با ارتش ترکیه در حومه راس العین/استقبال آمریکا از اقدام FATF علیه ایران/ درخواست برجامی اتحادیه‌ اروپا از مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی

همچنین سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق پس از آغاز اقدامات اصلاحی دولت، از اقدامات مثبت دولت و پارلمان در راستای اصلاح امور و پاسخگویی به مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان حمایت و معترضان را به برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و در چارچوب قانون دعوت کرده است. وی همچنین چندین بار نسبت به ورود افراد نفوذی در میان تظاهرات‌کنندگان هشدار داده و خواستار قاطعیت دولت در برخورد با قانون‌شکنان شده است.

علاوه بر مواضعی که تاکنون از سوی رهبر جریان حکمت ملی اعلام شد، وی شخصاً در این ایام با رایزنی مستمر با دولت و جریان‌های مختلف سیاسی تلاش‌هایی را در راستای کمک به دولت برای عبور از بحران آغاز کرده که امید است به‌زودی نتایج مثبتی حاصل شود.

استقبال آمریکا از اقدام FATF علیه ایران

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از اقدام ضد ایرانی «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) علیه ایران استقبال کرده و از اعضای این گروه خواسته با ایران مقابله کنند. 

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا از اقدام اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی در بازاعمال اقدامات تقابلی بیشتر علیه ایران، به دلیل عدم پایبندی این کشور به استانداردهای بین‌المللی ضدپولشویی و مبارزه با تأمین مالی پولشویی (AML/CFT) استقبال می‌کند.»

گروه ویژه اقدام مالی روز ۲۶ مهرماه اعلام کرد، مهلت نهایی ایران برای پیروی از معیارهای بین المللی، فوریه ۲۰۲۰ است و پس از آن، این نهاد از تمامی اعضای خود درخواست خواهد کرد تا اقدامات متقابل علیه ایران را به کار گیرند. 

در بیانیه این گروه آمده است: «اگر ایران پیش از فوریه ۲۰۲۰ کنوانسیون های پالرمو و تأمین مالی تروریسم را همراستا با استانداردهای FATF به صورت قانون تصویب نکند FATF  تعلیق اقدامات متقابل را کامل برمی دارد و از اعضایش می خواهد تا اقدامات متقابل مؤثر همراستا با توصیه نامه ۱۹ را اجرایی کنند.»

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه روز چهارشنبه خود مدعی شد، ایران تعمداً از برطرف کردن نقائص خود در زمینه AML/CFT  اجتناب می‌کند. 

در این بیانیه همچنین آمده است: «جامعه بین‌المللی این را روشن کرده که ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد و مانند یک کشور نرمال رفتار کند. FATF هشدار داده که ایران باید معاهده‌‌‌های پالرمو و مقابله با تأمین مالی تروریسم را همسو با استانداردهای FATF تا فوریه ۲۰۲۰ تصویب کند، در غیر این صورت، کارگروه ویژه اقدام مالی اقدامات تقابلی خودش  را کامل اعمال خواهد کرد.»

وزارت خارجه آمریکا گفته از این تصمیم استقبال می‌کند. در این بیانیه آمده است: «ما از تصمیم FATF برای محافظت از نظام مالی بین‌الملل حمایت می‌کنیم و از اعضای FATF می‌خواهیم ایران را بابت اقدامات ادامه‌دار خودش در زمینه تروریسم تأمین مالی تروریسم پاسخگو کنیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۷۴
عمان قطر چه جالب
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
همون قطري كه ما كلي ازش حمايت كرديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
تمام چشم امید آقایان به رای نیاوردن ترامپ هست با دندان دارن این شرایط رو حفظ و دلار رو زیر ۱۱۵۰۰ نگهمیدارن.ولی ترامپ رای خواهد آورد و دور دوم دیگر ترسی از جنگ با ایران نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
دوتیترضدونفیض درکنارهم :
دولت به دنبال اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام/ احتمال عقبگرد دلار به زیر مرز ۱۱ هزار تومان
بچه ۵ ساله هم که البفای اقتصاد راهم نمیدونه میتونه بفهمه که اخذمالیات ازسپردی های بانکی و سودسهام به معنی انتقال گسترده سرمایه ها به سمت بازار ارز وطلاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
تمام کشورهای این سازمان باید از قوانینش تبعیت کنند . اگه ایران هم بود باید تبعیت میکرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ولی بچه ای که الفبای سیاست رو بلد باشه میفهمه که ایام انتخابات برای رای جمع کردن همه کاری میکنن حتی ممکنه دلار رو تا 8 هزار تومن هم پایین بیارن بعد که انتخابات تموم شد دوباره ببرنش تا مرز بیست هزار تومن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
کسی الفبای اقتصاد و سیاست را خوانده باشد خواهد فهمید و مالیلت بر سود سپرده یعنی چالش دوباره در دامن زدن به تقاصای مسکن و زمین خواهد بود . طولی نمیکشد که خانه . باغ کشاورزان روستاهای ایران دوباره خرید و فروش خواهد شد . کسی با این تنش هوی سیاسی هر روز اصولگرایان در کشور سرمایه گذاری نخواهد کرد . برای اینکه سرمایه گدارای کلان بیشتر تو چشم دولت و مردم خواهد بود . سرمایه دار فعلا سرمایه اش زیر سرش خوابانده و خوب ازش مواطبت میکند
تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست. لطفا در مصرف کاغذ صرفه جویی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
یعنی چی؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
بله تحریم کاغذ پاره است من هم مرتضی اولیه هستم اون داغونه دیگه رفته انگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
نمیدونم چرا یاد دکتر جلیلی و احمدی نژاد افتادم ؟
نکته همین جاست: "....مانند یک کشور نرمال رفتار کند..."
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
عزیز
در منطقه خاورمیانه ،با این همسایگان ، با این همه مساله مذهبی و قومی و کرم ریزی قدرت های جهان، بنظرت میشه مثل سوئیس رفتار کرد؟

حتی عمان با این همه بی طرفی مجبور شد دست به کارهایی بزنه که باعث ناراحتی ایران و یا طرف های دیگر شد
حالا عمانی ها شانس اوردن کمی از قلب درگیری ها بخاطر جغرافیا دورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
خوب ناشناس عزیز چرا عربستان اینطور نیست ؟ چرا عمان نیست ؟ چرا قطر نیست ؟ چون مانند یک کشور نرمال رفتار میکند . ترکیه تا وقتی نرمان رفتار کنه میتونه اقتصادش رو ببره بالا
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
هر کشوری که اجازه داد امریکاییها اشغال نظامیش کنه یعنی پایگاه نظامی داشته باشه نرمال رفتار کرده حتی اگه این نرمال رفتار کردنش باعث بشه شبیه گاو باشه
رای دادن و ... تاثیری در سرنوشت ملت نداره چون همه مسئولین مثل همند اصلا مهم نیست چه دولتی سر کار باشه. در هر صورت برای مردم عادی هر روز رو بدتر از دیروز می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آخرش هفته آخر ههممون به یه زرد و قرمزی رای میدیم . دیگه چیزهایی مثل عدالت مردم گرایی مهر امید آرزو آزادی شجریان واسه مردم اهمیت نداره ولی دوستان مقامات نوبتی میان روکار یه چیزی رو هم علم میکنند که جدیده واسه ملت . نشد هم طیف همیشه در صحنه هست . غم نخور جانم
اینهم روش برو ببینم
صد رحمت به امریکا لااقل دشمنیش را پنهان نمی کنه اما حکومت این کشورهای همسایه مثل این عمان و قطر و ترکیه و امارات و ..... با اینهمه منافعی که از ایران بردند جقدر خبیثند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
پروفسور ترکیه جزو کشورهای خلیج فارسه؟
هی بشینی ببافین عملیات چشمه صلح با موفقیت و قاطعیت هر چه بیشتر در جریان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
دنیا روی منافع ملیه تا وقتی سود بگیرن ازت باهات خوبند توهم اینجوری باش
یاسر کوردستان
| United Arab Emirates |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ناشناس 14/24: منظور اون دوستمون کشورهای همسایه بود که ترکیه جزدی از اوناست ولی تو چون خیلی دوس داری خودتو بچسبونی به ترکیه هل شدی / راستی از عملیات چشمه صلحت دیگه چ خبر؟ به تروریستهای مورد حمایت آرکاداشت بگو اگه مردی هواپیماها و توپخانه هاتو کنار قرار بده و با نیروی برابر بیا جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
چشمه صلح تروریست های جدایی طلب و خائن به سوریه که تو آغوش آمریکا بودن رو حساب نابود کرد....
آیا سفرای کویت، قطر و عمان احضار شدند؟ آیا سرمابه گذاران انبوه ایرانی که به آبادی بیشتر دوبی و شارجه کمک میکنند، این اقدامات اعراب را علیه وطن میبینند؟ آیا مسئولبن به فکر تشویق ثروتمندان جهت نگه داشتن ثروت در ایران و حمایت از سرمایه گذاری داخلی هستتد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
نععععععععععععع!
شش کشور عربی،، قطر هم هست که!!؟؟ قطر دیگه چرا؟؟
شش کشور عربی،، قطر هم هست که!!؟؟ قطر دیگه چرا؟؟
قطر عمان؟؟؟؟ ....شماها که باما مثلا خوبین چرا؟؟؟
میگم این مدیر کل جدید آژانس با اون محسن گروسی فوتبالیست سابق استقلال نسبتی داره؟
مردم ظلم‌ستیز عراق و لبنان متحد و یکپارچه برای تحقق خواسته‌های بحقّشان در صحنه مانده‌اند. درود بر شرفشان. سلام خاورمیانه‌ی جدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آمریکا سالها میلیاردها دلار برای خاور میانه جدید هزینه کرد به جایی نرسید حالا نوچه هاش ذوق زده شدن فکر میکنن خبریه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
امریکا در هر کشور خاورمیانه که به دمکراسی رسید کاری ندارد .
اقای ذالنور و کریمی قدوسی و دوستان و همفکرانشان در مجمع و مجلس حتما برای رشد فلاکت ایران با قدرت عمل خواهند کرد و تا بهمن ماه اجازه تصویب را نخواهند داد . اقایان مخالف FATF دست مریزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
خیلی جوش نزن اف ای تی اف که هیچ برجام هم هیچ حتی برجام موشکی و فراتر از اون رو هم بپذیریم آمریکا دبه میکنه
نیروهای سوری هیچ شانسی در برابر ارتش شماره 2 ناتو ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
والله اگه این مزدوران تروریست القاعده و داعش پیشمرگ نیروهای ترک نمیشدن سربازاشون از ترس
پوشک میبستن و جرات ورود به خاک سوریه رو نداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
به یاری خدا اردوغان تروریست را سر جاش می نشانند. ارتش او توان جنگ بلند مدت را ندارد و اگر آمریکا و روسیه به کمکش نمی آمدند دست از پا درازتر و سوریه عقب نشینی می کرد. مشکل بشار اینست که زیادی به روسیه دلخوش کرده در حالیکه روسیه همپیمان تامین کننده اصلی جنگ افزار ارتش مغلوب طرکیه است و سر بزنگاه به یاری شیطانک عثمانی می آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
جنگ بین اکراد سوریه با ارتش ترکیه چه ربطی به ما مردم ایران دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
با وجود ترویست های همانند اردوغان خونخوار و بن سلمان جنایتکار خاور میانه رنگ خوشی نخواهد دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
یه کم فکر کنی ربطش رو میفهمی مجیدجان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
مرگ بر تروريست وطن فروش كوهي
درود براردوغان
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
درود بر شرف، درود بر عزت، درود برانسانيت كه آرامش را به همراه دارد اما بربريت را هم مي سپارم به خدا كه روزي حسابرسي خواهد كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
لعنت بر شیطان عثمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
مرگ بر فاشیست آدمکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
تا وقتی اسراییل احساس نا امنی داره میخواد همه اطرافیاتش ضعیف بشن بخصوص ایران تا دیگه نتونه مثل حزب الله براش دردسر درست کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
سعی کنید قبیله ای عمل نکنید،‌ اردوغان باعث شرم انسانیت هستند،‌ دیکتاتور که حامی ژنوساید و نسل کشی حکومت ننگین عثمانی هستند و آرامش را از منطقه گرفته است،‌ شرم بر او باد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
اردوغان یک گرجی و هم تبار استالین است و متاسفانه اقوام منطقه را به جان هم انداخته و اگر جلوی او را نگیرند خاورمیانه را به میدان جنگ و خونریزی تبدیل خواهد کرد
جالب اینجاست که در عراق شهرهای شیعه‌نشین اول قیام کرده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
شیعه واقعی همونه که زیر بار ظلم نره وگرنه بقیش ادا و ادعاست
خاورمیانه‌ای جدید در حال شکل‌گیری است. .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اگه منظورت کردستانه ، خوب بخوابی
دفعه قبل بارزانی هم از فکرای تو میکرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
امید به خدا
عزیزان و گرامیان مسئول تابناک انتظار ما مخاطبان این پایگاه تحلیلی- خبری از شما خیلی بالاتر از این حرف‌ها بود. چرا وقایع عراق و لبنان را گزینشی و سانسور شده در سایت قرار می‌دهید؟ فکر می‌کنید با سانسور ما اخبار واقعی را متوجه نخواهیم شد؟ یعنی این همه مردم عراق و لبنان فتنه‌گر و عامل آمریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان و امارات و غیره هستند؟ شعارهایی که بر علیه ایران را مریخی‌ها می‌دهند؟ آخر ما را چی فرض کرده‌اید؟ . با سانسور و گزینش شما که حقیقت و واقعیت عوض نمی‌شود خواهشاً بفهمید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اینکه همه کاسه کوزه ها رو روی سر ایران بشکنن ، بدون شک تبلیغات سعودی و امریکایی هست

عراق الان نزدیک 30 سال هست یک مملکت جنگ زدس
مگه ایران گفت هشت سال با ما بنجگید؟ مگه ایران گفت جنگ نفت کش ها و اشغال کویت رو راه بندازید؟
مگه ایران گفت منافقین رو در خاک خودتون جای بدید علیه ما توطئه کنید؟
مگه ایران گفت حلبچه رو بمباران کنید؟ مگه ایران گفت اختلاس کنید؟

والا داعش داشت تا بغداد میرسید و تا اربیل میرسید ، همین ایران نجاتشون داد

ایران بود مقاومت و فرار نکردن رو یادشون داد
الان حشدالشعبی نسبت به ایران ارادت داره تقصیر کیه؟! خب در روز سخت ایران کمکشون کرد

نه اینکه مصل سعودی بخواد داعش رو بندازه سرشون
این مردم اگه میفهمیدند بجای ایران ، باید دولتشون رو جوابگو کنن که پول نفتشون چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
مردم عراق ثابت کردن همان اهل کوفه سابق هستند.داعش تا بیخ گوششون رسیده بود حالا شعار علیه ایران می دن.البته نفتشون را آمریکا چنگ انداخته داره می بره آدرس غلط بهشون دادن درسته که فساد در دولتمردان عراقی وجود داره و اعتراض حق طبیعی اونهاست اما در مقایسه با اون چیزی که آمریکا می بره هیچ چیز نیست،کاش مردم میدونستم ،مشکلشون جایی دیگه هست
پرودگارا بی نهایت مرتبه شکرت که اینترنت و ماهواره هست و با آنها می‌توانیم به اخبار واقعی ایران و دیگر کشورها علی‌الخصوص وقایع لبنان و عراق دسترسی داشته باشیم.
می‌خوام آنقدر تحریم کنند تا تحریم دانشون درآد. بعد از ۳۰ سال تحریم هنوز اقتصاد بزرگ منطقه هستیم. ما با سربلندی به پیش میریم. تنها مشکلمون اختلاسگران داخلیه
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
لطف کن بااین اقتصادبزرگتون جعبه برای سیب هامون میداکن چون جعبه ای که قبل ازتحریم هزارتومت بود الان شش هزارتومن شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ذهن خود را دربست به رسانه های زنجیره ای نسپاریم.حتی در صورت نبودن اختلاس باز هم سرانه درامد ملی ما کم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
امان و فغان از نا آگاهی و نخواستن آن
و ای داد و بیداد از بی فکری
تحریم جدید امریکا همراه با کشورهای حوزه خلیج فارس جالب است که قطر هم جز این شورا میباشد و آقای ظریف 2 روز پیش دوحه رفته بود ؟!
تابناک خدا رو شکر کن با زور ترکیه این نیروهای به اصطلاح دمکراتیک سوریه از مناطق اشغالی شمال سوریه پاکسازی شدن وگرنه بعدش نوبت خود ایران هم بود!داعش بهانه ای برای تولد اسرائیل دوم در منطقه بود که نهایتا به شکست انجامید.
پاسخ ها
احامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
خيلي دوست داري اردوغان جانت به ايران حمله كنه و تو هم فرش قرمز براش پهن كني
الیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
حرفات مثل اردوغانه ولی بدان اشغالگران همیشه بهانه برای اشغال پیدا می کنند کردهای سوریه غیر از جنگ با داعش کار دیگری نکرده اند در طول تاریخ سوریه همواره همراه دولت این کشور بوده اند تنها گناهشان جنگیدن علیه داعش بوده است اما انگار از نظر عده ای این گناه نابخشودنیست
این همه جنایت و تحریم در حق ملت ایران انجام می شود و بعضی از آقایان می خواهند fatf هم برای ما تصویب کنند. واقعا خجالت نمی کشید؟ مردم را چه فرض کرده اید؟ کلاه برجام که سرتان رفت کافی نبود؟ با کدام جرات می خواهید این کار را بکنید؟ آیا عوقب این ... را می پذیرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اونی که میخواد تصویب نکنه عواقبشو میپذیره یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اگر فداکاری نیروهای مقاومت و پولهای برجامی نبود الان دو کشور منطقه در اختیار داعش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اگه تصویب بشه و خرابکاری بشه چی ایا دولت مسئولیت برجام را پذیرفت
علی وند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
تحریم نتیجه افکار و اعمال امثال توست
بعضی وقت ها باید از دشمنان تشکر کرد باعث بیداری مسئولان وبها دادن به صنعت و کشاورزی و.... واتکا به مردم شده است . کسانی که با نفوذ در لایههای مدیریتی فقط به فکر خود و خانواده خود هستند باید به بیرون پرت شوند و دلسوزان واقعی جای انها را بگیرند .
این آمریکا ضد بشریت را به داخل تنگه هرمزراه ندهیدفقط آمریکا تا شکاف بین متحدانش بیفتد البته با پشتوانه بسیج ۲۰ میلیون ضد آمریکایی فراخوان ازسرتاسر دنیا‌ آمریکا را در تنگه ودریای عمان به محاضره بگیرید فروش نفت به آمریکا وایادیش ۵۰ دلار حق ثرانزیت گرفته شود. فقط ورود کشتی های جنگی به داخل تنگه مجاز شود
توپ تو زمین دشمن بیندازید ارتجاع منطقه در حالت دفاعی به دشمن درجه یک تبدیل میشوند فشار یمن به امارات و وعربستان وفشار لبنا ن به رژیم صیهونیستی وتهدید منافع آمریکا درسرتاسر دنیا محاصره ومزاحمت برای نیروهای نظامی آمریکا دربحرین وموی دماغ آمریکا درهر جا که منافع داردوارتباط قوی با چین وروسیه وکره شمالی بخصوص
حمله به آب شیرین کن عربستان وآرامکو از طریق مقاوت وزدن برج های چند قلو امارات وتهدید جدی بحرین ازچمله فشارهایی است که ای لند هور ترامپ را به چالش سیاسی میکشد بخصوص آزاد سازی تپه های جولان.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
این فرم کامنت نویسی ،نعمت نویسی اگر گسترش یابد ،نتیجه مثبتی ندارد.
یا کامنت نگزارید ویا اگر می گزارید با صداقت بنویسید.
پس مانده های عثمانی -داعشی از ملت سوریه چی میخان؟ این همه کشتار و قتل و عام زن و کورکان برای چی هست؟ شرم اوره که بعضی از افراد از این اقدامات حمایت می کنند در حالی که اکثر دنیا مکوم کرده
پاسخ ها
اورمیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
درموردتورکیه عزیز درست صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
گندم دزدی، نفت دزدی، گاز دزدی و درنهایت الحاق سوریه به کشور جعلی طرکیه از اهداف اردوغان دوست درجه یکش ترامپ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اکراد ==== اکثر دنیا
جوک بسیار بیمزه ای بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
تورکیه برای تو عثمانی نژاد عزیزه برای من آذری ایرانی و ترک ایرانی نه
زنجان آذربایجان ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
از زنجان، یکی از شهرهای آذربایجان اعلام میکنم.
سرو جانمان فدای ایران.
ترکیه هیچ ارتباطی با ما آذری های ایران ندارد. هر اجنبی بخواهد نگاه چپ به ایران و آذربایجانش بندازد برای خاک وطن خون خواهیم داد
ایران آذربایجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
عثمانی همینکاری که امروز در سوریه میکند را روزگاری در تبریز کردو خون ها در آذربایجان ریخت.
به زودی ذات اینها بیشتر آشکار .خواهد شد
علی رضا
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
جالبه که همه تجزیه طلبها اصرار عجیبی به استفاده از واو دارند برای مثال کوردستان، تورکیه، اورومیه و غیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
به کوری چشم حامیان پژاک تمام 50 میلیون آزربایجانی های شمالی و جنوبی پشت سر برادر بزرگترشان ترکیه مثل کوه وایستادن
آذربایجان ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
خطاب به ناشناس 23:20
اول اینکه این ایرانی ها هستن که دارن جلوی پژاک شهید میدن.
دوما مطرح کردن بحث آذربایجان شمالی و جنوبی که میفرمایید خودش به لحاظ امنتیت ملی ایران، کم از بحث پژاک نداره!. هر دو نیت شومه.
در ضمن واقعا انگار باورتون شده جمهوری آذربایجان جدای از ایران.
سوم به برادر بزرگترت سلام برسون بگو روو همه 50 میلیون آذری ایران حساب باز نکنه.
ما تو جبهه خودمون با پژاک میجنگیم. در واقع به برادر بزرگترت بگو روو "چیزای دیگه" هم حساب نکنه.

ما جلوی پژاکو هرکی که نیت شوم داره وایمیستیم
به کوری چشم هرکی که میخواد خاکی از ایران جدا کنه، یه آذربایجانی سرباز ایرانم.
از نسل بابک و ستار.
به قول ستار خاک میخوریم ولی خاک نمیدیم.
اینم آویزه گوش هرکی چشم طمع به خاک ایران داشته باشه
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
دوست عزیز ناشناس 23.20
فکر نمیکنم کسی در ایران حامی پژاک که دستش به خون جوانان وطن آغشته است باشد.
همچنین اگر ترکیه در حال مبارزه برای اسلام است باید ابتدا با اسرائیل بجنگد. یا شاید در جنگ با اسرائیل ایران تنهاست،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
جناب ۲۳:۲۰ متاسفانه شما از تاریخ کشورت و قومت هیچی نمیدونی ، حتی نمیدونی که آذری ها هیچ ارتباطی به عثمانی ها ندارند و اینقد کوته فکری که خودتو اینقد خار و ذلیل میکنی که ترکیه رو برادر بزرگترت میدونی ، یه نصیحت از قوم یک اذری وطن پرست بهت میکنم تو رو چه
به سیاست و تاریخ. تو اینقد بدبختی که اقتدار کشورتو به بیگانه میفروشیو سروری قوم اذری که یکی از اقوام اصیل
سرزمین پارسی هستند و کلا نمیدونی
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
ترکیه برای توی ضعیف برادر بزرگه ست وگرنه پیش ایران بزرگ نوکر کوچیکه هم نیست،ترکیه همون کاری رو کرد که ایران میخاست،حفظ تمامیت ارضی سوریه بدون جنگ و جدال زیاد با کردهای سوری،الحاق مجدد کردستان سوریه به دولت مرکزی سوریه،اردوغان برای امثال شما بزرگه وگرنه تمام سعیش اینه که بدل کاریکاتور گونه ای از کارهای ایران در منطقه رو انجام بده که بهرحالم پیش ایران کم میاره،در نهایت.اردوغان خودش بهتر از شما بیچهره ها میدونه که نباید بدون اجازه ایران کاری تو منطقه بکنه وگرنه میفرستنش لای دست همون سلطان حمید ،و پاشا ماشاها!کاری که ایران چهل ساله شروع کرده این تازه میخاد کپی برداری کنه،منتها فاصله ها هیچوقت از بین نمیره،اگرم هنوز پز رییس بودن میده از صدقه سر ایرانه،حالا بگذارین زمان بخوره میفهمین حرفامو قشنگ،ایرانم بدش نمیاد ترکیه و اردوغان مرکز توجه جامعه جهانی و سیاسیون باشه تا هم عقده اردوغان ساده لوح ارضا بشه و هم ایران کار واقعیش رو پیش ببره در کنار شوآف و نمایشات اردوغان
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
ناشناس 23 و 20
دوست محترم
تاریخ میگوید عثمانی ها به هر سرزمینی رسیدند قتل عام کردند.
همین برادر بزرگتر که میفرمایید، به قول شما برادر کوچکتر را یکبار حسابی قتل عام کرده و به کودکان و زنان تبریز هم رحم نکرده است.
کافیست یکبار آن روزگار را که کودکان معصوم آذربایجان توسط سربازان عثمان پاشا به خاک و خون افتادند تصور کنید.
تا دنیا دنیاست این جنایت فراموش نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
ناشناس 23:20
میخوام در مورد آذربایجانیای اصیل باهات صحبت کنم.
از شاه اسماعیل صفوی فرمانروای ایران که زاده اردبیل بود و فرزند شیخ حیدر صفوی. شیخ حیدر صفوی خودش زاده دیاربکر بود. شهری در ترکیه امروزی ولی در زمان صفویان متعلق به سرزمین ایران بود.
مادر شاه اسماعیل عالم شاه بیگم زاده تبریز بودند و از حکومت آق قویونلو.
همین شاه اسماعیل فرزند شیخ
حیدر صفوی و عالم شاه بیگم خانم در نبرد چالدران با عثمانیانی که به خاک آذربایجان تعرض کرده بودند جنگیدند.
حال چطور و چگونه پیشینیان خود را نمیشناسید یا فراموش کرده اید و ترکیه را برادر بزرگتر آذربایجان خطاب میکنید، نمیدانم
عراق هم 100تا پادشاه داره.
مبارك است بلاخره عمان وقطر هم به تحريم عليه ايران پيوستند
عجیب نیست که امریکا و مخالفان FATFهر دو از عدم تصویب آن در کشور ، خوشحالند !!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اتفاقا خیلی هم دوست دارن و تمدیدش میکنن تا
تصویب کنیم اگه منظور جلوگیری از پولشویی هست بهتره اختیارات بیشتری به دولت داده بشه تا همه حسابها را کنترل کنه که مانند تمام دتیا و کشورهای پیشرفت باشیم
حتی کشورهای دوست ایران هم از امریکا میترسن و عملا با ما همکاری نمیکنن فقط در حد حرف و تعارف فعلا مشغولیم
بهتره یک اقدام مهم و انقلابی بکنیم تا خود امریکا حسابی بترسه مثلا توسعه مهم برنامه اتمی
قطر که میانه اش با ایران خوب بود !!

چطور در این تحریم ها شرکت کرده ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
دستور واشنگتن رو نمیتوته زمین بگذاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
هیچکدام اختیاری از خود ندارند.
ناشناس
| Qatar |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
كشورى ميكروسكپى و باد به پرچم
بسیاری از ما مردم مسولانی را دوست نداریم که برای احقاق حق کشور وارد تعاملات خارجی شوند ،برجام این را نشان داد. گروهی از ملت دوست دارند مقاماتشان از نامردیها و بد عهدیهای ابرقدرتها بگویند و انها گوش فرا دهند و احیانا شعاری دهند
پرزیدنت اردوغان و کل ترکها علیرغم فشار تروریستهاو داعش و اصرار و حمایت های پنهان و آشکار استعمارغرب و شرق اجازه نخواهند داد نطفه اسراییل دیگری در منطقه خاورمیانه بسته شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اردوغان که خودش حامی شماره 1 داعش بوده و هست مگه بغدادی را تو منطق تحت کنترل ترکیه نکشتن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
پروفسور من نفهميدم الان تو سر پيازي يا ته پيازي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ترکیه متحد آمریکا و اسرائیل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
عثمانی این حرفا رو برای آذری های ایرانی نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
شرم بر شما و بازماندگان حکومت منحوس عثمانی که بجز بدبختی،‌جنگ و نسل کشی ارامنه، اروپا و خاورمیانه میراث دیگری برای بشریت نداشتن، شرم خدا بر شما باید که این افکاری را دارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
اون اسمهای جعلی برای مردم اذربایجان نمیچسبه ومردم اذربایجان ترک هستن و ترک خواهند ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
ترکیه اگر فکر کرده است میتواند آذربایجان و اصالتش را به نفع خود مصادره کند کور خوانده است.
جنوب ارس، شمال ارس نیست که با پسوند اُف اعطا شده توسط شوروی و یک ستاره ماه سفید در زمینه قرمز پرچمو تعدادی برنامه مستهجن غربی .
اصالتش را فراموش کند
اصالت آذربایجانی در جای جای ایران زمین و هنر و فرهنگ آن نقش بسته است از تبریز تا اصفهان
ریشه آذربایجان در سرزمین ایران است
درود بر آذربایجان و اصالتش
اردوغان یک جنایتکار جنگی هستش. باید جمهوری اسلامی ایران به اردوغان همانند بنیامین نتانیاهو ، بنگرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اسرائیل واقعی همین طرکیه است. آنها بزرگترین معاملات نفتی را با اسرائیل دارند.
اورمیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
درمورد عالیجناب اردوغان درست صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
این عالجناب رو از کجات در آوردی
بهتر بگی اردوغان فاشیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اردوغان هر کی باشه جلوی تروریستهای نوکر آمریکا در منطقه ایستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
با افتخار آذری وطنم ایرانم
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین ایران.
وطنیمچین قان ورام
تورپاقومچون جان ورام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
مرگ بر تروريست كوهي
تعجب میکنم از کشورهای منطقه. شما یک بار حقیقتا به حرفها و منش ما اعتماد کنید انگاه شاهد امنیت و رفاه کشورهای خود باشید
این عرب های خلیج فارس همیشه تو سر خوردم لشکر شیطان بودند شیر دادن برای آمریکا کشور ما ایران الحمدلله نفت دارد کشاورزی آب در معادن دنیا به هم مردمی باعث داد باهوش و بافرهنگ داره و متدین و مبارز و به کوری چشم آمریکا و عرب های پابرهنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اینها وابسته نباشند اموراتشان نمی گذرد
"همچنین نیروهای قسد در حومه تل تمر مقادیر زیادی نفت را در چاله بزرگی خالی کرده و آن را به آتش کشیده اند تا مانع دید جنگنده های ترکیه ای شوند."

تا وقتی 30 کیلومتر نرن عقب همین آش هست همین کاسه
چرا در جاهای دیگه ترکیه درگیر نشده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
چون روسیه قلاده اردوغان را تا همین جاها شل کرده.
کردهای سوریه پیشنهاد دمشق برای پیوستن به ارتش سوریه را رد کردند
یورونیوز این خبر رو کار کرده

این قائله تجزیه طلبی باید تموم باشه

تا وقتی تموم نشه هم ما از ترکیه یا عثمانی یا سلطانک عثمانی یا هر چی سایبری های پژاک بگن حمایت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ارتش سوریه همین هایی هستن که نیومده دارن فرار می کنن؟؟
الان هم باز ارتش دموکراتیک داره با متجاوزان نبرد می کنه
بعدش هم شما برو ببین لحن درخواست ارتش سوریه و مفادش چطوری هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
تا زمانی که بزرگترین حامی اسراییل در بین کشورهای اسلامی دست از گندم دزدی، غارت نفت و گاز، قاچاق انسان برنداره باید در برابر شیطانک عثمانی مقاومت کرد. جنگ تا زمانی که خواب پریشان بازسازی امپراطوری مغلوب عثمانی از سر اردوغان ملعون بپرد.
بریده باد دستان اردوغان و جیره خواران طرفدارش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
شما جیره خواران عثمانی بدنبال تجزیه کشورها هستید نه کردها.
توبه کنید و از خدا بترسید عاقبت جاسوسی و جیره خواری برای ظالم فقط و فقط حقارت و آتش جهنم است به امید خدا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ماهیانه چقدر میگیری از ترکیه مزدور.
مردم ترکیه از مردم عراق و لبنان یاد بگیرند آزادگی و ظلم ستیزی را.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
چیکار کنن بنظرت؟
هورا بکشن برای ادم کش هایی که در مرزشون با سوریه و عراق ، سربازهاشون رو میکشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
خدا شفات بده
کلا ایرانو نمیبینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
مردم عراق و لبنان آنها سالها تحت ظلم امپراطوری مقهور و شکست خورده عثمانی بوده اند و بیشتر درد مظلوم را می فهمند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
13:55 عزیز اکراد جز خودشون هیچی براشون مهم نیست
ایران با توجه به تحریم جدید چند کشور و برای انتقام جوئی، بزودی تعدادکثیری دیگر اقلام و نیاز های مردم را به تحریم های مردمی اضافه می کنند و می گویند برای رونق تولید ( عملا تعطیلی کسب و کا و تجارت و فقیر کردن مردم و فراری دادن جوانان از کشور و ... )اضافه می شود . صنعت و کسب و کار و.. را به کلی تعطیل می کنند ولی شعار های عوامفریب ادامه دارد .
۱.چرا کرد های سوریه با پ ک ک همکاری میکنند.۲.چرا کردها اعراب را از خانه هایشان فراری دادن ۳.چرا با اسرائیل روابط حسنه ای دارند.۴.چرا درشهرهای عرب نشین سوریه چندین جنایت انجام داده،وتصرفشون کردن .تصاویر عبدالله اوجالان در شمال سوریه در میدان های شهر و ورودی شهرها چیکار میکنه؟ و.....
پس باید تا کشتن نفر آخر تروریست ها مبارزه نمودچرا این همه کرد در قالب گروههای رنگارنگ دارن با ایران و کشورهای منطقه میجنگن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
برای ادعاهایت مدرک بیار.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
فقط یه سوال؟؟؟ترکیه چرا شهرهای کورد نشین دیاربکر بتلیس موش ارزروم وان و... رو اشعال کرده مگه اینا کورد نشین نیستن ؟اینا همشون مال ایران عزیز هستن چرا اونارو تصرف کرده اگه تونستی جواب بدی
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نابود باد تروريست بي وطن
بايد ميزاشتيم عربستان قطر را تحريم مي كرد تا مي مردند از گشنگي تا اونوقت مي فهميدند دنيا دست كيه خيلي نامرد وناسپاس هستند
لازم به ذکر است که، مناطقی که ارتش ترکیه عملیات "چشمه صلح" رو در اون آغاز کرده، تا سال 2012 عرب نشین بوده که گروه ی پ گ اونجا پاکسازی قومی انجام داده، و کردها رو از شمال عراق و مرز سوریه و عراق آورده و در جنوب خط مرزی شرق به غرب ترکیه اسکان داده تا این مناطق رو کردستان جا بزنه
جالبه رسانه های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و مزدوران عرب این روزها چه ننه من غریبم راه انداخته اند. نمی دونم از فاجعه یمن و کودکان قحطی زده غمگین تر مگه دایریم؟؟؟
به نقشه عبری خاورمیانه جدید مراجعه کنید تا بفهمید اردوغان کجا را هدف قرار داده. دقیقاً به هدف زده و انشاالله فتنه اسرائیلی خاورمیانه برای همیشه عقیم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
همه میدانیم اردوغان چه رابطه دوستانه ای با اسرائیل داره. بهتره پشت این شعار عوامانه پنهان نشوید.
تحریمهای جدید یک محرک جدیدبرای رکوردزنی بیشتر بورس هستند !!!! خخخخ
دوتیترضدونفیض درکنارهم :
دولت به دنبال اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام/ احتمال عقبگرد دلار به زیر مرز ۱۱ هزار تومان
بچه ۵ ساله هم که البفای اقتصاد راهم نمیدونه میتونه بفهمه که اخذمالیات ازسپردی های بانکی و سودسهام به معنی انتقال گسترده سرمایه ها به سمت بازار ارز وطلاست
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
خبر نالیات بر سود بانکی که امروز گفته شد مطرح نبوده و نیست. کشور ما و دیگر کشورهایی که سلطه آمریکا را نمی پذیرند متاسفانه با مشکل سربازان نامرئی نظام سلطه هم روبرو هستند که با شایعه پراکنی آب تو آسیاب دشمن می ریزند.
آمریکا کشوری با ماهیت استکباری و قلدر ماب است؛ دولت فعلی آمریکا یکی از کثیف ترین و ظالم ترین دولت های تاریخ جهان است. به یاری الله و در سایه پایداری و مقاومت مردم ایران آثار و نتیجه همه این تحریم های ظالمانه با شکست و روسیاهی برای دولت آمریکا و کشورهای عربی خائن منطقه و دولت های پست حاشیه جنوبی خیلج همیشه فارس همراه خواهد شد. مردم داخل ایران به هیچ کشوری و هیچ حزبی و هیچ گروهی و هیچ رسانه ای از خارج ایران ذره ای اعتماد و اطمینان ندارند و نخواهند داشت. اگر هدف آمریکا و کشورهای عربی از اعمال این همه فشار اقتصادی ایجاد آشوب و آشوفتگی در کشور است کور خوانده ند. مردم ایران کشور؛ هم وطننان خود را دوست دارند و حاضر نیستند ذره ای بر خلاف منافع ملی ایران اقدام کنند؛ در سایه همدلی و هم اندیشی همه تلخی ها شیرین خواهد شد.
آمریکا و کشورهای عربی به دنبال فشار شدید اقتصادی و در نهایت تغییر رژیم حکومت جمهوری اسلامی با هزینه خود مردم ایران هستند و باید بگوییم اقدام های آنها جنایت کارانه و غیر انسانی است. کارها و تحریم های شما باعث شده مردم ایران بیشتر متحد شوند و به حکومت جمهوری اسلامی ایران بسیار نزدیک تر شوند. متاسفانه اقدام های شما نتایج کاملا معکوس داده است. شما باید همه تحریم های ظالمانه را بردارید و اجازه یک زندگی بهتر و شادتر را به مردم ایران بدهید تا مردم بتوانند با آزاد اندیشی بیشتر درباره دموکراسی و نوع حکومت در ایران برای آینده تصمیم بگیرند. صادقانه می گویم من به عنوان یک جوان ایرانی ساکن ایران به اندازه ذره ای به اقدام های آمریکا و ایرانیان خارج نشین اعتماد ندارم و بسیار از کشورهای تحریم کننده و افراد حمایت کننده از این تحریم ها متنفر هستم و در حال حاضر از حکومت و نظام فعلی و منافع ملی ایران و مردم ایران به سهم خود دفاع خواهم کرد.
برای من سئوال است چرا نخبگان علمی جهان حاضر به کار و فعالیت علمی در کشوری با ماهیت استکباری و برده داری به نام آمریکا هستند. اگر دین ندارید، از وجدان تان اطاعت کنید؛ اگر وجدان تان در زیر سیاهی گناه دفن شده است کمی اخلاق و آزاد مردی و آزاد اندیشی داشته باشید.
ایرانیان خارج نشین باید به یاد داشته باشند شما با هر درجه و مقامی که در یک کشور غربی دارید، یک شخصیت غیر غربی هستید و درجه شما در آن کشور حتی اگر بالاترین مقام علمی آن کشور را داشته باشید درجه 3 و بالاتر است( هیچ وقت شما یک شخصیت درجه 1 نخواهید شد). هیچ وقت به خاطر پول، شادی های زودگذر و دست یابی به مقام و قدرت به ایران و مردم ایران خیانت نکنید. از نظر غربی ها کسی که به مردم و کشورش خیانت می کند به همه می تواند خیانت کند.... مهرداد ر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
مهرداد خودت تو مملکتت الان درجه چندی؟
مهدی
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
امریکا قلدر و سود جو است ولی مشکل ما در داخل است و احتیاج به تراوشات جنابعالی را هیچ ایرانی چه در داخل وچه در خارج ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
و من نصر من عند الله العزیز الحکیم
مقصر خودتان هستید مردم درحال حاضرنه بودارند نه خاصیت.....
ما هم تحریمشون کنیم و صادراتمون به اون کشورها را قطع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
صادرات ما نفته که کسی به آن علاقه نشان نمیدهد!
مطمئنم اگه سوریه و عراق هم الان به ایران نیاز شدید نیداشتن عضو این تحریم علیه ایران میبودن! عرب جماعت تا بوده و هست با ایران و ایرانی دشمنه.
پای سوریه اومد وسط شدند متجاوزان ترکیه و تروریست های ترکیه، تا یه هفته قبل عملیات نظامی ترکیه رو ذکر میکردید!!!
پاسخ ها
کردستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
ایران همیشه حامی مظلوم بوده و هیچ گاه از تجاوز ترکیه حمایت نکرده.
ای کاش زیر فشار تحریم نبودیم تا آنوقت می دیدیم دزدان عثمانی یارای مقابله با ارتش واقعی را دارند یا فقط بلدند کودک بکشند!!
کشور ایران کشور ثروتمند و غنی است معادن زیاد داره طلادارد نفت کشاورزی داره مردمان با فرهنگ و باهوش و با استعداد داره و هیچ وقت محتاج بیگانگان نبوده و نخواهد شد اینایی که ایران را تحریم می کنند و خودشان را تحریم می کنند �ها بیشتر از ملت ایران بیشتر از ملت ایران به ایران نیازمندند و خودشان را تحریم می‌کنند ایران کشوری غنی ثروتمند و تمام دنیا دوست دارد که با ایران رابطه داشته باشد و خود تحریمی و کشورهای عربی از ایران و الان تحریم شدن خودشون با تحریم ایران خودشان تحریم شدن
بعد از سقوط حکومت خبیث داعش، یکی از بنیانگذار این حکومت نقش تام این خونخواران را این بار در قالب یک ارتش متجاوز ایفا می کند. آنها با ایجاد دشمن فرضی بهانه لازم برای حمله به کشور سوریه را فرآهم کرده و پشت سایه آمریکای خونخوار به قتل و غارت سوریه مشغولند. هدف اصلی آنها فقط به این ختم نمی شه و تا تصرف بخشهای نفت خیز سوریه و مصادره خاک آن ادامه خواهد داشت. قبلتر با حمله و تصرف قبرس این موضوع را به اثبات رسانده اند. اما خطر جدی تر در آینده متاسفانه متوجه کشور ما هم هست. استان های شمال غربی ما مملو از منابع معدنی و کشاورزی اند. دردناک اینجاست که چشم طمع گرگ های عثمانی به این مناطق هم دوخته شده که باید کور شود.
مواظب فتنه جیره خواران اردوغان برای ایجاد ناامنی از طریق جنگ های قومی باشیم.
سرافراز ایران
اردوغان مرد سیاست، مرد ابمان،،مرد تقویا، مرد کشور داری است. اردوغان را مردمش انتخاب کردند با رای ترک ها سر کار امده، و نزدیک 20 سال است هم دلاورانه برای ملتش کار میکنه. درود بر اردوغان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اردوغان مرد جنایت. مرد کشتار. مرد تجاوز به خاک همسایه تضعیف شده. مرد همدست البغدادی. مرد کودتای قلابی. مرد باطل کردن رای مردم. مرد سکوب مخالف داخلی. مرد همدست تروریستهای ارتش آزاد. مرد خباثت. مرد کثافت کاری
سنندج آزربایجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
ما ترکها پشت سر پرزیدنت اردوغان هستیم.یاشاسین
هموطنان عزیز لطفا سمپاشی برخی تندروهای طرفدار اردوغان را به حساب آذری های با شرف ننویسند. ما محکوم می کنیم مزذوری کشوری که به زن و بچه بی دفاع حمله می کنه.
بهترین دوستانم کرد هستند و هر گونه نفرت پراکنی را برنمی تابیم.

یاشا ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
کرد کرمانشاهی ام. جانم ایرانه. عمرم ایرانه. حساب ما کردهای شیعه رو از تجزیه طلبها جدا کنید. ما پای ایران خون دادیم باز هم خون میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
بعنوان یک آذری موافق حرف ایشان هستم.
در سرزمین ایران نباید قومیت و زبان و... باعث تفرقه شود.
درود بر تمام مردم ایران زمین
کرد لر ترک آذری عرب بلوچ و...
آیا در حال حاضر بانکهای جهان با ما کار می کنند؟ مثلا چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ این حرفها مسموم کردن ذهن مردم است. اگر راههای دور زدن تحریمها را به آمریکا بفروشید قحتی در ایران پیش خواهد آمد. خواب تصویب شدن fatf را ببینید. این دفعه اجازه نمی دهیم که اشتباه برجام تکرار شود. این منفیها هم به درد جای دیگر می خورد.
کشورهای عربی همیشه دشمن ما هستند
چرا درگذشت اعظم طالقانی را اعلام نکردید
ایران باید روابط و امتیازات بیشتر را در عوض ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس به پاکستان دهد که در زمان جنگ ایران و عراق بندرش در اختیار ایران بود چرا که ایران باید از طریق پاکستان به چین برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
مثلا چه امتیازی به ترکیه دادا؟؟
هیچ گاه نباید به کشورهای عربی اعتماد کرد . انها خبیث ترین‌ و خیانکارترین جوامع از زمان پیامبر اکرم ( ص) حتی به مردم خود هستند.در طول تاریخ تا کنون تمامی فرزندان و نوادگان پیامبر را شهید کردند
عیش و نوش جز لاینفک زندگی آنان است ایا میتوان بدین دلخوش بود که در پشت لبخند های انان به ایرانیان مکر و حیله نباشد. مگر یمن یک کشور عربی نیست که اینگونه مورد هجوم انان قرار گرفته است .
داریم می رویم داخل هفتمین سال رییس جمهوری روحانی هنوز هم دیگران نمی گذارند ما کارکنیم یک نفر به این ها بگه بابا مردم عقل دارند این حرف ها وفرار به جلو رامی فهمند ویک چیزی درکشور مابه نام خجالت کشیدن داریم ودین اسلام می گوید کاری که درتوانت نیست به بهتر از خودت واگذارکنی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
همش تقصیر احمدی نژاده
یکی از خبرگزاری ها به سخنگوی دولت پیشنهاد داده «آقای ربیعی، امضا بده که با FATF مشکلات حل می‌شود و اگر حل نشد، محاکمه شوی»
پیاده شو با هم بریم قرار نیست با امضا FATF مشکل اقتصادی حل شود بلکه قرار است از این بدتر نشود همراهی بکنید دولت به تنگناهای لاینحل دچار نشود. افکار عمومی انگشت به سمت شما نشانه رفته است. حالا می خواهید امضا بشه یا نشه تاریخ گواهی خواهد داد آقای ربیعی هرچه گفته از روی دلسوزی گفته دیگه چرا فرار به جلو!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
همونجور که برجام مشکلاتو حل کرد و دنیا در مقابل ما سر تسلیم خم کرد
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
وقتی رییس جمهور میاد اونجور واداده و تسلیم کشور رو دوقطبی نشون میده به بیگانه و فرار رو به جلو میکنه و چراغ سبز نشون میده به امریکا که من دارم داخل فشار میارم توام فشارت رو بیشتر کن تا بترسن ملت و بگن وا ویلا اینا که روحانی گفت تصویب نشه از گرسنگی میمیریم و همه به ایران حمله میکنن .متاسفم ما همیشه از خیانت داخلیها مخصوصا دولت خائن ضربه خوردیم تا امریکا ...امثال بنی صدر و ......
با دین و با ایمانیم فرزندان ایرانیم
برتر زجان می دانیم خاک پاک ایران را
ما عاشق شهادت ما پیرو ولایت
وارث پیغنبر است خامنه ای رهبر است
مجاهد و با خدا رئیس جمهور ما
از امریکا بیزاریم محرومین را دوست داریم
دو بازوی توانا سپاه و ارتش ما
دهقانان فداکار معلم نیکوکار
وحدتشان چه نیکو روحانی و دانشجو
چه زیبا و قشنگه پرچم ما سه رنگه
زیبا و رنگا رنگه سبزو سفید و قرمز
محبوب و سرفرازی ایران من چه نازی
خدا نگه دار تو دست علی یار تو
همان خبرگزاری مجددا ایندفعه برای رئیس جمهور و معاون اول تعیین تکلیف کرده مبنی بر:
«توصیه می‌شود آقایان دولتی تعهد کتبی بدهند که اگر پیوستن به FATF مشکلاتی در حوزه امنیت اطلاعات و یا محدودیت‌های بانکی و... برای کشور ایجاد کرد و یا موجب تکمیل استراتژی تحریمی آمریکا علیه ایران شد، رسماً عواقب قضائی و حقوقی آن را بپذیرند.»
شما مگر گرداننده عدم امضا FATF هستی یک خبرگزاری این همه اختیارات؟
شما و همفکرانتان حاضر هستید عواقب عدم امضا را بر عهده بگیرید؟
این قدر سنگ اندازی به نفع ملت و کشور نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان