بازدید 4246
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد ۳۶۹۰ واحدی شاخص کل بورس در ایستگاه پایان هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هشتم آبان ماه ۹۸)، با افزایش ۳۶۹۰ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۳۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 30 October 2019
رشد ۳۶۹۰ واحدی شاخص کل بورس در ایستگاه پایان هفته
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هشتم آبان ماه ۹۸)، با افزایش ۳۶۹۰ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در سومین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۸۸ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۸۲ هزار و ۹۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۶۱۲ واحدی معادل ۳.۱۹ درصد، عدد ۸۴ هزار و ۵۶۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۴۷ واحدی معادل ۳.۱۹ درصد به رقم ۵۶ هزار و ۵۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۶۷۳ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۳ هزار و ۷۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۱۵ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد به رقم ۲۲۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۸۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۲۶ درصد همراه بود و عدد ۶۲۷ هزار و ۷۸۱ واحد را به نمایش گذاشت.
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۵۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۳۸ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۱۰۰ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۹۹ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ با ۹۶ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۹۳ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۸۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۲۱ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۶۰ واحد، نماد نوری متعلق به پتروشیمی نوری با ۴۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۷ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۴۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۲۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۹۵۳ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان داد و ستد کردند.

صفوف برتر تقاضا و عرضه

در معاملات امروز نماد شرکت‌های مس شهیدباهنر (فباهنر) کربن ایران (شکربن) لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) – سرامیک‌هایصنعتیاردکان (کسرا) پارس الکتریک (لپارس) سرمایه گذاری ساختمان‌ایران (وساخت) ح.. سرمایه‌گذارینیرو (ونیروح) با بیشترین صفوف تقاضا همراه است و در مقابل نماد پارس‌سویچ (بسویچ) سرمایه گذاری صنایع‌شیمیاییایران (شیران) صندوق سرمایه گذاری ارمغان ایرانیان (ارمغان) صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) مس شهیدباهنر (فباهنر) دشت مرغاب (غدشت) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

رفت و آمد‌ها

به گزارش نبض بورس،  در داد و ستد‌های امروز تالار حافظ تا این لحظه معاملاتی شرکت نیروکلر (شکلر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت داروسازی کوثر (دکوثر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند ودر مقابل نماد شرکت‌های کالسیمین (فاسمین ۱) حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، نوش‌مازندران (غنوش ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت گروه س. توسعه صنعتی ایران (وتوصا ۱) سرمایه گذاری صنایع‌شیمیاییایران (شیران ۱)  تایدواترخاورمیانه (حتاید ۱)  داروسازی امین (دامین ۱) داروسازی فارابی (دفارا ۱) کارخانجات قند قزوین (قزوین ۱) سرامیک‌هایصنعتیاردکان (کسرا ۱) کشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر ۱) صنایع‌شیمیایی سینا (شسینا ۱) واسپاری ملت (ولملت ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار می‌گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) و حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان فارس نو (سفانوح)، پارس سویچ (بسویچح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل