بازدید 3076

ادامه کلاهبرداری‌های مرتبط با قطع یارانه

کد خبر: ۹۳۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 30 October 2019
پلیس "فتا"ی خراسان جنوبی از شهروندان خواست در زمینه پیامکی که افراد سودجو با مضمون "یارانه شما قطع شد"، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس فتا استان گفت: در این روش مجرمان از طریق تماسادامه کلاهبرداری‌های مرتبط با قطع یارانه تلفنی یا پیامک عنوان می‌کنند که یارانه شما قطع شده و برای ثبت نام به سایت‌های معرفی شده به آدرس" yarane-ma.com " و " yaraneir۹۸.com "مراجعه کرده و اطلاعات کامل خود را وارد کنید در حالی که سایت معرفی شده یک سایت جعلی بوده و تمامی اطلاعات مالی کاربران را از این طریق به سرقت می‌برند.

سرهنگ محمدپور تاکید کرد: از پاسخ به این گونه پیامک‌ها و تماس‌ها خودداری کنید، به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنید و توجه داشته باشید که آدرس درگاه بانکی بایستی با https آغاز شده باشد وتصویر امنیتی موجود در صفحات درگاه بانکی و محل اعداد صفحه کلید امن بایستی با هر بار ورود به صفحه تغییر کند.

وی افزود: کاربران گرامی حتی الامکان نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و اخبار مربوط به یارانه‌ها را صرفا از طریق مراجع و سازمان‌های معتبر پیگیری کنید.

سرهنگ محمدپور گفت: همچنین اگر افرادی هستند که در این سایت‌ها ثبت نام کرده اند و موجودی حساب کارت بانکی شان کم بوده یا مبالغ پایین از حسابشان برداشت شده است، حتما به پلیس فتا مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کنند، زیرا این امکان وجود دارد مجرمان از اطلاعات کارت بانکی مال باختگان برای مقاصد سوء بعدی خود استفاده کنند.

وی در خصوص استفاده کاربران از فیلترشکن بر روی سیستم یا گوشی تلفن همراه خود، افزود: با توجه به اینکه سایت جعلی یارانه مسدود و فیلتر شده است هنوز مال باختگانی در این خصوص به این پلیس مراجعه می‌کنند که این امر به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها توسط کاربران است لذا از شهروندان تقاضا می‌شود به هیچ عنوان از نرم افزار‌های فیلترشکن بر روی سیستم یا گوشی تلفن همراه شان استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل