بازدید 8381

میلیاردر‌های فراری از مالیات، ۷۰۳ میلیارد تومان یارانه نقدی گرفتند!

خانواده‌هایی در میان حذف‌شدگان از یارانه هستند که به معنای واقعی غیر نیازمند یا به تعبیر عامیانه میلیاردر تلقی می‌شوند. مثلاً فردی در یکی از پاساژ‌های تهران بالای ۲۰ میلیارد تومان تراکنش سالیانه و حدود ماهی ۲۰۰ میلیون تومان تراکنش داشت که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کرده بود
کد خبر: ۹۳۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 29 October 2019
میلیاردر‌های فراری از مالیات، ۷۰۳ میلیارد تومان یارانه نقدی گرفتند!
 
تابناک اقتصادیامیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی طی مصاحبه‌ای با اشاره به درآمد میلیاردی ۳۰۰ هزار نفر و عدم پرداخت مالیات توسط آن‌ها گفت: این افراد میلیاردر درآمد مشمول مالیات دارند و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها مؤدی مالیاتی نیستند. این فرار مالیاتی میلیاردر‌ها در حالی است که مالیات پیش بینی شده بر‌ای کارکنان دولت تنها برای سال جاری حدود ۷ هزار میلیارد تومان و برای کارکنان بخش خصوصی برابر با ۶ هزار میلیارد تومان می‌باشد و قطعا وصول خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، هنگامی که رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را تقدیم مجلس نمود مشخص شد که دولت گویا در شرایط فعلی حساب ویژه‌ای را بر روی درآمد‌های مالیاتی باز کرده است. لایحه بودجه سال ۹۸ نشان می‌داد که دولت برای درآمد‌های مالیاتی سال ۹۸ رقم ۱۵۳ هزار میلیارد تومان را پیش بینی نموده است که این رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان بیشتر از درآمد‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای قانون بودجه سال ۱۳۹۷ بود.

پیش بینی‌های انجام شده از وضعیت اقتصادی ایران نشان می‌داد که اقتصاد کشور در شرایط رکودی قرار خواهد گرفت و به همین منظور بسیاری از کارشناسان نسبت به احتمال عدم تحقق درآمد‌های مالیاتی و کسری بودجه هشدار دادند.

اما رئیس جمهور روحانی در پاسخ به این انتقادات در جلسه تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس گفت: در مالیات مشکل داریم و باید رئیس برنامه و بودجه معافیت‌های مالیاتی را به همه مردم اعلام کند که چه کسانی از مالیات معافند و کدام بنگاه‌ها مالیات نمی‌دهند تا مردم با شفافیت و صراحت بدانند.

رونمایی از ۱۵۰ هزار نفر میلیاردر ایرانی که از مالیات فراری بودند!

روز گذشته امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی طی مصاحبه‌ای از بخشی از این معافیت‌ها و فرار‌های مالیاتی رونمایی کرد. وی با اشاره به درآمد میلیاردی ۳۰۰ هزار نفر و عدم پرداخت مالیات توسط آن‌ها گفت: این افراد میلیاردر درآمد مشمول مالیات دارند و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها مؤدی مالیاتی نیستند؛ در واقع این افراد در سازمان امور مالیاتی هیچ پرونده‌ای ندارند البته در سازمان امور مالیاتی با همین اطلاعاتی که در اختیار داریم، تا اطلاع ثانوی تمرکز را به‌روی پرونده‌هایی برده‌ایم که ۲۰ میلیارد تومان به بالا هستند و در همین زمینه اقدامات لازم انجام و به استان‌ها نیز اطلاع داده شده است.

۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران

این میلیاردر‌های فراری از مالیات هم جزءای از مجموعه‌ای هستند که در اقتصاد ایران هیچ گاه مالیات پرداخت نکرده اند. حالا پرسش این است که میزان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران چقدر است و این میزان چه درصدی از درآمد‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۸ می‌باشد؟

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی طی مصاحبه‌ای در مورخه ۱۵ مهر ماه سال جاری درباره میزان فرار مالیاتی ثبت شده در اقتصاد ایران گفت: برآورد‌ها عددی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

از آنجا که درآمد‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای سال جاری رقمی در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد می‌توان گفت که میزان فرار‌های مالیاتی در اقتصاد ایران می‌تواند حدود ۲۷ درصد از درآمد‌های مالیاتی را پوشش دهد.

میلیاردر‌های فراری از مالیات در مقابل کارمندان خوش حساب

در حالی  ۱۵۰ هزار نفر میلیاردر ایرانی اصلا مودی مالیاتی نبوده اند و از پرداخت مالیات فرار کرده اند که در این سال‌ها کارمندان دولتی و خصوصی به صورت منظم مالیات خود را به دولت پرداخت نموده اند. مطابق با آنچه در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ آمده است مالیات پیش بینی شده بر‌ای کارکنان دولت در سال جاری ۷ هزار میلیارد تومان و سهم کارکنان بخش خصوصی برابر با ۶ هزار میلیارد تومان است. همچنین برای اصناف و مشاغل نیز مالیاتی در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حالا این نقد به سازمان امور مالیاتی در طول این سال‌ها وارد است که چرا در حالی که کارمندان همواره مالیات خود را به صورت دقیق پرداخت کرده اند این سازمان هرگز در این سال‌ها به سراغ این میلیارد‌های ایرانی برای اخذ مالیات نرفته است؟ اکنون که درآمد‌های نفتی دولت به دلیل تحریم‌ها به شدت کاهش یافته است، سازمان امور مالیاتی با فشار دولت مجبور شده است که به سراغ میلیاردر‌های فراری از مالیات برود تا با اخذ مالیات از آن‌ها میزان درآمد‌های مالیاتی دولت را به منظور جبران بخشی از کسری بودجه، افزایش دهد. پرسش از سازمان امور مالیاتی و دولت این است که اگر کشور با تحریم‌های نفتی مواجه نمی‌شد آیا همچنان این میلیاردر‌ها از پرداخت مالیات معاف بودند؟

میلیاردر‌های فراری از مالیات که حدود ۷۰۳ میلیارد تومان یارانه گرفتند!

این روز‌ها موضوع حذف یارانه افراد ثروتمند به بحثی داغ تبدیل شده است و از شهریورماه سال جاری تاکنون دولت یارانه برخی از افراد ثروتمند را قطع نموده است. در گیر و دار حذف یارانه ثروتمندان هر از چندگاهی اخباری منتشر می‌شود که نشان می‌دهد برخی از افراد میلیاردر که یارانه آن‌ها قطع شده است به این قطع یارانه معترض بوده اند! به عنوان نمونه در همین رابطه حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ طی مصاحبه‌ای در مهر ماه ۱۳۹۸ گفت: "خانواده‌هایی در میان حذف‌شدگان هستند که به معنای واقعی غیر نیازمند یا به تعبیر عامیانه میلیاردر تلقی می‌شوند. مثلاً فردی در یکی از پاساژ‌های تهران بالای ۲۰ میلیارد تومان تراکنش سالیانه و حدود ماهی ۲۰۰ میلیون تومان تراکنش داشت که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کرده بود".

اگر فرض بر این باشد که این ۱۵۰ هزار نفر میلیاردر ایرانی از ابتدای اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده باشند می‌توان گفت که در این مدت تنها این افراد (اعضای خانواده آن‌ها در نظر گرفته نشد) ۷۰۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان یارانه دریافت نموده اند. یعنی این افراد نه تنها درآمدی برای دولت نداشته اند و مالیاتی پرداخت نکرده اند بلکه هزینه‌ای ۷۰۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومانی را تنها از ناحیه یارانه‌های پرداختی ماهانه به دولت تحمیل نموده اند.  
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۲
بله خب کشورداری هم دروسی دارد که شما نخوانده ای د
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
پاسخ ها
عبدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
چی میگی؟ من که یه سرباز ساده بودم و توی دانشگاه ازدواج کرده بودم، یارانه‌ای نداشتم. فقط همون سال اول یارانه‌ها بهم یارانه دادن و بس. الانم درآمدم زیر ۲ میلیونه و یارانه ندارم. البته پیگیری هم کردم اما جواب نداد. حقوق سه تومن که خیلی خوبه
دارایی چی ها فقط بلدند هوچیگری کنند و پدر مشاغل کوچک رو که در حل کار با مشکلات فراوان هستند دو نهاد دولتی یعنی بیمه ودارایی ، درآوردند و هر دوهم ورشکته هستند
نوشتید ٢٠ میلیارد در سال و ٢٠٠ میلیون در ماه؟ اعداد با هم نمی خونن
یادمه که چند سال پیش ، یک قانونی و یا یک مقرراتی تصویب شده بود که بر اساس ان :
یارانه بگیرانی که خودشون رو بر اساس اون قوانین و یا مقررات مصوب ،واجد شرائط دریافت یارانه گرفتن نمیدیدن ،میبایست :
فورا انصرافشون رو ،قانونا اعلام میکردن و اگر واجد شرائط انصراف بودن و انصراف نمیدادن ،،،همون قوانین و یا مقررات ،اونها رو مورد اخطار قرار داده بود که در صورت کشف حقیقت ،مبنی بر دریافت یارانه بلاجهت ،، اصل یارانه به اضافه جرائمی قابل استرداد باشه.
پس حالا هم بهتره تا طبق همون ضابطه های موجود، ۷۰۳ میلیارد رو به اضافه جرائم قانونیش ،،یکجا مسترد کنید
چرا نظام مالیاتی کشور فقط می تواند گلوی کارمندان کارگران و ضعفا را بگیرد؟
یک سال وانتی اسقاطی فروختم گفتند مفاسا حساب بگیر رفتم دارایی گفتند چون اظهار نانه ندادی نهصدهزار توملن جریمه ات می شود . قیمت وانت دوونیم میلیون بود بالاخره بالای پانصد هزار تومان از ما گرفتند عدالت به این می گویند...!
یارانه حق هر ایرانیه , از اول هم قرار بر همین بود و باید باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
مالیات واقعی گرفتن هم حق هر ایرانی است
یارانه بنده بازنشسته فرهنگی از ۹۴ قطع شد،طوری نیست به فقرا بدهید.ولی ۲۶میلیون مثل من را چرا قطع نمیکنید.چرا ولت درتین زمینه ضعیف وبا ترس عمل میکند
یک شرکت کوچک مهندسی و فناور داریم. به خدا از دست دارایی و کاغذبازیها بابت درآمد نداشته نمیدانیم چه کار کنیم.
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
مردحسابی اگه شرکتی که داری درآمدنداره
تعطیل کن
من کارگربایدمالیات بدم
وتوگردن کلفت نبایدمالیات بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
معنی گردن کلفتو میفهمی پرویز؟
با سلام
نمیدانم فایده داشتن کارت ملی چیست مگر نه اینست که کلیه حسابهای بانکی و معاملات مسکن با کارت ملی انجام میگیرد پس چرا دولت باید 703 میلیار تومان یارانه به ثروتمندان بدهد و عده کثیری در سطل زباله دنبال غذا بگردند این چه مدیریتیست!!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
اینجا لیاقت ملاک حقوق گرفتن است و نه دلالی بازی.مدیریت هم هیچ اشکالی نداره.
مانده‌ام اینها چطوری می‌خواهند جان به عزرائیل بدهند و این اموال را رها کنند؟
سلام دوستان رئیس جمهور و دولت و مجلس رو بی خیال بشید بجای اینکه اعصاب خود رو خراب کنید برای ظهور آقا و مولایمان و ولی نعمتمان و منجی عالم بشریت و قائم ال محمد (ص) بسیار و بسیار و بسیار دعا کنید تا نه تنها ایرانیان بلکه تمام بشریت راحت و آسوده شوند . التماس دعا
ابتدا به دنبال اشکال در سازمان امور مالیاتی بگردید. چرا این سازمان به درستی به وظایف خود عمل نمی کند؟!!
من با حرف روحانی خام شدم ثبت نام یارانه نکردم ، با این وعده انها که یارانه ثروتمندان حذف می شود اما حرف فقط زده بودند
دادن هزاران میلیارد تومن یارانه به خانواده های غیرنیازمند یک فاجعه است که طبق معمول دولت پاسخگو نیست درکنار این وضعیت دولت از پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی خودداری میکند
خود دولت هم دلش نمی خواد از این میلیاردرها مالیات بگیره چون اینها کی هستن ؟ بابای منو و شما که نیستن . از خودشونن . مسئولین دولتی هم از کس و کار خودشون هیچ وقت مالیات نمی گیرن . دولت فقط به گرده کارمند و کارگر و اقشار ضعیف فشار میاره .
ثروتمندی که حق و حقوق فقرا را نمی‌پردازی داری حرام می‌خوری بفهم.
تنها چیزی که تو این دولت معنی ندارد مدیریت است...
میلیاردری که از دادن مالیات فرار می‌کند و به قطع یارانه‌اش اعتراض، چطوری می‌خواهد با عزرائیل روبرو شود؟ آدم از حقارت این انسان‌نما‌ها در حیرت فرو می‌رود! بر فرض توانستی میلیاردها میلیارد تومان و دلار و یورو انباشته کنی وقتی عزرائیل یقه‌ات را گرفت که یک ریالش به کارت نمی‌آید و همه می‌رسد به وراث. پس تا دیر نشده حق مردم علی‌الخصوص مستضعفین و فقرا را بپرداز که گفته‌اند: بار سفر چه بسته‌ای مرگ خبر نمی‌کند.
میلیاردر‌های فراری از مالیات، ۷۰۳ میلیارد تومان یارانه نقدی گرفتند!
حالا بیان به فکر حذف یارانه به بهانه های مختلف باشند.
مقصر عدم وصول مالیات از ثروتمندان بعضی کارمندان رشوه بگیر دارایی هستند که با گرفتن درصد میزان درآمد پولدارها را بشیر کمتر نشان میدهند
قشر حقوق بگیر اتوماتیک قبل از دریافت حقوق مالیات شان پرداخت میشود. اگر قرار باشد میلیاردرها و دیگر اقشار مانند قشر حقوق بگیر مالیات بدهند،دیگر کسی به استخدام سازمان امور مالیاتی کشور در نمی آمد.
چند سال قرار است میزان درآمد،دارائی و اموال مسئولین کشور اعم از وزیران ومدیران ارشد،نمایندگان مجلس،مسئولین و مدیران قوه قضائیه قبل وبعد از تصدی اعلام کنند،که تا بحال انجام نشده است. پس به استناد قانونی به راحتی میزان تراکنش و دارائی مردم افشای میکنید.
تعلل در تصوبب مالیات بر عابدی سرمایه و معافیتهای بی دلبل و نگرفتن مالبات از تمامی مشاغل با بررسی حسابهای بانکی و عدم اتصال تمامی پوزها به سیستم مالیاتی و در کل مدبربت ضعیف و تنبل باعث ابن همه فرار مالباتی میشه
باسلام .اخه این میلیاردرها پولشانرا ازچپاول مردم به کمک بعضیها بدست اوردندیا فامیل فلانند یا بهمانند...
سلام حقوق 3600000بدون یک متر زمین وبازنشسته از رییس سایت تقاضا دارم بیایند از زندگی فیلم بگیرند تا ببیند یارانه چه کسانی را قطع میکنند
این چه دولتیه اخه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر