بازدید 6278
۱

درگیری تظاهرکنندگان تُرک‌ و کُرد در پایتخت نروژ

تظاهرات دو گروه حامیان ترکیه و مخالفان آن در حالی در شهر اُسلو پایتخت نروژ به خشونت کشیده شد که نیرو‌های پلیس این کشور مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور برای به دست گرفتن کنترل وضعیت شدند. در جریان این درگیری‌ها و خشونتها، یک فروشگاه در مرکز شهر اسلو تخریب شد و به تعدادی از خودرو‌ها و اتوبوس‌ها نیز خسارات گسترده وارد شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 28 October 2019
پس از آن که مقام‌های نروژ با برگزاری دو تجمع اعتراضی از سوی دو گروه کُردتبار‌ها و تُرک‌تبار‌ها در این کشور با یک فاصله دو ساعته موافقت کردند، نهایتا تجمعات دو گروه به خشونت و درگیری کشیده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات دو گروه حامیان ترکیه و مخالفان آن در حالی در شهر اُسلو پایتخت نروژ به خشونت کشیده شد که نیرو‌های پلیس این کشور مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور برای به دست گرفتن کنترل وضعیت شدند. در جریان این درگیری‌ها و خشونتها، یک فروشگاه در مرکز شهر اسلو تخریب شد و به تعدادی از خودرو‌ها و اتوبوس‌ها نیز خسارات گسترده وارد شد.

مقام‌ها از دستگیری هفت تن در جریان این تجمعات خبر دادند که البته در ادامه آزاد شدند، اما به گفته پلیس در ادامه، برخی از آن‌ها برای بازجویی احضار خواهند شد. این درگیری‌ها دو زخمی نیز داشت و گزارش شد در یک حادثه مرتبط با این تظاهرات، یک خودرو به یک نفر کوبیده است.

این درگیری‌ها در حالی در پایتخت نروژ اتفاق افتادند که قبل از آن دو تجمع جداگانه مخالفان و حامیان آنکارا در نزدیکی سفارتخانه ترکیه واقع در محل "میدان سولی" در شهر اسلو برگزار شد؛ تجمعاتی که عملیات اخیر ترکیه در شمال سوریه موسوم به عملیات "چشمه صلح" تحریک‌کننده برگزاری آن‌ها بوده است.

طبق دستورالعمل مقام‌های نروژ ابتدا در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی تجمع حامیان ترکیه آغاز شد و تجمع حامیان کُرد‌ها نیز در ساعت سه بعد از ظهر تشکیل شد.

گیرموند استوکلی، رئیس پلیس شهر اسلو به یک شبکه تلویزیونی این کشور تصریح کرد: این تجمعات منجر به بروز درگیری میان تعدادی از تظاهرکنندگان شد.

هر چند که موضوع روابط تیره میان ترکیه و کُرد‌ها بر کسی پوشیده نیست، اما بروز این شورش‌ها در مرکز شهر اسلو برای پلیس نروژ تعجب‌آور بوده است.

جوهان فردریکسِن، یک مقام ارشد پلیس نروژ نیز اظهار کرد: این درگیری‌ها و خشونت‌ها ساعاتی بعد از پایان تظاهرات بالا گرفتند و ما در آن زمان در موضع مناسبی برای مقابله با این خشونت‌ها قرار نداشتیم.

پیش از این تجمع‌کنندگان حامی ترکیه و حامی کُرد‌ها در چند کشور اروپایی دیگر از جمله آلمان و دانمارک نیز با یکدیگر درگیری پیدا کرده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
قومیت بازی موجب این وضعیت است. اگر بشریت اول به حقوق انسانی هم توجه کنند به جای جانبداری بی منطق این اتفاقات رخ نمی دهد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر