بازدید 5752
یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «تابناک»؛

قرار نیست به گروه خاصی باج بدهیم/ می‌خواهیم همه جریانات اصولگرا را دور یک میز جمع کنیم/ اختلاف‌نظر بین اصولگرایان طبیعی است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این نهاد به هیچ جریان و گروه سیاسی باج نمی‌هد گفت: ما بر اساس مصلحت و منافع نظام و رعایت شاخصه‌های مدنظرمان ـ که در چهارچوب تبعیت از رهبری و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ـ درباره حمایت از لیست مدنظرمان و حفظ جایگاه نظارتی خود عمل خواهیم کرد و در این مسیر اجازه هیچ گونه برداشتی غیر از این روند را نخواهیم داد...
کد خبر: ۹۳۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 28 October 2019

قرار شده در انتخابات مجلس یازدهم که اسفند ماه برگزار خواهد شد، جامعه روحانیت مبارز بازهم نقش محوری در جریان اصولگرا داشته باشند و به عنوان ناظری بر روند انتخاباتی این طیف سیاسی تلاش خود را در راستای گسترده کردن چتر وحدت در بین اصولگرایان دنبال کند. آنچه تاکنون مشخص شده این است که تقریبا همه طیف‌ها و جریان‌های اصولگرایی مساله نظارت جامعه روحانیت مبارز در روند ائتلاف را پذیرفته اند.

به گزارش «تابناک»؛ از هفته گذشته، خبر انتخاب «شورای ائتلاف اصولگرایان» به عنوان ساز و کار انتخاباتی این طیف در انتخابات پیش روی مجلس فضای سیاسی را متأثر ساخته است. تا بدین ترتیب اصولگرایان با تمسک به «شورای ائتلاف» و اصلاح طلبان با توسل به «شورای سیاستگذاری» کار خود را برای انتخابات اسفند ماه دنبال کنند تا در نهایت ببینیم کدام یک از این دو جریان سیاسی توانسته قدرت اقناع بیشتری در جهت ارائه لیست واحد و همچنین جذب آرای مردمی ایجاد کند.

جامعه روحانیت مبارز که بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی نتوانسته بود در چند انتخابات اخیر خیلی جریان اصولگرا و طیف‌های سیاسی حاضر در این جریان را از راه و روش خود متاثر کند، در انتخابات پیش روی و پس از تغییر ساختار خود و همچنین تلاش در جهت جذب برخی اعضاء که چندین سال است در جلسات این تشکل روحانی حضور پیدا نمی‌کنند؛ نظیر حجت الاسلام ناطق نوری، تلاش ویژه تری را برای به وحدت رساندن اصولگرایان بکار بسته است.

البته گویا خیلی هم در این راه ناموفق نبوده است، چون از یک طرف حجت الاسلام ناطق نوری را توانست بعد از گذشت ده سال متقاعد به حضور در یکی از جلسات جامعه روحانیت کند و از طرفی آن طور که خبر می‌رسد، همه گروه‌های اصولگرا نظیر جریان قالیباف، سنتی‌ها و حتی جبهه پایداری نیز مساله نظارت جامعه روحانیت بر روند ائتلاف اصولگرایان را پذیرفته اند و حتی برخی شرط کرده اند تنها با نظارت این تشکل روحانی حاضر به پیوستن به شورای ائتلاف هستند.

حالا یکی از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» به چند و چون و چگونگی نظارت این تشکل بر روند ائتلاف اصولگرایان پرداخت و اظهار کرد: این تشکل سیاسی در راستای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات مجلس بنای تعامل باهمه جریانات اصولگرا دارد.

حجت‌الاسلام «سیدرضا اکرمی» درباره انتخابات پیش روی مجلس و نقش جامعه روحانیت مبارز در هدایت و وحدت اصولگرایان اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز در بخش حضور مردم در انتخابات یک نظر واحد و جامع دارند و همه جریانات سیاسی از جمله مردم را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنند که این روند درباره انتخابات مجلس سال جاری نیز مصداق دارد.

وی افزود: بالاخره کشور ما دارای نظام جمهوری اسلامی است و جمهوری یعنی توجه به نظرات مردم و حضور آن‌ها در عرصه‌های سیاسی که امری مهم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: درباره نحوه جامعه روحانیت مبارز با گروه‌های اصولگرا نیز بنده در ابتدای ساکن معتقدم که در مقطع فعلی پرداختن به موضوع انتخابات امری زودهنگام است چرا که باید زمان و موسم انتخابات فرا برسد و مشخص شود که اصولگرایان چند لیست انتخاباتی خواهند داشت و به چه نحوی در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد تا آن مقطع جامعه نظر و راأی خود را اعلام کند.

اکرمی خاطرنشان کرد: اصولگرایان در دایره خودشان بیش از بیست حزب، جمعیت و جریان دارند؛ بنابراین، وجود اختلاف‌نظر‌ها در روش‌ها و بینش‌ها در بدنه این جریان امری عادی است. از این روی، بدون شک باید منتظر باشیم و ببینیم که این جریان به چه شکلی در انتخابات عمل خواهد کرد.

وی تأکید نمود: جامعه روحانیت مبارز طی سال‌های اخیر همواره نظر مشاوره‌ای و نظارتی بر فرآیند تحرکات و فعالیت جریانات اصولگرا چه در کارزار انتخابات چه در بیرون از آن داشته است. از این روی، با حفظ این رویکرد اجازه نخواهد داد هیچ جریانی به دنبال سوء‌استفاده از جایگاه این تشکل باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این نهاد به هیچ جریان و گروه سیاسی باج نمی‌هد گفت: ما بر اساس مصلحت و منافع نظام و رعایت شاخصه‌های مدنظرمان که در چارچوب تبعیت از رهبری و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است درباره حمایت از لیست مدنظرمان و حفظ جایگاه نظارتی خود عمل خواهیم کرد و در این مسیر اجازه هیچگونه برداشتی غیر از این روند را نخواهیم داد.

اکرمی اظهار کرد: شاخص‌ها و خط مشی جامعه روحانیت مبارز برای همه جریانات اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب مشخص است. از این روی، اینکه برخی از جریانات بخواهند با نام بردن از این تشکل فضای انتخابات را به نفع خود تغییر دهند. بدون شک روندی قابل قبول نیست و جامعه قطعا با این رویکرد‌ها برخورد خواهد داشت.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بحث نظارت جامعه روحانیت مبارز بر روند ائتلاف گروه‌های سیاسی ذیل جریان اصولگرایی بدین معناست که این تشکل روحانی تلاش خواهد کرد همه گروه‌ها و جریانات سیاسی که خود را اصولگرا می‌دانند، دور یک میز جمع کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۶
خدا وکیلی شما هنوز به رای آوردن ایمان دارید !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
وقتی دوستان اصلاح طلب شما با 35 سال کارنامه مدیریت فشل بوِیژه 6 سال اخیر که هیچ جای دفاع ندارد امیدوار هستند چرا اصولگرایان امیدوار نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
اینا میخوان انتخابات برای کی برگزار کنن؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
با کدام نیرو می خواهید انتخابات را ببرید!

همه اتان روی هم رفته از اصولگرا و اصلاحطلب دیگر اکثریت ندارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
ناشناس13:02
اشتباه تو و امثال تو در همین است ، جان مایه اصولگراها همیشه قدرت اصلی را در دست داشته اند.!!!
شاید هم اشتباه نمیکنید و عمدا مسائل را اینطوری مطرح میکنید تا راحتتر به نتیجه دلخواه برسید.
ضمن این دو جناح هیچگاه برای مردم سود مند نبوده اند ،حاصل کارشان هم فرزندانشان هستند که بعنوان سفیر جمهوری اسلامی در بلاد کفر در حال مرگ بر آمریکا گفتن و بی ارزش کردن پول آنها هستند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
از اول انقلاب با استثناء ۸ ساله محمد خاتمی قوه مجریه همیشه در دستان اصولگرایان و طیفهای وابسته به آنها بوده است
خاتمی را هم که هر ۹ روز یک بحران برایش ایجاد کردند ولی باز موفق ترین و با آبرو ترین دولت ها بوده است
روحانی هم از طیف اعتدالیون اصولگرا بوده است و که مردم اجبارا انتخاب بین بد و بدتر کردند
و برای برجام موفق بود ولی مجددا تند روها بهانه کافی و لازم را به ترامپ دادند تا بلااثرش کند
الان هم نمی گذارند تا توافقنامه پالرمو مصوبه مجلس و دولت را امضا کند و قطعا مشکلات کشور و مردم بالا تر خواهد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
بیا سوته دلان گرد هم آیید !!!!؟؟؟؟
اکثریت مردم از همه شماها خسته شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
خدا وکیلی اصلاح طلبان چه رویی دارند که هنوز حرف از رای مردم می زنند کدامیک از وعده های انتخاباتی را عمل کردید که حالا مردم دوباره به شما رای بدهند
به پایداری ها با ائتلاف یا بی ائتلاف هم رای نخواهم داد...شما هم اگر این جریان را در جمعتان بپذیرید به کاندیداهای شما هم رای نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
اتفاقا من بخاطر اینکه پایداری ها درا ین لیست هستند رای خواهم داد چون پایداری ها اهل داد و ستد بر سر منافع مردم نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
ما رای نمیدیممممممممممممم!!!
یه نماینده درست و حسابی تا حالا ندیدیممممممممممم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
دعوا نکنین.کلا اصلاح طلب و اصولگرا با هم متحد بشین،که یک رای قابل قبولی حالا زیر 10 درصد هم شده ارائه بدین.مثلا اگر رای ها دو تا 5 درصد بشه دیگه خیلی ضایع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
13:4
بیخود برای دوستان پایداریتان تبلیغ نکنید که کارنامه اشان نشان داده از همه افتضاحترند...البته اگر خودت یکی از آنها نباشی
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
کارکرد جبهه پایداری که لجاجت و ضد مردمی شان بر سیمای میلی را همه شاهد هستند
و برنامه ۹۰ مثل خورشید جلوی چشمان مردم است که چطور برخلاف میل اکثریت مردم هوا یش کردند
مملکت مگر ارث میراث کسی است که باج و باج گیری عنوان میکنید واز این ادبیات استفاده میشود یا نماینده مردم هستید ویا نماینده یک عده خواص ،پس بهتر است از الان تکلیفتون مشخص کنید بعد از ۴۰ سال هنوز نتوانستید راهتان پیدا کنید به عنوان نماینده مردم .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
اگر مملکت ارث ومیراث نبود که همه احزاب چه مذهبی چه غیر مذهبی اجازه وشانس شرکت داشتند!؟
بیخودی زحمت نکشید ؛ دست همه تون برای مردم رو شده ؛ رأی بی رأی !!!!!!!!!
در صورتیکه حضرت لاریجانی خود را در این لیست قرار ندهد قابل قبول است والا فرقی با لیست امید اصلاح طلبان نخواهد داشت.
خبرهایی که از این دست شنیده میشه دیگه مطمئن مطمئن میشیم فاصله این آقایون و حضرات با مردم چقدر زیاد و ذهنیتشون چقدر متفاوته!
بنشینید کنار صندوق و خلوتی رو مشاهده کنید!!
اصولگرا و اصلاح طلب باید هر کدام یک حزب شوند و تکلیفِ خودشان را مشخص کنند تا اینگونه بدون برنامه هر چند سال یکی از اینها مثل وضعیت دوران گذشته مملکت را نابود نکنند
اصولگرا و اصلاح طلب باید هر کدام یک حزب شوند و تکلیفِ خودشان را مشخص کنند تا اینگونه بدون برنامه هر چند سال یکی از اینها مثل وضعیت دوران گذشته مملکت را نابود نکنند
بین بد(اصولگرایان) و بدتر( اصلاح طلبان) اصولگرایان را ترجیح می دهم
اصولگرا و اصلاح طلب هر کاری توی این سالها میتونستند انجام دادند. اکثریت مردم دیگه گول هیچ کدومشون رو نمی خورند.
دور میز ناهارخوری جمع بشید
تکرار بی تکرار
آقاى اكرمى شما چه مسئوليتى داريد كه از حربه باج ندادن استفاده ميكنى ؟
ميدانيم و ميدانيد حربه شما فقط نظارت استصوابى شوراى نگهبان است و بس .
باج گيرى و باج ندان شما را در پاي صندوقهاى خلوت رأى خواهيم ديد كه البته مطلوب شما خواهد بود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار