بازدید 4420

واردات ۱.۵ میلیارد دلاری فرآورده‌های لبنی و پروتئینی

وزیر صمت با اشاره به واردات ۱.۵ میلیارد دلاری در حوزه فرآورده‌های لبنی و پروتئینی در سال ۹۷، گفت: با بهره‌برداری از پروژه پالایشگاه شیر در شهرستان شهریار، ضمن ایجاد بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در تولید برخی اقلام همانند کره حیوانی به خودکفایی خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۳۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 26 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهریار، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه بازدید از پالایشگاه شیر در شهر باغستان شهریار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مایه افتخار کشور است که چنین پروژه بزرگی که در شهرستان شهریار در حال ساخت است و به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: این واحد در حوزه صنایع غذایی و دارویی جزو بزرگترین طرح اجرا شده در سطح کشور است و پالایشگاه شیر کاله نه تنها در کشور و خاورمیانه، بلکه در سطح آسیا جزو اولین‌ها و برترین هاست.

وزیر صمت بیان داشت: با بهره‌برداری از این پروژه، به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۵۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود و تکمیل این پالایشگاه در برخی اقلام مهم غذایی و لبنی مورد نیاز کشور مثل کره حیوانی، ما را به خودکفایی خواهد رساند.

رحمانی گفت: در سال گذشته در حوزه فرآورده‌های لبنی و پروتئینی همچون گوشت بالغ، بر ۱.۵ میلیارد دلار واردات در کشور انجام شده است که با اجرای این طرح در صنایع لبنی نه تنها کشور خودکفایی می‌رسد بلکه ظرفیت‌های جدید صادراتی بالغ بر یک میلیارد دلاری نیز ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: قطع واردات و رونق صادرات در ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان کشورمان کاملا تاثیرگذار است و روند تولیدات این واحد بر پایه سلامت محوری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه دامداری و دامپروری خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه اندازی طرح پالایشگاه شیر کاله در شهریار، تولیدات دامی و شیر خام این حوزه نیز مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد و در عمل حامی سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در حوزه دامداری و دامپروری است که می‌توانند تولیدات خود را با قرارداد‌های طولانی به این واحد ارایه کنند.

رحمانی با اشاره به لزوم تسریع در روند تامین نقدینگی گفت: در بازدید امروز روند اجرای طرح و تامین سرمایه مورد نیاز واحد، با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده و چالش‌های موجود به سبب ایجاد تغییر نرخ ارز در مرحله تامین سرمایه اولیه و همچنین تامین برخی دیگر از خدمات لازم، با توجه به اهمیت وجودی طرح، مواردی برای پیگیری جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخشی از ماشین آلات این واحد، با برترین و آخرین فناوری های روز دنیا و همچنین بخشی دیگر با بهره گیری از توان داخلی تکمیل و در آستانه راه اندازی است.

مقام عالی دولت در وزارت صمت عنوان داشت: هم اکنون بخشی از طرح فعال شده و اگر تامین مالی به هنگام انجام شود، با توجه به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در مجموع زنجیره تولیدی و ۶ هزار میلیارد تومانی فقط در پالایشگاه و متناسب با اهمیت طرح، در کمترین زمان ممکن شاهد راه اندازی کامل آن خواهیم بود.

رحمانی تاکید کرد: در همه رشته‌های مهم و استراتژیک صنعتی کشور از جمله مس، فولاد، آلومینیوم، صنایع غذایی و ... تمام تلاش ما بر این است که با ایجاد زنجیره کامل تولید شرایط خودکفایی حداکثری فراهم شده و وابستگی ما به خارج کشور، به حداقل ممکن برسد.

وزیر صمت در خاتمه تصریح کرد: واحد‌های دامداری و دامپروری که شیر مورد نیاز این واحد را تامین خواهند کرد از سایر استان‌ها نیز هستند و حداقل ۱۵ تا ۲۰ استان در تامین شیر مورد نیاز این واحد سهیم خواهند بود که اهمیت بالای این طرح را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل