بازدید 3083
مذاکره برای از سرگیری تبادل انرژی

تهاتر گاز با برق آذربایجان

کد خبر: ۹۳۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 25 October 2019

وزیر نیرو در دیدار با وزیر انرژی آذربایجان در مورد از سرگیری تبادل انرژی بین دو کشور، تهاتر گاز با برق و سرمایه‌گذاری آذربایجان برای احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در آستارا مذاکره کرد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو که صبح دیروز به همراه رئیس جمهور برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، به باکو مرکز جمهوری آذربایجان سفر کرد، در نخستین برنامه رسمی خود با وزیر انرژی این کشور در خصوص همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

ملاقات وزیر نیرو با وزیر انرژی آذربایجان با توجه به تأکید رؤسای جمهور دو کشور در جلسه مشترک مبنی بر توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی، برگزار شد. 

در این دیدار، اردکانیان و شهبازوف در خصوص موضوعاتی همچون از سرگیری تبادل انرژی بین دو کشور، امکان ترانزیت برق آذربایجان به سایر کشورها در همسایگی ایران و در ماه‌هایی که ایران نیازمند واردات برق نیست، نهایی کردن مذاکرات مربوط به هزینه های ساخت سد مرزی خدا آفرین بر روی ارس و تدارک منابع مالی توسط آذربایجان برای احداث نیروگاه‌های برقابی خداآفرین به مذاکره پرداختند.

 تسریع در ساخت مشترک سایر ظرفیت‌های برقابی بر روی ارس، تهاتر گاز با برق و سرمایه‌گذاری آذربایجان برای احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در منطقه مرزی آستارا و همچنین بزرگداشت پنجاهمین سال همکاری مشترک در بهره‌برداری از رودخانه مرزی ارس از دیگر محورهای گفت‌وگوی این دو وزیر بود.

در این دیدار مقرر شد قرارداد مطالعات هم‌زمان‌سازی سیستم برق ایران و روسیه از مسیر آذربایجان سریع‌تر توسط آذربایجان نیز امضا و به مهندسین مشاور ایرانی طرح ابلاغ شود. بر این اساس برای پیگیری توافقات انجام شده معاون وزیر انرژی آذربایجان در آذر ماه به تهران سفر خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار