بازدید 4909

همیشه سوال این بود که تا کی باید هزینه خودروهای بی‌کیفیت را بدهیم؟

براساس یکی از بند های قانون، خودروهایی با عمر بیش از 10 سال نباید در کشور تولید شوند، اما اگر قرار بر اجرای دقیق این قانون باشد، نه تنها پراید و 405، بلکه سمند، پرشیا (پارس)، پژو 206 و به زودی تندر 90 نیز باید از خطوط تولید خارج شوند.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 25 October 2019

مجلس موافق افزایش قیمت نیست/ دولت اختیار دارد قیمت سوخت را افزایش دهداین چندمین باری است که خبر توقف تولید پراید و پژو 405 توسط رئیس سازمان استاندارد رسانه ای می شود، خبری که در نوبت قبلی انتشار با واکنشی از سوی خودروسازان همراه نبود و از این رو به نظر نمی رسد که تاثیر چندانی بر روند تولیدات ایران خودرو و سایپا داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛براساس یکی از بند های قانون، خودروهایی با عمر بیش از 10 سال نباید در کشور تولید شوند، اما اگر قرار بر اجرای دقیق این قانون باشد، نه تنها پراید و 405، بلکه سمند، پرشیا (پارس)، پژو 206 و به زودی تندر 90 نیز باید از خطوط تولید خارج شوند.

با این حال رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه از توقف تولید چهار خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ خبر داد. او اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو را یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت دانسته است.

حال قرار است تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال و تولید سه نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف شود.

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس دهم در خصوص تصمیم اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توقف تولید سه نوع پراید و پژو ۴۰۵ glx بنزینی در ماه‌های آتی، به تابناک گفت: به‌نظرم رویکرد وزیر صمت در خصوص توقف تولید چهار خودرو بی‌کیفیت که قرار است از ماه‌های آتی عملیاتی شود، قابل تقدیر است. اگر بنا باشد یک بار برای همیشه کیفیت خودروهای داخلی ما از وضعیت نه چندان مناسب کنونی خارج شود باید روی به تصمیم‌های بزرگ بیاوریم که ابتدای این امر، توقف تولید خودروهایی است که با ضعف‌های فنی زیادی روبروست.

وی افزود: همیشه برای مردم ما سوال بوده که تا چه زمانی باید هزینه خودروهای بی‌کیفیت داخلی را بدهند؟ حال تصمیم اخیر آقای رحمانی در راستای پاسخ به مطالبه به‌حق مردم است.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: دغدغه اصلی این است که اگر این توقف تولید اجرایی شود، زیرساخت‌ها برای تولید محصولات جدید با قیمت‌های مقطوع آماده است؟ اگر در این مدتی که تحریم بودیم داخلی‌سازی قطعات خودرو انجام شده باشد و به دانش و تکنولوژی لازم رسیده باشیم، واقعاً جای دارد یک تبریک به عوامل وزارت صمت و مدیران خودروساز بگوییم، اما اگر این زیرساخت‌ها مهیا نباشد این تصمیم مطالبه‌ای را ایجاد می‌کند که ضرورت دارد وزارت صمت و خودروسازان، تحرک خود را تا پایان توقف تولید این خودروها بیشتر کنند تا جایگزین‌های خوبی را تا سال آینده در اختیار مشتریان بگذارند.

سلحشوری اظهار داشت: خودروی باکیفیت که هزینه زیادی را هم بر مشتری وارد نکند، انتظار و توقع زیادی نیست و امیدوارم با تدابیری که وزارت صمت اندیشیده این مهم تحقق یابد تا طبقات مختلف اجتماعی بتوانند از خودروی امن و باکیفیت برخوردار شوند.

وی در پایان گفت: شکل ظاهری خودرو هم حائزاهمیت است و از این‌رو از خودروسازان می‌خواهم که تنوع محصولات خود را بالا ببرند تا مشتریان حق انتخاب بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر، هم از وزیر صمت و هم از مدیران خودروساز تقاضا دارم که برای تولید خودروهای جایگزین، زمانی را تعیین کنند، زیرا اگر این اتفاق بیفتد و به وعده خود عمل کنند، باعث اعتمادسازی در جامعه هم خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر