بازدید 10709
۳

گاراژ تفکیک زباله اشرف‌آباد در شهر ری

آلونک‌های کارگران زباله‌گرد در گود یا به‌اصطلاح گاراژ تفکیک زباله اشرف آباد در حوال شهرری، چهارشنبه - ۲۴ مهر - تخریب شد. خود زباله‌گردها می‌گویند این کار بر اساس شکایت کشاورزان انجام شده اما تا امروز هیچ ارگانی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است. شهرداری می‌گوید زباله‌گردی غیرقانونی است؛ با این حال زباله‌گردها می‌گویند در ازای پرداخت مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه، به ازای هر نفر، کارتی برای این فعالیت دریافت می‌کنند. مسئولان شهرداری می‌گویند چنین کارتی از طرف این سازمان صادر نشده و نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 25 October 2019
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
در کشور فنلاند زباله در منزل تفکیک میشه. یعنی هر خانواده موظفه تا شش رده زباله رو تفکیک کنه و در محل خاصی که در خارج منزل در نظر گرفته شده قرار بده. بازیافت زباله در فنلاند رایگانه. در بلژیک همان رده بنده شش یا هفت دسته وجود داره و باز هم باید در منزل انجام بشه. اما دفع زباله و مواد بازیافتی رایگان نیست. به طور مثال برای دفع زباله تر که فقط و فقط هفته ای یک بار جمع آوری میشه باید 2.5 یورو یعنی حدود سی هزار تومان پرداخت کنید. این مبلغ از طریق خرید کیسه مخصوص دفع زباله تر انجام میشه. اگر کسی زباله رو در کیسه هایی غیر از کیسه های لگالایز شده قرار بده تا حدود 400 یورو جریمه میشه ( برای بار اول). معمولا کم اتفاق میافته اما اگر دولت مکانیزم دقیقی داره تا بفهمه چه کسی زباله رو از راه غیر قانونی دفع میکنه.
باعث شرمندگی ماست که این بندگان خدا به این شکل کار میکنند و مخارج زندگی را تأمین میکنند، مخصوصا آن کودکانی که وقت بازی و لذت و درس خواندنشان ایت، دولتمردان همه در این جرم شریک هستند!
خجالت آور هست کشوری با اینهمه ثروت عده ای برای گذران زندگی این گونه کار می کنند. حداقل چهره ها را شطرنجی می کردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان