بازدید 3677

خبر تمدید امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده تکذیب شد

با نزدیک شدن به اتمام موعد امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده دغدغه زلزله‌زدگان دو چندان شده و این در حالی است که در روز‌های اخیر اخبار ضد و نقیضی در این زمینه در فضای مجازی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲ 25 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، همزمان با سالگرد زلزله ۹۶ مدت امهال دو ساله وام‌های مناطق زلزله‌زده به اتمام می‌رسد و این در حالی است که زلزله‌زدگان هنوز توانایی پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند و حتی برخی از واحد‌ها نیز به دلیل نبود منابع مالی نیمه‌کاره باقی مانده است.

هرچند اخباری مبنی بر پیگیری مجمع نمایندگان و مسئولان استانی در زمینه تمدید امهال وام‌ها به گوش می‌رسد، اما در روز‌های اخیر اخباری ضد و نقیض گاهی موجبات خوشحالی زلزله‌زدگان را فراهم کرد و گاهی نیز آن‌ها را ناامید می‌کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خطاب به فرمانداران شهرستان‌های زلزله‌زده اظهار داشت: اعتبارات زلزله را برای طرح‌های اولویت‌دار هزینه کنید.

وی عنوان کرد: اعتبارات زلزله در امسال ۲۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بازوند گفت: با توجه به تحریم‌های گسترده و ظالمانه و تنگنا‌های اقتصادی کشور، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سقف اعتبارات تخصیصی نیز در حد همان ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به موضوع کمبود اعتبارات، فرمانداران مناطق زلزله زده باید با الویت‌بندی‌های کارشناسی شده و دوراندیشانه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این منابع به پروژه‌های مهم و توسعه آفرین هر شهرستان اختصاص یابد تا سال آینده با پروژه‌های متعدد و نیمه‌کاره روبرو نباشیم.
بازوند بیان کرد: در ایام زلزله مبلغ ۱۰ میلیون تومان تحت عنوان تسهیلات معیشت به آسیب‌دیدگان پرداخت شد، اما در عمل مردم این مبلغ را برای تکمیل مسکن تخریب شده خود هزینه کردند.

وی افزود: بر این اساس پیگیر هستیم که شرایط بازپرداخت این تسهیلات نیز همانند وام مسکن برای زلزله زدگان در نظر گرفته شود.

به دنبال برگزاری این جلسه اخباری در فضای مجازی مبنی بر تمدید امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده و دستور استاندار برای این موضوع منتشر شد که توسط برخی از مسئولان تکذیب شد.

امهال وام‌های زلزله نیازمند مصوبه مجلس است

بدری مسئول نظارت بر عملکرد بانک‌ها در تسهیلات مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: خبر منتشر شده به نقل از مهندس بازوند استاندار کرمانشاه پیرامون امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده که در فضای مجازی منعکس شده صحت ندارد.

وی عنوان کرد: موضوع امهال وام‌ها نیازمند ارایه لایحه دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

مسئول نظارت بر عملکرد بانک‌ها در تسهیلات مناطق زلزله زده عنوان کرد: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه از طریق معاون اول رئیس جمهور به شکل جدی پیگیر امهال وام‌ها هستند.

وی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و هرگونه خبری در این زمینه ابتدا از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار