بازدید 3723

محسن رضایی: پیشرفت‌ها محصول مدیریت جهادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بخشی به قدرت بزرگ منطقه تبدیل و پیشرفت‌های بزرگی را کسب کرده که شامل سیاست و امنیت هستیم، اما در مسائلی نظیر اقتصاد عقب افتاد‌ه هستیم و هرکجا پیشرفت داشتیم محصول مدیریت جهادی است.
کد خبر: ۹۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 24 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محسن رضایی در مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده خوزستان در اهواز اظهار داشت: این دوره بنا بر ضرورت‌هایی طراحی شده که نخستین ضرورت آن انتقال نسلی در حال‌انجام است که اگر درست انجام نشود کشور در مدیریت خود با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: نسل اول و دوم از صحنه مدیریت انقلاب اسلامی در حال خارج شدن هستند و نسل سوم و چهارم وارد می‌شوند، اما آیا این نسل‌ها توانایی و آب دیده هستند، بنابراین می‌توان تجارب را منتقل کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این دوره دانش و تجربه نسل اول و دوم در فراز و نشیب‌های مختلف را به عنوان سرمایه عظیم به نسل سوم و چهارم منتقل می‌کند. این دوره راهی را باز می‌کند که بعداز دوره، شرکت‌کنندگان مسائل را دنبال و آن‌ها را از نسل اول و دوم کسب می‌کنند.

وی با اشاره به عدم توازن در کشور، ادامه داد: در بخشی به قدرت بزرگ منطقه تبدیل و پیشرفت‌های بزرگی را کسب کرده که شامل سیاست و امنیت است، اما در مسائلی نظیر اقتصاد عقب افتاد‌ه هستیم و هرکجا پیشرفت داشتیم محصول مدیریت جهادی است. این دوره نشان می‌دهد که چگونه می‌توان عقب ماندگی را جبران و درست کرد.

رضایی با اشاره به ضرورت آشنایی جامعه با مسائل مدیریتی کشور، گفت: این دوره‌ها آشنایی با مسائل و علوم مدیریتی است. انتظار داریم که سعی شود به دوره توجه ویژه و تا حد امکان این علوم فراگیری شود.

رضایی با اشاره به تصمیم‌گیران به عنوان گروه دوم در این چرخه، بیان کرد: گروه سوم مجریان تصمیم‌ها هستند که نزدیک به یک میلیون نفر است. ۸۵ درصد بودجه کشور برای حقوق این سه گروه است و پولی برای دیگر بخش‌ها نمی‌ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: باتوجه به مشکلات، در یکی از این سه گروه یا بخشی از آن اشکالاتی وجود دارد که در این دوره کاملا باید با آن شناخت پیدا کرد. وقتی صحبت از مدیریت می‌شود شامل همه حوزه‌های مربوط به تصمیم و انجام کار‌ها است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رهبری و مدیریت جهادی است، اظهار داشت: امروزه این مدیریت مظلوم‌ترین واژه در کشور است که جز در حوزه نظامی از این واژه استفاده نمی‌شود.

رضایی با اشاره به این‌که مدیریت جهادی قابل انتقال به دیگر حوزه‌ها و حل مشکلات توسط آن است، گفت: شرط مدیریت جهادی و انتقال آن به دیگر حوزه‌ها، بومی شدن است. در صورت بومی و پیاده‌سازی در تخصصی دیگر مثل امنیت تحول‌ساز خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که داعش فقر و بیکاری و تورم کشور است، بیان کرد: روزمرگی زندگی ما جهاد است و مدیریت جهادی مدیریت موفق رویداد‌های زندگی است.

وی در تبیین چگونگی مواجه شدن با رویداد‌های زندگی و موفقیت در آنها، ادامه داد: گاهی اوقات خلق رویداد می‌تواند رویداد طرف مقابل را خنثی کند و موفقیت تنها در رویداد‌های انفعالی نیست.

رضایی گفت: زندگی جهادی یعنی اینکه صبح بلند می‌شویم با این نیت که می‌خواهیم به میدان جنگ برویم. استعمار فرهنگ جامعه و کشور را به جامعه مصرفی تبدیل کرده و ما می‌توانیم را از ما گرفته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که در تمام اقدامات جهادی خداوند متعال کمک کرده و یاری‌رسان بوده است، گفت: هر کار جهادی با نیت رضای خدا برکت آن چند برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خیانت به کشور، تحقیر ملت و از بین بردن اعتماد در نسل‌ها است، ادامه داد: کشور نه تنها می‌تواند خود را اداره کند بلکه ۵۰۰ میلیون نفر را می‌تواند مدیریت کند. روحیه ما نمی‌توانیم آنقدر تکرار شده که جوان‌های ما به دنبال این هستند که کسی دست آن‌ها را بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر