بازدید 3287

ارائه ۲۰ پرونده بزرگ اقتصادی توسط پلیس به قوه‌قضا

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۰ پرونده بزرگ اقتصادی توسط پلیس امنیتی و اقتصادی تشکیل و به دستگاه قضا ارائه شده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 23 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از اصفهان، سردار حسین اشتری در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان که در حاشیه افتتاح طرح‌های فرماندهی انتظامی استان برگزار شد اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح ۱۹ طرح بودیم که با هزینه ۳۲ میلیارد تومانی انجام شده است. با بهره برداری از اینگونه پروژه‌ها به دنبال خدمت‌رسانی بهتر به مردم و ارتقا امنیت و آرامش هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام توان و ظرفیت به طور جهادی در حال خدمت‌گزاری است، گفت: هرچه تجهیزات ما افزایش یابد خدمات رسانی نیز سرعت پیدا می‌کند، اما اکنون با همین بضاعت نیز پیشرفت‌های خوبی را در استان داشته‌ایم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی درباره هوشمند سازی پلیس و اثرات آن گفت: یکی از ابزار‌های اصلی هوشمند سازی، داشتن نیرو‌های متعهد، متخصص و فنی و حرفه‌ای است، همچنین زیرساخت‌ها و فناوری روز و نیز بانک‌های اطلاعاتی در این امر مهم به شمار می‌روند، نیروی انتظامی برای هوشمندسازی گام برداشته و پیش بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ به وضعیت خوبی در این زمینه رسیده تا سرعت و دقت ما در ماموریت‌ها ارتقا پیدا کند.

وی درباره عملکرد پلیس امنیتی و اقتصادی خاطرنشان کرد: این پلیس، با توجه به عمر کوتاهی که داشته اقدامات خوبی را انجام داده است، شاهدیم که در این مدت ۲۰ پرونده بزرگ اقتصادی تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع داده شده و چند پرونده بزرگ که توسط این پلیس تشکیل شده در حال بررسی است.

سردار اشتری در پاسخ به سئوالی درباره نظارت بر گمرکات بیان کرد: تا پایان امسال در ۱۴ گمرک اصلی کشور مستقر می‌شویم، این حرکتی جدید در نیروی انتظامی است که تاثیراتش را در اقتصاد کشور مشاهده می‌کنیم.

وی درباره بخشودگی جرائم راهنمایی و رانندگی نیز گفت: در هفته نیروی انتظامی بخشی از بخشودگی در زمینه راهنمایی و رانندگی را اعلام کرده و آن را انجام دادیم، همین جا نیز اعلام می‌کنم اگر در حوزه توقیف موتورسیکلت مواردی هست که حکم قضایی نداشته باشند با مراجعه مالک، موتورسیکلت مورد نظر رفع توقیف می‌شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر عملکرد نیروی انتظامی در اربعین امسال تصریح کرد: عملیات بزرگ اربعین حسینی باعث عزت برای جهان اسلام و بشریت شد، نیروی انتظامی بهترین خدمات را به زائران ارائه کرد.

تردد و تسهیل در ورود و خروج را به عهده داشتیم و به گفته زائران توانستیم عملیات بسیار خوبی را انجام داده و در پرونده خود برگ زرین دیگری را اضافه کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون گذرنامه و برگ موقت تردد صادر شد، گیت‌ها افزایش یافت و امنیت بسیار خوبی را در اجرای این عملیات داشتیم.

سردار اشتری همچنین گفت: نسبت به سال گذشته تصادفات زائران ۱۱ درصد کاهش داشت، به رغم اینکه زائران به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر از خودروی شخصی استفاده کردند. اما با همکاری مردم و همکاران کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

وی درباره آمار اعلام آسیب‌های اجتماعی از سوی مردم به نیروی انتظامی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد اطلاعاتی که ما به دست می‌آوریم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جرایم توسط مردم است و مابقی آن نیز با استفاده از توانمندی‌های فنی و نیرو‌های خبره ما به دست می‌آید، امسال کشفیات افزایش یافته و پیگیری‌ها نیز ۱۵ درصد رشد داشته است.

فرمانده ناجا درباره تامین نیروی پلیس خاطرنشان کرد: آمار نیرو‌های پلیس براساس نرم جهانی ۵ نفر کادر در جمعیت یک هزار نفر است در حالی که با احتساب نیرو‌های مرزبانی آمار ۳ نفر را در اختیار داریم که آماری پایین است. باید بتوانیم تا سال آینده این آمار را ارتقا دهیم و البته تا نورم جهانی فاصله داریم.

وی درباره آمار تصادفات نیز بیان کرد: پیش بینی ما این است که امسال ۱۲ درصد کاهش تصادفات را شاهد باشیم که برای تحقق این آمار تا پایان سال فرصت داریم، البته تعداد وسایل نقلیه و سفر‌ها افزایش یافته، اما به همان نسبت نیز کاهش سالانه آمار تصادفات بسیار خوب است.

سردار اشتری درباره هوشمندکردن جاده‌ها در ایمنی عبور و مرور تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نقش موثری را در اصلاح جاده‌ها و زیرساخت‌ها و هوشمندسازی کنترل خودرو‌ها دارد که همکاری خوبی داشته‌اند، نقاط حادثه خیز را رسما اعلام کرده‌ایم که آن‌ها نیز به استان‌ها ابلاغ کردند، در بحث طرح سپهتن اقدامات خوبی انجام شده که البته کامل نیست، اما توانسته از بسیاری از تصادفات در ناوگان خودرو‌های عمومی جلوگیری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل