بازدید 11025
برخورد دیکتاتور گونه کمیته داوران فدراسیون و ممبینی با داورانی که دستمزدشان را خواستند

داوران زن معترض ، بجای دستمزد اخراج شدند!

کد خبر: ۹۳۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ 23 October 2019

یکی از نمونه‌های تبعیض این روز‌های فوتبال ایران در بخش بانوان، برخورد عجیبی است که کمیته داوران فدراسیون فوتبال با داوران زن در پیش گرفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، چند نفر از داوران زن فوتبال ایران از اتفاقاتی که این اواخر رخ داده و می‌دهد، پرده برداشتند. به گفته آنها در لیگ برتر بانوان، از دو فصل پیش، داوران خانم هیچ دستمزدی بابت حضور در شهر‌های مختلف و داوری مسابقات، دریافت نکرده اند و الان هم در پی اعتراض و اعلام اعتصاب در پی این موضوع، محروم شده اند!

به نوشته یکی از سایت های ورزشی، یکی از این داوران زن در این مورد گفت: نه فصل پیش و نه این فصل، هیچ گونه دستمزدی از کمیته داوران دریافت نکرده ایم. ما برای داوری مسابقات از تهران و ارومیه گرفته تا انزلی و ایلام سفر کرده و در هر شرایطی، بازی‌ها را قضاوت می‌کنیم. با این حال، الان که بعد از این همه مدت تصمیم به اعتراض گرفتیم، کمیته داوران و در راس آن آقای هدایت الله ممبینی، اقدام به محرومیت ما کرده است. آقای ممبینی به جای رسیدگی به خواسته ما و پرداخت حق و حقوق بسیار ناچیزمان، تمام کسانی که بیانیه اعتصابی ما را امضا کرده اند و در بین آن‌ها چند ناظر داوری هم دیده می‌شود را از قضاوت بازی‌های این هفته محروم و داوران بی تجربه درجه ۳ را برای بازی‌های لیگ انتخاب کرده است. ما برای هر داوری در لیگ برتر فقط ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم که این مبلغ برای کمک داوران ۸۰ هزار تومان و برای داور چهارم، ۴۰ هزار تومان است و الان همین را هم پرداخت نمی‌کنند.

این داوران لیگ برتر بانوان، همچنین در مورد قوانین سفت و سختی که هدایت الله ممبینی برای رفتار خارج از زمین داوران خانم تعیین کرده هم صحبت کردند: قبلا و زمان ریاست آقای رفعتی، کمیته داوران مشکلی با حضور داوران در رسانه‌ها نداشت و تنها از آن‌ها خواسته بود در مصاحبه های شان، اظهار نظر فنی نکنند تا کسی دچار شک و شبهه در خصوص جامعه داوری نشود. با این حال، از زمان حضور آقای ممبینی، ایشان داوران را به طور کامل از هر گونه حضور در رسانه‌ها و انجام مصاحبه حتی در خصوص موارد غیر فوتبالی و غیر داوری منع کرده است.

Image result for ‫ممبینی + داوران زن‬‎

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
واقعا این طرز رفتار با این داوران توهین و بی شرمیه
این خبر یعنی یک جریمه یا تعلیق بالقوه برای فوتبال ایران از سوی فیفا
قابل پیش بینی بود.
لعنت خدا ونفرین بر زن ستیزان ............
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
با مفهوم حرفت موافقم ولی با ادبیاتت، خیر.
حیف آشپزخونه وشوهرداری وخونه داری وتربیت فرزندان صالح نیست؟
انشالله که کل ورزش انحصاری ایران را تعلیق می کنند
جرا تعدادی از مسئولین از مصاحبه کارمند با همکارنشان می ترسند ؟
«البته» این سخن قریمی ها را هم با آب طلا برای این مسئولین نوشت : تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند حرف ها)
آفرین بر آقای ممبینی
کار اسلامی است
کجای کارین کل مملکت اینجوری ... اعتراض مساوی با ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار