بازدید 3697
۱

اعتراض به ساخت‌وساز‌های غیرکارشناسی بیمارستان‌ها

کافی است سری به یکی از بیمارستان‌های تهران بزنید تا به وضوح شاهد پارک تعداد بسیاری از خودرو‌های متعلق به این بیمارستان‌ها در مقابل پارکینگ اهالی همجوار آن‌ها باشید، موضوعی که این روز‌ها صدای شهروندان این منطقه را درآورده است.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 23 October 2019

این روز‌ها موضوع پارک آمبولانس‌های بیمارستانی به مدت طولانی در مقابل پارکینگ به شکلی شده است که گویا این خودرو‌ها در آنجا حکمرانی می‌کنند. موضوعی که باعث نارضایتی بسیاری از ساکنان شده است.

به گزارش تیترشهر، اما ماجرا اینجا تمام نمی‌شود چراکه این بیمارستان‌ها مشکل عدیده دیگری نیز برای این اهالی به ارمغان آوردند که از جمله آن می‌توان به پسماند‌ها و زباله‌های بیمارستانی در اطراف بیمارستان نیز اشاره کرد.
همان طور که می‌دانید زباله‌های بیمارستانی یا پزشکی از خطرناک‌ترین زباله‌های صنعتی بوده که اگر در دفع اصولی و بهداشتی آن‌ها دقت لازم را به عمل نیاوریم، صدمات جبران ناپذیری بر سلامت افراد جامعه و محیط زیست و تمام جانداران اطرافمان خواهیم گذاشت.

این در حالی است که مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام نداده و دست روی دست گذاشته اند و تنها شاهد چهره زشت این محیط و شکایت اهالی این منطقه هستیم.

مشکل از ساخت و ساز بیمارستان هاست
در این رابطه ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و شهرسازی در گفتگو با تیترشهر در خصوص مزاحمت خودرو‌های بیمارستان‌ها با پارک شدن در مقابل پارکینگ منازل و نارضایتی شهروندان و پسماند‌ها بیمارستانی، افزود: این امر مشکلی است که متاسفانه در ساخت و ساز بیمارستان‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکسری تخلفات از جمله مکان توقف اتومبیل‌ها به دلیل نبود پارکینگ ناکافی از سوی خودرو‌های بیمارستانی رخ می‌دهد که اگر شهروندان به ما اطلاع دهند ما پیگیری می‌کنیم البته به نظر می‌آید این موضوع بیشتر مختص به بیمارستان‌های خصوصی باشد. البته تاکنون شکایتی در این زمینه نداشتیم، ولی اگر موردی باشد به طور حتم پیگیری می‌کینم.

خداکرمی همچنین در خصوص پسماند‌های بیمارستانی نیز گفت: این موضوع وظیفه شهرداری نیست، ولی این نهاد همه تلاش خود را کرده و در جهت جمع آوری زباله‌های بیمارستانی همکاری می‌کند.

وی افزود: هر بیمارستانی وظیفه دارد، پسماند بیمارستانی و عادی را به صورت جداگانه جمع آوری کند و برای انتقال با پیمانکار مربوطه قرارداد بسته تا این زباله‌ها منتقل شود، البته شهرداری نهایت همکاری خود را نیز در این راستا می‌کند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و شهرسازی بیان کرد: وزارت بهداشت نیز در این زمینه برنامه‌های خود را دارد. به طور کلی اگر شکایت اهالی که در نزدیکی بیمارستان‌ها سکونت دارند را بررسی کنید متوجه خواهیم شد این مشکل زیاد نیست و اگر موردی باشد حتما رسیدگی می‌کنیم.

خداکرمی در ادامه بیان کرد: توسعه بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های خصوصی مختص به منطقه خاص تهران شده که این خود مشکل ساز بوده است البته شهرداری تصمیم دارد در جهت مجوز ساخت و ساز بیمارستان‌های جدید، پراکندگی اتفاق بیافتد و همچنین رعایت تمام اصول زیست محیطی را لحاظ شود تا آزار و اذیت برای ساکنان وجود نداشته باشند.

وی اظهارکرد: البته ما خودمان مطلع هستیم برخی بیمارستان‌ها واقعا برای اهالی ساکن در ایجاد مشکل کردند و طی بازدید از منطقه غرب تهران موضوعاتی از جمله پسماند و و نبود پارکینگ از بیشترین شکایت آن‌ها بوده که باید فکر اساسی در این زمینه کرد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و شهرسازی بیان کرد: به کمک وزارت بهداشت باید در ساخت و ساز بیمارستان‌های جدید مسائل شهری لحاظ شود.

خداکرمی همچنین در خصوص رفت و آمد خودرو‌های بیمارستانی مانند اورژانس در سطح شهر، اظهارکرد: تعداد اورژانس‌ها مشخص است و نمی‌توان گفت میزان آن‌ها زیاد بوده و خیلی از افراد تهران از رفت و آمد این خودرو‌ها شکایت دارند چراکه اینطور نیست و این نارضایتی شهروندان محدود است.

وی ادامه داد: البته موضوعی که مطرح است این بوده که اگر در معابر آمبولانسی در زمان مشخص و کوتاه توقف کنند تا مریضی را حمل کند، مشکلی نیست، اما اگر این توقف طولانی مدت باشد، می‌توان موردی به آن رسیدگی کرد.

خداکرمی: مسائل شهری و زیست محیطی در ساخت و ساز بیمارستان‌ها لحاظ شوداین بار جان مردم وسط است

عدم کنترل و بی­ توجهی نسبت به مدیریت صحیح پسماندهای بیمارستانی موجب بروز فجایع و شیوع انواع بیماری­ ها و اپیدمی­ های منطقه­ ای و شهری خواهد شد که علاوه بر ایجاد تهدید جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست، هزینه های زیادی را نیز تلف خواهد کرد.

حال با تمام این تفاسیر آیا نباید ارگان‌های مربوطه برای حل مشکل شهروندان با یکدیگر همکاری لازم را داشته و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و همچنین در جهت احقاق حقوق عامه باید پسماند‌های بیمارستانی که بسیار برای سلامت شهروندان خطرناک هستند، ساماندهی شده و مشکل در این زمینه حل شود.

امید است به زودی نه تنها مشکل پارکینگ بیمارستانی بلکه موضوع اصلی و مهم پسماند بیمارستانی حل شود و در ساخت و ساز بیمارستان های جدید مسائل مهم زیست محیطی و شهری لحاظ شود و چند ساخت و ساز ها بدون کارشناسی و غیر ضوابط نباشد...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
متاسفانه بیمارستانهای زیادی در تهران فاضلاب آنها درست تصفیه نمی شود و باعث آلودگی آبهای زیر زمینی تهران می گردد کسی هم پیگیری نمی نماید مثلا سه بیمارستان در خیابان وصال تهران اصلا فاضلاب انها تصفیه نمی گردد و این فاضلابهای خطرناک هستند می تواند آبهای زیر زمین را آلوده سازد و هزاران بیمار دیگر بوجود آید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان