بازدید 3286
۲

آمریکا عقب نشینی کرد‌ها را تایید کرد

همزمان با تلاش مقامات ترکیه در روز‌های اخیر برای توافق کردن با آمریکا و روسیه جهت عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد از مرز‌های جنوبی خود، واشنگتن از عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) از شمال سوریه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 23 October 2019
وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مناطق عملیات ترکیه و شمال سوریه را تایید کرد.

به گزارش فارس همزمان با تلاش مقامات ترکیه در روز‌های اخیر برای توافق کردن با آمریکا و روسیه جهت عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد از مرز‌های جنوبی خود، واشنگتن از عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) از شمال سوریه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع دیپلماتیک، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی که شامگاه سه‌شنبه با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود داشته، عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد را از مناطقی که قرار است در آن طرح «منطقه امن» ایجاد شود، تایید کرد.

بر این اساس، پامپئو به چاووش‌اوغلو گفت که مقامات نظامی آمریکا در تماس‌هایی که با همتایان ترکیه‌ای که خود داشتند، موضوع عقب‌نشینی را به اطلاع آن‌ها رسانده‌اند.

این اظهارات در حالی است که دولت ترکیه ساعاتی پیش از انقضای توافق با آمریکا درخصوص آتش‌بس ۵ روزه با شبه‌نظامیان کُرد در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، توافق دیگری با دولت روسیه جهت پایان دادن به عملیات نظامی خبر داد.

دولت ترکیه از تاریخ هفدهم مهر عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را به بهانه پاکسازی شمال شرق سوریه از یگان‌های مدافع خلق و ایجاد منطقه امنی به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه آغاز کرد. این عملیات در حالی وارد روز پانزدهم خود شده که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار روز گذشته با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که طرفین بر سر حل و فصل درگیری‌ها در مرز ترکیه و سوریه به توافق دست یافته است.

بر اساس این توافق ۱۰ بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق وضعیت فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل‌أبیض و رأس العین تا عمق ۳۲ کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، حفظ خواهد شد.

توافق روسیه و ترکیه در حالی صورت گرفته که سه‌شنبه شب آتش‌بس ۵ روزه آنکارا با شبه نظامیان مسلح کُرد همپیمان آمریکا به اتمام می‌رسید و مقام‌های ترکیه‌ای ضمن انتقاد از عمل نکردن آمریکا به وعده‌هایش در خصوص آتش‌بس موقت، از احتمال از سرگیری عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
الفرار
متاسفانه کردها فقط زبان زور میفهمن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر