بازدید 7777
۲

سفیر اتریش: روی نسل آینده ایران سرمایه‌گذاری می‌کنیم

کد خبر: ۹۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 23 October 2019

سفیر اتریش در ایران گفت: ۲ سال پیش ۱۶۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش داشتیم. با در نظر گرفتن هزینه بالای این افراد برای دولت اتریش، می‌توان گفت: این حمایت، یک سرمایه گذاری بزرگِ ۱۰ میلیون یورویی روی نسل آینده ایران است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دانشگاه‌های کشور اتریش یکی از مقاصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل است؛ تاکنون تحصیل در دانشگاه‌های این کشور رایگان بوده و از این رو این کشور در کنار کشور آلمان همواره مورد توجه ایرانی‌ها بوده است؛ اما اخیرا اتریش سیاست‌هایی را برای محدودیت جذب دانشجو اعمال کرده است.

درباره سیاست‌های این کشور برای جذب دانشجویان ایرانی با اشتفان شُلتس، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرده‌ایم.

اشتفان شُلتس، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سوال که برنامه کشور اتریش برای تبادل دانشجو و استاد با کشور ایران چیست؟ گفت: دو روز پیش در مدرسه دارالفنون سخنرانی داشتم. این مورد یکی از بهترین نمونه‌های همکاری اتریش و ایران است. بیش از ۱۷۰ سال پیش زمانی که امیرکبیر شروع به مدرن سازی کشور کرد، ۶ استاد اتریشی برای کمک به ساخت دانشگاه مدرن در خاور میانه انتخاب شدند؛ بنابراین ما روایتی زیبا از همکاری با قدمتی ۱۷۰ ساله دارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهم این مثال را بروز کنم، می‌گویم که ۲ سال پیش ۱۶۰۰ دانشجوی ایرانی در اتریش داشتیم. با در نظر گرفتن هزینه این افراد برای دولت اتریش می‌توان گفت که این عدد بسیار بالایی است. این رقم یک سرمایه گذاری بزرگِ ۱۰ میلیون یورویی روی نسل آینده ایران و همکاری با ایران و گسترش ارتباطات است. همچنین امکان گسترش این همکاری‌ها با اتفاقات اقتصادی و اتخاذ تصمیمات در آینده وجود دارد.

* دانشجویان ایرانی در اتریش نیازی به پذیرش ندارند

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت اتریش سیاستی برای محدود کردن جذب دانشجوی ایرانی دارد؟ گفت: باید به دو نکته اشاره کنم. دانشجویان ایرانی در اتریش نیازی به پذیرش ندارند. این موضوع اول از همه یک سرمایه گذاری است. علاوه بر این حمایت‌هایی هم وجود دارد. برای مثال ۱۳ پروژه همکاری با دانشگاه‌های ایرانی داریم که در آن‌ها تبادل اساتید و دانشجو اتفاق می‌افتد و این همکاری اقتصادی بین دولت ما و شماست.

وی در پاسخ به این سوال که به طور کلی آیا دولت اتریش برنامه‌ای برای محدود کردن جذب دانشجو‌های بین‌المللی دارد؟ گفت: در حال حاضر درصد بالایی از دانشجویان بین المللی در اتریش وجود دارند. در بعضی از دانشکده‌ها این رقم به ۸۰ درصد می‌رسد. به عنوان مثال در یک دانشکده پزشکی این رقم بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
حتماً اين كار رو بكنيد . ان چيزي كه من ميبينم نسل اينده ما عاطل و باطل مشغول اينترنت بازي است . مگه شما به فكر ما باشيد .
مگه اینکه اینها به فکر ما باشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار