بازدید 10848
پیمانه اقتصادی؛

نوبخت: برخی از کاهش نرخ تورم خوششان نمی‌آید/ گاف ترامپ در رابطه با «رنو» / تعداد ثروتمندان چینی برای نخستین بار از آمریکایی‌ها بیشتر شد/ خروج طلا و سکه از کشور

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش ۶۱۴۱ واحدی شاخص کل بورس تهران، سهام آسیا اقیانوسیه رشد کرد، ضعف تقاضا در بازار ارز، توقف کامل تولید پراید تا تیرماه سال آینده، خوش‌بینی به مذاکرات آمریکا و چین مانع افزایش بیشتر قیمت طلا شد، چین خواستار تحریم ۲.۵ میلیارد دلاری آمریکا شد و خروج ارز از کشور برای واردات چاقو آشپزخانه، را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 23 October 2019

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش ۶۱۴۱ واحدی شاخص کل بورس تهران، سهام آسیا اقیانوسیه رشد کرد، ضعف تقاضا در بازار ارز، توقف کامل تولید پراید تا تیرماه سال آینده، خوش‌بینی به مذاکرات آمریکا و چین مانع افزایش بیشتر قیمت طلا شد، چین خواستار تحریم ۲.۵ میلیارد دلاری آمریکا شد و خروج ارز از کشور برای واردات چاقو آشپزخانه، را در بر دارد.

نوبخت: برخی از کاهش نرخ تورم خوششان نمی‌آید

محمدباقر نوبخت در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی گفت: برای اینکه بتوانیم بودجه‌ریزی انجام دهیم موضوع جمع‌آوری اطلاعات و آمار مهم است به همین دلیل دو مرکز یعنی مرکز آمار ایرانی برای داده‌های عمومی و سازمان نقشه‌برداری به عنوان متصدی اطلاعات داده‌های مکانی را در زیر مجموعه سازمان برنامه و بودجه داریم. وی با تأکید بر اینکه آمار باید به هنگام و سریع باشد گفت: مطمئنم پس فردا صبح پیامکی از سوی رئیس مرکز آمار در رابطه با نرخ تورم دریافت خواهم کرد. وی افزود: طی دو ماه گذشته، نرخ تورم نقطه به نقطه شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین دو ماه اخیر افت قابل توجهی داشته است. البته نرخ میانگین همچنان بالاست که به دلیل نوسانات سال قبل است. معاون رئیس جمهور گفت: در هر یک از این ماه‌ها تورم تا شش واحد درصد تقلیل یافته است. در حال حاضر روند نرخ تورم مثبت است و ما از این بابت خوشحالیم البته برخی از این موضوع خوششان نمی‌آید.

جهش ۶۱۴۱ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز سه شنبه در حالی با جهش 6141 واحدی معادل 2.03 درصد در ارتفاع 308 هزار و 314 واحدی قرار گرفت که ارزش معاملات نیز با افزایش چشمگیر و امیدوارکننده ای رقم 1669 میلیارد تومان گزارش شد. به نقل از نبض بورس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 1645 واحدی معادل 2.03 درصد رقم 82 هزار و 611 واحدی را ثبت کرد. شاخص کل هم وزن با رشد 156 واحدی در ارتفاع 81 هزار و 993 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت هم وزن با افزایش 1049 واحدی رقم 54 هزار و 854 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص آزاد شناور با رشد 7197 واحدی به ارتافع 349 هزار و 505 واحدی رسید و شاخص بازار اول نیز با رشد 4749 واحدی به کانال 224 هزار و 987 واحدی صعود مرد و شاخص بازار دوم با جهش 11204 واحدی به ارتفاع 622 هزار و 912 واحدی وارد شد. ارزش و  حجم معاملات رشد قابل توجهی داشت و بنابراین، ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 1669 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 3 میلیارد و 645 میلیون برگه سهم و اوراق مالی قال معامله طی 350 هزار و 354 نوبت معاملاتی بود.

سهام آسیا اقیانوسیه رشد کرد

روز سه‌شنبه، با بهبود روحیه سرمایه‌گذاران با امید به پیشرفت در مذاکرات تجاری چین و آمریکا، سهام آسیایی رشد کرد. مشاور اقتصادر ارشد ترامپ، لری کودلاو، اعلام کرد، احتمال دارد در صورتی که مذاکرات تجاری به خوبی پیش برود، تعرفه‌هایی که تهدید شده بود در ماه دسامبر اجرایی خواهند شد، لغو بشوند. البته او گفت تصمیم‌گیری در این زمیه کاملا به عهده رییس‌جمهور خواهد بود. قرار است ترامپ و رییس‌جمهور چین، شی‌جینپینگ، در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه، که در اواسط نوامبر در شیلی برگزار خواهد شد، شرکت کنند. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که توافق تجاری محدود بین دو کشور، در این اجلاس به امضا خواهد رسید.

بازارهای اروپایی معاملات دیروز را با نوسان شروع کردند؛ داکس آلمان با رشد اندک ۰.۰۴ درصدی روبرو شد و فوتسی انگلیس ۰.۲۰ درصد بالاتر آمد، در حالی که کاک فرانسه ۰.۳۲ درصد افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴۸ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۲۵ درصد بالاتر بسته شد. کامپوزیت شانگهای ۰.۵۰ درصد رشد کرد، در حالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۲۳ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۰ درصد رشد کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۱.۱۶ درصد جهش کرد. در بازار ارز، نرخ برابری یوآن با دلار، اندکی تضعیف شد و به ۷.۰۸۰۴ واحد رسید. دلار اما در برابر ین ژاپن ۰.۰۶ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۸.۵۳ واحد رسید.  

ضعف تقاضا در بازار ارز

در معاملات روز سه شنبه، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کمتر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در بازار به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

توقف کامل تولید پراید تا تیرماه سال آینده

رضا رحمانی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی گفت: زمان توقف تولید یک مدل خودروی پراید از دی‌ماه امسال و دو مدل دیگر آن اردیبهشت و تیرماه سال آینده خواهد بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید پرچم صنعت ساخت داخل بالا باشد تا هم تولید رونق بگیرد و هم بیکاری و تورم کاهش یابد، گفت: داخلی‌سازی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار صنعت پتروشیمی تا افق 1400 لازم است، بنابراین اجرای 9 میلیارد دلار طرح در صنایع پتروشیمی و لزوم داخلی‌سازی 2 میلیارد و 700 میلیون دلار صنایع پتروشیمی نشان می‌دهد این صنایع تا چه حد اهمیت دارد. وی با بیان اینکه برخی از کشورها بودجه آنها به 9 میلیارد تومان هم نمی‌رسد، اضافه کرد: با اجرای 9 میلیارد دلار طرح در بخش پتروشیمی قطعاً باعث افزایش اشتغال در سطح کشور خواهد شد. 

خوش‌بینی به مذاکرات آمریکا و چین مانع افزایش بیشتر قیمت طلا شد

در آستانه رأی‌گیری تعیین‌کننده قانونگذاران انگلیسی در مورد به تأخیر انداختن اجرای برگزیت، قیمت طلا در معاملات دیروز افزایش یافت اما چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد. هر اونس طلا با 4.40 دلار افزایش 1488.90 دلار فروخته شد. پیتر فرتیگ، تحلیلگر کالاهای اساسی در این رابطه گفت: «بلاتکلیفی در مورد برگزیت وجود دارد و برخی مردم متوجه شده‌اند که هنوز موانعی در بر سر راه آن وجود دارد.» فرتیگ گفت: «ما بهبود در ارزش اوراق قرضه دولتی داریم نظیر اوراق قرضه آلمان و ایتالیا که دوباره به دارایی‌های امن تبدیل شدند.» اما اینکه این اوراق دلیلی برای افزایش قیمت طلا باشند، را رد کرد. با این حال، یکی از عوامل مانع از افزایش قیمت‌ها خوش‌بینی در مورد مذاکرات تجاری آمریکا و چین است که تمایل به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر را زیاد می کند. لوک‌من اتونوگا، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «فلزهای گران‌بها در انتظار  موضوع مهم بعدی یا حرکت بازار هستند که بر احساس حاکم بر بازارهای جهانی و تمایل برای دارایی‌های ریسکی تأثیر بگذارد.» وی افزود: «تا زمانی‌که که چیز تازه‌ای وارد چشم انداز طلا شود، این فلز گرانبها، در کوتاه‌مدت تا میان مدت، در بازه محدودی قرار دارد.»

افزایش قیمت نفت به دنبال خوش‌بینی در مورد مذاکرات آمریکا و چین

پس از اینکه چین سیگنال‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری با آمریکا بروز داد، قیمت نفت در معاملات دیروز افزایش یافت اما پیش‌بینی‌های مربوط به افزایش ذخایر نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت برنت با 23 سنت افزایش 59.19 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 28 سنت افزایش 53.59 دلار معامله شد.

خروج طلا و سکه از کشور

کشتی آرای با تأکید بر اینکه روز سه شنبه نرخ جهانی اونس طلا با کاهش حدود ۸ دلار به رقم ۱۴۸۷ دلار رسید، افزود: بازار طلا و سکه در یکی دو روز گذشته، با توجه به روند کاهشی نرخ ارز و همچنین افت بهای جهانی طلا، با کاهش قیمت‌ها همراه شده است. بر این اساس، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افت ۳۰ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز ۸۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۳۹۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۲۹ هزار تومان رسید. کشتی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، بازار با کاهش چشمگیر خرید و فروش مواجه شده است و به اصطلاح روند معاملات قفل شده است و در نتیجه با توجه به کاهش قیمت ها، شاهد منفی شدن حباب سکه تمام و نیم سکه هستیم، هرچند هنوز حباب ربع سکه و سکه یک گرمی به طور کامل تخلیه نشده است. وی اضافه کرد: با تداوم روند منفی شدن حباب سکه، قیمت داخلی از بازار جهانی کمتر شده و باعث خروج طلا و سکه از کشور و به قاچاق آن منجر شده است و ممکن است در آینده بیشتر شود.

چین خواستار تحریم ۲.۵ میلیارد دلاری آمریکا شد

در پی رعایت نکردن حکم سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا که باعث اعتراض کاخ سفید به این نهاد جهانی شد، چین به دنبال تحریم تلافی جویانه ۲٫۴ میلیارد دلاری علیه آمریکاست. دادگاه استیناف سازمان تجارت جهانی چندی پیش اعلام کرد که آمریکا از حکم این نهاد تجاری در مورد عوارضی که بر صفحه های خورشیدی، برج های بادی و سیلندرهای فولادی چین وضع کرده بود، تبعیت نکرده و در صورت برداشته نشدن این عوارض، پکن می تواند تحریم های تلافی جویانه اعمال کند. آمریکا اعتبار این حکم سازمان تجارت جهانی را به چالش کشیده و مخالف این تحریم‌های ۲٫۴ میلیارد دلاری است و البته قادر است این حکم را به مرحله داوری بکشاند. آمریکایی‌ها معتقدند چین از احکام سازمان تجارت جهانی بهره جسته و برای تولید کالا سوبسید می دهد و آنها را با دامپینگ وارد بازار جهانی می کند. یکی از مسائل مهم که چین مایل است در توافق با ایالات متحده داشته باشد، عدم اعمال تعرفه های جدید به ارزش ۱۶۰ میلیارد دلار در ماه دسامبر است. این در حالی است که همزمان با اعلام آتش بس در جنگ تجاری واشنگتن و پکن، دولت چین اعلام کرده که صادرات این کشور در سپتامبر گذشته به پایین تر حد خود طی یک سال گذشته رسیده است.

گاف ترامپ در رابطه با «رنو»

دنیای اقتصاد: از زمانی که آخرین دستگاه خودروی رنو به آمریکا صادر شد تاکنون نزدیک به سه دهه گذشته است اما با این‌حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به‌ تازگی مدعی صادرات محصولات رنو به ایالات‌متحده شده است. وی در این مورد گفت: «اروپایی‌ها موانع مختلفی برای تجارت آمریکا در بازارهای خود ایجاد کرده‌اند و از سوی دیگر انواع خودروهای مرسدس‌بنز، بی‌ام‌‌و و رنو را به کشور ما صادر می‌کنند.» البته گاف ترامپ تنها محدود به عدم آگاهی از توقف سه دهه‌ای محصولات رنو به آمریکا نیست و او کلمه «رنو» را به اشتباه «رنوالت» تلفظ کرده است. همین امر نشان می‌دهد که حتی نام برند رنو نیز تاکنون به گوش رئیس‌جمهور آمریکا نخورده است. این درحالی است که کارلوس گوسن، رئیس پیشین این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۷ هرگونه تلاش برای ورود به بازار آمریکا را رد کرده بود، چون از نظر رنو بازار این کشور بسیار رقابتی است و این برند تمرکز خود را برای توسعه تجارت در چین و روسیه گذاشته است.
 
نیمی از بانک‌های جهان نمی‌توانند در برابر بحران دوام بیاورند
 
بر اساس نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه مشاوره‌ای مک‌کنزی تعداد قابل توجهی از بانک‌های جهان توانایی مواجه شدن با بحران‌های اقتصادی را ندارند چرا که میزان درآمد آنها همگام با هزینه‌ها بالا نمی‌رود. این مطالعه که با در نظر گرفتن هزار بانک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه انجام شده نشان می‌دهد تنها یک سوم از بانک‌های مورد مطالعه توانسته‌اند بازگشت سرمایه‌ی مناسبی داشته باشند. در گزارش این مؤسسه آمده حدود 35 درصد از بانک‌های جهان هم در بازارهای نامناسب فعالیت و هم در مقیاسی کوچکتر از مقیاس واقعی خود کار می‌کنند. مک‌کنزی در گزارش خود می‌افزاید: برای نجات از بحران‌های اقتصادی در صورتی که باز طراحی ساختار این بانک‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد تنها راه برون رفت آنها از بحران ادغام شدن با بانک‌های دیگر است. در این گزارش آمده است: در شرایط کنونی میزان آمادگی بانک‌ها برای رویارویی با بحران‌های اقتصادی و کاهش سود در مقایسه با سال 2007 و پیش از رکورد بزرگ اروپایی کمتر است.
 
تعداد ثروتمندان چینی برای نخستین بار از آمریکایی‌ها بیشتر شد
 
بانک کردیت سوئیس گزارش داد که تعداد ثروتمندان چینی برای نخستین بار از تعداد ثروتمندان آمریکایی بیشتر شده است. این بانک سوئیسی در گزارش سالانه خود درباره افراد ثروتمند اعلام کرد که امسال و برای نخستین بار تعداد افراد چینی ثروتمند در دهک بالای جمعیت جهان بیشتر از افراد آمریکایی شده است. نانت هچلر فیدهرب‌، مدیر بخش تحقیقات و امور اقتصادی بانک کردیت سوئیس، می‌گوید علیرغم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا در دوازده ماه گذشته این دو کشور عملکرد قوی در زمینه تولید ثروت داشته‌اند. بر اساس تحقیق این بانک سوئیسی تعداد میلیونرهای جهان 1.1 میلیون تن افزایش یافته و به 46.7 میلیون تن رسیده است و این افراد 158.3 هزار میلیارد دلار معادل 44 درصد کل ثروت جهان را در اختیار دارند.
 
خروج ارز از کشور برای واردات چاقو آشپزخانه،
 
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بالغ بر ۱۶ تن انواع چاقو آشپزخانه از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم چاقو آشپزخانه به کشور، ۹۸ هزارو ۱۰۲ دلار از کشور خارج کرد که بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۳۷۵ هزارو ۲۱۲ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که این حجم از چاقو آشپزخانه ۳ کشور امارات، چین و ترکیه وارد ایران شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
همچین میگه کاهش تورم، که هرکی ندونه فکر میکنه تورم رسیده به 5-% ....
چرا روی زخم مردم نمک می پاشید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
اصلا کسی چیزی نگفته الکی میگه که بگه اره ما یکاری کردیم اندازه 2تا عدس کم شده
نوبخت: برخی از کاهش نرخ تورم خوششان نمی‌آید
باقرجون: مگه تورم کاهش هم داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ په چرا ما نمی بینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چین که ذره ای نفت ندارد و بیشترین جمعیت را دارد به همت مدیران خود به حدی رسیده که ثروتمندانش بیشتر از امریکا میباشد علت اصلی ان برخورد با دزدان و رانتخاران میباشد و چیزی بنام پارتی بازی وجود ندارد...
آقای نوبخت بفرمایید چه کاهش نرخ تورمی است که ما مردم در قیمت های بسیار گران احساس و لمس نمی کنیم بازی با اعداد و ارقام هیچ مشکلی از مردم را حل نخواهد کرد وقتی ما مردم توانستیم یک کیلو گوشت در سه چهار ماه یک بار بخریم آنگاه میتوان ادعا کرد نرخ تورم کاهش یافته است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خبرتون راجع به تعداد افراد ثروتمند غلطه!
کیا هستند که از کاهش تورم خوششان نمی اید؟ وظیفه تان را انجام دهید وقت برای این جوری حرف ها زیاد است این حرف ها را بگذارید برای دوره بازنشستگی تان. وظیفه تان را با جدیدت انجام دهید. از عملکرد حرف بزنید.
جناب نوبخت ادرس محل زندگیتان را بدهید بیاییم از سرکوچه شما خرید کنیم یادتان نرفته آقای احمدی نژاد هم گفتند همه چیز ارزان است بیایید از سرکوچه ما خرید کنید البته فکر کنم مغازه مربوطه متعلق به آشنا بوده حالا شما هم یک فروشگاه زنجیره ای بزنید وبه مردم ارزاق را ب نرخ تورمی که اعلام میکنید بفروشید شاید بشود باور کرد
یه نگاهی به تفاوت قیمت گوجه ربع گوجه بندازیم متوجه میشیم چه قدر تورم کاهش داشته.بگو چی ارزون شده.میخواهی بگی پراید ارزونتر شده چقدر بودقبل گرانی ،حالا چقدر ارزون شد؟
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
فکر کردم قیمت" ربع" سکه را میگی داداش.
یک آدم خودشیفته، بی سواد و نون به نرخ روز خور شده رئیس جمهور کشوری که نبض اقتصاد و سیاست دنیا در کنترلش هست. کوچکترین تصمیمش موثر بر سرنوشت تمام مردم دنیاست. این جایگاه یک شخصیت لایق می خواهد انصافا نه این دلال دزد مسلک.
اگر دیروز خبرها رو میخوندید این حرفها را نمی زدید... افزایش قیمت لبنیات برای چندمین بار در سال 98 ... ملت نابود شدن حالا حرف از کاهش تورم میزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
... تاکی نمیذارن و خوششان نمیاد .... اینهارو بذارید کنار...
ملت ایران ثبات می خواهند! نه الّا کلنگ! ایجاد تورم خیانت به ملت ایران و از بین رفتن دارائی های آنهاست و کاهش صوری آن نیز به همین شکل!!
بعنوان مثال داستان سکه و ارز -- یه موقع هیاهو می اندازن تو بازار و با قیمت گزاف سکه و ارز را قالب مردم می کنند-مدتی بعد قیمت و می آروند پایین همان سکه و ارز را به قیمت بخس از چنگ مردم در می آرند.
اکثریت ملت با وجود تورم مشکل دارند و کسی هم مخالف کاهش آن و ثبات در بازار نیست، ملت با بازی با تورم مشکل دارند ...
اقای نوبخت تورم کجا امده پایین دلار به 20000تومان رسیداجناس ازالان که 12000تومان شده ارزانتر بود یعنی اینکه تورم کم نشده بلکه زیاد شده اگر میخواهید کاری کنید افزایش قیمتهارا دربخش دولتی متوقف کنید ضمنا به اینترنت مراجعه کنید به بینید بطور مثال برنج وشیر و....درالمان ازایران ارزانتر زست وحقوقها درایران 10برابر کمتر ازانجا
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
اخوی توهم می زنی ان زمانی که دلار 20000 تومان شد فقط دلار کاغذی به این نرخ رسید و کالاها با دلار 4000 تومانی و شاید 8000 تومانی وارد شده بودند اما الان با دلار 11000 تومانی وارد می شوند یعنی نمی فهمی؟
اقای نوبخت مردم عاشق گرانی و تورم نیستند چرا به مردم مارک خیانت میزنید؟؟؟؟؟
رنو مجموعه ای از شرکت ها هست که می تواند از طریق همان شرکت ها در آمریکا محصولات خود را که نام رنو ندارند بفروشد.
دومن رنو در فرانسوی Renault نوشته می شود و بعلت قوانین تلفظ فرانسوی رنو خوانده می شود اما اگر بخواهید با قوانین انگلیسی بخوانید می شود رنوالت.

مثل همان تلفظ کلمات عربی در فارسی هست.
كدام كاهش تورم قبض برق بنده براي تابستان امسال دوبرابر سال گذشته است
چین خواستار تحریم ۲.۵ میلیارد دلاری آمریکا شد!
تعداد ثروتمندان چینی برای نخستین بار از آمریکایی‌ها بیشتر شد!
توقف کامل تولید پراید تا تیرماه سال آینده!
مرگ بر امریکا یعنی این نه پراید ساختن و شعار دادن
تورم بالا میرود صدایتان گوش فلک را کر میکند از کدام کاهش صحبت میکنید ارابه مرگ 20 میلیونی را 55میلیون میفروشی تورم کاهش یافته یا خانه متری 4میلیون شده 17میلیون تورم کاهش یافته است . دلار یک ما کردید 18000 تومان و الان ان شده مبدا سنجش شما و میگویید 40 درصد کاهش یافته ولی دلار 3800 شده 12000 تومان را مدیریت کرده میگویید ...
خجالت نمی کشید از گفتن این حرف ها
برخی هز کاهش تورم خوششان نمی آید
اقای نوبخت اگه تونستی دلار را بکنی ۵ تومن بعد بیا... خیلی ها خیلی چیزا دلشون میخواد. به جای حرف زدن عمل نشون بده.
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
به مرگ گرفتن به تب راضی شدیم چرا می گی دلار رابکن 5 تومن شیخ آمده بود دار 3 تومنی را به زمان خاتمی برگرداند
خوب شما نماینده اون بعضی ها هستید یا مردم؟!!!
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت سالانه باید به میزان نرخ تورم باشداز این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت و مغایرت صریح قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟ ضمنا افزایش حقوق برای اجرای عدالت باید به صورت پلکانی یعنی آنهائیکه حقوق بالا می گیرند افزایش کمتر و کارکنانی که حقوق کمتری می گیرند افزایش بیشتر در حقوق سالانه داشته باشند.چگونه این افزایش اندک 15درصد حقوق و نقض آشکارقانون در سال های قبل توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت برای معیشت کارکنان قابل جبران است؟؟؟ احتمالاآقای نوبخت و رئیس جمهور محترم خیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ آیامدافع ودلسوزی برای این نقض قانون در کشور پیدا می شود؟با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم وشوک بزرگ ارزی سال97 به مراتب قدرت خرید کارمندان تنزل نموده است!!! به نظر می رسد بخاطر نقض فاحش قانون حتی دادستان محترم باید برای احقاق حق و عدم اجرای قانون ورود پیدا کند. آیا مجلس ازخود تحرکی درحمایت اصولی ازحقوق تضیع شده کارکنان دولت نشان می دهد؟؟؟
نوبخت
توجیه خوبی واسه بدبختی ملته
آقای عزیز، جناب نوبخت. یا هر اصلاح طلب یا اصول گرایی که هنوز درک درستی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کسب نکرده اید. دست بردارید از بیان این قبیل اظهارات طعنه آمیزی که برخی خوششان می آید یا برخی خوششان نمی آید! خوب حالا که چی؟ این قبیل اظهارات از طرف هر کسی که باشد آیا برای مردم نون و آب میشود؟!!!!
واقعا مدیریت در ایران به سخره گرفته اند . صادرات دلاری بیشتر جلوه کند دلاری ذکر میکنند حجمی بیشتر نشان داده شود حجمی آمار میدهند هیچ برنامه ای برای امروز و فردا و سال آینده و دوسال و ۵ سال دیگه ندارند .
آقای نوبخت بر اعصاب مردم سوهان نکشید !
آقای نوبخت بهترین جای تهران داری زندگی و کار میکنی.شماها از بیچارگی و دربه دری مردم چه می فهمی.بهترین حقوق و شرایط را دارید.
باید هرزگاهی چیزی بگویند
واقعا اینها مردم را چه فرض کرده اند؟!
آقای نوبخت خیال نکن تورم پایین اومده ? سفره ها کوچک شده .مردم قدرت خرید ندارند .نمونه آن قصاببها را نگاه کن کسی دیگه یه کیلو گوشت نمی خره . ....تورم این چند روز بیشتر شده محاسبه را روی فروش نفت و صادرات و واردات حساب نکن . تورم را روی سفره و درآمد مردم حساب کن ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار