بازدید 4317

۲۰۰ میلیون تومان پاداش برای گزارش مفاسد شهرداری

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: اگر به دنبال خشنودی امام‌رضا (ع) و قدم نهادن براساس سیر و سلوک رضوی هستیم، مشهد باید نمادی از همین آزاداندیشی باشد؛ برگزاری صرف مراسم بزرگداشت کافی نیست و وجه اصلی شخصیت ائمه نباید تحت‌الشعاع برخی حواشی غیرمستند قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 22 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس از مشهد، هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ظهر امروز به ریاست حمیدرضا موحدی زاده در سالن جلسات علنی ساختمان شورای شهر مشهد برگزار شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این جلسه با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری گفت: در ایتالیا شهری به نام مَترا دارند که در سال ۲۰۱۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد، از آن جایی که مشهد هم در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود با رایزنی‌های سفارت ایران در رم، مراسمی را در آن شهر برگزار کردند که بنده به نمایندگی از مردم مشهد در آنجا حضور پیدا کردم و به سوالاتی درباره هویت فرهنگی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام پاسخ دادم.

وی افزود: یک نمایشگاه عکس هم در مرکز مترا برگزار شد که عکس‌هایی از خیابان‌های منتهی به حرم و حرم مطهر رضوی در ۱۵۰ سال قبل و دقیقا از همان نقاط در سال ۲۰۱۷ تهیه کرده و به نمایش گذاشته بودند.

موحدی‌زاده با اشاره به نامگذاری خیابانی به نام خراسان در شهر مترا، اظهار کرد: اول قرار بود نام این خیابان مشهد باشد، اما طی یک جلسه که بنده هم دعوت نبودم به این نتیجه رسیدند که خراسان باشد.

نائب رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه طبعا این توقع وجود دارد که ما هم در مشهد، یکی از خیابان‌های شهرمان را به نام «مترا» نامگذاری کنیم از سفر احتمالی شورای شهر مترا به مشهد در اسفندماه خبر داد.

وی گفت: بزرگترین میدان مرکزی یکی از پارک‌های رم، مجسمه فردوسی را از سال ۱۳۳۷ نصب کرده اند، چند قدم جلوتر تندیس نظامی را به عنوان شاعر کشور آذربایجان گذاشته بودند که لازم است سفیر و رایزن فرهنگی ایران در رم نسبت به رفع این اشکال اقدام کنند، ما هم مراتب را اعلام کردیم.

موحدی‌زاده جمع بندی این رویداد فرهنگی بین مشهد و مترا را افزایش زمینه‌های همکاری در خصوص فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی عنوان کرد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: در رم آثار قدیمی را خراب نکرده اند و در کنار آن‌ها آثار جدید و زیبایی احداث کرده اند که این شهر را تبدیل به یک موزه بزرگ و پویا کرده است.

وی با بیان اینکه ایتالیا ۶۰ میلیون نفر جمعیت و سالانه حدود ۴۰ میلیون نفر گردشگر دارد، از هدفگذاری دولت ایتالیا برای افزایش گردشگر تا ۶۰ میلیون نفر خبر داد.

موحدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از عواملی که می‌تواند صادرات را در کشور ما تقویت کند سیاست‌هایی است که ارزش پول ملی را حفظ کند تا تجار و بازرگانان اعتماد کنند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد امنیت، ثبات اقتصادی و امکان مبادلات پولی بین بانک‌های ایران و کشور‌های دیگر را از جمله مهم‌ترین عوامل توسعه صادرات و رونق تولید ملی برشمرد.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر، امام حسن (ع) را نماد صلح و آرامش برای ما مسلمانان توصیف کرد.

موحدی‌زاده گفت: اگر به دنبال خشنودی امام‌رضا (ع) و قدم نهادن براساس سیر و سلوک رضوی هستیم، مشهد باید نمادی از همین آزاداندیشی باشد، برگزاری صرف مراسم بزرگداشت کافی نیست و وجه اصلی شخصیت ائمه نباید تحت‌الشعاع برخی حواشی غیرمستند قرار گیرد.

ورزشکاران خراسان رضوی در سال قبل پرچم ایران را ۱۵۰ مرتبه به اهتزاز درآوردند

فرزاد فتاحی که به مناسبت هفته تربیت بدنی در شورای شهر مشهد حضور پیدا کرد، گفت: یکی از رموز موفقیت شهر مشهد یکدلی و هماهنگی شورای شهر با سایر دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: سال گذشته ۱۰ مرحله اردوی تیم ملی و ۹۷ مسابقه کشوری و بین المللی را در استان میزبانی کردیم، همچنین ورزشکاران ما توانستند، سال گذشته، ۳۶ مدال آسیایی، ۱۰۴ مدال بین‌المللی و ۴ مدال جهانی را از آن خود کنند و ۱۵۰ بار پرچم جمهوری اسلامی ایران را در نقاط مختلف دنیا به اهتزاز درآورند.

وی به مقایسه جایگاه بانوان و مردان ورزشکار پرداخت و اظهار کرد: در خصوص مدال‌های کشوری ۱۰۹ مدال توسط آقایان و ۱۷۰ مدال توسط بانوان ورزشکار خراسان رضوی کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته، ۶۱۴ همایش ورزشی در خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: در سال جاری بنا بر این است که میزبانی‌های بیشتری در خراسان رضوی داشته باشیم و با توجه به اینکه امسال، سال کسب سهمیه المپیک است، تلاشمان را مضاعف کرده‌ایم، همچنین از قهرمانان و تیم‌های لیگ برتری مان حمایت می‌کنیم.

فتاحی اضافه کرد: ما از ابتدای سال جاری ۹ دوره میزبانی اردوی‌های تیم ملی و ۸۵ میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را در خراسان رضوی داشتیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

وی گفت: ۷۳ مدال بین المللی، ۲۷ مدال آسیایی و ۱۱ مدال جهانی توسط ورزشکاران استان برای خراسان رضوی به ارمغان آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری در مسابقات کشوری نیز ۳۱۷ مدال توسط آقایان و ۳۰۷ مدال توسط بانوان استان به دست آمده که نسبت به سال گذشته رشد چندین برابری داشته است، همچنین ۱۲۱ ورزشکار آقا و ۶۵ ورزشکار بانو به عضویت تیم‌های ملی در آمدند.

فتاحی خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از قهرمانان آسیایی و جهانی را برگزار کردیم که در این مراسم رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در جهت حمایت و ایجاد انگیزه از ورزشکاران، برای کسانی که در المپیک و پارا المپیک، سهمیه کسب کنند، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در نقاط مختلف خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: در سال جاری با دستور استاندار و موافقت وزیر ورزش و جوانان در سطح خراسان رضوی اقدام ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال جاری، ۹۰ پروژه ورزشی در سطح استان تکمیل و افتتاح می‌شود که این تعداد پروژه در هفت سال گذشته بی‌سابقه است.

فتاحی در خصوص تکمیل استادیوم ثامن نیز اظهار کرد: زمین چمن شماره ۲ استادیوم ثامن تا قبل از دهه فجر به بهره برداری می‌رسد و ۸ زمین چمن مصنوعی در حاشیه شهر مشهد کلید می‌خورد، امسال ۵۰ زمین فوتبال چمن مصنوعی در سطح استان داریم.

مهمترین مصوبات هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

اولین مصوبه اعضای شورای شهر در جلسه علنی امروز، تصویب طرح آیین حمایت از ورزش قهرمانی با قید دو فوریت بود.

بر اساس این ماده واحده، در راستای مصوبه شماره ۱۹۳۳۹.۹۷.۵. ش. مورخ ۹۷.۱۱.۹ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به منظور حمایت، مشارکت و تجلیل از تیم‌ها و مجموعه‌ها و قهرمانان ورزشی، آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی، به شرح پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر، تصویب شد.

۵ میدان بی‌نام در مشهد، به نام شعرا و عرفا نامگذاری شدند

بررسی لایحه نامگذاری میدان‌های بدون نام واقع در منطقه سپاد دستور کار بعدی و شاید پر بحث‌ترین دستور کار اعضای شورای شهر مشهد بود.

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به نامگذاری تعداد پنج میدان بدون نام واقع در منطقه سپاد اقدام کند که طی آن میدان اول به نام خیام نیشابوری، میدان دوم به نام عطار نیشابوری، میدان سوم به نام مولوی بلخی، میدان چهارم به نام شمس تبریزی و میدان پنجم به نام اسدی طوسی نامگذای شد.


آیین نامه حمایت و تشویق اعلام کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد تصویب شد

بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است در راستای آگاهی عموم شهروندان و ایجاد شفافیت در اقدامات انجام شده پیرامون مقابله با مفاسد اداری، نسبت به اطلاع رسانی این مصوبه از طریق سامانه فاش اقدام کند.

همه اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از شهروندان، پیمانکاران، کارکنان و انجمن‌های مردم نهاد که هرگونه فساد اداری واقع شده یا در شرف وقوع در شهرداری را به دبیرخانه این کمیسیون در حراست شهرداری مشهد اطلاع دهد.

گزارش مفاسد در صورتی که پس از بررسی در کمیسیون راستی آزمایی شود و به خروجی برسد، بدون ذکر نام فاش کننده در سامانه فاش به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

پاداش گزارش مفسده ها، تا ۲۰ درصد حق الکشف، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بتول گندمی در این خصوص توضیح داد که با بررسی گزارش‌هایی که از بازرسی و حراست شهرداری انجام شده به این عدد در مفاسدی که به طور عمده ارتشاء هستند، رسیده ایم.

نائب رییس شورای شهر تصویب این لایحه را در بین شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور بی‌نظیر دانست.

تصویب لایحه معافیت خانواده معزز شهدا و آزادگان، جانبازان و خانواده ایشان و رزمندگان از هزینه‌های دفن و کفن

بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد (سازمان‎ فردوس‌ها) مکلف است، در راستای اجرای جزء (۴) بند (ث) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به کفن و دفن والدین، همسران و فرزندان شهدا، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج (۲۵%) و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور شش‌ماه و بالاتر در جبهه، بدون اخذ بهای خدمات استفاده از سردخانه در روز اول، انتقال از داخل شهر به سالن‌های معراج، تدفین در قبور بلوک‌های عمومی یک یا دوطبقه، امور اداری و تشکیل پرونده، تغسیل و تدفین عمومی، تسطیح و بتن‌ریزی بلوک‌های عمومی و نگهداری و ترمیم قبور به‌مدت ۳۳ سال، اقدام کند.

تصویب لایحه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی رایگان برای معلولین

بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسؤولیت‌های شهرنشینی شهر مشهد، ایجاد رفاه برای معلولان جسمی حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون‌شهری (اتوبوس و قطارشهری) به آنها، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه در نظر بگیرد.

سفر‌های رایگان اختصاص یافته برای معلولان در هر ماه، قابلیت ذخیره و انتقال به ماه‌های دیگر را ندارد و درصورت استفاده افراد غیر مشمول از تسهیلات این مصوبه، در نوبت اول برای مدت ۶ ماه و در نوبت دوم، اعطا تسهیلات به صورت دائمی لغو می‌شود.

تصویب لایحه پرداخت هزینه ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزان استثنایی نیازمند

ماده واحده این مصوبه به شـهرداری مشـهد مـقدس اجازه می‌دهد، به‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و محـروم دارای فرزند با معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی و فراهم‌نمودن زمینه ادامه تحصیل و آموزش این‌گونه از دانش‌آموزان در مدارس استثنایی، هزینه‌های مربوط به خدمات رفت و آمد دانش آموزان را، که توسط شرکت‌های خصوصی تحت پوشش و نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارائه می‌شود، تا سقف مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، از محل اعتبارات کمک به اقشار آسیب‌پذیر مندرج در بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری پرداخت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل