بازدید 9407
عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست/ شرایط اقتصادی مردم، اجازه افزایش قیمت سوخت را نمی‌دهد

چند وقتی است، دوباره زمزمه افزایش قیمت بنزین به رسانه‌ها بازگشته و تقریبا روزی نیست که مسئول یا مدیری در این باره اظهارنظر نکرده باشد؛ اظهارات ضد و نقیضی که نه رد می‌شود و نه تأیید؛ اما به طور کلی در حال بازی با روان مردم است و همین موضوع تحمل شرایط سخت این روز‌ها را دو چندان کرده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 22 October 2019

موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست/ شرایط اقتصادی مردم، اجازه افزایش قیمت سوخت را نمی‌دهدچند وقتی است، دوباره زمزمه افزایش قیمت بنزین به رسانه‌ها بازگشته و تقریبا روزی نیست که مسئول یا مدیری در این باره اظهارنظر نکرده باشد؛ اظهارات ضد و نقیضی که نه رد می‌شود و نه تأیید؛ اما به طور کلی در حال بازی با روان مردم است و همین موضوع، تحمل شرایط سخت این روز‌ها را دو چندان کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه تجربه چهل ساله در ایران، خبر افزایش قیمت بنزین، مساوی با افزایش قیمت سایر اقلام و خدمات است و همین امر باعث نگرانی مردم شده؛ چه آن‌هایی که از خودروی شخصی و چه کسانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، به هر حال اگر بنزین گران شود، همه چیز گران خواهد شد.

بهانه دولتمردان و کسانی که مدافع افزایش قیمت سوخت هستند، همان بهانه قدیمی تفاوت قیمت در کشور‌های دیگر است. اعتقاد این افراد این است که، چون سوخت در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها ارزان است، باعث افزایش قاچاق و خروج آن از کشور شده است. اما با حساب و کتاب منطقی، متوجه می‌شویم اینکه بنزین در ایران نسبت به کشور‌های دیگر ارزان است، گفته درستی است، ولی اگر قرار به مقایسه باشد، باید همه چیز با هم مقایسه شود، از جمله باید درآمد مردم ایران هم نسبت دیگر کشور‌ها ارزیابی شود.

بر پایه بررسی‌های صورت گرفته، درآمد متوسط در کشور‌های توسعه یافته و یا در حال توسعه، حدود ۱۰۰ دلار در روز است و درآمد‌های ماهانه افراد نیز از ۲۵۰۰ دلار در ماه تا ۱۰ هزار دلار متغیر است، که با یک حساب سرانگشتی چندین برابر درآمد یک کارمند یا کارگر در ایران خواهد بود؛ اما متأسفانه برخی خیلی علاقه‌ای به شنیدن این موضوع ندارند و تنها بخش اول ماجرا که مربوط به افزایش درآمد‌های دولت است، می‌بینند و اشکال کار آنجایی زیاد می‌شود که مردم عادی دسترسی به ارکان قدرت ندارند و صدایشان هم به جایی نمی‌رسد.

اما در سوی دیگر مدعیان مسئولانی هستند که ریش و قیچی دست آن‌هاست. با این حال، گویا کلیت حاکمیت رأی به افزایش قیمت بنزین دارد، ولی برخی موانع سیاسی مانع از انجام آن است؛ از جمله اینکه کشور خود را تا چند وقت دیگر برای یک انتخابات مهم آماده می‌کند و ممکن است افزایش قیمت حامل‌های انرژی وضعیت این انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

از این روی، بسیاری از نمایندگان مجلس ـ که با افزایش قیمت سوخت موافقند ـ حاضر به رأی دادن برای افزایش آن نیستند و حتی در برابرهر افزایشی نیز مقاومت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، در روز‌های گذشته، این موضوع چندین بار در مجلس مطرح شد و حتی مجلس جلسه غیرعلنی در خصوص این موضوع با حضور چند وزیر برگزار کرد، ولی اخبار رسیده حکایت از آن دارد که سبزنشینان بهارستان حتی اسمتزاجی نیز موافق افزایش بهای قیمت سوخت نبوده اند.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اعتقاد من این است که شرایط امروز کشور و مردم ما به گونه‌ای نیست که بتوان قیمت سوخت را افزایش داد. اگر ما کوچکترین تغییری در قیمت بنزین ایجاد کنیم، ممکن است عواقب بدی داشته باشد. زنگنه، رئیس جمهور و یا هر کس دیگری هم که در این مورد صحبت می‌کند، باید خود پاسخگوی افکار عمومی باشد، ولی با توجه به جلسه بین مجلس و دولت و همچنین جلسه‌ای که با هیأت دولت داشتیم، تفاهم بر این شد که هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص حامل‌های سوخت نداشته باشیم.

وی در خصوص نشست غیر علنی مجلس در هفته گذشته نیز گفت: موضوع سوخت در جلسه غیر علنی مطرح شد، ولی در قالب بحث هدفمندی و بر سر این بود که هم اکنون کشور ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کند که بخشی از آن نیز مربوط به سوخت است و باید به نحوی سامان دهی شود.

وی در پایان یادآور شد: تا کنون هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده و تنها برخی از دوستان گزارشی آماده کرده بودند که در جلسه مطرح شود و قرار شد درباره این موضوع که به هیچ عنوان دقیق نیست، بررسی‌های لازم صورت گیرد و بعدا درباره آن تصمیم گیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۴
منتظر گرانی و عکس العمل دیدنی مردم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
كدوم عكس العمل ؟ دوباره براي همون بنزين گرون هم صف مي ايستيم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مطمئن باش گران می کنند و هیچ خبری هم نخواهد شد.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نان ۲۵ درصد گران شد همه چیز ارومه
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مثل رجيسترى اول ٥ برابرش مى كنه بعد اعتراض به ٣برابركاهش ميدن
تاعمس العملى نشون نديم اين سريال گرانى و وقاحت مسئولين ادامه خواهدداشت
مطمئنا میخوان گرونش کنن
خودتون هم فهمیدید بنزین گران یعنی اجازه واردات خودرو ولی دیدید براتون صرفه نداره گران نکردید چون با آزادسازی واردات کسی آشغالهای داخل را نمی خره .
بذاریش دست زنگنه برات یکشبه بنزین رو میکنه لیتری 7 هزار تومن ککش هم نمیگزه . این بود نتیجه اون رقص و آوازها و تکرار تکرار کردنها
ورود خودروي كم مصرف خارجي رو ازاد كنيد ، به كساني كه خودرو ندارند يارانه اضافي پرداخت كنيد تا گران كردن بنزين منطقي باشد .
پس موضوع چیه؟
60 لیتر را کردید 30 و بعد 20 لیتر
هرکی را میبینم برای اینکه یک باک پر کنه چند لیتر باید اضافی بسوزونه چون یک دور میز زنه دوباره بر می گرده و دوباره می ره یه دور می زنه و بر می گرده
هر بار هم کلی برای خواندن کارت دستگاه وقت و انرژی صرف می شه و این همه تراکنش ها و ذخیره سازی اطلاعات در سیستم هوشمند هزینه های ده ها میلیاردی به جیب ملت تحمیل می کنه و جایی هم به حساب نمیاد
شاید فردا پس فردا هم سقف کارت های بنزین جایگاه های سوخت را می کنید 5 لیتر ولی اول 4 لیتر از باک باید خالی کنیم
این تصمیمات اوج هوش و نبوغتان را می رساند
هر کاری میکنند نمیدونن چطوری این مردم رو خفه کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
براي برق اب گاز هم همين را ميگفتند قبض برق من نسبت به سال گذشته بيش از دوبرابر شده است
مردم هیچ آرامش نباید داشته باشند ومدام بحث گران شدن خانه طلا دلار گوشت ماشین و و و کی باید این فشارها از دوش مردم برداشته شود
هر کی دنبال اضافه کردن قیمت سوخت هست دستش با جریانات برانداز برای به آشوب کشیدن کشور در یک کاسه است.
سلام کره شمالی
تعج میکنم چرا تعرفه واردات هیبریدی هارو صفر نمیکنن و اجازه واردات نمیدن؟الان یه قشر مرفه تر و بافرهنگ تر هم وجود داره که راضی نمیشه ماشین داخلی بی کیفیت سوار بشه و میخواد کم مصرف خارجی سوار بشه که اونم آقایون غلافش کردن!!!
دراین باره هیچ تصمیمی نگرفتیم ولی قرار بود تصمیم بگیریم چون موضوع دقیق نبود تصمیم نگرفتیم و قرار شد اطلاعات دقیقتر ارائه بشه بعد تصمیم بگیریم که آیا می شه تصمیم بگیریم یا به صلاح نیست تصمیم بگیریم
جای گل آقا خالی با این دولت نابغه که مدام امید میده و تدبیر می سازه و کلید رو قفل می اندازه
موقع انتخابات از خجالتتون در میایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
شك نكن . سورپرايز داريم براشون
ماشالا بگين به مسئولان چشم نخورند . خودروي پر مصرف تحميلي به چند برابر قيمت به مردم قالب مي كنين ، تازه مي خواين بنزين هم گرون كنين . ما ملت هم تو ترافيك روزي ١٠-١٥ ليتر بنزين بسوزونيم و شما احياناً از خوشي حركات موزون انجام بدين .
یعنی موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح "است" !
گران کنید.هیچ اتفاقی نمی افتد.فقط لطف کنید تعداد را زیادتر کنید مردم توی صف زیاد معطل نشوند.
اگرمیتونستیدگران کنیدتاحالاگران کرده بودید
تا انتصابات مجلس بنزین گران نمی شود.
بنزین بشه لیتری ۱۰ هزار تومن هم آب از آب تکون نمیخوره هممون با لبخند حمله میکنیم به صف بنزین....ما ایرانیها اینجوری هستیم
به حرف دولتیا نمیشه اعتماد کرد
تجربه ثابت کرده
آیا کسی می داند چه میزان بنزین قاچاق می شود؟ سی تا چهل درصد و قاچاقچیان میلیاردر می شوند. چرا قیمت بنزین افزایش نمی یابد و در عوض بعداً مقداری بازپرداخت می شود و خدمات بهتری به مردم ارائه می دهد
کسی دلش به حال ملت و مردم نسوخته . بنزین گران کنید اجازه بدهید ماشین های با کیفیت و مصرف سوخت جهانی در اختیار مردم قرار بگیره و شر این فرغون ساز ها رو از سر مردم کم کنید . درامد پایدار برای دولت و بودجه درست میشه . مرگ میر جاده ها کاهش پیدا میکنه . وضعیت ترافیک و سیستم حمل و نقل عمومی ارتقاع پیدا میکنه به علت کاهش استفاده خودرو شخصی . رانت خوارها کمتر میشن . تکلیف خودرو سازی ایران هم روشن میشه یا جمع میشه یا به دست لایقش سپرده میشه .
مسولین بی تدبیر ...
درود بر این ملت همیشه خواب وزنده باد بر دولت همیشه بیدار ومرگ برامریکا ؟ما ملت حقمان است ؟/....
نوعی از تبلیغات انتخاباتی برای این نماینده !،،
بعد انتخابات پله پله گرا میشه تا مردم سکوت و خوخوری کنند
تور و خدا قیمت بنزین رو افزایش بدید
و این منت مفت بودن قیمت بنزین رو از سر مردم بردارید
احمدی نژاد تو کل عمرش یه حرف تاریخی زد تحریم چیه اصلا تحریم نمنه دی اعتراض چیه اصلا اعتراض نمنه دی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر