بازدید 5511
منتجب‌نیا در گفت‌وگو با «تابناک»؛

ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب بهتر از شورای عالی می‌توانند در انتخابات نتیجه بگیرد/ اختلاف‌نظر وجود دارد، چون مبنای اصلاح‌طلبی فرماندهی و فرمانبری نیست/ اصلاح‌طلبان حتما حضور جدی در انتخابات مجلس خواهند داشت

اصلاح طلبان همچنان درگیر تعیین راهبرد‌های انتخاباتی خود بر مبنای انتخاب شورای عالی سیاستگذاری به عنوان سیستم تصمیم گیر انتخاباتی یا مدلی بر مبنای تصمیم گیری و مشارکت جدی‌تر احزاب اصلاح طلب در این زمینه هستند و این دو تفکر طرفداران خاص خود را در میان اصلاح طلبان دارد؛ هرچند برخی چهره‌های اصلاح طلب از تعیین شورای عالی سیاستگذاری به عنوان ساز و کار قطعی انتخاباتی این جریان خبر می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 22 October 2019

هرچند برخی اصلاح طلبان از تصمیم گیری نهایی در خصوص ساز و کار انتخاباتی این جریان برای انتخابات مجلس یازدهم خبر می‌دهند و شورای عالی سیاستگذاری را همچون چند انتخابات اخیر مرجع تصمیم گیری در این طیف سیاسی و مورد تأیید چهره‌های برجسته اصلاح طلب از جمله «سید محمد خاتمی» می‌دانند، گویا هنوز برخی اصلاح طلبان تأکید بر محوریت احزاب برای تصمیم گیری انتخاباتی دارند.

به گزارش «تابناک»؛ زمان زیادی تا انتخابات اسفند ماه که قرار است طی آن ترکیب مجلس یازدهم مشخص بشود، نمانده است؛ اما تقریبا هیچ یک از جناح‌های سیاسی اعم از اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون ساز و کار انتخاباتی و تصمیم گیر خود برای تعیین راهبردها، مشخص کردن خط و مشی انتخاباتی، تعیین مصادیق و چهره‌های دارای صلاحیت، بستن لیست‌ها و ... را مشخص نکرده اند.

اصلاح طلبان همچنان درگیر تعیین راهبرد‌های انتخاباتی خود بر مبنای انتخاب شورای عالی سیاستگذاری به عنوان سیستم تصمیم گیر انتخاباتی یا مدلی بر مبنای تصمیم گیری و مشارکت جدی‌تر احزاب اصلاح طلب در این زمینه هستند و این دو تفکر طرفداران خاص خود را در بین اصلاح طلبان دارد؛ هرچند برخی چهره‌های اصلاح طلب از تعیین شورای عالی سیاستگذاری به عنوان ساز و کار قطعی انتخاباتی این جریان خبر می‌دهند.

در همین زمینه، یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفت وگو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: گویا در انتخابات مجلس آینده، اصلاح‌طلبان با تکیه بر رویکرد حزبی وارد انتخابات شوند، نتیجه بهتری عایدشان می‌شود.

حجت‌الاسلام «رسول منتجب‌نیا» قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی که به دلیل اختلاف نظر با برخی اعضا، از این حزب جدا شده و نسبت به تشکیل حزب جدیدی اقدام کرده، درباره انتقاد برخی از جریانات اصلاح‌طلب از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری و ارائه راهکار جدید برای نحوه ورود به انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: ماهیت جریان اصلاحات به شکلی است که در آن اختلاف‌نظر‌ها نهفته شده است، چون جریان اصلاح‌طلبی مبنایش بر فرماندهی و فرمانبری نیست.

وی افزود: در جریان اصلاحات مبنا بر اظهارنظر‌ها و آزادی در نظرات و خط مشی با حفظ یک سلسله چارچوب‌ها شکل گرفته است و بر این اساس جریانات و احزاب فعال در بدنه این جریان نحوه فعالیت خود را طراحی می‌کنند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ماهیت و ویژگی‌های اصلاح‌طلبان هیچ جای نگرانی در بدنه این جریان وجود ندارد و همیشه اصلاح‌طلبان بحث و نظراتشان را مطرح می‌کنند و در نهایت هم نوعا به نتیجه واحد می‌رسند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر در اصل اصلاح‌طلبی و حضور در انتخابات میان اصلاح‌طلبان هیچ جای بحثی وجود ندارد خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در مقطع فعلی در روش‌ها و ساختار‌ها مباحثی دارند.

وی تأکید کرد: نکته مهمی که این روز‌ها در بدنه اصلاح‌طلبی مورد بحث قرار دارد، این است که آیا شورای عالی سیاستگذاری باید برای این جریان سیاسی تصمیم‌گیری کند و یا اینکه احزاب موجود در بدنه این جریان برای ورود به انتخابات با یکدیگر ائتلاف کنند که در این راستا نقطه‌نظر‌های متفاوتی وجود دارد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خود بنده نیز بر این باورم که همیشه اصلاح‌طلبان کار‌ها را باید به عهده احزاب بگذارند و احزاب بعد از بررسی و تعیین لیست با هم سر یک میز بنشینند و ائتلاف کنند.

منتجب‌نیا اظهار کرد: من معتقدم نتیجه ائتلاف اصلاح‌طلبان در قالب رویکرد احزاب بسیار بهتر از نتیجه کار شورای عالی سیاستگذاری و راهکار‌های مشابهه است و سبب تقویت و تحکیم نقش احزاب می‌شود که این روند برای کشور بسیار مهم و مفید است.

وی تصریح نمود: ما هر شورا و نهاد دیگری را به جای احزاب انتخاب کنیم، نمی‌تواند نقش مثمرثمری به مانند احزاب داشته باشد. از این روی، در بدنه اصلاح‌طلبان به جز اختلاف‌نظر پیرامون این موضوع مشکلی وجود ندارد و ما امیدواریم در نهایت به نتیجه موردنظرمان در انتخابات مجلس دست پیدا کنیم و مجلس قدرتمندی نیز تشکیل شود.

از سخنان منتجب نیا این گونه برمی آید که اختلاف نظر در خصوص شیوه و تعیین ساز و کار انتخاباتی اصلاح طلبان وجود دارد و به رغم برخی اخبار درباره نهایی شدن تصمیم گیری شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس، آن‌ها هنوز نتوانسته اند، برخی از احزاب و بدنه اصلاح طلبی را در این خصوص متقاعد کنند. احتمالا همین رویه در خصوص لیست ندادن یا لیست کامل ندادن در برخی حوزه‌های انتخابیه برای جریان اصلاحات وجود داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۲
حالا ببینید کسی در این دوره رای می دهد که بخواهید ائتلاف تشکیل بدهید یا لیست بدهید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
واقعا این دو جناح که ۴۰ سال است با مدیریت های اکثرا اشتباه و ناکار آمدی و بی لیاقتی
کشور و مردم را به ورشکستگی و فلاکت و بیکاری و مهاجرت اجباری
و هزار گرفتاری دیگر روی داده است انداخته اند
واقعا از مردم انتظار دارند تا دوباره به صحنه نمایشی و فرمایشی انتخابات بین بد و بدتر وارد شوند !!!؟؟؟
قیس سعید رئیس‌جمهور جدید تونس با دست‌خط خود نوشت: امروز گزارش جدیدی درباره درآمدهایم دادم و از هر درآمدی که نیاز به توضیح داشته باشد،گزارش تهیه خواهم کرد.
اکثر اینایی که میگن اصلاح طلب و اصولگرا مثل هم هستند، همونایی هستند که با دو تا مشوق جنسیتی و وعده کنسرت که ابتکار و مولارودی می دن ، به وجد میان و « تکرار» می کنند..
انقدر مردم خسته اند که تیتر یک تابناک راجع به سیاست بازی جناح بندی ها فقط 300 بازخورد داشته!
ﺣﺘﻤﺎ ﺷﻤﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻮاﻫﻴﺪ ﺩاﺷﺖ.ﻣﮕﺮ ﻣﻴﺸﻮﺩ اﺯ ﻟﻘﻤﻪ ﭼﺮﺏ ﺳﻔﺮﻩ اﻧﻘﻼﺏ ﮔﺬﺷﺖ?!!
ﻣﻬﻢ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﻧﺨﻮاﻫﻴﻢ ﺩاﺷﺖ. ﺭاﻱ ﺑﻲ ﺭاﻱ
عمرمون با اصلاحات تلف شد !!!! اصلاح ممکن نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اصلاح طلبان کسی نزدیکتر از روحانی به اصولگراها ندارند که بفرستند برای او کار شکنی کردند یعنی باقی باید ماست ها را کیسه کنند ایضا در مجلس
بهترین وقت است تا همه چیز را به اصولگرها بسپاریم تا هم مشکل بیکاری - اختلاس ها - تحریم ها - فروش نفت - تورم - موضوع هسته ای -سیاست خارجی همه را خودشان با انگشت درایت حل کنند
به همین خیال باشید که ما به خاطر شما‌ها در انتخابات شرکت کنیم. نه به اصلاح‌طلبان نه به اصولگرایان نه به اعتدالیون
مردم الان با تفکرات چهل سال پیش نیستند همین
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ایرانم نابود شد
رای بی رای
تابناک چی شده اخبار اصلاح طلبان را پوشش می‌دهی؟ نیاز به رای مردم دارید؟
شما اول تکلیف دولت فعلی را مشخص کنید !!!

نه باباش معلومه نه .........
آقای منتجب نیا شما برچه اساسی ازطرف اصلاح طلبان صحبت میکنید اصلاح طلبی درذات هرانسان وانقلابی نهفته است اصلاح طلبی یعنی میزان واقعی رای مردم باشد اگر دستگاههای نظارتی با تخطی از قانون مردم را کنارزدند اصلاح طلب برگشتن به شعار محوری انقلاب یعنی استقلال از هرجهت آزادیهای انسانی وفکری باتمام لوازمش وجمهوری اسلامی یعنی رای مردم درقالب اسلام مردم انحصارطلبی ودزدی واختلاس درلباس دین را منافقانه می پندارند مردم ازاینکه اصحاب لحیه دست درجیب ملت میکنند ودرفرمانیه وفرشته ولواسان واسترالیا وکانادا ثروت اندوزی میکنند وبنام زن وفرزندشان اموال بیت المال را غارت میکنند ناراحتند من شخصا هیچ فرقی بین مدعیان اصلاح طلبی واصولگرائی قائل نیستم چون این سران دوجناح میباشند که درمظان اتهام هستند کاخها وبانکها وپول نفتها مال شما __________ رنج وعذاب و بیکاری واعتیاد ودفاع از کشور وامنیت کشور وکوخ نشینی مال ما شما امامتان کیست وبه کدام قبله توجه دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناست
| Netherlands |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آفرین، حرف اکثریت ملت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
منظورت چیه به کدام قبله مگر نمی دونی به سمت ترکستان ایستاده اند
ترسم که به مقصد نرسی اعرابی
این ره که تو می روی به ترکستان است
جناب منتجب

شما در مسجدی که امام جماعت آن بودید چه کار مثبتی انجام دادید که برای مردم راهکار تعیین میکنید ؟؟؟
جالبه !!!!!!!!!

شما اول ببینید مردم توی انتخابات شرکت میکنن ، بعد بیایید دم از ائتلاف و اجماع بزنید .
رای بی رای . ما دیگه گول نمی خوریم
باشکم گرسنه کی رای داده که مادومیش باشیم
اصلاح طلب و اصولگرا هر دو روی یک سکه هستند مهم این است که فرقی نمی کند کی رییس جمهور ویا نماینده مجلس باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان