بازدید 2720

سیلاب در نیجر ۲۳ هزار نفر را آواره کرد

کد خبر: ۹۳۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 21 October 2019

جاری‌شدن سیل در جنوب شرق نیجر که از اوایل ماه اکتبر (۹ مهرماه) آغاز شده است، تاکنون موجب آواره‌شدن ۲۳ هزار نفر شده است و یک بحران جدید انسانی را در منطقه‌ای رقم زده است که هدف حملات گروهک تروریستی "بوکوحرام" قرار دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری "صحرا میدیا" که مقر آن در موریتانی است، ریزش باران های سیل آسا موجب طغیان رود "یوبی" شد، رودی که از منطقه شبه بیابانی" دیوا" می گذرد و به دریاچه "چاد" می‌ریزد. این امر سبب شد که سیل روستاها و مزارع زراعی را دربرگیرد و به محصولات کشاورزی آسیب جدی وارد آورد.

براساس منابع محلی، دو روستای واقع در منطقه دیوا، به صورت کامل به زیر آب رفته‌اند و در نتیجه آن دو هزار و ۵۰۰ هزار خانوار مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان شده‌اند.

به گفته این منابع که به نامشان اشاره‌ای نشده است، اوضاع به صورتی بحرانی است که ۴۰۰ خانواده به سالن ورزشی موجود در شهر پناه آورده‌اند.

براساس گزارش دولت نیجر که در سپتامبر گذشته تهیه شده است، ۵۷ نفر در نتیجه جاری شدن سیل جان باخته اند، سیلابی که تاکنون زندگی ۱۳۰ هزار نفر را تحت الشعاع قرار داده است.

بالا آمدن آب رود نیجر که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و در نتیجه آن تمامی زمین‌های اطراف آن به زیر آب رفت، در ماه سپتامبر (شهریور/ مهرماه) خسارت زیادی به شهر "نیامی" پایتخت این کشور وارد آورد.

رود نیجر سومین رود بزرگ در قاره آفریقا بشمار می رود.

این درحالی است که سال گذشته میلادی، خشکسالی و نیز جاری شدن سیل در نیجر بحران را در این کشور آفریقایی تشدید کرد، کشوری که حملات گروه‌های تروریستی آن را تهدید می‌کند و ۱۰ درصد از مجموع ساکنان آن نیازمند کمک‌های فوری انسانی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر