بازدید 2710
۱

بیشترین شکایت مردم از تقلب و گران‌فروشی است

کد خبر: ۹۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 20 October 2019

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در راستای اقدامات حمایتی، نظارتی بمنظور کنترل دقیق‌تر قیمت بازار کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت؛ ۱۱۷ هزار و ۹۳۳ مورد شکایات مردمی در شش ماهه اول امسال از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدجواد احمدی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت یاد شده، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: در این مدت نان، میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به خود اختصاص داده‌اند.

او اضافه کرد: بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی و تقلب تعلق دارد.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطور کلی از مجموع شکایات واصله در این مدت، ۷۲ هزار و ۳۰۹ فقره (۶۱ درصد) تلفنی، ۲۸ هزار و ۵۳۴ فقره (۲۴ درصد) حضوری و ۱۷ هزار و ۹۰ فقره (۱۵ درصد) کتبی بوده است.

احمدی ادامه داد: از مجموع شکایات بررسی شده در این بازه زمانی ۳۸ درصد منجر به تشکیل پرونده تخلف، ۴۲ درصد غیرمتخلف و مابقی بدلیل انجام استعلامات کارشناسی و یا حقوقی از مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

او ضمن اشاره به مصالحه قبل از شکایت افزود: بر اساس تدابیر انجام شده از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، ۲۹۳۸ مورد از شکایات با ارزش بیش از ۱۷۱ میلیارد ریال قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارتهای مردمی تضمین کننده آرامش و تعادل در وضعیت بازار خواهد بود، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ این سازمان ‌بطور شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات شما هموطنان ‌محترم‌ بوده و دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت مستقر در سارمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور نیز موظفند در اسرع وقت نسبت به بررسی مفاد شکایات واصله و پاسخگویی به شاکیان اقدام لازم را بعمل آورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گران فروشی و کم فروشی و حقه بازی در نحوه تحویل جنس به خریداران ، از بین رفتن کیفیت ها و دادن اجناس اشغال به مردم ، هدف مستقیم کاسبان برای تخلیه کردن جیب خریداران است و بس و هیچ کس پاسخگو نیست که نیست که نیست . ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان