بازدید 5549

در سلول‌های انفرادی در عربستان چه خبر است؟

حساب کاربری زندانیان سیاسی عربستان اطلاعات تکان‌دهنده‌ای از سلول‌های انفرادی در این کشور را به نقل از یکی از بازداشتی‌های سابق این زندان‌ها ارائه کردند.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 20 October 2019
حساب کاربری زندانیان سیاسی عربستان اطلاعات تکان‌دهنده‌ای از سلول‌های انفرادی در این کشور را به نقل از یکی از بازداشتی‌های سابق این زندان‌ها ارائه کردند.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این حساب کاربری که به موضوعات مربوط به زندانیان سیاسی عربستان می‌پردازد، توییت کرد: برای کسانی که نمی‌دانند، این‌ها مشخصات سلول‌های انفرادی عربستان (به نقل از یکی از زندانی‌های سابق آنجا که بیش از شش ماه را در این سلول‌ها گذرانده) هستند: طول این سلول‌ها دو متر و نیم و عرض آن‌ها نیز همین اندازه است، در این مساحت سرویس بهداشتی، محل غذا خوردن و جای خواب وجود دارد، در این سلول‌ها تنها یک تکه اسفنج پاره برای خواب وجود دارد و البته سلول پنجره‌ای برای تهویه هوا ندارد.

عربستان به دلیل کارنامه سیاهی که در حوزه حقوق بشر دارد، بار‌ها محکوم شده است و در حال حاضر نیز در اولین سالگرد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در سال گذشته میلادی همچنان کارنامه سیاهی دارد.

در ماه گذشته میلادی نیز ۲۴ کشور غالبا اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و کانادا نسبت به گزارش‌های منتشر شده از شکنجه و بازداشت‌های غیرقانونی، محاکمه‌های ناعادلانه فعالان زن و مرد و نیز روزنامه‌نگاران در این کشور به شدت ابراز نگرانی کردند.

سفیر استرالیا نیز در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بیانیه‌ای را در این زمینه قرائت کرد.

این دومین بیانیه مشترکی است که در شش ماه اخیر در این شورا خوانده می‌شود. پیشتر در مارس گذشته عربستان برای اولین بار توبیخ شده بود.

صد‌ها زندانی سیاسی از جمله مبلغان، فعالان و روزنامه‌نگاران در زندان‌های عربستان حضور دارند که تا این لحظه به شکل کامل محاکمه نشده‌اند و تحت شکنجه بوده و حقوق آن‌ها پایمال می‌شود، برخی نهاد‌های حقوقی نیز آزادی فوری آن‌ها را خواستار شده‌اند.

در ژوئیه گذشته ۴۰ نهاد حقوق بشری از اعضای سازمان ملل خواستند قطعنامه‌ای را برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در عربستان تصویب کنند.

این کشور‌ها با اشاره به استمرار بازداشت مدافعان حقوق بشر در عربستان، نسبت به نبود تحقیقات موثق و سازنده درباره شکنجه‌ها و بدرفتاری‌ها در بازداشتگاه‌ها و نیز محاکمه‌های ظالمانه در حق برخی طرف‌ها ابراز نگرانی کرد.

عربستان در ۲۴ آوریل گذشته ۳۷ تن از اتباع این کشور را پس از محکومیت در پرونده‌های تروریستی اعدام کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان