بازدید 17702
فرصت اندک اروپا برای عمل به تعهدات برجامی؛

یک منبع آگاه: اروپا تا پانزدهم آبان به تعهداتش عمل نکند، گام چهارم را برمی‌داریم/ اجرای دور جدید کاهش تعهدات، بعد از بررسی و تصمیم‌گیری در شورای عالی امنیت/ پیشنهاد ۱۸.۴۲ میلیارد دلاری ژاپن و فرانسه به ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»، در مورد زمزمه هایی که برخی درباره اجرا نشدن گام بعدی کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران مطرح می کنند، عنوان کرد: مهلت دو ماهه تعیین شده از سوی جمهوری اسلامی در گام سوم، پانزدهم آبان ماه تمام خواهد شد و موعد اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای از سوی جمهوری اسلامی در همین روز فراخواهد رسید...
کد خبر: ۹۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 20 October 2019

ایران به واسطه عدم انجام تعهدات برجامی از سوی دیگر حاضرین در برنامه جامع اقدام مشترک به ویژه اروپایی‌ها و با گذشت یک سال از خروج آمریکایی‌ها از برجام از ازدیبهشت ماه سال جاری، تصمیم به کاهش تدریجی تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام گرفت. در این راه، ایران برای طرف‌های مقابل فرصت‌های دوماهه‌ای تعیین کرد تا آن‌ها مطابق با برجام نسبت به تعهدات خود عمل کنند؛ اما با گذشت شش ماه هنوز شاهد اقدام عملی از سوی شرکای برجامی کشورمان نیستیم.

به گزارش «تابناک»؛ ایران تاکنون در سه گام نسبت به کاهش تعهدات هسته‌ای خود اقدام کرده و موعد اجرای گام چهارم کاهش تعهدات را ۱۵ آبان ماه قرار داده است. این موضوع به شدت اروپایی‌ها را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها نیز طی پیامی در پنجم مهر ماه جاری و همچنین صدور بیانیه‌ای در ۱۵ مهر ماه، خواهان عدم اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران شده اند و حتی ایران را به خروج از برجام تهدید کرده اند؛ با وجود این، این موضوعات تأثیری در تصمیم ایران نخواهد داشت.

تأکید رهبر انقلاب بر کاهش تعهدات هسته‌ای توسط ایران

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دهم مهرماه در دیدار با هزاران فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به موضوع هسته‌ای گفتند: کاهش تعهدات هسته‌ای که مسئولیت آن بر عهده سازمان انرژی اتمی است، باید همان گونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به شکست بی‌تردید سیاست فشار حداکثری امریکا و تسلیم نشدن ایران در مقابل نظام سلطه گفتند: آن‌ها اخیراً با کمک رفقای اروپایی‌شان برای ملاقات با رئیس جمهور کشورمان و ایجاد یک حالت نمایشی از شکست ایران، تلاشی بی‌نتیجه کردند، اما ایران با جدیت و قاطعیت و تا رسیدن به نتیجه مطلوب به کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

یک منبع آگاه: گام چهارم را برمی‌داریم؛ مگر...

در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»، در مورد زمزمه‌هایی که برخی درباره عدم اجرای گام بعدی کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران مطرح می‌کنند، عنوان کرد: مهلت دو ماهه تعیین شده از سوی جمهوری اسلامی در گام سوم، پانزدهم آبان ماه تمام خواهد شد و موعد اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی در همین روز فراخواهد رسید.

 

یک منبع آگاه: اروپا تا 15آبان به تعهداتش عمل نکند؛ گام چهارم را برمی‌داریم/ اجرای دور جدید کاهش تعهدات، بعد از بررسی و تصمیم‌گیری در شورای عالی امنیت/ پیشنهاد ۱۸.۴۲ میلیارد دلاری ژاپن و فرانسه به ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

وی در خصوص تصمیم گیری برای اجرا و نحوه اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای نیز گفت: این موضوع همچون گام‌های قبلی که برای کاهش تعهدات صورت گرفت، بعد از بررسی و تصمیم گیری در شورای عالی امنیت ملی انجام خواهد شد.

این منبع آگاه در خصوص قطعی بودن برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای در پانزدهم آبان ماه خاطرنشان کرد: همانطور که از ابتدای کاهش تعهدات هسته‌ای هم اعلام کردیم، این موضوع کاملا به رفتار اروپایی‌ها بستگی دارد. اگر شاهد اقدمات عملی برای عمل به تعهدات باشیم، تصمیم دیگری خواهیم گرفت؛ اما اگر روال سابق ادامه پیدا کند، مطابق با فرمایش های رهبر انقلاب، تأکیدات رئیس جمهور و بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی کاهش تعهدات برجامی ادامه دار خواهد بود.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور: تشکیل یک کمیته برای تعیین اقدامات گام چهارم

سه روز پیش، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور نیز درباره واکنش ایران به عدم اجرای تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای از سوی اروپایی ها، از پیگیری مداوم اجرای این تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار کرد: در صورتی که اروپا به تعهدات خود عمل نکند، ایران گام چهارم را نیز در موعد مقرر برمی‌دارد.

وی از تشکیل کمیته‌ای در این راستا خبر داد و گفت: این کمیته‌ها هم گام سوم و هم تأثیرات آن را بررسی می‌کنند. واعظی خاطرنشان کرد: همچنین این کمیته بررسی می‌کند که چه نوع اقداماتی را متناسب با شرایط حال برای برداشتن گام چهارم در دستور کار قرار داد. طبیعی است که نتیجه این تصمیمات یک هفته قبل از اتمام موعد مقرر ایران به کشور‌های اروپایی به رئیس‌جمهور تقدیم می‌شود.

رئیس دفتر حسن روحانی با بیان اینکه در این زمینه بررسی‌ها و رصد‌های کافی و پیش بینی شده انجام و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود گفت: اگر هدف‌گذاری‌های لازم برای گام سوم متحقق پیدا نکند و اروپایی‌ها و گروه ۱+۴ نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، طبیعی است که برای برداشت گام چهارم اقدام می‌کنیم.

سازمان انرژی اتمی: کاهش تعهدات برجامی ادامه دارد

پیش از این نیز، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه گام‌های بعدی در صورت اقدام نکردن طرف‌های مقابل در راه است، گفت: با توجه به تحولات اخیر، تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی، بعد از یک صبر راهبردی یک ساله در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و به منظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات انجام شده است. شعار ما آن طوری که رهبری معظم انقلاب فرموده‌اند، فناوری هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است.

«بهروز کمالوندی» یادآوری کرد که در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل ایران آماده بازگشت بوده و در غیر اینصورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.

یشنهاد ۱۸.۴۲ میلیارد دلاری ژاپن و فرانسه به ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

حالا خبر رسیده که ژاپن و فرانسه در یک طرح مشترک، اعطای وامی به میزان تقریبی ۱۸.۴۲ میلیارد دلار با تضمین به حساب نفت به تهران پیشنهاد کرده اند تا علاوه بر جلوگیری از اجرای گام چهارم توسط ایران، شرایط را برای حفظ و ادامه برجام فراهم سازند.

آن طور که روزنامه ماینیتی پس از با انتشار این خبر اعلام کرده، این پیشنهاد در صورتی به قوت خود باقی است که تهران از اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای اجتناب کند و به اجرای کامل برجام پیش از کاهش سه مرحله‌ای تعهدات هسته‌ای اش بازگردد.

خلاصه اقدامات ایران در سه گام قبلی

ایران به دلیل بدعهدی کشور‌های اروپایی به عدم پایبندی کامل به توافق هسته‌ای روند کاهش تعهدات خود به برجام را درسه مرحله آغاز کرده است. گام اول ایران در کاهش تعهدات، ملزم نبودن به رعایت سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده، ملزم نبودن به رعایت محدودیت غنی سازی اورانیوم تا سقف ۳.۶۷ درصد، خارج نکردن مازاد آب سنگین بودند که در هجدهم اردیبهشت اعلام شد.

گام دوم روز شانزدهم تیر و با بیانیه دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از ۳.۶۷درصد اجرا شد. گام سوم هم برای کاهش و توقف برخی تعهدات ذیل برجام که از شانزدهم شهریور شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژ‌ها در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹۴
به کمتر ۲۵میلیاردیورو نباید رضایت داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کو؟ اصلا خبری نیست گلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
تو بگو 100 ميليارد يورو بلا عوض. هرگز ايران نبايد قبول كنه. چشم اندازه بسيار روشن و درخشان است ان شا الله
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
چشم دیگه امری ندارین؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
عمو مکرون ۳ میلیارد گذاشت روی پیشنهاد قبلی اش و به ۱۸ رسیدند!!!!!!این خبرها را نزنید و اروپایی ها هیچ کاری نمی توانند بدون اجازه امریکا انجام دهند.
طرح مکرون طرح عمران خان طرح ژاپن طرح مکرون طرح عمران خان و .... این سیکل تخیلی مدام میچرخد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
هر مقدار دالاری که به ایران داده شود حتی یه پاپاسی گیر مردم این نمیاد اما اگه تحریمی صورت گیرد کلیه هزینه را تمام و کمال باید مردم بدبخت ایران بپردازند.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
این تهدیدات به ضرر خودمان است و با این پولها مملکت به ارامش نمیرسد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
پنج سال تحریم باشیم هوش ایرانی کشور درست میکنه
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
چرا اروپا بجاي وعده سقف مبلغي دلار، يك پيمان مبادله پولي دوجانبه بر اساس يورو با ايران نمي‌بندد تا بدون هرگونه سقفي و مستقل از دلار با ايران مبادلات اقتصادي انجام دهد؟
آيا اروپا اجازه پول يوروي خودش را هم ندارد؟
روی ژاپن میشه حساب کرد ولی اروپا غلام حلقه به گوش آمریکاست

اصلا روی روسیه حساب نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اروپا، ژاپن، کره جنوبی، چین و روسیه همه نوکر آمریکا هستند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اتفاقا ژاپن یکی از ایالتهای امریکا است از نزدیکی اقتصادی به ان
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
متاسفانه تفکر غلط و نادرستی که ریشه منافع ملی ما را سوزانده است همین است که هر کشوری به دنبال منافع ملی خود باشد را نوکر می نامیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
مهدی
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
فراموش کردی که جهان تعییر کرده است و ما در یک حکومت جهانی سرمایه داری غرق هستیم که کشور ها مانند استانهای ان می باشند و بدون ارتباط سالم با دیگران توانایی ادامه دادن را با شکل های قدیمی نیست ودلیل اصلی ان امکانپذیر شدن و تاثیر تحریم هاست..
چرا ژاپن و فرانسه میخواهند غرامت بدهند چرا در تامین حتی امکانات مسالمت آمیز کمک ایران نمی کنند چرا فرانسه شرکتهای ماشین سازیش را موظف به همکاری با ایران نمیکنه و.......
پاسخ ها
امیرکبیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
غرامت نیست مجید دلبندم پول فروش نفت خودمونه.... بله برادر اینجوریاست
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اولین روز شروع کاری و اخبارهای دلاری و وامی شروع شد
پیش به سوی درگیری نظامی و جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
خدا از دهنت بشنوه
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مگه جنگ الکیه که هی میگی جن میشه جنگ میشه!؟
اگر میخواست جنگ بشه تا حالا شده بود.درضمن اسلحه های درجه یک که نتونستن یمن را شکست بدهند به ایران کاری .ندارند فقط چنگ ودندان نشون میدن.د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
تکلیف همه معلومشه
ناشناس
| Philippines |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
ایران هر چه سریعتر باید بمب هسته ای و موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر بسازه و سپس جلوی صادر شدن نفت از خلیج فارس را بگیره الان که بمب اتم نداریم و برد موشکهامون ۲۵۰۰ کیلومتر است امریکا جرات رویارویی نداره و تنها شرط باز شدن خلیج فارس را رفع تمام تحریمها و پذیرفتن ایران بعنوان یک کشورهسته ای و قبول هژمونی ایران بزاره
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
انشالله
احمدی نژاد 700 میلیارد دلار را در عرض دو سال دود هوا کرد الان برای 18 میلیارد از ما گرو کشی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
حسن جونتون هم در این مدت سر کار ۳۵۰ میلیارد دلار دود کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
یا نمی دونی سال چیه یا نمیدونی 700 میلیارد دلار چیه در اسرع وقت این دو تا رو برو یاد بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کی گفته حسن جون ماست من در مورد حسن هم نوشته بودم ولی ظاهرا موریانه خورده هر دو ضربه ای که به زندگی من وارد کردند امیدوارم خدا به زندگیشون وارد کنه حالا تو با محمود جونت خوش باش
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
احمدی نژاد در بهترین حالت روزی 1 میلیون بشکه نفت میفروخت که با قیمت متوسط 100 دلاری میشد 100 میلیوناین رقم در سال میشه 36 میلیارد دلار.حالا با قیمت دلار اون روز یارانه سالیانه مردم ایران چیزی بالغ بر 15 میلیارد دلار میشد.یعنی خالص مانده نفت از تفاضی یارانه چیزی حدود 20 میلیارد دلار بود.برو ببین سر همین آزادی جیسون رضائیان(که دولت حسن گفت به خاطر برجام بوده)چقدر اسکناس دلار به ایران دادن.و تو اون 4 سال اول که دولت روزی 2.5 میلیون بشکه نفت میفروخت پولش چقد میشد.یارانه رو هم اگه بلد بودی به دلار حسابش کن.بعد خودت مرد باشی تا آخر عمرساکت میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کل در امد نفتی ایران قبل از انقلاب 140 میلیارد دلار بود بعد از انقلاب تا قبل از احمدی نژاد مجموع درامد نفتی 435 میلیارد دلار بود که اگر با قبل از انقلاب جمع بشه میشه 575 میلیارد دلار. اینا امار مقامات رسمی مثل
معاون اسبق وزارت نفت اقای اکبر ترکان است تو دوره احمدی نژاد که نفت به 150 دلار در بشکه رسید ایران از فروش نفت 700 میلیارد کسب کرد یعنی 100 میلیار
بیشتراز انچه که از زمان مظفرالدین شاه تا قبل اقای احمدی نژاد کسب شده بود بیشتر ان در امد در دو سال اخر اقای احمدی نژاد کسب شد اما چیزی که اتفاق افتاد یک سوم شدن دارایی مردم شد من 60 میلیون تو بانک
پول داشتم که می تونستم باهاش یه پرادو صفر بخرم ولی یه شبه ان 60 میلیون ارزشش شد 20 میلیون یعنی 40 میلیون دارایی من رفت به جیب دولت. حالا 700 میلیارد دلار فقط پول نفتی است که نابود شد انچه از جیب مردم رفت و کسی حساب نکرده. اگه تو حساب حالیته بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اقای مصطفی قاسمی گزارشهای متعدد داخلی و خارجی
در باره درامد بیش از 100 میلیاردی سالانه نفتی در ان سالها پره یه زحمتی بدی می تونی در عرض یه دقیقه پیدا کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
خطاب به ناشناس یکی مانده به اخری
جهت اطلاع شما در همان زمان احمدی نژاد فاصله طبقاتی بین غنی و فقیر کاهش یافته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
۱۳:۵۷
نفت تو اون دوره همش 150دلار نیود توی بحران اقتصادی تا سی دلار هم اومد اما آمار بانک مرکزی در زمان دولت روحانی میگه در اون زمان کل درآمد نفتی 618 میلیارد دلار بوده که در زمان روی کار اومدن دولت تدبیر بین 50 تا 60 میلیارد دلارش طبق گفته آقای طیب نیا ذخیره صندوق بوده و حدود 150 میلیارد از اون بلوکه بوده که طبق گفته اوباما قرار بود در برجام به ایران داده شه که نشده در مورد نابود شدن هم باید بدونی که همین توانایی های دفاعی ایران مثل باور 373از پول اون زمانه که از سال 87 طراحیش شروع شد تا 93 یا بحث توسعه راهها و مسکن و سرمایه گذاری در بحث پالایشگاه مثل ستاره خلیج فارس و پارس جنوبی که فقط نزدیک به پنجاه میلیارد دلار هزینه داشته وغیره وقتی میتونی بگی دود شد که هیچ کدوم از اینا رو نبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
500 میلیارد دوما خودش در اورد عرضه دارید درارید
فرانسه ک۶ دست دراز آمریکا است و ژاپن که وحدت خودرا با ترامپ می خواهد به اثبات برساند می خواهند ایران را زیر قرض بکشانند و به ایران وامی بدهند که در چند سال پرداخت شود و ایران را همیشه زیر فشار بگذارندکه اگر کاری را که ما می گوییم انجام ندهید ما باقی وام را قطع خواهیم کرد دقیقا مثل یکسا ل که گذشت و ایران اروپایی ها با وعده خط بانکی با ایران و ع ه ای توخالی ایران را اسیر برجام بی فرجام بکنند.
بیچاره بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
امروزهم مثل هفته پیش شاخص کل وحشتناک فروریخت درست مثل برجهای دوقلوی نیویورک !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
حباب ۲۰۰ هزارواحدی بورس داره تخلیه میشه همه فروشنده شدن
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بورس ۶۰۰ هزارتایی نشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اگه میذاشتن شاخص کل بورس را یک میلیون تایی هم میکردن ولی نتونستن
زود تر برجام را آتش بزنید!! همه راحت می شوند! مسخره بازی چیه، گام به گام مردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
آتش زدن برجام، نابودی ما! عجب نسلی بودیم ما!
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
برجام را که آقایان از جبهه پایداری با دوستانشان به همراه پرچم امریکا پارسال در صحن علنی مجلس آتش زدند و تمامش کردند
و چقدر آنروز کاسبان تحریم خوشحال بودند !!؟؟
ما نیازی به وام نداریم بلکه باید هر چیزی را راحت خرید و فروش کنیم
ما باید بجای گامهای به عقب برجامی ، گامهای به جلو پسا برجامی باید بردازیم. یعنی بجای گام به عقب ، باید ده گام به جلو برداریم. مثل همین سانتریفوژهای پیشرفته ، یا موتور پیشران هسته ائی.
وقتی خرید آب سنگین و مازاد اورانیم غنی شده از ایران تحریم شده چطوری میخواهید با ۱۸/۳۰۰ و یا حتی صد میلیارد دلار پیشنهاد کاملا به برجام باز گردید؟!!! این یعنی خواست آمریکا، توقف تولید آب سنگین و غنی سازی
هر چه بیشتر می گذرد بیشتر به خیانت و خصومت فرانسه به ملت و کشور ایران پی می برم. ماکرون نماینده دولت پشت پرده و جانی صهیونیست جهانیست. هر که می خواهد از بغض نظر منفی بدهد. مشکلی با این کار ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
همه مقصرند بجز ما!!!
قطعا آمریکا و اسرائیل از خدا میخواهند که ایران در گامهای بعدی قدم های بزرگتری را بردارند
و از برجام خارج شود
تا آنها با تبلیغات وسیع و هجوم رسانه ای به اروپا و دنیا بقبولانند
که ایران قصد ساخت بمب اتمی دارد و بهانه لازم را برای فشار بیشتر و حتی تهاجم به کشور را در دستور کار قرار دهند
ما باید با عقلای دنیا از جمله ژاپن و فرانسه برای گرفتن وام و پیشبرد اهدافشان با سرعت کمتر ادامه دهیم
والا هم پیاز را خورده و هم پول را داده و هم کتک خواهیم خورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
همین آمریکا با ما برجام رو توافق کرد بعد الان خودش دوست داره ما بریم بیرون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
یعنی میگی اسرائیل دوست داره ایران به بمب اتم نزدیک بشه خیلی احمقی
تعداد گام ها چقدر است؟ یک برنامه مشخص بدین که مثلا تا یک سال به سطح قبل از مذاکرات برمیگردیم. وگرنه اینجوری ممکنه سیصد تا گام برداریم و هنوز عملا خیلی از توانایی ها محدود شده باشه. تا کی‌این بازی که فقط برای ایران باخت داره ادامه خواهد داشت؟ مردم در حال له شدن هستند نه مسئولین!
این کاهش تعهدات برجامی یکی از بزرگترین اشتباهات مسئولان بود که انجام دادند.
در واقع با این کار دو حالت پیش می‌آید و حالت سوم که کوتاه آمدن آمریکا باشد، از اول امکان نداشت.اینکه اروپایی‌ها کاری بکنند در حالی که آمریکا مخالف است، بیشتر شبیه شوخی است و اینکه مسئولان به اروپا امید بسته‌اند نشان می‌دهد که ایران در چه شرایط سخت و بحرانی و بن‌بست کاملی قرار گرفته است.
این دو حالت به این ترتیب است:۱.کاهش تعهدات برجامی اونقدر ادامه پیدا کند که در آخر به نقض بزرگی در برجام منجر شود و شرایط برای بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت فراهم گردد.در این صورت هیچ چیزی عاید ایران نخواهد شد؛مگر تحریم و فشارهای بیشتر و حتی خطر جنگ.
۲.کاهش تعهدات برجامی که هم‌اکنون بیشتر نمایشی است تا کاری قابل ملاحظه و چشمگیر، دیگر قابل پیگیری و انجام نباشد! یعنی دیگر هیچ اقدام کم‌اهمیت و نمایشی باقی نمانده باشد که بشود انجام داد و اگر قدم دیگری برداشته شود در واقع عبور از خط قرمز و نقض آشکار و صریح برجام است که حتی اروپایی‌ها هم اعلام کرده‌اند در صورت برداشته شدن این گام از برجام خارج خواهند شود و در واقع حالت اول رخ می‌دهد.در این صورت مسئولان مجبورند که دیگر هیچ کاری نکنند و در واقع بحث گام‌های اول و دوم و سوم و چهارم یا هر عددی یک‌جایی به پایان می‌رسد! که این البته باعث آبروریزی هم خواهد بود و باعث این سؤال می‌شود که پس این همه ادعا در مورد کاهش تعهدات برجامی و غیره چه بود؟
درادامه سقوط بیسابقه وتاریخی ۱۱۰۰۰ واحدی بورس درهفته گذشته (سه شنبه سیاه بورس) امروز یکشنبه ۲۸ مهر نیز روندنزولی بورس باشدت ادامه یافته و شاخص کل تنهایک ساعت ونیم بعدازشروع به کارتاتالار بورس بیش از ۷۰۰۰ واحددیگرسقوط کرده و شاخص کل که چندهفته پیش به مرز ۳۳۰ هزارواحدرسیده بود هم اکنون دراستانه بازگشت به کانال ۲۰۰ هزارواحداست . صف های فروش بسیارمتراکم است وهمه فروشنده شده اند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بالاخره روندتخلیه حباب ۲۰۰هزارواحدی بورس شروع شد
یعنی کل برجام و به فنا دادن هسته ای مملکت خلاصه شد در یک وام ( وام؟!!!!!!) 18 میلیاردی؟!!!!
درود بر قهرمانان دیپلماسی و درایت و دقت آنها!
۱۸ میلیارد؟ علی برکه الله!...
این نتیجه التماس دولته و اینکه دایما میگه ما بر میگردیم و همه تعهدات رو انجام میدیم اینجوری اگه اورانیومی هم اضافه تولید کنیم غربیها راحت از دستمون در میارن و دیگه بعدا تهدیدی هم نمیتونیم بکنیم
گام هزارم را هم بردارید آنها به تعهداتشان عمل نمیکنند
عده ای با بی خردی و عملکرد غلط در سنوات گذشته ، طناب را به گردن مردم انداخته اند و اهرم بالا کشیدن آن را به آمریکا داده اند .
18.42 میلیارد دلار رقمی نیست که ، ما ایرانی ها این مبلغ رو در مسافرت های خارجی خرج می کنیم
وام میدن یعنی هیچی
من هیچوقت به احمدینژاد رای ندادم اما بسیاری از مدیریتها، و موضع گیریها و کارها و گفته ها و اعمال ایشان بهتر از حال حاضر بود.

تنها روحانی میتوانست ثابت کند و کرد که احمدینژاد خوب بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
احمدی نژاد خوب نبود خیلی بد بود این یکی تو دوره دوم از اون بدتر بود اگه ازاد مردی باید با انصاف و حساب و کتاب حرف بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
۱۳:۰۸
آزادمردی و انصاف معیار و ملاک داره به حرف امثال من و شما نیست و رسانه ها هم تعیین کننده اون نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
سه میلیون مسکن ساخت فقط همین کافیه
18 میلیارد دلار؟؟؟؟؟ 18 سنت هم داده نمی شه این خبرهای فیک را از کجا گیر می آوری؟
این مبلغ حتی برای یک کشور با جمعیت سه چهار میلیونی یک توهین بزرگه،حالا در نظر بگیرید برای یک کشور 90 میلیونی مثل ایران...
غرب هیچگاه از گام های ایران نخواهد ترسید...چون میدونه که اراده ای برای ساخت بمب وجود نداره...
خدا وکیلی توهین از این واضح تر هم داریم ؟
منت میذارن پول نفت رو بهمون میدن. چیز دیگه ای نمی خواهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
نفت در برابر غذا
وام نمی‌دهند! تحریم‌ها هم برداشته نمی‌شود.برجام را هم نمی‌توانیم نقض کنیم.مذاکره هم که از دست این مسئولان برنمی‌آید تا انجام دهند.جنگ هم احتمالش کم است.ما می‌مانیم و تحریم‌ها و یک مرگ تدریجی.
"ژاپن و فرانسه در یک طرح مشترک، اعطای وامی به میزان تقریبی ۱۸.۴۲ میلیارد دلار با تضمین به حساب نفت به تهران پیشنهاد کرده اند تا علاوه بر جلوگیری از اجرای گام چهارم توسط ایران، شرایط را برای حفظ و ادامه برجام فراهم سازند."
- این چه پیشنهادیست که فروش نفت ما را تحریم می کنند ودر عوض می خواهند وام بدهند؟؟؟ تحریم های غیر منطقی را بردارند نیازی به وام نداریم.
کاهش تمام تعهدات هم انجام شود دردی از مردم دعوا نخواهد شد ابن دیوار برجام از ابتدا کج گذاشته شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بعضی زیر دیوار راخالی کردند
این لجبازی های بیهوده برای چیست وقتی فتوا داده شده بمب اتم حرام است و ما قصد ساخت آنرا نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
به بهانه تولید برق صدها میلیارد دلار خرج هسته ای شد که هنوز یک مگا.ات برق هم به کشور نداده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
چرا دروغ میگی هزارمگاوات برق هسته ای تولید میشه تازه اب شییرین هم تولید مکند چرا انقد دروغ میگید مرد حسابی
ایران باید در هر گام ، گامهای قبلی را برگشت ناپذیر اعلام کند زیرا انها می گویند هر زمان که اقدام کنیم ایران گفته به نقطه اول بر می گردد پس برای ادامه این شرایط هیچ نگرانی ندارند
این دولتی ها با ناکارمدیشان چنان بلایی سر ما اوردند که غرب و شرق مدام پیشنهاد پول میدهند که این کشور مقروضتر بشه در برابر جامعه جهانی بهتر نیست یکبار همه شان استفا بدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
هسته ای شدن هزینه داره
من فقط یه خواهش دارم،

می شه فاصله زمانی این گامها را از 60 روز به یک هفته، کاهش بدید.

اینطوری بازی سریعتر جلو می ره و زودتر به نتیجه نهایی می رسیم.

لطفا به اطلاع مسئولین و غیر مسئولین برسانید.

مشکل ما الان کمبود هیجانه!!!!!! یه کم به داد ما برسید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
احسنت
اصلا برای اورپا اهمیتی ندارد که ما گام 4 هستیم یا گام 10. پولی هم به ما نمی دهند مگر آمریکا اجازه دهد. به علاوه در اورپا حتی 1 سنت هم حساب و کتاب دارد و باید پاسخ گوی مردم و مالیات دهندگان باشند، شاید از سر ترحم به بعضی کشور های فقیر کمک کنند ولی از این پولها میلیاردی ندارند به کشور دیگری کمک کنند مخصوصا کشور ما که اصلا در حوزه تمدنی و جغرافیایی و سیاسی اورپا نیست. پس واقع بین باشیم. شاید ایرانی های متخصص و ثروتمند خارج از کشور به خاطر کشورشان کمک کنند اگر بعضی نگاهها در داخل تغییر کنه!! ولی از بیگانه هرگز نباید انتظاری داشت. به جای التماس کردن، نگاه مان را تغییر دهیم نخبگان در داخل و خارج می توانند چرخ صنعت را به حرکت در آورند و ایرانی های ثروتمند می توانند با سرمایه گذاری کمک کنند!
ریزش شدید بورس نشان داد که این مقامات آگاه از وضع مملکت و سقوط اقتصادی خبر ندارند!!!!
اخرش تا کجا؟ شما که بمب نمی خواهید پس چرا هی تهدید می کنید تا دیگران شک کنند به نیت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مسئله همینه.
اگر می گفتیم بمب می سازیم و گام ها برداشته می شد نتیجه ی بهتری در انتظارمون بود.
متاسفم که هنوزم بفکر فروش نفت و خام فروشی برای ارز اوری هستیم
بمب اتمی که حرام اعلام شده برق هسته ای هم که خبری نیست می شه مقامات و مسئولین به مردم توضیح دهند پس این همه خسارت که به کشور برای این غنی سازی وارد شده است چه توجیهی دارد؟! نکند فکر می کنند مردم ایران هم مثل خودشان همه گرین کارت آمریکا در جیبشان است و همه اقامت اروپا و انگلیس و کانادا را دارند؟!!!
تا زمانیکه این مسوولان هستند اوضاع بدتر خواهد شد
بخدا اگر دو گام دیگه برداریم خود امریکا پیشنهاد پول میده حماقت نکنید بردارید
موشك جواب موشك !!!
راه رستگاري اين است : برجام را اتش بزنيد ، روحاني استعفا بدهد ، از بين حسين شريعتمداري ، كريمي قدوسى ، حاجي دليگاني ، ........ يا ساير تندرو ها يك رئيس جمهور انتخاب شود . مشكلات براي هميشه فاتحه .
در هر صورتش ما مردم بدبختیم یعنی اگر هم توافقی صورت بگیرد تحولی عجیب و غریبی هم صورت نخواهد گرفت
یک گام دو گام دیوید بکهام
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی