بازدید 19261
۱

بیش از یک چهارم ایرانی‌ها کمر درد مزمن دارند

کد خبر: ۹۳۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 20 October 2019

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج مطالعه‌ای که در کشور انجام شده نشان می‌دهد که ۲۷ درصد (حدود یک چهارم) مردم ایران کمردرد مزمن دارند.

به گزارش «تابناک»، دکتر رامین کردی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در طول یک سال گذشته هم در کشور، حدودا از هر چهار نفر، یک نفر بیشتر از سه ماه کمردرد داشته است.

وی به مطالعه دیگری که در تهران با همکاری شهرداری تهران انجام شده است اشاره کرد و گفت: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۳۳ درصد مردم تهران کمردرد دارند، اگر مردم تهران سوال شود که در ۲۴ ساعت گذشته کمردرد داشته‌اید یا نه؟ از هر سه نفر، جواب یک نفر مثبت است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: شیوع گردن درد هم در کشور و هم در تهران، مقداری از کمرد درد کمتر است اما این دو بیماری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کردی بیان داشت: مطالعات نشان داد که عارضه کمردرد در کشور در حال افزایش است و هم اکنون مشکل کمردرد در ایران به اندازه کشورهای غربی است.

وی درباره راهکارهای مهم مقابله با کمردرد، توضیح داد: ورزش و آموزش صحیح، دو راهکار اصولی برای کاهش کمرد درد است و افراد مبتلا به این عارضه با افزایش فعالیت‌های بدنی، می‌توانند از شدت کمردرد کم کنند.

به گفته کردی، افرادی که روزی نیم تا یک ساعت فعالیت متوسط بدنی از جمله راهپیمایی دارند میزان کمردرد در آنان نصف می‌شود به عبارتی، این افراد نصف سایر افراد به کمردرد مبتلا می‌شوند.

وی یکی از ورزش‌های مفید برای کاهش کمردرد را کوهپیمایی عنوان کرد و گفت: افرادی که فقط یک روز در هفته و آن هم فقط چند ساعت کوهپیمایی می‌کنند، از میزان کمردردشان کاسته می‌شود.

کردی درباره تاثیرات مصرف سیگار و قلیان و ایجاد مشکلات دیسک کمر اظهار داشت: هرچند دیسک کمر، رگ خونی ندارد اما رگ‌های بسیار کوچکی در اطراف آن وجود دارد و سیگار و قلیان همانطور که راه رگ‌های قلب و عروق را می‌بندند، رگ‌های دیسک را هم مسدود می‌کنند و مصرف‌کنندگان این مواد دخانی، مشکلات دیسک بیشتری دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
از دیدگاه طب سنتی عامل مهمی در کمر درد سردی و تری(بلغم) است.
با افزایش حرارت و خشکی بدن با غذاهایی همچون زنجفیل و ارده و عسل و استفاده از کرسی در زمستان با هوای متمایل به سرد اتاق می توان در کاهش این مشکل اقدام کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر