بازدید 5107
۳

مسیر نجف به کربلا توسط ۱۲۰۰ داوطلب نظافت می‌شود

۱۲۰۰ داوطلب شهرداری تهران در نجف و کربلا خدمات‌رسانی می‌کنند
کد خبر: ۹۳۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 20 October 2019

مشاور شهردار تهران از حضور و فعالیت یکهزار و ۲۰۰ نیروی داوطلب شهرداری تهران برای پاکسازی مسیر ٩٠ کیلومتری راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلا خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سعید صادقی روز شنبهدر گفت و گو با ایرنا به کربلا اظهار داشت: پاکسازی و نظافت مسیر ٩٠ کیلومتری راهپیمایی اربعین حسینی پویشی است که اگر به صورت داوطلبانه و مردمی و با تاکید بر امر به معروف صورت گیرد و استمرار پیدا کند، در آینده بسیار نزدیک به یک فرهنگ در این راهپیمایی عظیم و میلیونی بدل می‌شود.

مشاور شهردار تهران توضیح داد: در طول مسیر راهپیمایی و به فاصله هر ۱۵ تا ۲۰ عمود، بنرهایی با عنوان خادم المنتظَر نصب شده و زائران کربلا، در مسیر راهپیمایی، ۷۲ بنر را با این عنوان مشاهده کرده اند. این بنرها در واقع معرفی پویشی است از جمعیتی داوطلب که نظافت مسیر راهپیمایی را را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل مجموعه‌های مختلفی مانند پویش «جای پای یار» شامل داوطلبانی از استان یزد و استان‌های شرق کشور یا مجموعه قرارگاه امام رضا(ع) داوطلبانه این وظیفه مهم را به صورت خودجوش برعهده داشتند.

صادقی با اشاره به اهمیت فعالیت این گروه‌های مردمی گفت: استمرار چنین فعالیتی می‌تواند به بخشی از فرهنگ مستحکم راهپیمایی و گردهمایی بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین تبدیل شود و کوچک‌ترین نتیجه آن این است که مسیر زیارت آن حضرت همیشه پاکیزه خواهد بود.

مشاور شهردار تهران اضافه کرد: امسال یکهزارو ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران که بسیجی هستند، به صورت داوطلبانه و با مرخصی به این پویش پیوستند و از ۱۳ مهرماه در منطقه مستقر شده‌اند.

صادقی افزود: این حرکت مردمی امسال به طور تقریبی، بالغ بر ۱۰هزار نفر همراه دارد که در دو شیفت ۵ هزار نفره از نجف تا کربلا به جمع آوری زباله و آموزش به زائران و... مشغول هستند. شیفت اول از ۱۶ تا ۲۱ مهرماه و شیفت دوم از ۲۱ تا ۲۷مهرماه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای این پویش البته امکاناتی از جمله ۶۰ هزار تن کیسه زباله با ابعاد ۹۰ در ۱۲۰ و...فراهم شده و تلاش ما مبتنی بر تقویت روحیه خدمت داوطلبانه و همراهی با مردم در حفظ پاکیزگی و نظافت مسیر راهپیمایی است.

مشاور شهردار تهران با بیان این مطلب که امسال میزان زائران به نسبت سال‌های قبل بسیار بیشتر بود، گفت: افزایش تعداد زائران تقویت این حرکت مردمی را ضروری‌تر می‌کند، ضمن اینکه همان طور که اشاره شد، موضوع امر به معروف در حوزه زباله و یادآوری به موکب‌داران نیز از برنامه‌هایی بوده که امسال به جد به آن توجه شد.

صادقی تاکید کرد: امیدوارم در سال های آینده شرایطی فراهم شود تا در طول این مسیر، شرایطی پیش آید که دیگر شاهد ریختن زباله نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
خیلی کمه . ضعیف هستند .
دو مطلب در این زمینه قابل توجه است :
1- اینکه در همان زمان سفر امکاناتی فراهم شود که کمتر زباله تولید و به سطح جاده ها ریخته شود مثل استقرار سطل های ذباله ( البته با شرط تخلیه مستمر آنها جهت ممانعت از ایجاد بوهای نامطبوع و جاری شده پس آب از این سطل ها و نهایتاً ممانعت از بوی بد زباله و بیماری های زائرین در مسیر ) .
2- فراخوان و استفاده از نیروهای داوطلب مردمی با ثبت نام آنان از ابتدای ماه محرم تا چند روز مانده به اربعین ، جهت استقرار در کنار نیروهای اعزامی شهرداری جهت انجام همین امر جمع آوری زباله ها در طول مسیر همزمان با راهپیمایی زوار . مطمئن باشید که در صورت انجام این فراخوان آنقدر نیروی داوطلب بی جیره و مواجب ( که البته که اجر و مزد این اقدام عظیم توسط حضورت امام حسین علیه السلام پرداخت می گردد و نیروهای داوطلب تحت هیچ شرایطی سربار جامعه نخواهد بود .
وی ادامه داد: برای این پویش البته امکاناتی از جمله ۶۰ هزار تن کیسه زباله با ابعاد ۹۰ در ۱۲۰
کار بسیار خوب و پسندیده ایست ولی در میزان کیسه ها اشتباه نشده؟60هزار تن خودش بار 2-3 تا کشتی میشه ها.من فکر کنم در بیان مقدار کیسه ها اشتباهی شده.
القرض ان شاء الله در مراسم های بعدی شاهد آنچنان رشد فرهنگی در میان زوار باشیم که خودبخود رعایت کنند و ضایعات و زباله را حتی در بیابان بر روی زمین رها نکنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر