بازدید 3615

انصراف ترامپ از میزبانی «جی۷» در تفرجگاه شخصی

کد خبر: ۹۳۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ 20 October 2019

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتقاد دموکراتها و رسانه های خبری از برگزاری نشست آتی «جی هفت» در تفرجگاه ساحلی خود در میامی، اعلام کرد که از میزبانی این نشست در مکان مزبور منصرف شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، در پی اعلام تصمیم دولت آمریکا به برگزاری نشست کشورهای عضو «جی هفت» در تفرجگاه ساحلی و شخصی «دونالد ترامپ» در میامی فلوریدا، سیل انتقاد دموکراتها و اصحاب رسانه ها به سوی ترامپ سرازیر شد.

ترامپ نیز در واکنش به این انتقادها تصمیم خود را لغو و اعلام کرد که کاخ سفید در حال جستجو برای یافتن مکانی دیگر جهت برگزاری این نشست است و این احتمال وجود دارد که نشست سال ۲۰۲۰ «جی هفت» در کمپ دیوید- اقامتگاه رسمی دولت آمریکا برای مقامات بلندپایه خارجی- برگزار شود.

گفتنی است که اعلام تصمیم ترامپ برای برگزاری نشست جی هفت در میامی فلوریدا با انتقادهایی از سوی جمهوریخواهان از جمله فرماندار «بیل ولد» و «مارک سنفورد» نماینده پیشین آمریکا روبرو شد که این تصمیم او را «فاسد» می خواندند.

دموکراتها و ناظران حکومت در آمریکا نیز این بحث را مطرح می کنند که کسب و کارهای خانوادگی و شخصی ترامپ به دلیل قبول حمایت از سازمانهای سیاسی داخلی و مقامات خارجی به طور مرتب قانون اساسی آمریکا به ویژه بند مربوط به مواجب و مقرری [رئیس جمهور] را نقض می کند.

مطابق این بند از قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور ملزم است از پذیرفتن هدایا و یا وجوه پرداختی از سوی کشورهای خارجی، ایالات آمریکا یا دولت فدرال خودداری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر