بازدید 4157

صدور اسناد تک برگی به دفاتر اسناد رسمی واگذار می‌شود

کد خبر: ۹۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 19 October 2019

نایب رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران از پیگیری طرحی خبر داد که بر اساس آن قرار است صدور اسناد تک برگی از ادارات ثبت اسناد به دفاتر اسناد رسمی واگذار شود.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی کانون سردفتران به نقل از محمد عظیمیان درباره نتیجه جلسه «واسپاری برخی امور سازمان ثبت به دفاتر اسناد رسمی»، اعلام کرده است: در هفته‌های گذشته در رابطه با صدور سند مالکیت تک برگ از سوی دفاتر اسناد رسمی بحث شده بود که این موضوع هفته گذشته نیز پیگیری شد و سازمان ثبت مخالفتی با این امور ندارد.

این عضو هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفته است: به احتمال زیاد هم در حوزه صدور سند مالکیت تک برگ توسط دفاتر اسناد رسمی این اتفاق خواهد افتاد و هم در حوزه واگذاری قسمتی از اجرا به دفاتر اسناد رسمی، تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

عظیمیان همچنین به برگزاری جلسه دیگری با حضور مدیرکل نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر دستور رئیس سازمان ثبت اسناد برای بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان تهران اشاره و اعلام کرده است: در این جلسه پیشنهاد شد بازرسان صرفا به امور شکلی اکتفا نکنند و امور فنی در دفاتر اسناد رسمی نیز بررسی شود. البته دفاتری که قواعد و مقررات را به صورت فنی رعایت نمی‌کنند زیاد نیستند.

این مقام مسئول در کانون سردفتران گفته است: همچنین هماهنگی لازم ایجاد شد تا از سردفتران با تجربه اسناد رسمی هم استفاده شود و احتمالاً حدود 100 تا 200 سردفتر را معرفی می‌کنیم تا از ظرفیت این افراد در بازرسی فنی دفاتر اسناد رسمی استفاده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان