بازدید 6131

امید به زندگی در زنجان ۶ سال بالاتر از میانگین کشوری

کد خبر: ۹۳۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 19 October 2019

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در نتیجه بهبود شاخص‌های بهداشتی، امید به زندگی در این استان در مقایسه با میانگین کشوری ۶ سال بالاتر است.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا صایینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای افرادی که در سال ۹۶ در استان زنجان متولد شدند، امید به زندگی در زنان ۸۱.۲ سال و در مردان نزدیک ۷۹ سال محاسبه شده است که بر این اساس به طور متوسط میزان امید به زندگی در بین زنان و مردان زنجانی نزدیک ۸۰ سال است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ نیز میانگین امید به زندگی در استان بدون تغییر خاصی حدود ۸۰ سال برآورد شد.

گفتنی است امید به زندگی شاخصی است که نشان می‌دهد متوسط طول عمر در یک جامعه چقدر است و یا به عبارت دیگر هر عضو آن جامعه چند سال می‌تواند توقع حیات داشته باشد.

صایینی به روند افزایش جمعیت سالمندی در استان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس شاخص های حوزه سلامت در کشور، افراد بالای ۶۵ سال جزو سالمندان طبقه بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات مراقبت بهداشتی به صورت رایگان برای جمعیت سالمند استان در مراکز بهداشتی درمانی انجام می‌شود، گفت: خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی، تست سالانه قند و چربی خون و مشاوره تغذیه از جمله این اقدامات است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، هم اکنون اطلاعات مربوط به ۱۰۴ هزار و ۷۵۶ سالمند این استان در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) ثبت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر