بازدید 13781
پیمانه اقتصادی؛

یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تن از دیروز قطع شد/ علت قطع صادرات دارو از کره به ایران/ پیش‌بینی مبلغ عیدی کارکنان در سال ۹۹/ دلیل اصلی قیمت بالای گوشت در بازار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار نفت امسال روزانه ۲ میلیون بشکه را از دست داد، اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشور‌های دیگر، طلای جهانی ارزان شد، برگزاری روز ملی صادرات به دستور وزیر صنعت لغو شد، قیمت چای داخلی کاهش یافت، احتمال رکود در اقتصاد جهان بسیار بالاست و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 19 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار نفت امسال روزانه ۲ میلیون بشکه را از دست داد، اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشور‌های دیگر، طلای جهانی ارزان شد، برگزاری روز ملی صادرات به دستور وزیر صنعت لغو شد، قیمت چای داخلی کاهش یافت، احتمال رکود در اقتصاد جهان بسیار بالاست و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را در بر دارد.

وزارت راه و شهرسازی اجازه سواستفاده به انبوه‌سازان ندهد

یکی از ایرادات عمدۀ وارده به مسکن مشارکتی، مالکیت انبوه‌ساز بر بخش قابل توجهی از واحد‌ها در این طرح و ایجاد فضای سوداگری است. در همین خصوص، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از سوءاستفاده انبوه‌سازان در طرح اقدام ملی گفت: «در طرح مسکن مشارکتی زمین که سرمایه‌ای ملی است در اختیار انبوه ساز قرار خواهد گرفت. در همین راستا، باید تمهیداتی پیش‌بینی شود تا راه سوءاستفاده انبوه‌سازان بسته شود. قرارداد‌های مسکن مشارکتی باید به شکلی باشد که انبوه‌سازان واحد‌های خود را احتکار نکنند و واحد‌های که در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد، نباید با قیمت بالا در اختیار مردم قرار گیرد.

همچنین وزارت راه و شهرسازی نباید مالکیت را به انبوه‌ساز منتقل کند و انبوه‌ساز نیز ملزم به تکمیل واحد‌های مسکونی در زمان مشخص باشد.» وی با بیان این که وزارت راه برای سرسامان دادن بازار مسکن باید از تجربه‌های گذشته استفاده کند، افزود: «بحث‌های کارشناسی مختلفی در باره مسکن مشارکتی مطرح است. در گذشته هم تجربه‌های این چنینی داشته‌ایم. مسکن اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر ازجمله آن‌ها هستند. طرحی را هم که آقای اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی در پیش گرفته‌اند تجربه جدیدی است، ولی باید از تجارب گذشته هم استفاده کنند.»

بازار نفت امسال روزانه 2 میلیون بشکه را از دست داد

یک مدیر ارشد در گروه فرانسوی توتال گفت: بازار نفت امسال به علت موضوعات امنیتی و سیاسی، روزانه 2 میلیون بشکه عرضه نفت را از دست داده است؛ اما بیشتر در مورد کند شدن تقاضا نگران است. توماس ویمل، رئیس بخش بازرگانی و کشتیرانی توتال در کنفرانس بین المللی شرکت های نفت و گاز طبیعی در چین  گفت موضوعات سیاسی که منجر به از دست رفتن عرضه نفت خام شد شامل تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و اختلال در عرضه نفت عربستان و لیبی بود. بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی، به دنبال حملات (پهپادی یمن) به تأسیسات نفتی عربستان در 14 سپتامبر، عرضه نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر روزانه 770 هزار بشکه کاهش یافت؛ یعنی به 9.02 میلیون بشکه در روز که کمترین میزان از سال 2011 هست، رسید. یکسری اتفاقات نیز در خلیج فارس از ماه پیش تاکنون در سال جاری رخ داده که شامل حملات پهپادی در تنگه هرمز، آبراه اصلی انتقال نفت بوده که تنش ها در این منطقه را افزایش داده است. در عین حال در شمال آفریقا، بزرگ ترین میدان نفتی لیبی در ماه آگوست، بارها به علت اعتراضات تعطیل شده است. ویمل افزود: «اما می بینیم که نگرانی ها در مورد کندی اقتصاد و تقاضا بسیار بیش از چنین اختلال های غیرمنتظره است.» وی اضافه کرد: تأثیر اختلاف تجاری آمریکا و چین نیز به بزرگی تاثیر کندی تقاضا در بازار نیست.

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در معاملات دیروز به علت ناپایداری تقاضا از سوی چین، کاهش یافت. چین ضعیف ترین رشد اقتصادی سه ماهه در نزدیک به سی سال گذشته را ثبت کرده است. هر بشکه نفت برنت با 9 سنت کاهش 59.82 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا به 54.02 دلار در هر بشکه رسید.

اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشورهای دیگر

یک مقام وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد در مطالعاتی که درباره آینده ذخایر نفت استراتژیک انجام می شود، ممکن است اجاره فضای بلااستفاده به دولت های خارجی پیشنهاد شود. استیون وینبرگ، معاون وزیر انرژی آمریکا در امور انرژی فسیلی در جلسه کمیته منابع طبیعی و انرژی سنا درباره ذخایر نفت استراتژیک اظهار کرد: این مطالعه که قرار بود ابتدا در اواخر سال ۲۰۱۸ منتشر شود، پیش از پایان امسال منتشر خواهد شد. وی گفت: این مطالعه احتمالا اجاره فضا به دولت های خارجی را پیشنهاد می‌کند. آمریکا و استرالیا سرگرم مذاکره پیرامون ذخیره سازی میلیون ها بشکه نفت خام در ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به منظور عمل به الزامات آژانس بین المللی انرژی هستند؛ اما هزینه اجاره فضای ذخایر نفت استراتژیک به شرکتها بسیار بالا بوده و ارزش آن را ندارد.

طلای جهانی ارزان شد

پس از توافق برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تلاش سرمایه گذاران برای برداشت سود، قیمت طلا در معاملات دیروز کاهش یافت اما بلاتکلیفی در مورد مذاکرات تجاری و اقتصاد جهان، مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد. هر اونس طلا با 2.27 دلار کاهش 1489.60 دلار فروخته شد.

یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تن از دیروز قطع شد

یکصد و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که در ادامه حذف غیرنیازمندان از لیست یارانه‌بگیران، یارانه نقدی ۱۰۰ هزار خانوار که حدود ۴۰۰ هزار تن را شامل می‌شود از مهرماه قطع شد. فرایند قطع یارانه نقدی اقشار غیرنیازمند جامعه همزمان با واریز یارانه شهریورماه کلید خورد و در ماه قبل یارانه ۱۶۲ هزار خانوار معادل حدود ۷۰۰ هزار نفر قطع شد تا در مجموع طی ماه‌های شهریور و مهرماه یک میلیون و ۱۰۰ هزار غیرنیازمند، از فهرست یارانه بگیران حذف شوند. به نقل از مهر؛ قرار است در هر ماه گروهی از جامعه که مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در مهرماه قطع شده، در گروه سه دهک بالایی جامعه قرار دارند. همچنین بر اساس آنچه پیش از این اعلام شده بود، قرار است تا پایان سال یارانه نقدی سه دهک بالایی جامعه یعنی دهک های هشتم، نهم و دهم شامل ۲۴ میلیون تن قطع شود. 

برگزاری روز ملی صادرات به دستور وزیر صنعت لغو شد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با مهر، با تأیید خبر لغو برگزاری مراسم روز ملی صادرات پس از ۱۸ سال در ۲۹ مهر ۹۸ گفت: این تصمیم از سوی رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اتخاد شده است. وی افزود: مقرر شده برگزاری این مراسم به زمان دیگری موکول شود. بر اساس کسب اطلاع صورت گرفته، سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال پیامکی به صادرکنندگان از لغو برگزاری این مراسم در تاریخ دوشنبه ۲۹ مهر ماه خبر داده است. متن پیامک این سازمان به شرح زیر است:

«به این وسیله به اطلاع کلیه مدعوین محترم می رساند، زمان برگزاری مراسم روز ملی صادرات که مقرر بود روز دوشنبه ۲۹ مهر ماه در سالن اجلاس سران برگزار گردد به تعویق افتاده است. زمان و محل برگزاری  متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.»

علت قطع صادرات دارو از کره به ایران

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره با بیان اینکه مشکلات بانکی باعث قطع صادرات دارو از کره جنوبی به ایران شده است، خاطرنشان کرد: دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تاثیری داشته باشد. پویا فیروزی درباره وضعیت تجارت با کشور کره در شرایط کنونی به ایرنا گفت: بدعهدی بانک های کره جنوبی اخیرا صادرات دارو و مواد اولیه دارویی را به ایران با مشکل مواجه کرده و انتظارمان این است که دولت کره با حساسیت ویژه ایی مسائل بانکی را حل کند. وی درباره حجم واردات دارو از کره گفت: ما از طریق شکایت شرکت‌ها متوجه موضوع شده‌ایم ولی درخصوص حجم واردات دارو بهتر است نهادهای ذیربط و مسئول آمار دقیق را ارائه کنند. 

فیروزی خاطرنشان کرد: به رغم غیرقابل قبول بودن کلیت تحریم، دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تأثیری داشته باشد. وی با بیان اینکه بدون شک مشکلات بانکی روی تجارت اثرگذاراست، گفت: با این اوصاف احتمالا شاهد کاهش آمار تجاری بین دو کشور خواهیم بود و انتظار داریم موانع موجود در حوزه سلامت، دارو و مواد غذایی که از تحریم معاف هستند، به زودی از طرف کره‌ای پیگیری و رفع شوند.

قیمت چای داخلی کاهش یافت

رئیس سازمان چای کشور از کاهش قیمت چای داخلی در مراکز عرضه سطح شهر خبر داد. حبیب جهانساز در این باره اظهار کرد: چای داخلی با کاهش قیمت مواجه شده، به‌گونه‌ای که اکنون چای ممتاز داخلی کیلویی ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی درباره قیمت چای خارجی نیز گفت: در مراکز عرضه سطح شهر چای خارجی ۴۵۰ گرمی، به قیمت حدود ۶۰  تا ۷۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

پیش‌بینی مبلغ عیدی کارکنان در سال ۹۹

دولت لایحه بودجه سال آینده را نیمه آذرماه به مجلس می‌برد و بر این اساس چندی پیش بخشنامه مربوط به پیش‌بینی بودجه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد. به تازگی نیز ضوابط مالی تنظیم لایحه بودجه اعلام شده است؛ بنابراین، مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه سال آینده حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. البته باید این مبلغ در نهایت به تصویب هیأت وزیران برسد. مبلغ عیدی کارکنان در سال گذشته، حدود ۹۳۲ هزارتومان و برای امسال حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان پیش‌بینی شده که باید در نهایت با تصویب هیأت دولت پرداخت شود. افزایش حقوق کارکنان در سال آینده نیز به طور متوسط ۱۵ درصد است که البته این رقم نیز باید در مجلس مصوب شود. افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار نیز ۱۵ درصد تعیین شده که رقم قطعی آن به تصویب شورای عالی کار می‌رسد. اعداد و ارقام اعلام شده در ضوابط بودجه مبنایی است که تا دستگاه‌ها بتوانند بودجه خود را براساس آن تخمین زده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا بتواند بر مبنای آن اعداد و ارقام لایحه بودجه سال آینده را تعیین تکلیف کند.

احتمال رکود در اقتصاد جهان بسیار بالاست

اقتصاددان ارشد مؤسسه تحلیلی مودی گفت: احتمال رکود اقتصاد جهان در آینده نزدیک به طور آزاردهنده‌ای بالا رفته و ممکن است سیاست‌گذاران دیگر قادر به معکوس کردن این روند نباشند. زندی به سی‌ان‌بی‌سی گفت: من معتقدم این ریسک به شکل آزاردهنده‌ای بالا رفته است و اگر حتی یک مورد مطابق نقشه پیش نرود، ما به رکوداقتصادی دچار خواهیم شد. حتی اگر ما در دوازده تا هجده ماه آینده دچار رکود نشویم. بسیار واضح است که اقتصادی بسیار ضعیف‌تر خواهیم داشت. این اقتصاددان می‌گوید: عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند به جلوگیری از کند شدن اقتصاد جهانی کمک کنند. این شامل عدم تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین توسط ترامپ، به راه‌حل رسیدن برگزیت انگلیس و ادامه ارائه مشوق‌های مالی توسط بانک‌های مرکزی، می‌باشد. او در پاسخ به این که احتمال رکود اقتصاد جهان چه میزان است، گفت: من معتقدم این احتمال خیلی بالاست، به شکل آزاردهنده‌ای بالاست.  

دلیل اصلی قیمت بالای گوشت در بازار

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور، از کاهش ۳۰ درصدی قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال خبر داد و گفت: با توجه به انباشتگی دام روی دست دامداران و ازدیاد عرضه، قیمت دام سنگین در مقایسه با ابتدای سال کاهش چشمگیری داشته در حالی که قیمت برای مصرف‌کننده تغییر چندانی نداشته است. سلطانی وجود حلقه‌های واسط را دلیل اصلی قیمت بالای گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه مشکلی در عرضه وجود ندارد، .سودجویی عوامل واسطه اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهد که این امر به زیان مصرف‌کننده تمام می‌شود. این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت عرضه دام در ایام اربعین، گفت: باتوجه به فراوانی تولید و انباشتگی دام در واحد‌ها، مناسبت‌های مختلف همچون اربعین حسینی، بازگشت زائران و ... تأثیری در بازار ندارد، چون روش مصرف تغییر می‌کند به طوری که کشتار دام در کشتارگاه‌ها کاهش و در مقابل نذورات مردم افزایش می‌یابد، اما متأسفانه عوامل واسطه و دلالان دندان مردم را شمرده‌اند و در مناسبت‌های مختلف با نرخ دلخواه اقدام به عرضه دام در بازار می‌کنند. /باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
زورمان به هر كسي مي رسد به جز دلال ها ! عامل گراني گوشت واسطه ها هستند .
از اول هم نبايد يارانه به اين صورت پرداخت ميشد . دسته گل دكتر محمود بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
دسته گل مجلس وقت بود
مرگ بر کره‌ جنوبی خائن که صادرات کالای اساسی و حیاتی دارو را به ایران قطع کرد. ما مردم به تلافی خرید کالای کره‌ای را تحریم کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
چه شده که حتی کره‌جنوبی که در زمان جنگ تحمیلی بازار ایران را ترک نکرد الآن دارد بازار ایران را تحریم می‌کند؟
طرف به ما دارو نمیده، اونوقت کلی وسایل خونه و دیجیتال و خودرو و ... ازشون میخریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
تحريم كره جنوبي
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خوب شما برو یک کار دیگه کن چون دقیقا نزدیکیم به این موضوع
یک فنس بگیر دور ایران بکش خودتم یخچال تلویزیون تولید کن
همه بدن ما خوبیم
لاریجانی با روحانی شرط کرده باید دولت را بدون یارانه تحویل بدهی برای همین روحانی از حالا شروع کرده به حذف مردم از یارانه ها تا 1400 یارانه ها را به صفر برساند و دولت را به لاریجانی تحویل بدهد
دولت محترم قرار بود از امهرماه طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کند الان نه آن طرح اجرا شده و یارانه بسیاری از فرهنگیان به صورت درویی قطع شده است
خوشا به حال اونایی که یارانه شان قطع شده . حداقل یک خودروی بالای ۲۰۰ میلیون دارند !!!!!!!

دولت چه استدلال مسخره ای را در نظر گرفته.
ماشین ۲۰۰ میلیونی همان خودروی ۵۰ میلیونی دوسال قبل است که با تدبیرهای مسخره دولت به ۲۰۰ میلیون رسیده ؟؟؟؟!!!!!!!
تنهاراه به آرامش رسیدن دراين مملکت مردن است
البته برای آقازاده هاودلالها اینجابهشت است
این در حالی هست که یارانه برای کمک به بالا رفتن قیمت حامل های انرژی تعیین شده بود و قرار بود که هر ساله رقم یارانه بیشتر شود.... این کار دولت کاملا غیرقانونی و می تواند شکاف طبقاتی را بیشتر کند....
دلالان دندان مردم را نشمرده اند بلکه دندان دولتیها را کند کرده اند
خوب هست دم از اسلام میزنیم ،بایه حساب سرانگشتی مشخص. شد بالای بیست میلیون جمعیت ایران ماشینوخونه ندارن که چیزهای اولیه زندگی حساب میشه!
یه شربت سفوروکسیم نتونستم برابچم توی خوزستان پیدا کنم ۱۰روز گلودرد چرکی داره خوب نمیشه
واقعا مسولین کلاهشون بزارن بالاتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
از حکیمو حاذق و گیاهان دارویی استفاده کنید
واقعا وقتی فقط تیتر این گزارش ها را می خوانی تازه متوجه میشوی که اوضاع کشور و مردم چقدر آشفته و نابسامان و در هرج و مرج بسر میبرد .
از ناکارامدی مسئولین هست که دلالان جولان میدهند و اجازه پایین آمدن قیمتها را نمیدهند...!
آقای سلطانی چشم بسته غیب میگویید! خوب یک کار بکنید این دلالها را
چرا این قدر دیر یارانه ثروتمندان یا افراد غیر مشمول قطع شد؟!
اگر یارانه 400 هزار نفر با وجود این گرانی لجام گسیخته قطع شده است، ناراحت نباشید ....
اگر کره جنوبی بعلت مشکلات ناشی از تحریم، صدور دارو به ایران را قطع کرده است، ناراحت نباشید ...
اگر قیمت نفت در بازار جهانی روز به روز پایین تر می آید، ناراحت نباشید ....
اگر کارشناسان اعلام کرده اند که اقتصاد جهانی با رکود مواجه شده است، ناراحت نباشید ...

در مقابل همه این اخبار ناگوار، از این خبر خوشحال و مسرور باشید که روح الله زم دستگیر شده است .... او هزاران بمب و نارنجک و انواع تسلیحات اهدایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همراه خود آورده بود تا به تنهایی و با کمک گوگل مپ لعنتی، مردم ما را در خیابان ها و معابر عمومی به خاک و خون بکشد .... خدا رحم کرد و خطر از بیخ گوشمان گذشت..... ناشکر نباشیم و قدر این امنیت را بدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
مرسي
بنده بیکار هستم یارانه ام رو قطع کردن اس ام اس هم دریافت نکردم چکار باید بکنم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
خودکشی. مگر چاره‌ی دیگری هم داری عزیز!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
یارانه تو را قطع کرده اند،منکه اصلا یارانه ای نگرفتم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
شما به بانک مراجعه کنید برای ثبت حساب.
یارانه را قطع کنید تا جیب آقا زاده ها پر پول تر شود
اضافه حقوق ۹۹ برای کارگران ۱۵ درصد!!
... تورم ۳۰۰-۲۰۰ درصد افزایش حقوق ۱۵ درصد.حقوق کارگر ۱۰ روزش رو به زور جواب میده بقیه رو یا باید از خجالت پیش خانواده اش آب بشه و کجدار مریض و نخور و نمیر تا سر برج خودش رو بکشونه یا باید دنبال کارهای دیگه باشه! پس مردم چیکار کنند برند دزدی و خلافکاری کنند تا امرا معاش بشه.

مسئولین باید هر لحظه از خجالت بمیرند و آب باشند.
ولی میبینیم نه تنها نمی‌میرند و آب نمی‌شوند هر روز هم طلبکار تر هستند.
اگربه موضوع دقیق بشویم میبینیم ماهی سه دلار دولت به هر ایرانی خوشبخت یارانه میدهد والبته زندگی هریارانه بگیر را دقیقا کنترل میکنند که حتی چه مبلغی درجیب شلوارش دارد واقعا این تحقیر نیست که برای پرداخت ماهی سه دلار هزاران شرط وشروط واما واگر وتهدید و،،، میگذارن دراروپا وکشورهای خارجی اگر سه تا یک دلاری به گدا بهی چپ چپ نگاه میکند ولی ایرانی هزاران نذرونیاز وقسم وایه وشکایت واعتراض ورفت وامد به ادارات میکند که به او این سه دلار رابدهند یا اگر به او میدهند به یکباره قطع نکنند واقعا اسم این دریافت ماهی سه دلار یارانه است یا نالانه یا التماس یا اضطراب چرا واقعا ما ملت اینچنین هستیم با این همه ثروت خدادادی نفت معادن میعانات گازی دریا جنگل و؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا خدایا خدایا خدایا خدایا مددی عنایت فرما
ممنون از تابناک
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
۴۰۰هزار نفر ۴۵ هزار تومان نگرفتند میشه ۱۸ میلیارد تومن خوب ۵هزار تومن رو اقشار خیلی کم درآمدیارانه اضاف کنید میتونید به تقریبا ۴ میلیون نفر یارانه ۵۰ هزار تومنی بدین
یارانه من قطع نشده. نمی دونم الان خوشحال باشم یا ناراحت؟
موقع قطع يارانه، بازنشسته مستمرى بگير زودتر از همه ثروتمند تشخيص داده شده و يارانه اش قطع مى شود.
راستى با قطع همين مقدار يارانه، تكليف آوار تورمى كه بخاطر دادن همين مقدار يارانه بر سر مردم ريخت چه مى شود؟ آيا قيمت ها و سطع زندگى را به زمان پيش از يارانه برمى گردانيد؟
فراموش نمى كنيد كه اين تورم بخاطر همين يارانه ها به ملت تحميل شد.
پدر خانم بنده بازنشسته ارتش ميباشد كه خودرو هم ندارد وودياليز هم ميكند يارانه اش قطع شده روي چه حسابي نمي دانم
متاسفانه دولتی که در آستانه انتخابات می گفت شب می خوابیدی روز یکصد تومان دلار گران می شده که در عصر تصدی خود قیمت دلار سر به فلک کشید
بیکاری جوانان خصوصا دختران تحصیل کرده یک هشدار است برای کل کشور .چرا همه فقط حرف می زنند مثلا فلان چیز باید بشود و... این جوانان که سن شان هم بالا رفته چکار کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل