بازدید 1659

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در بازار‌های جهانی به علت انتشار آمار ضعیف اقتصادی چین که می‌تواند ناپایداری در تقاضا برای نفت از سوی این کشور را به دنبال داشته باشد به ۵۹.۸۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت.
کد خبر: ۹۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 18 October 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت ناپایداری تقاضا از سوی چین، کاهش یافت.

چین ضعیف ترین رشد اقتصادی سه ماهه در نزدیک به 30 سال گذشته را ثبت کرده است.

هر بشکه نفت برنت با 9 سنت کاهش 59.82 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا به 54.02 دلار در هر بشکه رسید.

رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم به نسبت سال گذشته به 6 درصد کاهش یافت که ضعیف ترین رشد در 27 سال و نیم گذشته به شمار می رود و کمتر از انتظار است. این کاهش ناشی از آمار نه چندان قوی کارخانه های این کشور در بحبوحه تنش های تجاری ادامه دار با آمریکا و تقاضای داخلی آشفته این کشور است.

جفری هالری، تحلیلگر بازار گفت: «رشد اقتصادی چین بر احساس کوتاه مدت بازار تاثیر گذاشته و می بینیم که بازارهای بورس و قراردادهای نفت به این دلیل افت کرده اند.»

رشد تقاضا برای نفت تمایل دارد که از روند رشد اقتصادی پیروی کند اما هالری معتقد است نیاز چین به نفت به این زودی ها کاهش نمی یابد.

آمارهای رسمی چین که امروز منتشر شد این دیدگاه را تایید می کند. این آمار تقویت پالایش در ماه سپتامبر را نشان می دهد که به نسبت سال گذشته 9.4 درصد افزایش یافته و به 56.49 میلیون تن رسیده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه گفت مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین در حال کار برای محکم کردن متن یک توافق تجاری برای امضای رئیس جمهورهایشان در ماه آینده هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان