بازدید 4381

اربعین تئوری‌های غرب را به چالش کشیده است

کد خبر: ۹۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ 18 October 2019

یک نماینده مجلس با اشاره به فعال شدن هشتگ‌های عنادورز سعودی همزمان با رویداد بزرگ اربعین حسینی(ع) گفت: اربعین بسیاری تئوری های غربی را به چالش کشیده و به همین جهت رسانه‌های غربی آن را پوشش نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مازنی در برنامه رو در رو از شبکه چهار سیما با اشاره به تحولات اخیر عراق خاصه قبل از آغاز اربعین حسینی اظهار کرد: مردم عراق مشکلات سیاسی و اقتصادی دارند و به هر حال تظاهرات و اجتماعاتی برگزار می کنند. تجمعات اخیر از نظر مرجعیت شیعه و رهبران دینی و سیاسی به رسمیت شناخته شد. مشکلات مردم عراق واقعیت است اما این‌که چرا این مشکلات به سمت موج سواری حرکت می‌کند، باید آن را در رویداد اربعین جست وجو کرد.

وی ادامه داد: این‌که در آستانه اجتماع بزرگ اربعین چنین اتفاقی می‌افتد، به موج سواری آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی باز می‌گردد که به صورت علنی در دمیدن در آتش فتنه و آشوب عراق نقش موثر داشتند. در این بین بیشترین هشتگ ها تحت عنوان انتفاضه عراق از سوی سعودی‌ها بود که نشان می‌دهد این فضاسازی هشتگی، فیک و تقلبی است و از عناصر فتنه سعودی برخاسته است.

وی تصریح کرد: مردم عراق وقتی با رویداد اربعین حسینی مواجه شدند، توقعات و انتظارات خود را متوقف کرده و همین مردم به استقبال زوار آمدند.

مازنی ادامه داد: در این بین توصیه می شود رهبران عراق بعد از پذیرایی از مهمانان اباعبدالله(ع) مشکلات مردم عراق را فراموش نکرده و نیازهای این مردم مهمان‌نواز را در نظر گیرند؛ همچنین مردم عراق توجه داشته باشند که این موج شاید مجدد روی دهد؛ لذا باید تحکیم ملی خود را در دست گیرند تا از این فتنه به یاری خدا عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: «بنده توصیه می‌کنم دولت عراق و حوزه‌های علمیه و پژوهشگران در ایران و عراق امروز و در طول سال نشست‌های علمی و هم‌اندیشی‌هایی برگزار کنند که ابعاد مختلف این واقعه بزرگ تبیین گردد.اربعین بسیاری تئوری‌های غربی را به چالش کشیده و به همین جهت رسانه‌های غربی آن را پوشش نمی‌دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: «جریان رسانه‌ای غرب تلاش دارد جلوه راستی و صداقت را از خود بروز دهد؛ در عین حال در داخل ایران برخی افراد باور کرده‌اند برای دریافت خبر باید سراغ بی بی سی رفت؛ ولی همین شبکه در برهه‌های حساس تاریخی بر اساس منافع فرامرزی و استعماری راست و دروغ را خلط می‌کند.

مازنی تاکید کرد: رسانه های صهیونیستی نیز تلاش دارند اربعین دیده نشود ولی خدای امام حسین(ع) تقدیری دیگر را رقم زده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل