بازدید 4075

۸۰ زخمی در سومین شب از اعتراضات در «کاتالونیا»

تظاهرات طرفداران جدایی «کاتالونیا» از اسپانیا برای سومین شب متوالی در اعتراض به حکم دادگاه عالی علیه سران «کاتالونیا» ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 17 October 2019

سومین شب پیاپی از تظاهرات استقلال‌طلبان «کاتالونیا» در اعتراض به احکام دادگاه عالی اسپانیا علیه سران این جنبش به خشونت کشیده شد و ۸۰ نفر زخم و ۳۳ نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تظاهرات طرفداران جدایی «کاتالونیا» از اسپانیا برای سومین شب متوالی در اعتراض به حکم دادگاه عالی علیه سران «کاتالونیا» در حالی ادامه داشت که رسانه‌های اسپانیایی گزارش کردند که شماری از معترضان در این درگیری با نیرو‌های پلیس زخمی شدند.

مقامات اسپانیا اعلام کردند که ۸۰ نفر از جمله ۴۶ افسر پلیس در نیمه‌شب گذشته (چهارشنبه) در حین یکی از خشونت‌بارترین اعتراضات سه شب اخیر زخمی شدند.

بیانیه دفتر نخست‌وزیر موقت اسپانیا نیز اعلام کرد که ۳۳ نفر نیز در جریان این اعتراضات دستگیر که چهارنفر از آن‌ها تاکنون به اتهامات اختلال در نظم عمومی زندانی شده‌اند.

روزنامه «ال پائیس» امروز (پنجشنبه) گزارش کرده بود که دستکم ۳۰ نفر در حین اعتراضات علیه محکومیت سیاستمداران محلی که همه‌پرسی استقلال را در سال ۲۰۱۷ سازماندهی کردند، زخمی شدند.

رسانه‌های مستقر در مادرید، معترضان را عامل این خشونت معرفی کرده‌اند و نوشته‌اند که پلیس ضدشورش هم با حمله به معرضان شماری را بازداشت کرده است.

«کوئیم تورا» رئیس منطقه خودمختار کاتالونیا که بعد از برکناری دولت سابق توسط مادرید و با حمایت دولت مرکزی روی کار آمد، ضمن محکوم کردن اعتراضات گفته است: «اقدام برای استقلال نباید خشونت‌آمیز باشد».

وی ادامه داد: «ما همیشه خشونت را محکوم کرده‌ایم. نباید اجازه وقوع این رخداد‌هایی داده شود که ما در خیابان‌های کشور خود شاهد آن هستیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «فرناندو گراند مارلاسکا» وزیر کشور اسپانیا نیز در واکنش به تظاهرات کاتالونیا گفت که مادرید، در پی سه شب ناآرامی، تعداد پلیس‌های بیشتری در کاتالونیا مستقر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود که استقرار نیرو‌های پلیس در کاتالونیا برای تضمین امنیت و کمک به پلیس این منطقه صورت گرفته تا بتواند برای مدتی استراحت داشته باشد.

کاتالونیا از روز دوشنبه، درگیر ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده شده است که در پی حکم دیوان عالی اسپانیا علیه سیاستمداران کاتالان صورت گرفته است که در همه‌پرسی ۲۰۱۷ که از نظر اسپانیا غیرقانونی بوده است، نقش داشته‌اند.

طبق حکم دیوان عالی اسپانیا، ۱۲ تن از سران کاتالونیا به جرم فتنه و سوء استفاده از بودجه دولتی گناهکار شناخته شدند و «اوریول یونکراس» معاون سابق رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا بیشترین مجازات که ۱۳ سال حبس بود را دریافت کرد. «کارلس پوئیگدمون» رئیس دولت محلی وقت نیز همچنان در تبعید خود خواسته در کشور بلژیک به سر خواهد برد.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا نیز درواکنش به ناآرامی‌های کاتالونیا گفت که پاسخ قاطعانه‌ای به این رخداد‌ها نشان خواهند داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر