بازدید 2865

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند ایمن‌سازی هستند

کد خبر: ۹۳۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 17 October 2019

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به ایمن‌سازی دارند، از تعهد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از سوی خیرین و دولت برای ایمن‌سازی مدارس کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از مدارس آسیب‌دیده از سیل گلستان اظهار کرد: در سیل اوایل امسال ۴۵۴ واحد آموزشی در گلستان دچار آسیب شد که از این تعداد ۲۴ واحد نیاز به احداث مجدد داشت و تاکنون عملیات احداث ۲۰ واحد آغازشده است. ۵۲ واحد نیز نیاز به تعمیرات اساسی داشت که این کار به‌طور کامل انجام‌شده است.

وی افزود: ۲۵۰ مدرسه هم نیاز به تعمیرات جزئی داشت که انجام شد و همچنین ۱۲۸ مدرسه از لحاظ تجهیزات آسیب‌دیده بود که تجهیزات همه آن‌ها تأمین شد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه هدف مشترک همه جوامع دست یافتن به پیشرفت و تعالی است، تصریح کرد: راههای مختلفی برای رسیدن به این هدف آزموده شده اما تجربیات جهانی و داخلی نشان داده که اصلی‌ترین عامل پیشرفت جوامع در تطهیر انسان‌ها است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه انسان‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای پیشرفت یک جامعه هستند، خاطرنشان کرد: حقیقت پیشرفت یک جامعه در کیفیت و ظرفیت انسان‌های آن جامعه نهفته است و این کیفیت در درون آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش خود را مسئول آماده کردن افراد برای حضور مؤثر در جامعه و پیشرفت کشور می‌داند، گفت: یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه آموزش‌وپرورش، این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت ارتباط دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه بیان کرد: امروز ۷۰ درصد مدارس کشور از استانداردهای لازم برخوردار هستند و ۳۰ درصد مدارس نیاز به ایمن‌سازی دارند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی مدارس جز با مشارکت عمومی میسر نمی‌شود، تصریح کرد: خیرین ۵ هزار میلیارد تومان را برای این کار تعهد کردند و دولت هم معادل آن را تعهد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل