بازدید 5335

طرح رفع انحصار زبان انگلیسی رای نمی‌آورد

تکلیف این طرح در فراکسیون ما مشخص است و تقریبا تمامی اعضا با آن مخالف هستند، چون نظر مردم برای ما مهم است و مردم نیز با این طرح مخالف هستند و من به عنوان نایب رئیس یکی از فراکسیون‌های مجلس می‌گویم که این طرح در صحن علنی به هیچ عنوان مصوب نخواهد شد و از ارائه آن پشیمان شده اند.
کد خبر: ۹۳۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 17 October 2019
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان امضا کننده طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی از این کار پشیمان شده‌اند و به هیچ عنوان طرح مذکور در صحن علنی مجلس رای نمی‌آورد.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» روز پنجشنبه در گفت: وگو با ایرنا، با بیان اینکه برخی از امضاکنندگان طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزشی کشور پشیمان شده‌اند، افزود: حتی برخی از امضاکنندگان طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس، به آن رای نخواهند داد.

وی اظهارداشت: تکلیف این طرح در فراکسیون ما مشخص است و تقریبا تمامی اعضا با آن مخالف هستند، چون نظر مردم برای ما مهم است و مردم نیز با این طرح مخالف هستند و من به عنوان نایب رئیس یکی از فراکسیون‌های مجلس می‌گویم که این طرح در صحن علنی به هیچ عنوان مصوب نخواهد شد و از ارائه آن پشیمان شده اند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره طرح تعدادی از نمایندگان برای حذف زبان انگلیسی در مدارس افزود: ارائه این طرح به هیات رئیسه، اشتباهی تاریخی و بزرگ است و شخصا با تعدادی از امضا کنندگان طرح صحبت کردم و به نظر می‌رسد که این افراد به خوبی درباره طرح مذکور توجیه نشده بودند و حتی برخی نخوانده آن را امضا کردند.

وی با طرح این پرسش که مگر می‌شود آموزش زبانی که بین المللی است و مردم به آن احتیاج دارند را تعطیل کرد؟ اظهار داشت: ما باید برعکس عمل کنیم یعنی باید تعداد آموزش‌های زبان در کشور را افزایش دهیم نه اینکه حتی همین تدریس زبان در مدارس را لغو کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: اینکه در مدارس ما زبان انگلیسی به درستی تدریس نمی‌شود و تصمیم گرفته شود که به همین دلیل باید برای فراگیری آن به آموزشگاه‌ها مراجعه کنند، یک فاجعه ملی است. یعنی ممکن است خیلی از دانش آموزان در برخی از دروس نتیجه نگیرند مانند ریاضی؛ پس باید برای فراگیری به آموزشگاه‌های ریاضی مراجعه کنند؟

جعفر زاده ایمن آبادی تصریح کرد: درعین حال مگر در تمامی نقاط کشور آموزشگاه‌های خصوصی وجود دارد، یا مردم ایران در مناطق کمتر برخوردار قدرت هزینه برای رفتن فرزندانشان به آموزشگاه‌های زبان را دارند؟

وی با اشاره به اینکه این تصمیم هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که کاملا مخالف اصل تحصیل رایگان در قانون اساسی است، از همکارانش در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که درباره این طرح تجدید نظر کنند و ادامه داد: این طرح کاملا ناپخته و غیرکارشناسی است و باید درباره آن تامل و مطالعه بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح نمایندگان دست آویز مضحکه رسانه‌های خارجی شده است، گفت: وکلای ما در حوزه‌های انتخابیه از این طرح بسیار ناخشنود هستند؛ البته نظام آموزش و پرورش رسالتی بزرگ بر دوش دارد و باید آن رسالت را انجام دهد.

جعفرزاده با ابراز تاسف از ارائه این طرح به هیات رئیسه مجلس درباره اینکه آیا نمایندگان مجلس با این طرح موافق هستند یا خیر، گفت: من با تعداد زیادی از امضاکنندگان طرح صحبت کردم، تصور نمی‌کردند که بازخورد ارائه این طرح در جامعه بسیار بد باشد.

به گزارش ایرنا، ۵۷ نماینده مجلس روز چهارشنبه سوم مهرماه گذشته در طرحی یک فوریتی که به هیات رئیسه ارائه شد، خواستار قانونی شدن رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
بطور کلی طرح پیشنهادی یک طرح کاملا بی ارزش است . ظاهراً کسانی زیر چنین طرحی را امضاء کرده اند که اولا از اوضاع جهان علمی کاملاً بی اطلاع هستند و ثانیاً به جای اینکه تلاش کنند مملکت را در مسیری قرار دهند که سبب پیشرفت آن شوند می خواهند با طرحی بی محتوا و حسودانه مردم ایران را از مطلع شدن از پیشرفت دیگر کشورها و به ویژه آمریکا محروم کنند.
آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی:
چرا قبل از عنوان طرحی از سوی نمایندگان و آنهم در صحن مجلس، پیامدهای آن ابتدا به صورت صحیح بررسی نمی شود؟ آیا بررسی می شود؟
اگر می شود چرا طرح های متعددی عنوان شده و بعد از گردونه خارج می شوند؟
این از بدیهیات برنامه ریزی صحیح و البته در سطح کلان جامعه می باشد.
این نمونه ای است که مردم را آگاه کند که نمایندگان رو به صورت قومیتی و فامیلی و ... انتخاب نکنند
بیشتر کینه نسبت به زبان انگلیسی و حسادت دیده میشه
بین زبان انگلیسی و عربی حق انتخاب باشد نه اینکه حذف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
شما باشی کدام را انتخاب می کنی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
آیا آدمی هست که بین یادگیری زبان انگلیسی و عربی زبان عربی را انتخاب کند؟
البته خوبه زبان فرانسه و روسی و چینی هم یاد بدن
اختیاری بشه نه حذف
تو کنکورم هرکس جئا دفترچه ش پخش شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
الانم شما میتوانی در کنکور ، زبانی غیر از زبان انگلیسی برای پاسخ دادن انتخاب کنی
مجلس به جای طرح رقع انحصار از پزشکی و وکالت که مردم را بیچاره کرده است به فکر چه چیزهایی است. واقعا که ضعیفترین مجلس تاریخ بشریت هست.
بحاش زبان عربی رو حذف کنید
زبان انگلیسی زبان رسمی تمام دنیاست مثل زبان فارسی که در ایران زبان رسمی محسوب میشه . عده ای از روی بغض تصمیم گرفتند زبان انگلیسی رو حذف کنند ، اگر هم قرار بر حذف زبان باشه چه بهتر که زبان عربی رو حذف کنند
زبان انگلیسی دراندیشه برخی ها تبدیل به یک بت شده است. اینها فراموش کرده اند که خود انگلیسی ها 200 سال پیش به زبان انگلیسی نمی نوشتند و بزرگانی همچون نیوتن و شکسپیر هم نوشته هایشان به زبان انگلیسی نیست. بی تردید این زبان مثل بوته کدو است که به سرعت رشد کرده و ریشه استوار ندارد اگر اندکی جلویش گرفته شود و ایستادگی گردد زبان های ریشه دار به تندی جای آن را خواهند گرفت. اگر ما بتوانیم در منطقه جلو زبان انگلیسی را بگیریم درخت زبان پارسی شکوفا خواهد شد. هندوستان و پاکستان و آسیای میانه سریعا زبان فارسی را جای زبان انگلیسی برخواهندگزید. ما نیز با وجود اندیشمندان و فیلسوفانی همچون فردوسی و سعدی و حافظ بوعلی سینا و بیرونی با کنار گذاشتن زبان انگلیس هیچ مشکلی نخواهیم داشت. دنیا نیز با اندیشه ایرانی جای بس بهتری برای زیستن خواهد بود.
جالبــــــــــــه بدانیــــــــد علاوه بر کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند، اسکاتلند، سنگاپور و کانـــــادا که زبان اصلی و اول آن ها زبان انگلیسی است

در کشورهایی مانند هنـــــــد، غنا ، نیجریه، کامرون، سودان و افریقای جنوبی زبان انگلیسی زبان رسمی آن هاست، به عبارتی در این کشورها انگلیسی، زبان دوم محسوب می شود

و علاوه بر آن همه و همه خوب می دانیم که مردم اروپا به خوبی زبان انگلیسی را می دانند

و نکته پایانی اینکه بیش از نیمی از کلمات زبان انگلیسی از ژرمنی وارد زبان انگلیسی شده است . حالا این آقا که پـــز زبان ژرمنی را به مردم می دهد ... خیلی بی اطلاع و.... تشریف دارند
امسال کل جوایز نوبـــــــل رو امریکایی ها و بریتانیایی ها درو کردند، در ثانی آن هایی هم که امریکایی نبودند، همه و همه در دانشگاههای امریکا تحصیل و نحقیق کرده اند

بعد طرف میگه مگه علم در اختیار غربه؟؟؟
صد سال سیاه هم بگذره، کشورهایی مانند چــــــین کمونیست، ژاپن و روسیه از نظر علمی به پای امریــــکا نخواهند رسید
واقعا بعضی ها از هیچ چی تو دنیا خبر ندارند، شدند نماینده مردم
خدا به خیر کنه با این مسئولین
الان تمام مشکلات مملکت با حذف زبان انگلیسی حل خواهد شد
حکـــــــــــــــــومت کردن بر مردم بیسواد و نادان، بسیار آســـــــــــــان تر خواهد بود

تا حکومت کردن بر مردم باسواد و تحصیل کرده
دوست دارم اونی که این طرح رو داده از نزدیک ببینم ! خیلی باحاله !!
خیلی موضوعات در دفعه نخست در مجلس رای نیاورده است اما در دفعات بعدی و توجیه شدن نمایدگان بصورت شخصی !!! رای آورده است
هر شخص ایرانی وقتی بیش از زبان مادری اش به زبانهای دیگری مسط باشد از عربی گرفته تا انگلیسی و آلمانی و یا اسپانیایی و غیره بی شک بر توانائیهایش افزوده میشود در نتیجه منجر به پیشرفت کشور خواهد شد، کسانیکه اقدام به محدود سازی علوم و آموزش در کشور هستند بی شک انسان را بیاد این قصیده میندازد، دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت میزند نادان دوست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار