بازدید 32898
گام‌هایی که شاید هر دولتی جای دولت روحانی می‌آمد، برداشته نمی‌شد؛

وادار کردن اهالی فرهنگ به پوشیدن یک لباس مشخص بدون پشتوانه قانونی! | بیانیه محکم خانه سینما: گویی اراده مشخصی درصدد کمرنگ کردن و بلکه حذف تشکل مدنی سینما در کشور است | از جانب خانه سینما پذیرفته نیست به جای پیگیری مسائل معیشتی، بیمه و از کار افتادگی و ...، طراحی لباس رسمی در رئوس برنامه‌های خود قرار گیرد

خانه سینما در مقام کاتالیزور برخی تصمیمات اشتباه یا بدون پشتوانه قوی قانونی سازمان سینمایی طی سه سال اخیر ظاهر شده و هر جا قرار است چنین اقداماتی رخ دهد، از مشارکت خانه سینما نیز سخن به میان می‌آید و از آبرو و اعتبار خانه سینما هزینه می‌شود. پیگیری‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که اغلب اعضای هیأت مدیره تا پیش از این اظهارنظر از مشارکت در تنظیم چنین آیین نامه‌ای بی‌خبر بوده‌اند و انتظار می‌رود هیأت مدیره خانه سینما، با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام موضع کند.
کد خبر: ۹۳۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 16 October 2019

وادار کردن اهالی فرهنگ به پوشیدن یک لباس مشخص بدون پشتوانه قانونی!سازمان سینمایی در شرایطی از تنظیم دستورالعملی با مشارکت خانه سینما برای تعیین پوشش «رسمی» یا «واحد» برای سلبریتی‌ها و چهره‌ها سخن به میان آورده که نه تنها پشتوانه قانونی لازم برای مداخله دولتی در نوع پوشش اشخاص عادی یا پرمخاطب وجود ندارد، بلکه حتی روش در پیش گرفته شده نیز با چالش‌های جدی مواجه است و در صورت وقوع، ابعاد پیدا و پنهان گسترده‌ای خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورایی را برای بررسی پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها و چهره‌ها تشکیل داده است. اخیرا شورای چهره‌ها یا همان سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد تشکیل شده که ریاست و دبیری آن بر عهده معاون وزیر ارشاد است. این شورا روز گذشته جلسه‌ای برگزار کرد و قرار شد برای این موارد قوانینی وضع کنند. البته این شورا حدود چهار ماه است تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی قواعدی برای این مسأله است. البته وزیر ارشاد نیز قرار است در مجلس حضور پیدا کند و در مورد این مسأله توضیح بدهد، ولی هنوز زمان آن معلوم نیست.»

این اظهارات سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون مجلس در برنامه سلام صبح به خیر در پی حواشی است که حضور یک بازیگر تلویزیون با پیراهن و شلوار در مراسم نمایش یک فیلم در پی داشته است. با این حال اظهارنظرها به همین حد محدود نشد و مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در ادامه اظهاراتی را مطرح کرد که نشان داد، چه طرحی در حال اجراست و این طرح می‌تواند چه ابعاد خاصی بیابد و چه تبعاتی گسترده‌ای داشته باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تأکید کرد: «قرار است با همکاری دستگاه‌های ذیربط و خانه سینما دستورالعملی تهیه کنیم که البته آقای طباطبایی نژاد هم اشاره‌ای داشتند تا چهره‌های هنر‌ی و سینمایی و تلویزیونی یا ورزشکار که در مراسم‌ و برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند، اصول‌ و چارچوب‌ها را رعایت کنند تا از خودشان صیانت شود. تاکنون دستورالعملی نداشتیم اما به سرعت در حال آماده شدن است و فکر می‌کنم تا هفته آینده آماده و قاعدتا ابلاغ شود.»

وادار کردن اهالی فرهنگ به پوشیدن یک لباس مشخص بدون پشتوانه قانونی!

نجفی در پاسخ به این که مشخصا این نظام نامه چه مختصاتی دارد و ضمانت اجرایی آن به چه صورت است و بناست متولی اجرایی آن چه کسی باشد و صرفا جنبه مشورتی دارد یا واقعا اجرایی می‌شود، بیان کرد: «جزئیات آن بعد از آمادگی اعلام می شود اما در مراسم‌ سینمایی و نمایشی که برای تبلیغات فیلم‌ها برگزار می‌شود، طبیعتا برگزارکننده متعهد می‌شود تا اصول و چهارچوب‌هایی را رعایت کند و شاهد موارد اینچنینی نباشیم.»

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در خصوص اینکه ممکن است به سمت «استفاده از لباس‌هایی واحد» برویم تا در مراسم از آن‌ها استفاده شود، گفت: «خیلی خوب است که به این سمت برویم. ما در چند سال اخیر و در جشنواره فجر درخواست کردیم مانند خیلی از رویداد‌های معتبری که در جا‌های دیگر اتفاق می‌افتد و برگزار می‌شود عوامل با «لباس رسمی» حضور پیدا کنند تا شأن مراسم و افراد حفظ شود. اگر این اتفاق بیفتد و به این سمت برویم، فکر می کنم اتفاق مبارکی خواهد بود.»

اجبار اهالی فرهنگ و هنر برای پوشیدن «لباس واحد» یا «لباس رسمی»، اتفاق بی‌سابقه‌ای است که البته این دو با هم منافاتی ندارند، چون لباس واحد می‌تواند همان لباس رسمی باشد. این اقدام بی‌شباهت به اجباری کردن کلاه فرهنگی نیست و تجربه نشان داده چنین اجباری کارکرد ندارد و به عکس خودش تبدیل می‌شود. نکته قابل توجه آنکه سازمان صداوسیما ـ که حساسیت بیشتری در ظاهر نسبت به این مسائل نشان نمی‌دهد ـ چنین دستورالعملی ندارد اما مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد پیش آمده‌اند تا چنین طرحی را شکل دهند.

ممکن است در توجیه چنین طرحی، این ادعای خام برای آنهایی که با سینمای دنیا آشنا نیستند مطرح شود که پوشیدن لباس رسمی در مراسم رسمی از جمله جشنواره‌های سینمایی الزامی است که این قطعاً خلاف واقع است؛ هرچند به سینماگران توصیه می‌شود با لباس رسمی در این مراسم‌ حضور یابند، سال‌هاست در این زمینه «اجبار» یا «دستورالعملی» وجود ندارد و برخی جشنواره‌ها نظیر جشنواره برلین تأکید می‌کنند می‌توانید با لباس کژوال یا راحتی در این فستیوال شرکت کنید و برخی سینماگران نیز چنین می‌کنند.

سوای اینکه از وادار کردن اهالی سینما به هر نوع پوششی خوشمان بیاید یا نیاید و موافق چنین سازوکارهایی برای تحدید پوشش اهالی فرهنگ و هنر باشیم، این پرسش اساسی‌تر مطرح است که آیا سازمان سینمایی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین اختیاراتی دارد؟ با مطالعه مجموعه مقررات مرتبط با سازمان سینمایی می‌توان دریافت که عمده اختیارات وزارت فرهنگ و سازمان سینمایی در چهارچوب جلوگیری از انتشار و عدم صدور مجوز فعالیت یا انتشار خلاصه می‌شود و فاقد چنین اختیاراتی است.

نکته قابل تأمل اینکه سازمان سینمایی حتی یک صفحه مصوبه هیأت دولت را نیز ندارد که حدود و کیفیت تکالیف، اختیارات و وظایفش مشخص شده باشد و کلیه امورش متکی به چند مصوبه دهه شصت هیأت وزیران درباره صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌های سینمایی و ویدیویی و اصلاحات بعدی این مصوبات است؛ بنابراین، مشخص نیست اساساً مدیران سینمایی متکی به کدام مقررات قصد دارند اعمال قدرت کنند و در هر سطحی برای پوشش اهالی سینما تعیین تکلیف کنند!

ورود به میزان و سطح پوشش، یکی اموری است که اگر مغایر با اصول قانون اساسی تشخیص داده نشود، باید از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب طرح یا لایحه تصویب شود و بعد در این زمینه شاهد اجرای قانون متکی بر مصادیق تعیین شده در آن توسط دستگاه‌های مسئول باشیم. از قضا یکی از چالش‌های اساسی این است که خلأ قانونی درباره مصادیق پوشش مناسب و حتی مصادیق پوشش رسمی (به ویژه درباره زنان) وجود دارد و چنین اقداماتی ولو اینکه با نیت خیر باشد، بالقوه ظرفیت ایجاد حواشی فراوان و اقدامات فراقانونی دارد که تبعاتش می‌تواند دامن تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران را در این حوزه بفشارد.

نکته آخر اینکه متأسفانه مدیریت خانه سینما در مقام کاتالیزور برخی تصمیمات اشتباه و یا بدون پشتوانه قوی قانونی سازمان سینمایی طی سه سال اخیر ظاهر شده و هرجا قرار است چنین اقداماتی رخ دهد، از مشارکت خانه سینما نیز سخن به میان می‌آید و از آبرو و اعتبار خانه سینما هزینه می‌شود.

پیگیری‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که اغلب اعضای هیأت مدیره تا پیش از این اظهارنظر از مشارکت در تنظیم چنین آیین نامه‌ای بی‌خبر بوده‌اند و با اعلام این موضوع شگفت زده شده‌اند. آیا مدیرعامل خانه سینما راساً بدون کسب اجازه از هیأت مدیره در این حوزه ورود کرده یا ادعای مشارکت خانه سینما از اساس کذب است؟! انتظار می‌رود هیات مدیره خانه سینما با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام موضع کند.

بیانیه هیأت مدیره خانه سینما

هیأت مدیره خانه سینما با صدور بیانیه‌ای، پاسخی محکم به ادعاهای مطرح از سوی سازمان سینمایی از جمله همکاری این نهاد صنفی در تنظیم آیین نامه پوشش هنرمندان داد و ضمن رد این ادعاها، تأکید کرد، ضمن اهمیت این دغدغه‌ها، مسائل مهم‌ترین برای قرار گرفتن در رئوس برنامه‌های سازمان سینمایی وجود دارد و در عین حال تأکید کرد چنین بیانیه‌ و آیین‌نامه‌ای شائبه ضربه به خانه سینما را تقویت می‌کند.

در متن این بیانیه چنین آمده است: «صبح روز چهارشنبه 24 مهرماه، خانه سینما به موضوعی منتسب شد که از آن بی‌خبر بود. موضوعی که به سرعت دست به دست شد و سؤالات و واکنش‌هایی در افکار عمومی، هنردوستان و سینماگران پدید آورد.

این اولین بار نیست که خانه سینما با اظهار نظرها، بخشنامه‌ها و بیانیه‌هایی مواجه می‌شود که شائبه دولتی بودن این نهاد صنفی را در ذهن مخاطبان سینمای ایران متبادر می‌سازد و تکرار چنین رویه‌ای، این استنباط را برای اعضای بزرگترین و تنها نهاد صنفی سینمای ایران به وجود می‌آورد که گویی اراده مشخصی در صدد کمرنگ کردن و بلکه حذف تشکل مدنی سینما در کشور است که اگر چنین باشد یقیناً نیتی ناصواب است.

خانه سینما علیرغم آنچه که در اخبار منعکس شده است از تصمیم سازمان سینمایی برای تبیین آئین نامه پوشش هنرمندان در مجامع مطلع نیست و مشورتی هم در این زمینه با هیات مدیره انجام نشده است.

قطعاً هیات مدیره خانه سینما نسبت به رعایت شئون و حفظ حرمت‌های جامعه و همچنین جایگاه ویژه هنرمندان در بین مردم دغدغه داشته و دارد اما اینکه بجای پیگیری مسائل معیشتی، موارد رفاهی، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، بیمه بیکاری و از کار افتادگی و ...، طراحی لباس رسمی برای حضور سینماگران در مجامع را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهد، نه از جانب مدیریت خانه سینما و نه از جانب اعضای آن پذیرفتنی نیست.

به همین منظور این انتظار جدی وجود دارد که در اظهارنظرها و اطلاعیه‌های سازمان سینمایی دقت لازم در خصوص نسبت این سازمان با خانه سینما به عنوان بزرگترین نهاد جامعه اصناف سینمای کشور لحاظ شود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
لطفا به جای این زور و اجبارها که واقعا خنده دار است دیگر (فرهنگ سازی باید کرد نه اجبار و زور که هیچ فایده ای هم ندارد)، بهتر است مسئولین اندکی هم به فکر تورم کمر شدن و سفره خالی مردم باشند که همانا سفره های خالی با خود فساد و تباهی فرهنگی می آورد!
جریانی که کم کم داره عرف جامعه میشه رو نمیتوان تغییر داد!!
شما برید دانشگاههای کشور و ببینید لباس پوشیدنها رو!
کاری از کسی برنمیاد!
احیانا هر کاری هم انجام بشه موقتی و زودگذر خواهد بود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اگر این طوری است ان طوری هم هست که عرف یک جور دیگر شود
بابا بزار یه چیزی به اینها بپوشونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
یعنی لخت بودن تا به حال ؟!
حتما باید عکس این ها رو می ذاشتید؟//
احسنت
كم كم داريم كره شمالي ميشيم.. همه چيز فيلتر ... دسترسي صرفا واسه دولتمردان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
کم کم ؟ بازم برین رای بدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
به نظر شما ناشناس پرچم آمريكا 23:18.. اگه راي نميداديم الان همه چي درست ميشد ديگه؟؟؟؟ شما خودت از اون نيستي كه واسه ما اداي 1پوزيسيون در ميارن بعد نفر اول ميرن راي ميدن... ؟؟؟ از اونا نيستي
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
۰۷:۰۷
اپوزوسیون چیه بابا
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
به ناشناس 07:07 ....30 بار رای دادین الان همه چی درست شد یا هر بار بدتر شد؟؟ چرا
یک بار رای ندادن رو امتحان نمی کنین؟ شاید جواب داد.
یک کار درست و منطقی دارند انجام می دهند، تا جلو بی بند و باری و خودنمایی افراطی در پوشش روی به اصطلاح فرش قرمز که همواره مساله سلز بوده است بگیرند، عده ای مثل نویسنده این متن نمی خواهند نظم و نسقی حاکم بر این مراسم شود.
دارند کلا در مملکت یک غربال اساسی و همه جانبه انجام می دهند که هر که نپذیرد یا از ایران برود یا سر از کنج زندان یا خانه اش درآورد!
پوشش برای خانم ها طبق قانون شورای فرهنگی مشخص است که لباس نه چندان تنگ و بلند که اسمش هر چی می خواهد باشد و نه الان که شلوار می پوشند که از بی حجابی هم محرک تر است و یا لباسی که استینش معلوم نیست کجا هست و یا الان شلوارهای ۹۰ سانتی و پاچه کوتاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
چه با دقت نگاه کردی شما !
مهدیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
خدا این چشمای پاک ازت نگیره....
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
کلا بعضی ها همینجور ی هی تحریک می شن
صبح تا شب فقط به لباس پوشیدن مردم فکر می کنن
کلا هیچ موضوعی از نظرشون مهم تر از تحمیل کردن سبک زندگی و لباس پوشیدن مورد نظر خودشون به کل مردم وجود نداره !
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اسلام ظاهر
چيزي نمونده كه علف بخوريم و متحدالشكل لباس بپوشيم .
عکس این نون به نرخ روز خورو نزارید لطفا
اگر بجای آن دستمزد بازیگران را کاهش می دادند و به نرخ منطقی می رساندند دیگر شاهد این همه چشم هم چشمی و تجمل گرایی و مد پرستی میان بازیگران نبودیم
به کره شمالی خوش امدید!
درغرب منظوراز لباس رسمی بیشتر تکیه بر لباس آقایان دارد که آنهم کت وشلواربا بستن کراوات یا پاپیون میباشد ویرای خانمها متکی براین فرض است که به صورت کوپل (همراه با یک مرد ) در مراسم شرکت می‌کنند وبه تبع لباس مرد همراه خواه ناخواه متناسب باآراستگی او خواهد بود . البته در ایران خودمان پیش از این عرف هایی در خصوص نوع لباس پوشیدن متناسب با وضعیت مجلس ‌ومراسم وجود داشت البته تذکرات وحتی قوانینی بود که مشخص می‌کرد که نمیتوان فلان مدل لباس راپوشید فی المثل اینکه در کوچه وخیابان نبایستی با زیرشلوار و لباس زیر ظاهرشد و جرم بود ! درغایت آنکه نوع لباس پوشیدن در اماکن عمومی نشان دهنده شخصیت و فرهنگ اشخاص بوده و صحیح نیست به دلیل کمی یا فقدان شخصیت یک نفر جمعی از مردم را مجازات و اینگونه القاکرد که همگی چون سربازان سربازخانه تابع و مطیع باشند
عکس قحط بود که عکس این آقای در ایران پول جمع میکند ودر بهشت غارتگران بیتالمال ایران خرج میکند را گذاشتی.
عجیبه چرا عکس رامبد جوان رو میذارید؟ مگه میخواید عادی سازی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
جوانگرایی است دیگه!
یه دستور العمل پوشش هم برای ادارات لازمه.
خانم ها با چنان ناخن هایی میان اداره که آدم فکر می کنه اینا کارمند نیستن و شغل دیگه ای دارن
راستی این ماجرایی که اعلام کردید چه ربطی دارد با عکسی که گذاشته اید ، رامبد جوان از آن افرادی است که به دلیل پشت کردن به هموطنان خود و سوء استفاده از احساسات مردم باید ممنوع التصویر شود و حتی سخنی و اشاره از او در میان نیاید . او هم یکی از کسانی است که به دلیل اقداماتش باید به مراجع قضایی سپرده شود .
به كجا ميرويم، طرحهاي شكست خورده رضاخاني در مورد لباس سالهاي پيش با مخالفت مردم مواجه شده بود، درس بگيريد از تاريخ. مانده ام از دولت روحاني كه اسمش را هم تدبير گذاشته بود و بي تدبيري و بيخردي دولتش مشهود است
آقا پوشیدن لنگ را بخشنامه کنید !!
فقط لباس نیست. رفتارشون باید مواظب باشند. حرف زدنشون باید مواظب باشند چون اینها تو دید هستند.
مساله دیگه اینکه همین الان سایت سینما تیکت رو باز کنید و ببینید چه فیلمهایی در حال اکران است. من به بچه هام قول داده بودم ببرم سینما. دیدم همه فیلمها بالای ۱۲ و ۱۵ ساله. اونهای دیگه هم همینطوره. گفتم بچه ها ببخشید فیلم برای شما قابل استفاده و دیدن نیست. قبول کردند. گفتیم یک فیلم مناسب از مغازه می خریم و با هم می بینیم بجای سینما. رفتیم مغازه باز دیدم فیلم ها همه مورو داره. گفتیم بریم شهر کتاب اونجا فیلمهای بیشتری هست و فرهنگی تره . باز همین برنامه بود. یگ فیلم به نظرم رسبد که مورد نداشته باشه جون توضیحاتش اینطور نشون نمی داد. فیلم تخت گاز رو خریدیم که ببینیم. ۱۵ دقیقه ازش نگذشته بود که فهمیدم این هم مثل اونهاست فقط برچسب بالای ۱۵ سال نزدند. بجه ها سوالهایی می کردند که نمیشد جواب داد. تو فیلم پیامک اومده بود برای تبلیغ محصولات ویژه آقایان. دخترام می پرسیدند این یعنی چی؟ حال با یک عبارت روبرو شدند که حتما میرن پرسو جو می کنند. خیلی مورد داست از ارتباط بین مردان و زنان و خیانت و غیره.
چرا همه فیلمهای ما شده این مسائل و خیانت و مسائل جنسی. مگه ما مشکل دیگه نداریم. مگه ما فیلم کمدی خانوادگی فیلم کودکان احتیاج نداریم؟
فکر می کنم دارند جامعه ما رو عده ای که در وزارت ارساد نفوذ دارند به سمت خاصی سوق می دهند. شده زمان قبل از انقلاب که نمیشد بچه ها رو برد سینما و سینما رو تحریم می کردند. لطفا پیگیری کنند مسئولان دلسوز فرهنگ جامعه. اینکه ماهواره نیست دست خودمونه. بخاطر یک مشت ریال تهیه کننده ها و بازیگرها به فرهنگ کشور دارن شخم می زنند. چرا اجازه میدید؟
پاسخ ها
الیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
تحیانا فک نمی کنید خودتون مشکل دارید ؟ هر چی تو فیلما هست توی جامعه بیشتره . چرا میخاید جامعه دیگه ای به بچه هاتون نشون بدید بزارید بدونن توی جامعه چه خبره بزارین برای زندگی در این جامعه پرورش بیابند چرا فک میکنید همه چی مورد داره غیر از افکار شما ؟
سلام. موضوع مهم رعایت قواعد پوشش مناسب است که در مثلث "مناسبت، زمان و مکان" قابل طرح است. همان گونه که پرسوناژهای سینما و نمایش مطابق نقشی که دارند لباس می پوشند، حتما ضرورت دارد که برای شرکت در مناسبت های رسمی هم لباسی رسمی بپوشند. مهم تر آنکه هنرپیشگان محترم حتما می دانند که آنان الگوی مردم به طور اعم و جوانان به طور اخص هستند و نحوه پوشش آنها از سوی آنان تقلید می شود. جالب آنکه وقتی آنان در فستیوال های رسمی جهانی شرکت می کنند، قواعد لباس را رعایت می کنند. خوب است که در داخل هم نوعی پوشش رسمی را رعایت نمایند. خاطرم هست وقتی جمعی از آنان برای شرکت در جام جهانی فوتبال به برزیل رفته بودند با همان پوشش غیر معمول ظاهر شدند و وقتی که می گفتند که من هنرمند و هنرپیشه هستیم کسی باور نمی کرد تا تبلت های همراه خود را روشن کردند و صحنه هایی از فیلم ها و نقش های خود را نشان دادند تا مخاطبان باور کنند. جالب آنکه وقتی آنها می گفتند که ما هنرپیشه هستیم برخی از مردم محل هم گفتند اگر شما هنرپیشه هستید پس ما هم خلبان هستیم!
فراموش نکنیم که لباس منش انسان را نشان می دهد و قبل از زبان به سخن درآید، لباس سخن گوید.
علی محمد بیدارمغز
سخنران تشریفات بین المللی
چراآگاهانه مغلطه می کنید؟؟شرف هم خوب چیزی است اگرباشد،کسی نمیخوادلباس بافرم خاصی تن کسی کند،می خواهندحداقل لباس رابرای اهالی فیلم وبازیگری مشخص کنند
کار این دولت همینه، ورزشگاه خانم ها مهم تر از تعطیلی و بیکار شدن کارگران بیچاره است
با دیوانگان بحث نکنید ..وقت خودتان راهدردادید
مشکل از انجاست که اهالی سینما نه مالیات می دهند نه تبعیت از قوانین جاری مملکتی می کنند ، مجلس در ابتدا بایستی یک مالیاتی را برای این اقشار قرار دهد حداقل ۲۵ درصد از کل در آمد هر فیلم ، دوم برای آثاری که ارزش فرهیخته و انقلابی و دفاع مقدس دارند این مالیات کمتر شود سوم خروج افراد سلبیریتی نظیر ورزشکاران و هنرمندان از کشور را منوط به شورای خاص که نهادهای امنیتی تصمیم ساز در ایران است قرار دهند مثلا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، برگزاری هرگونه همایش و یا تبلیغات فیلم بایستی زیر نظر مجوز یک ارگان خاص باشد .
اینقد هنرمندان شورش زو درآوردن خب... راجع به ناخن کارمندی زن هم ایراد اونا نیست ایراد افرادی که گزینش میکنن وقتی نورچشمی ها و سهمیه دارها رو مجبور میکنن ظاهر حفظ کنند استخدام میکنند دخترا که مومنن و پارتی و سهمیه ندارن تو خونه می مونن از یه جاش بیرون میزنه خب
به حرفهای اردوغان نباید اعتماد کرد، گفت بجز ترامپ با کسی مذاکره نمی کنم ولی روز بعد تسلیم شد.
من نمی دانم چطور اینها به خود اجازه می دهند در مورد حق پوشش لباس افراد هم دخالت کنند.
اقایان اگر قرار است که لباس پوشیدن به معروف سیلیریتها یک سان شود بهتر نیست ابتدا برای اسوه های فکر و اندیشه دولتمردان و وکلا ی ایران لباس متحدالشکل قانونی شود درست مثل لباسهای دولتمردان کره شمالی ؟؟؟؟ ترا بخدا دست بردارید شماها ذکر و فکرتان فقط در حول وهوش این افکار دور میزنه برای شما گرانی فقر فحشا مشکل نیست گیر دادید به لباس هنرمندان ویا اینکه برای شما خط قرمز استبرای این چنین افکار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر