بازدید 1895
۱

مقام پنتاگون: به همکاری‌ با کردها علیه داعش ادامه می‌دهیم

با وجود اینکه آمریکا در عملیات ترکیه از حمایت از کردها شانه خالی کرد اما یک مسئول عالی رتبه در وزارت دفاع این کشور اعلام کرده که واشنگتن قصد دارد به همکاری‌های خود با کردها در مبارزه با داعش ادامه دهد.
کد خبر: ۹۳۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 16 October 2019

با وجود اینکه آمریکا در عملیات ترکیه از حمایت از کردها شانه خالی کرد اما یک مسئول عالی رتبه در وزارت دفاع این کشور اعلام کرده که واشنگتن قصد دارد به همکاری‌های خود با کردها در مبارزه با داعش ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ماهواره‌ای المالکیه، این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی خواهیم کرد با وجود اینکه دیگر نیرویی در شمال سوریه نداریم، چه نوع حمایتی را می‌توانیم همچنان از نیروهای سوریه دموکراتیک داشته باشیم.

این مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: پایگاه التنف که به ما امکان ادامه این عملیات در جنوب را خواهد داد، حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک شریک مهمی برای ما بودند و آنها آمادگی خود را برای استمرار عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه اعلام کردند.

این مسئول پنتاگون در ادامه گفت: فکر می‌کنم مذاکراتی درباره شیوه‌ای که می‌توانیم به آنها در ادامه مبارزات با داعش کمک کنیم، انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کردها به آمریکا پس از عقب‌نشینی نیروهای این کشور و رها کردن آنها در برابر حملات ترکیه اعتماد می‌کنند یا نه، گفت: روابط کردها و ارتش آمریکا همچنان مستحکم است و امکان ادامه همکاری‌ها میان دو طرف وجود دارد.

وی در پایان گفت: همچنان در سطح بسیار بالایی با آنها رایزنی داریم و آنها روابط بسیار جدی با ارتش آمریکا دارند، فکر می‌کنم می‌توانیم این ارتباط را حفظ کنیم.

ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام "چشمه صلح" علیه یگان‌های مدافع خلق کرد، شاخه اصلی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال شرق سوریه آغاز کرد. نیروهای آمریکایی همپیمان با کردها با آغاز این عملیات از منطقه عقب‌نشینی کرده و کردها را در مقابل این حملات رها کردند. به این ترتیب نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا از منطقه خارج شده و تنها حدود ۱۵۰ سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه واقع در مرزهای این کشور با اردن باقی ماندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آمریکائیها ذاتا آدمهای دروغگویی هستند؛نامردا کردها رو سیبل ارتش ترکیه کردن و رفتن ؛حالا که میبینن کردا با دولت دمشق به توافق رسیدن؛ وعده حمایت از اونها رو میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها